Google+ Followers

Thursday, May 31, 2018

LAMBAT LAUN UMNO AKAN LANCARKAN TABUNG JUGA


Nama Tabung biar sedikit patriotik.. 

TABUNG SELAMATKAN MELAYU

TABUNG SOLIDARITI JAMAL

TABUNG BANGKIT UMNO







Peringkat kampong boleh juga lancarkan
TABUNG WAK JAHID


MALAYSIA TERSELAMAT DARI KERAJAAN COMEDIAN...



Nasib baik Pakatan Harapan dapat membentuk kerajaan baru sekaligus menyelamatkan Malaysia. 
Realitinya negara dalam keberhutangan yang tinggi kerana sikap boros,  sikap biar pape asal bergaya si Najib. 

Jika BN menang,  negara akan pada kedana macam umno sekarang. 
Jika BN menang,  krisis politik akan huruhara seluruh negara seperti di Perlis. 

Mereka hanyalah kumpulan pelawak,  bukan pun good governance.

Thanks Allah





KKLIK IKLAN KLIK IKLAN KLIK IKLAN


PAS SUDAH BOLEH TERIMA DAP UNTUK APA (?) MOTIF PEMBENTUKAN KERAJAAN (?)

Rata rata setuju kerajaan PH yang diterajui Tun sekarang belum cukup selamat kerana Tun dari BERSATU mempunyai jumlah kerusi sangat kecil berbanding dengan DAP dan PKR. Ukuran ini ada betulnya. 

Semua pihak telah mencongak terutama gabungan parti² PKR+PAS+DAP atau lebih mantap * UMNO untuk membentuk kerajaan baru sekaligus mennolak Tun sebagai PM (?)

Maksudnya bukan lebih utama soal bentuk kerajaan,  tetapi lebih utama kepada "aku" yang patut jadi PM atau bagi pihak yang lain dapat juga aku merasa jadi Menteri atau Menteri Kanan. 
Kalau Mat Sabu boleh,  kenapa tidak aku. 

Terus terang, yang paling sajak kalau Anwar PM,  Hadi Awang TPM,  Zahid KDN dan Hishamuddin kekal Menteri Pertahanan. Ini gabungan yang lebih mantap. Azmin dan lim guan eng kekal. 

Kalau AMANAH join,  Salehudin kekal,  Mat Sabu Menteri Pembangunan Luar Bandar lebih cucuk. 

Melayu dan Islam akan bersatu mungkin ini maksud sesetengah pihak? 
Sebagai kompromi,  penjenayah dan lanun boleh disesuaikan,  mungkin ini satu kelegaan bagi mereka yang terlibat (?)

Mungkin itulah senario nya? 
Apakah teori dan rancangan ini sangkaan paling bagus? 
Berapa banyak lagi kompromi akan terkorban? 
Selamatkan Malaysia, dijamin? 
Ini kalilah rakyat didahulukan? 

Berapa ramai yang setuju? 


Bersambung.. .

Wednesday, May 30, 2018

MENDERMA PADA TABUNG SEGELINTIR TERKEJUT BEROK




Memang le berok² ni terkejut sebab selalu diberi dedak..disuap. dicucuk hidung

Apakah menderma untuk tabung bagi tujuan membayar hutang negara satu bebanan kepada rakyat?
Anda sendiri pun ada brain untuk memikirkan istilah menderma secara sukarela dan ikhlas..

Mental rosak akhlak
Pencuri.. Sokong
Penyamun... Sokong
Penyangak... Sokong
Lanun... Sokong
Kawaq... Sokong
Perompak... Sokong
Kleptokrasi.... Sokong
Dedak.... Sokong
Jho low... Sokong
China komunis... Sokong
Songlap.. .Sokong
Korup... Sokong
Minta derma... Dosa besar????






http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stmhttp://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stm

*tahun 1998*...

_tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._

tp dimana letakduduk ekonomi  korea skrg?


South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble

:http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/analysis/47496.stm *tahun 1998*... _tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._ tp dimana letakduduk ekonomi korea skrg? South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble:

*tahun 1998*...

_tak byk yg berjaya dikutip,dalam 20billion dollar aje rasanya..._

tp dimana letakduduk ekonomi  korea skrg?


South Korea has exported the first shipment of 300 kilograms of gold collected in a public campaign to help the country out of its economic crisis. The nationwide campaign - led by large business groups including Daewoo, Samsung and Hyundai - began on January 5, and involved ordinary Koreans donating personal gold treasures, which have been melted down into ingots ready for sale on the international markets. Kate Liang looks at the phenomenon of public self-sacrifice to save an economy in trouble:








Dan ini kerja kaki kencing umno untuk lagakan anwar-Tun





JAMAL TAK HADAM BAHASA MAHATHIR

Rule of laws bukan membalas dendam,  jauh sekali memberi tekanan cuma polis kali ini diberi kebebasan penuh menjalankan tugas mereka berdasarkan undang². 
Bukan sekali dua jamal dengan sengaja menyusahkan polis malah cuba mengambil kuasa di tangan sendiri menyerbu tempat perjudian. 

Niat baik tetapi bagaimana dengan tindakan?  Bagaimana kalau semua pihak membelakangkan polis. 

Keluar dari hospital ampang tanpa memenuhi tuntutan dokumen?  Alasan ke tabung haji dan atas salah faham?
Undang² tidak kompromi pada salah faham atau tidak tahu. 

Selepas tahu,  masih tidak segera memyerah diri?  Nak berehat, lari bersemnunyi? Itu guna undang² mana pulak¿

Janji untuk selesaikan dokumentasi di balai polis,  tidak hadir? Memandang lekeh undang² dan mahkamah. 
Diikuti membuat vedio mempertahan tindakannya. ?  Vedio itu kelak bahan bukti menjerut dirinya sendiri. 




Kesalahan berganda menunggu Jamal dan tidak ada yang lebih baik untuk Jamal daripada hukuman maksima untuk prngajaran semua. 

Adalah lebih baik Jamal memberitahu polis dan umum siapa dalang di belakang kerja samsengnya,  siapa yang bayar? Berapa banyak? 




# kalau dikenang lagak kesamsengan jamal,  apa yang berlaku,  cukup setimpal. 






Tuesday, May 29, 2018

BILA ANWAR DAN HADI AKAN BERJUMPA?



Itu sesuatu yang sangat hampir terjadi dan perlu terjadi terutama di Ramadhan ini bagi meningkatkan perpaduan ummah. 

Siapa yang kena kunjungi siapa,  bukan isu pokok. 

Untuk menunggu Hadi berjumpa Tun sebagai tanda tahniah dan hormat seolah tidak terlintas langsung di kepala pemimpin PAS,  apatah lagi dengan mulut celupar nik ammar, jauh dari peradaban intelek. 

Ketika negara berdepan dengan satu jumlah hutang yang besar (800b-1T) akibat pengurusan lalai lemah dan boros,  PAS patut muncul untuk membantu (walaupun dari segi bahasa) - itu satu tamadun politik yang matang.





Semoga dalam masa yang terdekat,  akan ada perjumpaan dan perhubungan terbuka di kalangan pemimpin Melayu termasuk umno untuk bersama dan bekerjasama membina negara. 

Perubahan budaya sosio ekonomi politik kena dibuat secara maksima supaya negara lebih maju dan rakyat pelbagai kaum dan ugama dapat hidup secara matang. 

Tuduh menuduh sewajarnya dikurangkan. 


MANDEWA

SETUJU TAK KALAU GST 6‰ DIKEKALKAN, TIADA SUBSIDI PETROL DI SARAWAK. PAHANG, PERLIS, KELANTAN TERENGGANU MULAI 1HB JUN

MAKHLUK PEROSAK

BEWARE OF REMAINING UMNO/BN CYBERTROOPERS PLANS TO CAUSE ( TUN DR. MAHATHIR ) BERSATU AND ( ANWAR IBRAHIM ) PKR SUPPORTERS TO FIGHT & BREAK PH APART!

I have already done a check and can VERIFY that the WhatsApp screenshot being shared by some in Facebook and Twitter of remaining UMNO Cybertroopers is GENUINE as the number 012-332 0000 is indeed Dato' LOKMAN  NOOR ADAM, former member of Najib's JASA which headed most of it's Cybertroopers and even defended Najib & 1MDB, including helping to arrange some of the Road Shows by Arul Kanda. This is LOKMAN NOOR ADAM's number registered to JALAN ALFA U6/A, SUBANG PERMAI BUSINESS PARK, SHAH ALAM.

Be AWARE, this is the very SAME individual seen screaming on the news infront of MACC Headquarters recently with pro-UMNO Jaringan Melayu Malaysia ( JMM ) asking MACC to investigate Tun Dr. Mahathir.

Right now, we CAN confirm UMNO/BN cybertroopers plans to attack Pakatan Harapan ( PH ) government by planning to create a RIFT and TENSIONS and friction between Tun Dr. Mahathir's hardcore supporters and Dato' Seri Anwar Ibrahim's supporters, between Bersatu and PKR so that we would start to fight and hoping that every thing, the ENTIRE Coalition, will fall apart eventually.

They are hoping IF the fights get BAD enough. Eventually PPBM/Bersatu will end-up LEAVING Pakatan Harapan to either be on its own, or form a new alliance later with the current UMNO & PAS, and together with what is left of former BN components, form a NEW alliance of coalition.

Do NOT let this happen. Let PH's TOP LEADERSHIP, Tun's side, Anwar's side, and other PH leaders settle things. We do not need to be dragged into their game which plans to play on ANY negative sentiment and start MAGNIFYING it and BLOW it out of proportion.

We are BETTER than this and we have fought and struggled for SO LONG to achieve what we manage today.

Admin.

More on Lokman Noor Adam click here:
This is the SAME shameless individual
https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/berita-malaysia/lokman-adam-dilantik-pengarah-komunikasi-strategik-kementerian-kewangan-125022%3Famp=1

"UMNO WAY" SERAH PADA ANUAR MUSA.. SEUMURAN


KERAJAAN NEGERI KELANTAN ALA ISRAEL

Aku dalam perjalanan ke Kelantan,  jadi sesuai sangat tajuk di atas.. Cuba juga aturkan kalau dapat dengar dari mulut Husam sendiri,  insyaAllah. 


Perangai sombong,  riak,  bongkak dan zalim tidak mustahil boleh porak peranda walaupun baru menang pilihanraya. 
Tidak ada alasan yang kukuh untuk menghalang mana² rakyat untuk berurusan dengan kerajaan. Walaupun kalah pilihanraya Husam dan Wan Rahim masih ada tanggungjawab kepada ahli dan penyokongnya termasuk membantu mana² rakyat minta pertolongan. 

Mana dalil,  mana sunnah kerajaan PAS boleh berbuat demikian.  Setakat yang tahu,  ini perangai kerajaan zionis. 

Husam dan Wan Rahim layak mengambil tindakan undang² terhadap kerajaan negeri Kelantan. 

# Manatahu,  kuasa Allah,  Husam tersenarai dalam kabinet Tun atau yang relevan dan memerlukan kerajaan negeri berurusan dengannya.


Monday, May 28, 2018

INI MUNGKIN KAJIAN TERAKHIR RAFIZI SEBELUM KE PENJARA


Umpan rafizi dan team sudah mengena,  ada pemimpin lain yang memberi komen.. Inilah yang mereka mahu dan nantikan. 





Kalau merujuk kepada kajian Rafizi sebelum PRU14,  PAS tidak akan menang lebih dari 4 kerusi Parlimen dan akan hilang kerajaan di Kelantan. 
Hakikatnya sangat tidak tepat. 
PAS menang 17 kerusi Parlimen,  kekal di Kelantan,  malah tawan negeri kelahirannya Terengganu. 
Rafizi perlu buat kajian semula kenapa kajian awalnya jauh tersasar. 

Kajian terbarunya,  PH menang PRI14 bukan atas faktor Mahathir,  bukanlah isu besar.  
Tun sendiri tidak pernah mengangkat dirinya sebelum dan selepas PRU.  Penekanan Tun untuk menang adalah pembangkang mesti bersatu hati. 

Jika Tun bukan faktornya sudah tentu tiada lain individu juga yang perlu dan patut merasa dirinya sangat diva dan penting. 

PENYAMUN DAN GENG 40 MATI KUTU





Mari kita lihat siapa yaya kena... 








KEMANA HALATUJU POLITIK NURUL IZZAH SELEPAS BAPANYA BEBAS..


Sewajarnya dalam kabinet, Wan Azizah dan Anwar menarik diri dan memberi peluang NURUL diposisi kabinet sebagai Menteri untuk terus menggilap bakat kebolehan dan.potensinya.

Melihat kepada Anthony Loke Dr Maszlee Sallehudin yang pertama kali dilantik, nyata NURUL juga patut diberi peluang yang sama kalaulah wan azizah bukan TPM dan Anwar PM menanti.

Kematangan berpolitik terutama  masa² kepayahan yang dilaluinya dan hujah²nya di Parlimen sudah cukup untuk meletakkannya sebaris di kepimpinan.kabinet baru.

Malah adalah lebih baik NURUL dapat berkhidmat semasa Tun masih PM untuk menimba pengalaman pengurusan negara dengan lebih lancar dan cekap.

Malaysia perlu segera membariskan pemimpin wanita yang benar² berkualiti berpotensi seperti Rafidah Aziz yang pernah kita ada, daripada sekadar memenuhi kehendak politik agihan kerusi. 


# wan azizah dan anwar tidak lagi perlu mengejar nama,  mereka sudah ada,  punya sejarah punya jasa,  yang penting sekarang adalah legasi,  nurul. 

Sunday, May 27, 2018

RAKYAT MASIH MODE MENILAI

Tak tahu siapa yang tulis,tapi sangat bagus dibaca oleh semua. 

Kesimpulan PRU14:

Buat penyokong BN:
Orang bukan bencikan BN,  orang bencikan pemimpin kamu. Bencikan sistem pemerintahan kamu.  Kontraktor,  jurutera,  supplier,  GLCs,  mereka akan faham. Muhasabah diri,  dan be better for next time.  Pilih yg ikhlas dalam kerjanya.  Saya akui.  Masih wujud pemimpin kamu yg berjiwa rakyat. 

Buat penyokong PAS:
Tahniah kerana inilah rekod terhebat sepanjang anda berseorangan.  Tapi jika tanya orang PAS,  mereka rasa patut menang PRU14 nie (please check the reality 😌). Bagi saya,  tidak akan menang orang PAS,  jika masjid belum dipenuhi ketika setiap waktu solat fardhu, trrutama subuh. 

Sebab misi dan visi kamu jelas,  tapi berat.  Check realiti,  anda tahu.  Jadi, kekalkan perjuangan membentuk muslim yg sejati.  Jangan menyimpang dgn arus negativiti dalam dunia politik.  Kepimpinan melalui teladan.  

Buat penyokong PH:
Tahniah kerana berjaya membentuk kerajaan baru.  Tapi jangan ikut perangai macai. Jadilah penyokong yg berilmu,  berintegriti,  dan berwawasan tinggi.  Keep calm.  Jangan jadi sama macam penyokong kerajaan lama. 

Dan ingat,  bukan semua penyokong PH,  adalah orang PH.  Kemenangan kamu,  hasil dari undian sesetengah orang PAS,  dan BN sendiri,  yg inginkan perubahan.  Jadi,  buat yg terbaik.  Mandat yg diberi,  jangan disia-siakan. 

Orang PAS dan BN yg undi kamu,  inginkan pembersihan RASUAH,  pembersihan sistem kotor dalam pemerintahan..  Be the best for this 5 years.  Dan insya Allah,  kami undi kamu lagi jika terbukti kamu yg terbaik. 

Buat semua rakyat Malaysia:
Sekarang bukan lagi waktu nak meroyan.  Nak tuduh sana sini.  Nak sebarkan fitnah sana sini. Nak cuba bukak aib individu sebab tak puas hati.  

Bukan juga masanya nak menganjing.  Nak sindir sana sini. Sekarang masanya kita bina balik Malaysia.  Tak tercapai wawasan negara jika kita masih di tahap ini. Bagilah kerajaan langit sekalipun,  jika rakyat tak bersatu,  tak ke mana kita.  

Saya tahu ramai troopers BN tak puas hati dgn kekalahan mengejut nie,  tapi di sinilah baru kamu tahu,  peritnya jadi pembangkang.  No power,  no money,  no gov support.  Muhasabah diri,  dan jadilah pembangkang yg membina. 

Troopers PAS?  Mereka dah biasa jadi pembangkang.  😁. Lagipun PRU14, adalah kejayaan, bukan kegagalan.  Kekalkan dakwah,  hindarkan fitnah.  

Penuhi Masjid,  Surau,  Madrasah dan Seumpamanya Bgi yg Mencintai Islam dan Kasih Sayang Sesama Kita.. 

Doa berterusan Moga Allah Memberkati Negara Tercinta ini. 

Be better Malaysian.  Sayangi Negara Kita.  

C & P

SYOR DEBAT: ADAKAH INI KALI PDRM SEKALI LAGI AKAN SELAMATKAN.NAJIB (?)


Jika keselamatan masih jadi satu isu, mungkin Mat Sabu boleh mengarahkan anak buahnya turun bantu kawal....



CADANGANNYA DI SINI

Bawa bersama arul.



NOH SAY NO TO JAMAL




Setakat mana benarnya?

APAKAH SHAHIDAN YANG KEMALUAN AKAN MENGAMBIL LANGKAH KEMENGALAHAN..

Zahid dan Hisham tikam belakang Pengerusi Perhubungan umno Perlis? 
Mereka bersetuju Azlan semasa perjumpaan dengan Raja Perlis dan bukannya Ismail tetapi tidak memaklumkan kepada Shahidan.

Itu satu versi. 

Untuk menutup malu,  Shahidan boleh memohon ampun dari Tuanku atas alasan salahfaham. 

Versi 2

Bagaimana pula sikap Zahid dan Hisham membelakangkannya? Maafkan juga? Atau
Shahidan dan 9 ADUN boleh istihar keluar BN,  jadi ADUN BEBAS dan membentuk kerajaan baru dengan semuanya bersetuju mencalonkan Kassim sebagai MB. 

Dengan sendirinya,  Azlan gugur. 
(Rujuk prescedent Sarawak) 

Saturday, May 26, 2018

WALLAHU'ALAM - MORAL OF THE STORY, DOAKAN YANG BAIK BAIK..

Dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila LGE menyatakan hutang Negara sudah mencecah 1.2 trillion.

Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut. 

Masing masing terpaku melihat Tun M terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa. Hanya terlihat bibirnya yang bergerak gerak menahan pilu yang sangat menguris hatinya.

Selepas hampir 7 minit suasana terhenti dan hening, dia membuka mata dan dikelopak mata yang sudah tua dan uzur itu jelas terlihat ada linangan airmata, kami tidak berani menatap matanya yang tajam. Kami mengalih pandang kearah lain kerana tak sanggup melihat airmata nya gugur.

Berapa lagi kita ada? Tanyanya dalam dialeg utara, LGE tak berani menjawab..

Tun bertanya lagi... cukup tak nak bagi rakyat BRIM sebelum raya ni? Sekali lagi suaranya sebak dan pertuturan bahasa kedahnya semakin pekat.

LGE, cukup Tun untuk rakyat cukup, 

Untuk Kelantan dan Terengganu dah kira kalu(kalau) nak bagi 20% royalti minyak? 

LGE dalam proses Tun. 
Awat lambat sangat, pi siap cepat cepat brim dan royalti tu.

Errr...pasal Tol tu tun? Takpa tu nanti saya panggil konsenssi tgk macam mana kita forfeited kos depa..

Kemudian semua bangun, aku sempat menoleh kebelakang sebelum berlalu pergi, aku melihat Tun M mencarik tisu diatas mejanya mengesap matanya. Mungkinkah Tun M menangis lagi??

Inilah manusia yang kalian hina dan caci dia, tapi kalian tak tahu, sebelah tangan nya sarat hutang negara yang dibuat oleh durjana Najib, sebelah tangannya lagi masih kosong tapi dia nak bagi juga pada rakyat.

Dia pernah melakukan kesilapan, dia akan tebus kembali, beri dia ruang dan peluang, jangan terlalu mendesak, dia tak pernah ambil cuti rehat sejak jadi PM, bekerja 18jam sehari, hanya kerana satu sebab, nak lihat rakyat gembira dan Negara pulih semula.

Ya Allah, berikan lah kesihatan dan keselamatan kepada Tun M.

PANGGONG WAYANG DI TERENGGANU TIDAK AKAN DITUTUP KATA MB

Tidaklah mengejutkan kerana PAS itu sendiri panggong wayang,  penuh dengan drama. 

Di Kelantan,  tiada. 

Soal hukum,  ostat dan lebai boleh justifikasikan ikut selera. 

Aku berkecuali,  pasu bunga. 




# Kepimpinan kerajaan PAS Terengganu diharap membawa contoh pengurusan Islam yang diterjemahkan melalui hasil kerja,  akhlak dan amanah, bukan melebihkan ungkapan dan slogan. Tidak perlu ada seorang lagi nik amar di Terengganu. 





REFORMASI MASIH KAH RELEVAN?

Sepanjang perjuangan PKR,  aku anggap ia lebih kepada perjuangan pembebasan dan mensucikan Anwar.. Aku tidak terlibat.

Reformasi itu apa untuk siapa?

Sedikit sokongan kepada PKR bermula hanya selepas melihat kepada pengurusan Azmin menerajui Selangor walaupun pada masa yang sama cakap² mengenai pembebasan Anwar masih ujud.

Hari ini Anwar sudah dibebas dan diampun sepenuh dan total. Menghargai dan menghormati pengampunan tersebut adalah wajar kes dan pemenjaraan wajar tidak diungkit lagi.

Lim kit siang baru,  muhyiddin baru,  mat sabu baru,  mahathir pun baru cuma anwar terlihat masih ditakok lama.. Perlu sedia baru, setaraf setara untuk dihormati dan disanjung secara pakatan harapan.

Bukankah juga lebih sesuai laungan reformasi disimpan rapi dan hanya suara Malaysia Baru diperdengarkan dengan satu nakhoda.

Cakap siang pandang², kerana pulut santan binasa.

Mohon pandangan.


JAGA SEMPADAN MASING² HORMAT JIKA MAHU DIHORMATI...



Friday, May 25, 2018

MUSA AMAN BOLOS?


IMEJ UMNO MAKIN ROSAK


Jamal menghilangkan diri dari polis untuk menerima dokumen mahkamah.

Di Perlis,  ruam digaru dah jadi kudis dikeruk keruk dah membesar jadi kurap.

Azlan angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran 8 DUN umnobn.
Raja Perlis murka.
Shahidan kata apa murka?
Shahidan umum Azlan dipecat dari umno diikuti 8 DUN membuat laporan polis ke atas Azlan.
Azlan menjalankan tugas sebagai MB seperti biasa dan memaklumkan tidak menerima apa² surat pemecatan.
Shahidan minta PM campurtangan!
Zahid nafi membuat kecaman keras ke atas Raja Perlis
Mufti Perlis cadang PRU Negeri semula.
Hishamuddin tidak setuju Azlan dipecat..
Next?


Keluarga 69

MAJLIS PROFESSOR KANGKUNG DIBUBAR..

Bukan sahaja pecacai marhaen dan middle class, upper midddle serta politician yang gemar dedak,  juga tetapi tidak terhad kepada yang paling berilmu,  melacurkannya secara ulung.

Kalau fungsinya menasihat,  ia umpama pagar makan padi. Sama dumno dengan yang melantik.
Lantik mesti bertujuan untuk nasihat membina (arkitek) bukan menjadi jurumekap.


SELAMAT BERBULAN MADU


Thursday, May 24, 2018

KERAJAAN SEDANG FOKUS KERJA... PEMBANGKANG HURU HARA.

Yang kepanasan.. Cacing²

Umno ada dua krisis,  krisis menjenamakan semula parti mereka tanpa perlu tukar pemimpin dan krisis dengan Istana Perlis.

Dalam masa yang sama,  ada usaha untuk melaga lagakan kepimpinan PH dan cuba menggambarkan ada kem Mahathir-Anwar.

Isu untuk kebaikan rakyat - pembangkang belum ada idea,  belum terfikir,  sebok nak survive diri masing², takut pintu diketuk di tengah malam. .






Rakyat dalam mood harapan dan legaa. .







APA DIHARAP PADA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

Harapan awal tawan Puterajaya, sudah selesai.
Jika pilihanraya dibuat semula esok, umno bn dan pas tidak akan menang satu negeri pun dan kerusi parlimen mereka pun akan tipis.
Kerajaan baru pimpinan Tun sangat memberansang dan mmeyakinkan rakyat.

Sesaat menjadi PM semua dilakukan dengan begitu pantas,  grand masterplan.. bskl yang muram dan pengumuman hutang 1t adalah seperti dijangkakan.
Semua itu menjadi kroni regim lama kerugian.
Time to buy share.

Apa isu utama sebelum pru
Undurkan najib
Hapuskan gst
Stabilkan harga petrol
Kurangkan kos sara hidup

Apa sasaran utama untuk dilakukan selepas tawan Putetajaya?
Tangkap Najib
Tangkap Jholo
Hapuskan gst
Stabilkan harga petrol

Aku rasa semua / done well

So,  no more isu,  yang lain² coming soon,  sekurang kurangnya 6 bulan lagi untuk satu penilaian yang lebih saksama.




# kecekapan dan kepantasan lim guan eng di posisi kewangan menunjukan ketepatan Tun melantiknya.

# suara² kritikan - normal, tapi janganlah tunjukan sangat desperado berganda.


BANJAR TASTE


STRATEGI BASI BUSUK HATI MEROYAN BILA KUASA DAH TIADA..

Masa berkuasa,  tak buat semua ini..
Sebab apa?



Ini jenis pecacai yang masih nak buat kerja kotor dan najis  selepas hilang jawatan lantikan politik dan kerana saki baki dedak masih dapat..

Strategi sekadar untuk memburukan SPRM.. Ada rakyat ke yang masih percaya kepada cakap² penyokong pencuri,  perompak,  lanun..

Itulah kelebihan lim guan eng jadi menteri kewangan,  semua haprak melayu bangsat di sana semua kena tendang sebelum sempat menjilat.


ADUN UMNO BN BIADAP DAN DERHAKA KEPADA SULTAN PERLIS


Terkini





Wednesday, May 23, 2018

MASIH BERMARUAH KAH PEMIMPIN, AHLI DAN PARTI UMNO????




Memutuskan talian???? 

SOALAN ASAS DUIT ITU DARI SUMBER MANA? DERMA JUGA?

Dan jam tangan mahal juga untuk dibahagi bahagikan kepada asnaf?


APA IMEJ PENJAWAT AWAM DAN PERKHIDMATAN AWAM ERA NAJIB, KENAPA ALI HAMSA MASIH DI SITU?



SPRM atau PMO juga patut melihat peranan yang dimainkan olehnya sepanjang Najib berkuasa sebab kelibatnya,  arahannya,  dasarnya dan apa sikapnya perlu diambilkira  apabila Penjawat Awam  ditekan oleh kuasa politik. 

Adakah dia juga melanggar Rule of Laws atau lebih tepat jika ada sedikit sebanyak bersekongkol dengan salahguna kuasa dengan regim najib,  perlu disingkirkan. Kesetiaan harus pada negara bukan individu. 

Bukan sahaja ali hamsa,  ada satu dua pegawai lagi pegawai kanan SPA dan JPA yang turut berbau ugutan kepada lakitangan kerajaan. 
Pernahkah mereka memaklumkan secara moral dan benar kepada semua penjawat awam bahawa undi adalah rahsia. 


Kalau ada yang sanggup bertukar, melarikan diri,  meletak jawatan demi negara, kenapa Ali Hamsa masih terpacak di situ malah turut bersukaria ketika rakyat dan pegawainya dalam tekanan?














Jawapan kepada kaki fitnah "menstabilkan" 

Tuesday, May 22, 2018

ALHAMDULILLAH SATU DEMI SATU MULA DISIASAT..



Kerajaan baru yang dulunya pembangkang sering menuduh pemimpin umno dan bn korup perlu memastikan tuduhan² tersebut ada asas, bukan semata mata palsu dan umpan untuk menang PRU.

Jefrey Kitingan,  Musa Aman,  Azeez Baling sudah dalam siasatan selain Najib.

Masih begitu banyak di luar sana bebas mewah.

MASIH LAYAK KAH MELAYU JADI NO. 1

Pengalaman di era Najib dan hasil serbuan di rumahnya walaupun belum tahu secara terperinci dan ditambah pula lagi dengan story Ketua Pesuruhjaya SPRM uang baru, sesuatu yang diluar jangkaan dan terfikir pula masihkah layak Melayu menerajui negara? 

Di mana adab Melayu dan Islam kita? 


BUKAN SETAKAT NAJIB, JANGAN BIARKAN MEREKA YANG LAIN BEBAS DAN MEWAH...


Sesuatu yang rakyat jangan cepat terpedaya tentang kekalahan BN adalah sekadar kekalahan parti dan mereka² yang hilang jawatan. 

Tetapi tidak seorang pun dari mereka termasuk pemimpin² di peringkat bahagian tiba² miskin di atas kekalahan tersebut. 

Menyorot sejarah,  berdasarkan ucapan Ku Li,  setiap Ketua Bahagian disogok ketika isu panas melanda umno dan ketika Mubyiddin dipecat. Semua KBU dipanggil dan dikumpulkan.. 

Bukankah secara terbuka beberapa Menteri dan Ketua Bahagian membuat pengakuan secara terbuka? 

Menjelang PRU setiap Bahagian juga diperuntukan "jutaan" tanpa had asalkan boleh mendatangkan kemenangan.. 
Lazimmya tidak sampai separuh dibahagi bahagikan untuk jentera pilihanraya... Lebihnya? 

Kerajaan sekarang tidak wajar fokus kepada dua tiga kepala penyamun sahaja kerana ratusan lagi juga menikmatinya secara haram.. Dan duit itu sebahagiannya akan digunakan untuk bangkit semula dan serang kerajaan. 

Mulakan siasatan dengan bekas PM,  bekas TPM, setiap bekas Menteri, setiap bekas Timbalan Menteri,  setiap bekas MB, setiap Ketua Jabatan yang berkaitan dan ramai lagi...

Tidak wajar penjenayah² ini dibiar bebas mewah. 

LEPAS *BUGIS TAKKAN NAK DIGANTI DENGAN *JAWA TOTOK


Muka² penyamun termasuk yang akan kena dipanggil SPRM takkanlah nak dijadikan ketua lagi. 

Kekadang penyamun belum lagi dibuktikan di mahkamah sebagai penyamun sudah boleh dipanggil penyamun - mahkamah rakyat. 



#How about rosyam nor or mat over? And dont forget AAA. 

HERO UMNO KENA TANGKAP


SIAPA YANG TERLONDEH?


SPRM DESAK NAJIB DIGANTI, HANYA 3 MENTERI BERANI YANG LAIN TAKUT

Putrajaya, 22 Mei 2018: Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Mohd Shukri Abdullah mendedahkan beliau bersama dengan bekas 'bosnya' Tan Sri Abu Kassim Mohammed pernah bertemu dengan Menteri Kabinet dan Majlis Raja-Raja untuk mendesak agar Datuk Seri Najib Razak digantikan sebagai Perdana Menteri selepas mereka menemui bukti berlakunya penyelewengan yang membabitkan skandal 1MDB. 

Menurut beliau, inisiatif mengadakan pertemuan itu dilakukan oleh Abu Kassim yang ketika itu menjawat jawatan Ketua Pesuruhjaya SPRM. 

"Kami berpecah untuk bertemu dengan semua menteri, merayu dan meminta supaya buang dan gantilah Najib dengan orang lain dengan Zahid ke, Hishamuddin ke, sebab jumlahnya terlalu besar, RM2.6 bilion. 




"Daripada semua menteri yang kami temui, hanya tiga sahaja yang berani bersuara iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah. Yang lain semua takut. 

"Sekarang apabila sudah tidak jadi menteri, ada yang telefon saya dan kata, 'kalau saya dengar cakap kamu dulu, pasti tidak akan jadi begini'.." katanya. 

Selepas pertemuan itu gagal membuahkan hasil, Shukri dan Abu Kassim mengambil inisiatif untuk berjumpa dengan Majlis Raja-Raja dan memohon masalah 1MDB itu dinilai dan gantikan Najib sebagai Perdana Menteri. Namun usaha itu juga menemui kegagalan. 

Dalam sidang media yang diadakan di ibu pejabat SPRM di Putrajaya hari ini, Shukri menjelaskan Najib tidak akan ditangkap pada hari ini, sebaliknya hanya merekodkan kenyataan Najib berkaitan kes penyelewengan SRC International Sdn Bhd, anak syarikat 1MDB, sejak 2015. 

"Siasatan SPRM pada masa ini hanya berkaitan kes SRC sahaja dan isu 'derma' RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun peribadinya (Najib) akan dikenalikan oleh pasukan khas siasatan 1MDB," katanya. 

Shukri juga mengakui dia tidak gembira menerima semula jawatan tertinggi itu, namun demi tanggungjawab kepada negara, beliau menerima tugas itu selepas ditawarkan oleh Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad.

Monday, May 21, 2018

NAK TANYA SATU SOALAN, KITA KITA YANG ISLAM INI KEKURANGAN KE KALAU PAS TIADA..

Lupa sekejap cerita Najib yang sedang bergelut dengan skandalnya, dah jenuh diingatkan,  bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru dan kemana lagi tupai mahu melompat. .




....
Sultan dan Raja² Melayu serta SPB Agong adalah ketua ugama Islam bagi Negeri² yang ditadbir melalui Majlis Agama Islam masing²..beserta prgawai² yang ditauliahkan Mufti,  Kadi dan sebagainya. .

Di mana kita mula² belajar tentang Islam. .
Masing² ada pengalaman dan kronologi.. 
Hinggalah ke hari ini,  beristeri beranak cucu.. 

Banyak lagi.. 

Kita ini tak ada brain ke?  Tak cukup ke ustaz dan ceramah² yang mengjar kita hingga perlu kepada PAS. 

Tetapi soalannya,  apa peranan PAS dalam soal Islam dan iman kita? 
Sebagai contoh.. Negeri Johor tanpa pernah ada sentuhan PAS dalam soal pentadbiran.. Apakah Islam mereka tidak sama dengan Islam di Kelantan (?)

Apakah pemimpin² Melayu dan Islam yang bukan PAS dan ada yang jadi pemerintah yidak Islamic semata mata kurang bercakap tentang Islam.  
Apakah Islam itu pada cakap?  Atau pada amalnya? 




Apakah PDRM,  ATM,  SPRM,  Bank Negara sebagsi contoh adalah institusi yang tidak Islamic? 
Apakah Parlimen itu bercanggah dengan Islam. 

Jika jawapannya,  lebih banyak selari dengan Islam jadi apa kalutnya PAS hingga perlu melabel,  maki hamun dan mengkafirkan? 

Atau PAS hanya copy paste edit apa yang dilaksanakan kerajaan?
Lembu punya susu sapi (iPAS) dapat nama.. 





# PAS akan menjadi lebih baik dari sekarang jika memastikan ia sebuah parti politik yang menunjukan urus tadbir negeri yang lebih cemerlang, lebih pada kerja dan pencapaian kerja,  menjaga akhlak dan amanah.  
Jika itu dapat dilaksanakan,  insyaAllah rakyat akan berebut rebut menyokong PAS tanpa perlu melabel,  menuduh, memburuk dan doa laknat pada orang lain. 


INIKAH ISU YANG RAFIDAH SOUND NAJIB? HISHAM YANG JAWAB..




THE MOTHER OF ALL LAND SCANDALS -

  NAJIB  TRANSFERRED ALL MILITARY  LAND TO 3  CRONIES

SYNOPSIS OF SCANDAL:

* All military land was ‘privatised’ , without any open tender , to 3 cronies , on a 40yr lease

* Cronies become middlemen for all massive land based deals , and projects,  awarded to Chinese and Malaysian Companies

* Revaluation of Ex-military land results in huge profits , part of which  will finally end up with 1MDB , or Ministry of Finance

* Swap arrangements between high value ex-military land ,with new lower value land elsewhere, resulting in hefty profits

* Ex-military land will be continuous  source of money for Najib , via the 3 cronies.

* And ongoing identification of land based projects , including for commercial agriculture as announced by the Defence Minister , directly involving Ex military land.

NOW PLEASE READ ON....

Before the March 2008 PRU, Najib, as Deputy Prime Minister and Minister of Defence, transferred all land owned by the Ministry of Defence (MINDEF) to 3 Malay individuals.
One of them was his former staff in MINDEF.

This ‘PRIVATIZATION’ was a  direct offer of the more than 40,000ha of ALL MINDEF land , including in Sabah and Sarawak.
There was no tender or option for quotation.

The land is then used in a variety of profitable transactions:

1. SELL/LEASE  to third parties

2. AS A PART OF IDENTIFIED COMMERCIAL PROJECTS , with the value of the land being revalued to the much higher current market value.

3. ‘LAND SWAP’ ,where the original land (prime land in or near a city or town ) , is exchanged for land in outlying or rural areas ( of low value). The original military camp will be dismantled,  and moved to a new location.
 High value private projects will then be developed on  the original camp land.

KUALA LUMPUR:

The TUDM Sungei Besi Air Base (238ha) was sold to 1MDB , at a ridiculous price of RM74.20 psf (Market value estimated then ,at RM500-RM1000psf),  for the ‘Bandar Malaysia Project’ with a GDV of RM150 billion.
This project is part of the 1MDB 'Debt Rationalization' plan. The TUDM base, Army camp and Police Air Wing , have been relocated to several remote areas.
Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) was awarded this RM2.1 billion relocation contract.
The relocation cost , which should have been fully borne by 1MDB, received financial assistance from the government.
The RM7.41 billion (60%) Bandar Malaysia contract , has been withdrawn from the Malaysia-China Consortium, IWH-CREC Sdn Bhd.
 Their 10% upfront deposit of RM741 million , paid in December 2015, was most likely used to pay 1 MDB debt ,as part of its 'Debt Rationalization’ program.
 By right ,1MDB should be the party returning the RM741 million ,to the IWH-CREC consortium, upon termination of the contract .
Instead, on the pretext that the project has now been taken over by the Ministry of Finance, this RM741 million was paid by the Ministry of Finance.
With a blink of an eye, A RM741 MILLION DEBT CHANGED HANDS FROM 1MDB ,TO THE GOVERNMENT (i.e.TAXPAYERS).

SARAWAK:

Najib’s close confidante, Bustari Yusof, was given Military land in the state , in exchange for building new Military Camps in different locations.
Not much is known about these land swap deals in Sarawak.

PENANG:

The TUDM Butterworth Base,  deemed to be a 'National Strategic Defense Landmark', was taken over by TSR Capital (JV with LTAT and Bukit Timah SB) , through an ongoing agreement .  It is earmarked for profitable conversion , into a Commercial Development Project , with a GDV of RM10 billion.
 The TUDM Base was to be moved to Ara Kuda, near Tasek Glugor, in Penang ,at a cost of RM3 billion.
 Following strong objections from various parties, including UMNO Pulau Pinang itself, the Penang State Government ,and local residents living around the base (who rely on business from the base for a living  ) , the project was shelved.
Although TSR Capital had already informed KLSE , that they had been awarded the project, Najib called off the project , on the grounds that ‘more in-depth study' was required.

JOHOR:

Majidee Camp, located 4km from Johor Bharu, is the largest military camp in Johor.
It houses the elite Army’s Special Forces (Gerak Khas) , and the 7th Army Brigade . It is considered the 'Last Fortress of the Country’s Southern Defense.
It was also not spared from Najib's grand scheme.
 In 2011 the land was taken over by Selia Pantai Sdn Bhd , to be developed into Southkey City, a commercial development of 133ha , with a GDV of RM13 billion.
 Although this project is not yet finalized, half of the residents of Kem Majidee was transferred to Kluang, Gemenceh and Gemas.
The new camp in Banang, Batu Pahat, will be built at a cost of RM96.7 million.
The status of the project at the moment is unclear.

‘IDLE MILITARY LAND' TO BE USED FOR COMMERCIAL FARMING:

Former MINDEF land , now belonging to the 3 cronies, is also earmarked for commercial farming. Defense Minister Hishammuddin Tun Hussein made an announcement in May 2016 , that MINDEF will cooperate with Plantation Companies, and the Ministry of Agriculture , to commercially develop these so - called " idle military  lands " , for large-scale agriculture projects , which he claimed was to " boost the country’s 'Food Security , and to be  supposedly ‘in-line’ with MINDEF’s 'National Blue Ocean Strategy'.
 These converted ex military land will, of course, be leased from the three cronies , who will reap the profits , from the plantation companies to be identified.

VETERAN HOSPITAL IN IPOH:

In February 2017, Defense Minister Hishammuddin Tun Hussein announced plans to build a Veterans Hospital , at a cost of RM600 million in Ipoh. This is a ‘Private-Public’ initiative between MINDEF ,and BP Healthcare.
Is this yet another project in Najib’s Privatization of Military Land programme that will result in huge profits from land revaluation by the 3 cronies ?

FACTS to remember:
There is just NO MORE LAND BELONGING TO MINDEF. It has ALL been transferred to the 3 Najib cronies for 40 years lease.

Some of these  projects involving  ‘land-swap’ deals , will involve ‘quid pro quo’ arrangements , with companies linked to massive contracts , already awarded to companies from China.

EAST COAST RAIL LINK (ECRL):

This 620km railway project was awarded to CCCC (China Communications Construction Company Ltd) from China.
Whilst Najib announced, during his last visit to China, that the project will cost RM55 billion, its real cost, according to analysts, will eventually exceed RM102 billion.
 It will involve ‘acquisition’ of large tracts including Ex military land. This , again,  presents an opportunity for more ‘quid pro quo’ arrangements.
 The proceeds from this will certainly  go towards repayment of the 1MDB debts and liabilities.

 HIGH SPEED RAIL (HSR):

This KL-Singapore High Speed Railway Project, like the ECRL , will also involve large tracts of land  . Some are part of the Ex  military land , which  present yet another  opportunity for  ‘quid pro quo’ arrangements.

Upward revaluation of ALL the Ex military land , will clearly benefit these 3 individuals ,  and eventually ,the Mastermind, Najib.

Some of the  money  generated , through ongoing swap arrangements, and projects involving sale or sublease of Ex military land ,  will certainly be used for 1MDB debt repayment. 1MDB will ultimately benefit from every land transaction involving the Ex military land.

Where will all this end?


The returns from these land deals might have  been a part of the RM2.6 billion ‘personal donation’ to Najib, which he claimed was from an Arab Prince.

Imagine how much of the 40,000ha have been 'offered' for sale to private companies?

All three of these cronies, including Najib's former staff, have acquired the land for 40 years, of which 10 years have passed.

Imagine the 'payback'  into Najib’s pockets ,for the next 30 years?

This has to be the height of money politics, oiled and  greased ,by money obtained from transactions , which involve the blatant giving away ,of more than 40,000ha of valuable Military land , to 3 cronies .
They then become the intermediaries for ensuing negotiations , with the Companies undertaking various commercial projects ,on these prime parcels of Ex military land , all over Malaysia.

Imagine how much would have been collected over the last 10 years. Imagine how much will be collected lin the next 30 years.

With so much cash available to Najib, it is no surprise that so much ‘dedak’ is being distributed to all and sundry. All in the millions of ringgit.

The Rakyat must know that THERE IS NO MORE MILITARY LAND OWNED BY MINDEF.

EVERY INCH HAS BEEN GIVEN AWAY TO NAJIB’S 3 CRONIES.

QUESTIONS CAN BE ASKED :
Why was there a need to privatize ALL THE LAND, ALL  AT ONCE , to the 3 cronies? The only answer has to be GREED FOR POWER , AND MONEY

Why not only have an open tender , each time a parcel of land is to be sold or leased?  This will ensure transparency ,and get the best deal for the government? The only answer again has to be GREED FOR POWER AND MONEY

These 3 cronies, as ‘NEW OWNERS OF ALL THE NATION’S MILITARY LAND’ , for 40 years, now have the right to negotiate with interested parties , in lucrative land swap deals. Interested  companies will now have to negotiate with these 3 cronies , on the terms.

ROLE OF CABINET :

Such an important Privatization Project , must have obtained Cabinet approval.
In 2008, the Cabinet was under the watch of PM Abdullah Badawi.

Before anyone seeks to  classify  all that have been stated ,  as 'Fake News',  it is important to get the Cabinet Ministers ,who were present at that meeting in 2008 ,TO VERIFY THE TRUTH.Their attendance at the meeting can be easily ascertained.

They can confirm the existence of such a PROJECT PAPER by Najib , to privatize all military land nationwide, to the 3 individuals.

 The paper was TABLED AND APPROVED BY THE CABINET in 2008.

The MINUTES OF THIS CABINET MEETING should be made public , and not be declared as yet another ‘Classified Document’ under the Official Secrets Act.

After all the projects are being implemented, and. already announced for implementation.

THERE ARE  CERTAINLY NO SECRETS THERE .
The people have the right to know.

Surely the Rakyat must  know who were these three individuals , who were awarded directly , this gigantic and profitable privatization project , without having to go through a tender process?

TO ALL THE MINISTERS who were present at that Cabinet meeting, please be reminded of your solemn 'Oath of Office ' .
THE MUSLIM MINISTERS RECITED THEIR OATH , with the opening words 'WALLAHI; WABILLAHI; WATALLAHI ... ' (IN THE NAME OF ALLAH..)

A DENIAL WILL BE CONSIDERED A BETRAYAL TO THE NATION AND THE RAKYAT.

THE GREATEST BETRAYAL IS TO THE SERVICEMEN  ,AND VETERANS  ,OF THE ARMED FORCES, DEFENDERS OF THE NATION AND PEOPLE..

ALL OF WHAT HAS BEEN STATED ,  WILL NEED TO BE THOROUGHLY  INVESTIGATED , FOR THE SAKE OF  OUR COUNTRY.

GOD ALMIGHTY WILL BE YOUR FINAL ARBITER...



February 2018.



PERSEPSI NAJIB DITOLAK.. DiBODOHKAN






Zahid,  Hisham dan Majlis Tertinggi juga perlu bertolak kalau masih bermimpi.  


TERKINI: Semakin ramai pemimpin memberi pandangan,  memang najib bodoh atau mrmang sengaja mahu menyalahkan orang lain akan kekalahan ini. 


Sunday, May 20, 2018

KABINET BARU, HARAP TUN TIDAK TERCICIR NAMA HUSAM MUSA DAN DR RADZI JIDIN..

PH  perlu masa untuk menyerap di Kelantan..

https://www.themalaysianinsight.com/s/36196/



Dr Radzi adalah calon kerusi Parlimen Ketereh, tewas kepada Anuar Musa. Merupakan benih yang baik untuk perubahan di Kelantan,  berasaskan kepada ilmu, pengorbanan,   usia dan pandangan jauhnya.. 

AZMIN BERPOLITIK SECARA LICIK DAN MATANG

Diperkenan oleh Sultan Selangor untuk menjadi Menteri Ekonomi kabinet Tun tanpa perlu melepaskan jawatan MB Selangor secara terburu buru.

Satu peralihan yang lancar dan bersih.

MANA BUKTI POLIS MAKAN COKLAT? NAJIB HOBBY BERBOHONG?

Saturday, May 19, 2018

APA NASIB LEBUHRAYA BORNEO SELEPAS INI...

Bustari Yusof, the No. 1 go-to person in the Najib administration

The Bustari-owned company, Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd, is the project delivery partner for the *RM27 billion Pan Borneo Highway*. 

The Star said in a July 4, 2015 report that LBU stands to earn RM1.3 billion from the highway.

The above mega-project was awarded directly from former PM Najib to Bustari at a huge difference in pricing that benefits Bustari the brother of Fadillah Yusof(Federal Minister of Works JKR)In the local news, it was announced that the mega-project will cost only 12.5 billion. However, LBU was awarded a larger sum of 27 billion for the project instead. This is a conflict of interest and is proof of corruption. 

The MACC is currently investigating the matter. In light of that, the Ministry of Finance will not only temporarily halt payments to LBU pending the investigation, all payment for awarded government projects without tender will also be temporarily frozen.

Before the election, Bustari claimed 4 billion from the MOF  but all the sub-contractors under his company did not receive a single cent. The company even gave the sub-contractors all sort of excuses to prevent them from receiving payment.  

Hopefully the truth will prevail and the sub-contractors will receive payment for their hard work.


After BN lost the election, it was discovered that Tan Sri Bustari could not be contacted. The sub-contractors are all looking to locate him to collect the payment he owes them.

AGAK CEPAT PENINGKATAN DR MASZLEE TETAPI TIDAK WAJAR DIPERTIKAI AKAN POTENSINYA.


Mewakili golongan muda sebagai pelapis dari BERSATU sangat² dialu alukan. Walaunpun perjuangannya dalam BERSATU sangat singkat dan mudah tetapi penglibatannya secara tidak langsong dalam diskusi dunia politik bukan baru. 

JANGAN ZALIMI NAJIB SEPERTIMANA DI ERANYA?!



APAKAH PERKAUMAN MASIH MENJADI ISU UTAMA DAN BENAR² MENGANCAM ISLAM..


Enampuluh tahum umno jadikan DAP sebagai senjata cemuhan dan akhirnya menikam diri sendiri.

DAP juga pada awalnya menggunakan sentimen kecinaan tetapi tidak pergi jauh politiknya akhirnya menerima realiti politik.

Penubuhan PH menjadi titik tolak bahawa good governance adalah keutamaan sekaligus menolak keluar perkauman dan kepercayaan ugama yang sempit.


Friday, May 18, 2018

PERLU ADA HANYA ADA SATU 100% PM DARI KERAJAAN BARU

Kerajaan Pakatan Harapan perlu dilihat sebagai sebuah kerajaan dan bukan sebuah kerajaan campuran ysng mempunyai kepala berlainan. 

Tidak perlu ada ulasan dalaman dari sudut individu, sudut parti atau mana² sudut kecuali menyokong 100% tanpa "tetapi" dan "tanpa syarat" kerana saluran untuk menyatakan pandangan ada di Majlis Presiden. 

Jika terlalu banyak keputusan diubah dan dipinda ia sekadar mempamirkan tekanan politik yang berlebihan,  ketidakstabilan ini menjadikan pelabur kurang yakin pada sebuah kerajaan. 

Pandangan biarlah dari rakyat dan pembangkang kerana mereka paling layak,  pemimpin kerajaan dan parti kerajaan perlu berhenti jadi "pembangkang".

Jika kritikan dalaman diberi kebebasan tanpa disiplin, tanpa had,  tanpa kawalan.  hanya akan menimbulkan geseran demi geseran yang akhirnya merebak.

Isu Anwar sebagai PM hendaklah disimpul mati, Tun Mahathir perlu serahkan pada 10mei 2020 kecuali inisiatif Tun sendiri untuk mengawalkannya. Jangan ada persekitaran yang melobi dan mencanai untuk lebih awal dari itu. 

Jalan terbaik ialah Anwar sebagai TPM untuk berganding bahu dan menyerapi pengurusan negara bersama Tun dalam persediaan mengambilalih kuasa sebagai PM. 


KABINET UTAMA KERAJAAN PH SUDAH TERBENTUK

Beban Tun keseorangan kini mula dipikul bersama oleh kabinet utama yang dibentuk untuk memainkan peranan masing²..

Isu sensitif keberangkalian perpecahan PH sudah hampir lenyap dan kini fokus kepada perubahan dan perlaksanaan.

Semoga Tun terus sihat untuk meletakan negara dilandasan yang lebih kukuh sebelum menyerahkannya pada pengganti dalam suasana yang lancar.



Harapan rakyat,  semua pemimpim BN dan Pegawai Kerajaan yang terlibat dengan korup dan salahguna kuasa dapat diheret ke muka pengadilan tanpa kompromi.


Kunci hilang!!?? *+@$/,







# Sudah tentu saki baki totok umno dan pas akan ada isu dalam pembentukan kabinet ini.
Umno akan putar isu perkauman dan takutkan melayu. .lobai² PAS akan tuduh Tun tiada dasar Islamik sebab tak sebut pun Islam.. Islam..
Hakikatnya apa yang Tun lakukan sekarang telah menepati kehendak Islam itu,  amanah dan bertanggungjawab sebagai sebuah kerajaan yang dipilih..

Klik umno dan rasuah berpisah tiada

BUBAR ATAU TINGGALKAN UMNO DAN JOIN DAP

Penyelesaian terbaik untuk survival Melayu.
Ok or not... 

https://lifeofaannie.blogspot.com/2018/05/story-of-stupid-bn-comms.html



Assalamualaikum w.b.t. dan Salam Sejahtera. Saudara dan saudari,

Seminggu telah pun berlalu dan kini kita meniti episod perjuangan yang baharu. Medan perjuangan yang tidak sama seperti dahulu dan realiti ini harus kita hadapi dengan tabah, bersatu-padu dan penuh tekad. Walauapapun, kita harus redha dan akur dengan ketentuan-Nya.

Tewas bukanlah bermaksud pengakhiran kepada segalanya. Ketewasan ini menuntut kita untuk bangkit, melangkah ke hadapan dengan lebih bermaruah supaya kita dapat menebus dan menginsafi kesilapan lalu. Disebalik dugaan ini, ia juga memberikan kita peluang untuk melihat sendiri wajah sebenar siapa kawan, siapa lawan, siapa musang berbulu ayam. Yang kekal bersama, itulah pejuang sebenar yang sudi mengangkat perjuangan ini kembali ke tempat asalnya.

Maka, di atas kesedaran dan keinsafan inilah, kita tidak boleh sesekali mengalah dan menyerah. Sebaliknya, kita harus bertekad untuk bangkit dan bergerak ke depan demi memulihkan parti yang kita cintai. Dalam usaha pemulihan ini, harus kita gunakan segenap ruang dan peluang, bermula dengan perkara paling asas iaitu pergerakan di peringkat akar umbi. Mesyuarat di peringkat cawangan akan bermula tidak lama lagi dan inilah peluang yang terbaik untuk memperbetulkan tekad perjuangan kita.

Gunakanlah ruang dan kesempatan dalam mesyuarat tersebut dengan sebaiknya. Yang lebih penting, mesyuarat tersebut bukanlah tempat untuk kita berhentakkan, menuding jari dan bergaduh sesama sendiri. Sebaliknya ia merupakan ruang untuk kita muhasabah dan perbaiki setiap kekurangan dan kelemahan yang ada pada diri masing-masing. Rapatkan barisan dan binalah kembali kepercayaan antara satu sama lain. Bersama-sama kita kembali menguatkan parti kita, perubahan harus berlaku, dan ia mesti bermula sekarang.

Selagi saya masih bernafas dan waras, saya akan mengerah seluruh kudrat dan kemampuan yang saya ada untuk membantu parti kita ini kembali ke landasan perjuangannya yang sebenar. Akhir kata, marilah kita sama-sama memanjatkan doa, semoga Allah SWT sentiasa memberkati dan mempermudahkan segala urusan parti kita ini dalam mendepani hari-hari mendatang. InsyaAllah.

*Hishammuddin Hussein*
- _Naib Presiden UMNO yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden_
- _18 Mei 2018_

https://www.facebook.com/HishammuddinH2O/posts/10155838973659355







Thursday, May 17, 2018

TAIB MAHMUD KINI SASARAN

Sudah sekian lama kekayaan Taib Mahmud diperkatakan,  dari era paklah hingga ke najib,  sekarang,  era Tun,  penekanan diviralkan begitu kuat supaya tindakan diambil. 

Gesaan datang dari rakyat sarawak khususnya,  sedangkan pemimpin kamu sekarang berdiam,  bukankah abang johari abang openg begitu lantang dan berani menghentam Tun kerana abaikan sarawak hakikatnya di depan mata,  raja rasuah sedang bebas (?) kenapa diam? 

Adalah wajar rakyat Sarawak menggesa kerajaan negeri menyiasat terlebih dahulu,  bukankah kamu ada KM yang cukup hebat,  itu yang kamu pilih dulu.. 




Keberanian TS Taib Mahmud berdepan dan menjawab wartawan.

BELUM 100 HARI BELUM 10 HARI.. RAKYAT DAH MULA MELUAT DENGAN PH

Bermula dengan kenyataan Rafizi.. 
Diikuti desakan PKR yang mahu senarai kabinet diperbincangkan dengan kehadiran Anwar dalam Majlis Presiden.. Dah mula tunjuk besar kepala. 

Kini diikuti dengan beberapa pandangan lagi dari negeri berhubung Menteri Pelajaran yang akan dipegang oleh PM,  whats wrong sangat²?  Ada ke cikgu pencen yang mengidam nak jadi Menteri Pelajaran?  

Yang belum pernah berjawatan,  belum pernah berkuasa,  belajarlah dulu pegang pen dan punch card sebelum terkinja kinja kritik dan nak jawatan. 

Majlis Presiden adalah kuasa pemuafakatan tetapi kuasa PM adalah kuasa bertulis. Bukan yang remeh temeh semuanya perlu kelulusan Majlis Presiden. 
Kebebasan kuasa seorang PM perlu luas selagi tidak memudaratkan negara. 

Sebelum itu termasuk tingkah laku MB Johor dan MB Perak.. 
Termasuk kenyataan Nurul dan Khalid Samad membidas polis yang membuat serbuan.. Simple say,  nak tangkap perompak pun nak kena tunggu office hours ke?  Polis negara mana tu? 
Kalau mereka simpati atas pengalaman mereka?  Jangan jadi pemimpin dan main politik. 
Kalau polis lambat bertindak,  akan ada pula yang kata bengap? 




Rakyat kurang berminat dengan perkara remeh dalaman,  rebut jawatan dan kritikan yang mengganggu kelancaran tugas seorang PM. Kelewatan melantik kabinet sangat tidak sesuai dan bukan itu caranya bagi seorang PM yang bergerak laju.. 

Rakyat sudah bosan dengan politik kamu semua.. 
Ulang.. Rakyat sudah bosan dengan politik kamu semua.. 
Ucapan retorik dan janji manis tidak mengenyangkan rakyat.. 

Andai kamu gagal,  kamu suka bercakaran,  suka menikam belakang,  suka berpecah...apakata serah kuasa pada Tentera untuk urus negara??!! 

PERLU KE MASIH RACIST

Di mana perkasa pada PRU14


40 PENYAMUN 100 HARI



Wednesday, May 16, 2018

UCAPAN SULONG ANWAR MERANAP IMPIAN MUSUH DILUAR DAN MERAWAT KUDIS DI DALAM PH




Dari Penjara ke Istana.
Itu yang Allah bagi pada insannya,  yang dipilih.
Kekal sebagai ujian tertinggi.




Situasi seperti ini sudah dijangka,  sudah diberi nasihat sudah diberi peringatan oleh rakyat. 



KERAJAAN PH SANGAT RAPUH..




Jangan ada lagi penangguhan pembentukan ksbinet gara² mainan politik kepartian. PH perlu kekal pada struktur,  janji,  semangat yang sudah diputuskan sebelum menang PRU. Perlu ada sokongan,  kepercayaan dan tiada gangguan untuk Tun lunaskan 10 janji dalam 100 hari. 
Pembentukan kabinet sangat perlu kerana beban kerja sangat berat sedangkan kesihatan (waktu rehat)  Tun sangat terhad dan merosot. 

Rakyat sedang memerhati dan menilai. 



SAIFUL BHUKARI?