Thursday, May 7, 2015

!MDB...berjangkit pula ke LUTH..




Jawablah mana yang boleh jawab...
Penjelasan atau Penafian..
Dah terdedah..nak buat macam mana..
Relax le Zeez...jangan kalam kabut cam mat maslan..

Pendeposit Tabung Haji khusus untuk menunaikan haji kenalah buat pertimbangan ke mana duit itu digunakan, jangan ada yang syubahat dan sampai salahguna.

13 comments:

  1. Habislah bagi kat Mamak jaga duit. Nak cerita Mamak lain yang jaga duit negara semasa pemerintahan Mahafiraun dan apa terjadi tak?

    Melayu mudah lupa. Tak apa? Petronas, LTAT, KWSP, KWAP, Khazanah masih ada berbillion-billion. Tak ada mashalah, beb.

    ReplyDelete
  2. TERIMA KASIH kepada Ahli Parlimen Bukit Bendera yang juga ahli MKT, Zairil Khir Johari, kerana BERUSAHA UNTUK MENYELAMATKAN SIMPANAN KITA MENUNAIKAN HAJI DI TABUNG HAJI, demi agama, bangsa dan Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Mamakutty, Mahafiraun.
    Kami sokong.
    Najib tidak kesaorangan.

    ReplyDelete
  4. Rugi ke pelaburan tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..rugi berapa ratus billion pelaburan tu?

      Delete
    2. Ya.. rugi 1.0 trillion USD. .itu yang ramai meroyan tu

      Delete
  5. apa kisah beli dan jual? mula dari awal. th beli dari 1mdb dah masuk bab lain. cerita awali, 1mdb beli tanah tu dengan harga murah. sapa 1mdb ni untuk rakyat malaysia. ada la kasi orang pi haji free, macam nak tutup isu jer. harga belian buat kerajaan kerugian beratus juta. tapi tak kisah la tu pasal 1mdb nak bangunkan tanah tersebut dan mungkin bumi dapat beli sebab harga dibeli murah dan jual juga mungkin rendah. tapi duit tarak sebab hutang tarak bayar, bunga dah 2b pokok tak gerak lagi. so jual sama th. kalu th beli terus dari kerajaan, kerajaan dah dapat duit beratus juta dan untung. harga mungkin lebih rendah dan kos binaan lebih rendah. tapi kerajaan jual kat 1mdb dengan harga yang cukup murah, 1mdb buat kerjasama dengan syarikat luar negara kerana katanya malaysia tak ada taraf tinggi untuk projek 1mdb. lastnya 1mdb kasi free jer duit kat orang luar dan duit kat mana sekarang.

    ReplyDelete
  6. Dunia akhir zaman .. si jahat di katakan baik..
    si baik di fitnah macam2..
    DAP laknatullah yg maha jahat tu boleh di jadikan kawan..

    yg dlm parti buat kerja.. silap sikit dimusuhi dan dikutuk maki mcm Yahudi..

    inikah bangsa Melayu?

    KD ko bangga sgt ke dgn entry2 mcm ni?

    lepas sorng..sorng ko belasah org UMNO.. atas alasan demi bangsa? demi parti? atau demi temolok kau yg tak kenyang?

    dendam apa sebenarnya ko dgn UMNO?

    Jrg sekali org yg bersih hatinya akan berulang2 menyerang ahli keluarga sendiri.. bersekongkong dgn musuh luar.. melainkan dlm hatinya memang rosak, dihasut dengan mazmumah.. kerja2 syaitan...

    Aku tak paham.. sebenarnya membaiki UMNO dgn memfitnah atau melondeh masalah..

    ko nk tegur mak ayah..ko cerita satu kampung mak dgn ayah ko ni pemalas.. atau mak ayah ko tak solat ko jaja habis satu kampung... itu ko rasa ko telah betulkan mak ayah ko KD?


    Busuk sungguh hati bangsaku.. makin moden makin jahiliyyah jiwa... Allahu Akbar... moga aku dilindungi dr fitnah2 dajjal dan fitnah akhir zaman...

    ReplyDelete
  7. KALAU DAH MANUSIA POLITIK MASUK DALAM MANA-MANA ORGANISASI (SUKAN KE, LUTH KE, FELDA KE ATAU APA APA JER LAH0 SURE AKAN MATI SEMPUT DIBUATNYA... DEPA BUKAN PANDAI URUS PUN... SEMUA KERANA MONEY MONEY MONEY....
    MAMPUSLAH HANGPA SEMUA DENGAN MONEY HANG DALAM LUBANG KUBUR.
    DI DUNAI HANG SELAMATLAH!

    ReplyDelete
  8. Sumbangan Tun sangat besar kpd negara, jadi anda yang hidup setahun jagung kalau nak komen tu gunalah akal.

    Jangan bodohkan diri sendiri dengan komen merapu, malulah pada kemaluan sendiri.

    ReplyDelete
  9. Dap atas nasihat Zionis akan cuba meruntuhkan institusi TH. .jika berjaya hilanglah kekuatan ummah..Melayu haprak dah termakan hasutan ini..tengok keuntungan anak syarikat tabung haji plantation, bank islam, takaful, TH travel , TH properties. Sekitar 1.5 billion keuntungan. ..kalau Lembaga Pengarah bodoh takkan dapat generate revenue macam ini..itu yang DAP dan Zionis dengki..malangnya ada Melayu haprak otak selut jadi balachi seperti anon2 di atas. Kharktui.

    ReplyDelete
  10. TH has been actively involved in real estate and property investments and currently owns several buildings and land in Golden Triangle Kuala Lumpur such TH Selborn, Platinum Park, KL Sentral dan Menara Wakaf (Bank Islam Building).  Ini yang buat DAP dan Zionis marah .....

    ReplyDelete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...