Thursday, May 31, 2018

PAS SUDAH BOLEH TERIMA DAP UNTUK APA (?) MOTIF PEMBENTUKAN KERAJAAN (?)

Rata rata setuju kerajaan PH yang diterajui Tun sekarang belum cukup selamat kerana Tun dari BERSATU mempunyai jumlah kerusi sangat kecil berbanding dengan DAP dan PKR. Ukuran ini ada betulnya. 

Semua pihak telah mencongak terutama gabungan parti² PKR+PAS+DAP atau lebih mantap * UMNO untuk membentuk kerajaan baru sekaligus mennolak Tun sebagai PM (?)

Maksudnya bukan lebih utama soal bentuk kerajaan,  tetapi lebih utama kepada "aku" yang patut jadi PM atau bagi pihak yang lain dapat juga aku merasa jadi Menteri atau Menteri Kanan. 
Kalau Mat Sabu boleh,  kenapa tidak aku. 

Terus terang, yang paling sajak kalau Anwar PM,  Hadi Awang TPM,  Zahid KDN dan Hishamuddin kekal Menteri Pertahanan. Ini gabungan yang lebih mantap. Azmin dan lim guan eng kekal. 

Kalau AMANAH join,  Salehudin kekal,  Mat Sabu Menteri Pembangunan Luar Bandar lebih cucuk. 

Melayu dan Islam akan bersatu mungkin ini maksud sesetengah pihak? 
Sebagai kompromi,  penjenayah dan lanun boleh disesuaikan,  mungkin ini satu kelegaan bagi mereka yang terlibat (?)

Mungkin itulah senario nya? 
Apakah teori dan rancangan ini sangkaan paling bagus? 
Berapa banyak lagi kompromi akan terkorban? 
Selamatkan Malaysia, dijamin? 
Ini kalilah rakyat didahulukan? 

Berapa ramai yang setuju? 


Bersambung.. .

66 comments:

  1. Tak usah diharapkan Pas...pas sudah ade rekod tikam belakang anwar dan PR....duit boleh beli pas...pas parti putar belit...guna islam untuk kepentingan diri...pas parti yg mudah berubah warna...

    Lagi haru kalo PKR bentuk kerajaan dgn PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn bohong bulan puasa ni
      PAS tak pernah tikam belakang anwAn
      Anwar main tikam ikut belakang adalah

      Delete
    2. Ko ni buta?...pru 13 pas tanding 7 kerusi yg telah dipersetujui untuk pkr...akibatnye BN yg menang...anwar pernah jumpa hadi di kuala terengganu tapi hadi tak mao layan dan marahkan anwar...

      Delete
    3. Kejkra Bapok Berok..Anak Berok nke masih aktif lagi...tak main Bunga masok lobang Bontot. Otak kau Otak Udang... PAS nak joint siapa pon apa ada hal dengan kau...Janji Pas tak main Bontot macam kau bahalul..

      Delete
    4. Beruk bodoo..aku anti ulamak yg tipu orang...ko suka main bontot mcm najib sula bontot altonya...

      Delete
    5. Hebatlah specie Bapok Beruk Boddoh nie..semua kes main bontot dia pasti tahu...kisah anwar boy friend kau rembat bontot si saiful pulak macam mane...cer citer cer citer sikit nak jugak tahu Kejora Bapok Boddoh oooi

      Delete
  2. Pas sudah nyatakan dgn jelas...mana2 parti yg inginkan kerjasama dgn pas mesti ikut telunjuk pas....pas yg nak kuasai gabongan kerjasama...letih pkr dan umno nak melayan keranah lobai wang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok Berok..Lobai wang apa ada hal dlam politik boddoh..biar lah dia nak jojnt pakatan harapan..kau siapa..undi kau satu jer bukan jndi majoriti bahalul

      Delete
    2. Kenape ko beruk bodoo nyibok plak..ko penyokong prompak...

      Delete
    3. Hii hii hii...wooooh berjaya menimbolkan kemarahan Keejora Bapuk Berok Boddoh...Auuw Auuuw Auuuw

      Delete
  3. KD, nak tanya satu soalan.
    Entry tuan pd 14/5/2018 menyatakan Sultan Brunei derma 1 billion USD kpd kerajaan. Duit tu tak boleh masuk tabung harapan ke?
    Manalah tau kot2 tak ambil kira sbb derma diterima sebelum tabung harapan dilancarkan.

    Jgn lesap tak tau cerita pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu fake news, kerajaan telah nafikan.

      Delete
    2. Tak payah jawab KD. Beruk mana tau membaca.

      Delete
    3. Cerita 1 billon kerja geng beruk buat fitnah...

      Delete
    4. Bapok Berok itu pasai KD dapat bhnga dia terus lupa nak check berita betoi ka berita palsu terus muat masok dalam blog...jangan KD pegi buboh dalam blog citer Kejora Bapok Berok tak main bontot...itu tak betoi..hahahahaha

      Delete
    5. Ini blog bapak beruk bodoo ko punyer ker?...

      Delete
    6. Beruk bodoo perasan blog kd bapak dia yg punye...bukak lah blog sendiri kalo berani ...bengong beruk bodoo kebuluran..

      Delete
  4. Jgn sekali2 perchaya pada pas..tun m xboleh 'cakap banyak' kerana bersatu tk punya kerusi yg byk..sebab tuu tun m kuatkuasakn undang2 antilompat parti..apapun boleh berlaku..cuma perlu bimbang sikap anwar yg dilihat tak sabar utk jadi pm walaupun kedudukn beliau dh trrjamin..

    ReplyDelete
  5. Masa hadi terbayangkan wang umno anwar ibrahim tidak dilayan oleh lobai hadi...krusis mb selangor pas cuba khianati pkr...

    Mau ker anwar ikut telunjuk lobai yg tiada pendirian?....kalo anwar setuju bermakna anwar sedia ambil risiko ditipu oleh pas sekali lagi dan pkr akan lemah kerana hilang kepercayaan oleh ahli2 pkr sendiri terutamanye yg bukan islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok Berok makin menjadi2 Boddoh dan banggang...Anwar kan masok jel..sebab tuuh PAS merajook...macam kau lah dah lama tak kena main bontot meraph sana sini gak ada fakta...bahalul

      Delete
    2. Beruk bodoo...lobai pas hentam 90 juta daa dari najib..

      Delete
    3. Auuw auuuw auuuw..Bapuk Berok Boddoh..saman lah Auuw Auuuw Auuw...mane bunga..dah puas main ker..atau baru kena sumbat

      Delete
  6. Tun madey perlu percepatkan siasatan pendapatan pimpinan umno dan pas oleh lhdn...setelah ade bukti pemimpin2 ini terima wang yg berlebihan dari sumber pendapatan tetap kenakan cukai pendapatan dan diikuti tindakan mahkamah untuk perintah mengembalikan wang 1: mdb...huru hara pimpinan pas yg nafikan terima sedekah haram 90 juta dari najib....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok Berok Bodoh..nak menulos tapi Boddoh...bukan Tun Mahathir percepatkan siasatan ...Tun Mahathir adalah Perdana Menteri...PM bagi arahan kepada LDDN utk melakukan siasatan dan bila ada unsur lari cukai, wang hafam baru lah polis boleh ambik tindakan. Kau nie asyik salah skrip apsal...belom dapat elaun ker

      Delete
    2. Beruk bodoo...kalo bodoo duk lah duam2... Kalo cakap tun percepatkan kerja maknanye tun kluarkan arahan kpd yg berkenaan lah ngok...makin lama makin bodoo sejak dah kebuluran...

      Delete
    3. Aiw auuw auuuw...kihbkihbkih...bapok berok boddoh cakap dah UTURN laa pulak...adoi tak kan bontot kau dah loose boleh UTURN kat dalam tuuh... eeeh...patut ada bau...dah loose

      Delete
  7. Lobai hadi dah buat kenyataan sanggup jilat dap sejak lge pegang menteri wang....baru 2 minggu lepas pru...warna pas dah berubah..

    Lobai dah sedar harapan nak royalti dah mustahil...pas bodoo tak reti urus dan kembangkan ekonomi untuk tadbir negeri...pas tak berani jumpa tun madey nak mintak wang nak bayar gaji..pas kena bukak tabong derma ekonomi negeri pas...ato ade beruk2 yg kebuluran boleh bantu pas....hihihi..

    ReplyDelete
  8. BELUM SEBULAN HILANG KUASA, KENAPA UMNO SUDAH JADI PAPA KEDANA?

    Adakah UMNO sudah papa kedana ketika ini?

    Baru tidak sampai sebulan kehilangan kuasa dalam kerajaan yang dipegang sejak lebih 60 tahun lalu, UMNO kini seolah-olah sudah hilang daya untuk menggerakkan parti itu dengan menamatkan serta-merta penyaluran kewangan bulanannya yang lazim diterima sebelum ini.

    Dalam surat yang ditandatangani oleh Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor, ia menyebut setelah meneliti kedudukan kewangan, parti ingin memaklumkan yang mana penyaluran peruntukan bulanan kepada pihak Bahagian dan Pergerakan Sayap-sayap Bahagian terpaksa ditamatkan bermula Mei 2018.

    Dalam surat itu juga meminta agar pihak Bahagian dan Pergerakan Sayap-sayap Bahagian dapat meneruskan pengoperasian parti seperti kebiasaan meskipun tanpa peruntukan tersebut.

    Kenapa hanya baru tidak sampai sebulan kehilangan kuasa, UMNO tiba-tiba sudah jadi miskin dan papa kedana sehingga tidak mampu lagi menyalurkan peruntukan bulanan kepada bahagian dan sayap-sayap?

    Apakah UMNO tidak mempunyai wang langsung dalam akaun banknya?

    Ke mana wang parti yang dikumpul sejak 60 tahun berkuasa selama ini?

    Adakah hanya pemimpin UMNO saja kaya raya, tetapi parti sebenarnya miskin dan papa kedana?

    Tiadakah mereka yang kaya raya itu sanggup untuk menghulurkan derma kepada parti sendiri sedangkan mereka mengaut kekayaan pun atas nama UMNO?

    Kenapa pemimpin yang menerajui UMNO sekarang tidak cuba meminta wang derma yang kononnya daripada Pak Arab yang pernah diterima oleh bekas Presiden UMNO, Najib Razak?

    Bukankah Najib ada menyatakan walaupun wang itu disalurkan atas nama akaun peribadinya, tetapi ia bukanlah kepunyaannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap cawangan umno.. Baki akaun ada ribuan

      Setiap bahagian.. Baki akaun puluhan atau ratusan ribu

      Baki umno pusat. Kosong

      Hebat tu. .

      Delete
    2. Beruk2 bodoo..pigi tolong setel problem umno dulu seblm nyibok hal orang....

      Umno dah nak mampos dlm kemiskinan...pigi tolong bukak tabong derma selamatkan umno dulu...tak usah sibok tabong harapan....

      Pigi kempen perompak2 umno yg dah buncit perut bagi derma kpd umno supaya umno boleh jadi pembangkang....nanti umno akan jadi beruk pembangang...

      Delete
    3. KD...umno pusat kena rompak ker?....ato najib simpan bawah bantal?..

      Delete
  9. kepada rakan² pembahas..
    Kalau nak "pukul" macai² jiban. Jangan pukul sampai mati.

    Kesian pula aku tengok, tercungap cungap berhujah... Last² merapu.

    Kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...betul Admin..tk..cuma bagi kesedaran..

      Delete
    2. Kalau setakat hujah dari beruk bapuk bodoo gila babi tak jd kudis gatal ponn. Suka gak baca bapok gila ni meroyan.

      KD, lain kali nak hantar entry check lah dulu. Ini berita Dr longkang mana kau ambil, terus je publish mcm derma sultan brunaitu laaa..
      Tapi biasalah, org lain juga yg kena tuduh.
      Jenis setan katakan.

      Delete
    3. Ini blog kau ke macai? Nak main arah? Atau kau perasan yg kau masih berkuasa, padahal kau pembangang.
      Muahahahahahahahahahahahahaha

      Delete
  10. Gst berakhir mlm nanti..penguatkuasa perlu bersedia gempur peniaga degil..kalau harga brg xturun juga kita gegaq putrajaya..menteri jgn byk alasan lagii..rindu plk dgn ahmad maslan..

    ReplyDelete
  11. Bro KD,

    Saya berpendapat sememangnya UmNo dan PAS sedang menuju ke arah itu. Mereka akan 'bersatu' dan menjadikan bangsa dan agama sbg alasan walaupun hakikatnya mereka hanya mahu selamatkan tengkuk mereka yang sudah mula terbelit akibat kedurjanaan mereka semasa berkuasa dan kini kehilangan kuasa untuk menutup kedurjanaan itu.

    Kebarangkalian mereka akan cuba kumpulkan ahli-ahli parlimen dari kalangan parti selain PPBM untuk turut bersama di dalam pakatan pintu belakang ini adalah 'real'.

    Kebarangkalian mereka akan turut mendapat sokongan daripada sebahagian ahli-ahli parlimen PH juga adalah real.

    Tidak semua orang berjuang menentang kemungkaran disebabkan mereka membenci kemungkaran itu.

    Terdapat kebarangkalian mereka menentangnya kerana mereka hanya ingin mengambil tempat pelaku mungkar tersebut dan dapat melakukan kedurjanaan yang sama.

    Apa pun yang bakal berlaku terdapat hikmah yang paling besar iaitulah sebagai penapis untuk menyahkan orang-orang yang tidak ikhlas daripada kelompok golongan yang menang.

    Pada akhirnya hanya yang benar-benar ikhlas yang akan berakhir sebagai 'golongan yang diberi kemenangan mutlak'.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  12. Salam Bro,aku pun ada dengar cerita begini.Akhirnya mereka semua sepakat akan menyingkirkan Tun M.PPBM + AMANAH + DAP akan ditendang keluar......Yang menjadi kerajaan nanti ialah PKR + PAS + UMNO......Tetapi PKR kena ingat salah satu faktor yang memungkinkan PAKATAN menang di PRU ialah Tun M....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu teori dari bapuk bodoo yg sekor tu

      Delete
    2. Bertambah parah sakit hati ko beruk bodoo...hihihi...abak yatim piatu....cian koo..

      Delete
    3. Teori macai utk menyedapkan hati sejak menjadi pembangang.
      Muahahahahahahaha

      Delete
  13. Dah sesuai dgn nama beruk bapok bodoo.
    Suka hati PAS lah nak join dgn sapa pun. PH dah jd KERAjaan. Pas skrg pembangkang. Yg beruk bapuk bodoo ni sakit hati sgt pd pas apasal?

    Dah jd pemerintah pun tunjuk perangai gila babi lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg neroyan gila babi sejak kalah 2/3... Ko tu beruk bodoo kebuluran kerana bongok melampau...hihiji....talibarut cina kominis...

      Delete
    2. Stok cash dlm almari dah banyak wahai beruk gila babi Wooi...

      Delete
    3. Bapok tua beruk bodo tu semakin sakit hati sebab takde seorg pun kaki liwat yg sanggup nak menjubo bontot kereput dia walaupun dia menderma bontot tak laku dia tu.
      Kihkihkih

      Delete
    4. Macai meroyan sejak jadi PEMBANGANG. Dahlah bangang, jadi pembangang. Bertambah2 bangang. Muahahahahahahahahahahaha

      Delete
  14. Semua kena ingat...tak mudah bagi umno untuk bangkit lagi apabila ahli2 umno kluar masuk bersatu...
    Umno kena bertindak dulu mencipta kisah untuk pecahbelah PH...

    Sudah ade pelbagai spekulasi yg boleh meretak dan memecahkan PH...
    Seblm pru lagi sudah ade spekulasi tun dan bersatu akan kembali kpd umno apabila najib disingkirkan...yg dari umno tetap sayangkan umno...tu pasal majlis presiden PH di rangka dengan pengerusi tiada kuasa veto dan tiada parti yg dominan dlm PH...persetujuan mengikut suara majoriti..

    Kita lihatlah nanti....semuanye boleh berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UmnU nak bangkit ke, nak tidur ke itu dia punya pasal
      Pas nak join dgn sapa pun, itu pas punya pasal.
      Beruk bapuk bodoo tak perlu sakit hati.
      Tapi jenis beruk gila ni, payah nak faham bahasa orang

      Delete
    2. Bapok tua bodoh semakin marah dan sakit hati...kikiki

      Delete
    3. Hagahaga...beruk bodoos kalah kebuluran meroyan lagi...tahniah..

      Delete
    4. Macai dah meracau. Maklumlah tabung umno dah kering. Woiiii! Pi kutip tabung milo.

      Delete
  15. PAS+PKR+UMNO AKN BERGABUNG UTK SINGKIR MADEY@DAP! INGAT MADEY DH BUANG 17 RIBU PENJAWAT AWAM DGN ZALIM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR akan bergabung dgn UMNO ye? Siapa yg berikan kau harapan palsu ni?
      Hahahahahahaaaaaa

      Delete
    2. Bukan penjawat awam laa...semua tu lantikan politik oleh umno mcm lokman adam...habiskan boreh...

      Delete
    3. Dia spin tu KBB. Sukar nak menerima kenyataan yg kerajaan tpt mendedak dah tumbang
      Kihkihkih..

      Delete
    4. Auuw Auuuw Bapuk Berok boddob...akuvtau laa kau tak minat kat Lokman Adam ..perut kembung..muka tak handsome ...kihbkihbkih..marah bebenor kejora bapok berok bodoh hari nie..issh isssh issh...agak2 kau masih laku lagi ker kat Chow Kit...RM10.00 sekali air..ker aper ada diskaun...issh issh..boleh cari makan ker

      Delete
  16. Simpang Zion...
    Apabila Lahanat penunggang bangsa beraetubuh dgn penjual agama, maka keluarlah anak haram jadah.
    Penunggang dan Penjual sudahpun jelas terlondeh, akibat kerakusan masing2.
    Apakah mereka ingat boleh senang2 terus main wayang.
    Momokan syurga sgt meleset. Islam sedia kukuh persendirian sejak sebelum ujud brahmin sami lobai, lantik diri ini semua.Kuasa Allah pun nak diculik ? Gila kot Pas ni?
    kelangsungan bangsa keutuhan Raja pun nak disonglap. Apa sudah gilakah Umno tu?

    Setelah dihunban lnongkang oleh Rakyat waras, masih tak faham2 juga. Bodoh azali puak Melayu yg ingin jadi clone Zionist totok jumud.
    Ptuiii

    ReplyDelete
  17. Eloklah ko ganti jadii rosmah..tk payah nk kontrol bini sgt..nk minta simpati raja konon..tun tahu apa yg ko buat..😞😞

    ReplyDelete
  18. MADEY SAJA BERITAHU RAKYAT KONONYA MALAYSIA BYK HUTANG!!MADEY TAHU DIA TAK BOLEH TUNAI JANJI YG DIBUAT MASA PRU LALU,HUTANG NEGARA BUKANLAH SEPERTI YG DIGAMBARKN TETAPI TELAH DIMANIPULASIKN OLEH MADEY DN MENTERI KEWANGAN!17 RIBU HILANG KERJA GARA2 MADEY!

    ReplyDelete
  19. hari ni tanggung jawab ako dah selesai barusaja transfer duit wiretransfersebanyak 2 billion dalam akaun Tabung Harapan Negara.Puuuhhh selesai sudah tanggung jawab. Bila tengok balance accoonut hanya ada RM0.90 lagi.

    Hidup Atok u turn!!!!!



    Atok kau!!!!

    ReplyDelete
  20. khairulryezal osman kuttyThursday, May 31, 2018 6:49:00 AM

    TERDIAM DEDAK) Mulai 12.01 malam ni Tol dihapuskan di jajaran KL - Seremban Expressway dan Salak Expressway



    Mulai 12.01 malam ini, tiada lagi bayaran tol di jajaran Kuala Lumpur - Seremban Expressway dan Salak Expressway di Plaza Tol Sungai Besi kendalian Lebuhraya Utara-Selatan, kata Ketua Pengarah Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) Datuk Ir. Ismail Md Salleh.

    Menurut Ismail, dengan penamatan tempoh konsesi jajaran itu, bayaran tol di semua laluan keluar masuk di Plaza Tol Sungai Besi dikurangkan di antara 1 hingga 50 peratus (atau di antara RM0.40 hingga RM1.70) bergantung pada jarak perjalanan dan kelas kenderaan.
    "Penamatadn ini sekali gus akan memberi manfaat kepada hampir 130,000 kenderaan yang menggunakan plaza tol berkenaan setiap hari.

    "Pengguna yang melalui Plaza Tol Sungai Besi kini hanya perlu membayar tol mengikut jajaran Lebuhraya PLUS yang dilalui mereka sahaja," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    LLM menasihatkan pengguna agar mendapatkan kadar kutipan tol yang baharu menerusi laman web di www.plus.com.my atau aplikasi PLUS Mobile App.

    "Pengguna dinasihatkan supaya mematuhi peraturan perjalanan dan papan tanda arah yang disediakan semasa melalui plaza tol bagi memastikan perjalanan lancar ke destinasi," katanya lagi. - Astro Awani
    celahgelegar at 9:24 PM

    ReplyDelete
  21. Huhhh..dpt pm barulah jawabnya..mmg payah utk tun bertahan..😠😬😡😢

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena serangan hendap drp arah bontot@ arah belakang ke Ted?
      Hehehe...

      Delete
    2. Semuanya taik.pandai bermuka2

      Delete
  22. Kebanyakan yang komen di sini mempunyai halwa perangai yang sangat jijik dari khinzir.
    Mereka hanya pandai memaki hamun tetapi tidak pandai membaca kebarangkalian masa depan dan memberi hujah bagi menyokong bacaan²nya.
    Jika satu pihak tidak setuju, sila keluarkan hujah dan mungkin akan bertemu jawapan² apabila digabungkan hujah masing².
    Akan datang harinya, mau tidak mau, anda semua kena rapatkan saf sebab ada kumpulan itam & putih akan memijak agama dan maruah anda.
    Takdir Allah untuk kita jatuh, dipijak dan dihina oleh mereka Dan takdir Allah untuk kita bangkit atas menjaga nama Allah dan maruah kita.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

REFORMASI REFORMASI REFORMASI SENDIRI TAK REFORMASI KAHKAHKAH LAWAK

Sebok minta orang undur...sendiri liat nak undur   Desakan Anwar undur jika tidak diselesaikan sekarang tetap bangkit MENJELANG PRU15   PKR ...