Wednesday, May 30, 2018

JAMAL TAK HADAM BAHASA MAHATHIR

Rule of laws bukan membalas dendam,  jauh sekali memberi tekanan cuma polis kali ini diberi kebebasan penuh menjalankan tugas mereka berdasarkan undang². 
Bukan sekali dua jamal dengan sengaja menyusahkan polis malah cuba mengambil kuasa di tangan sendiri menyerbu tempat perjudian. 

Niat baik tetapi bagaimana dengan tindakan?  Bagaimana kalau semua pihak membelakangkan polis. 

Keluar dari hospital ampang tanpa memenuhi tuntutan dokumen?  Alasan ke tabung haji dan atas salah faham?
Undang² tidak kompromi pada salah faham atau tidak tahu. 

Selepas tahu,  masih tidak segera memyerah diri?  Nak berehat, lari bersemnunyi? Itu guna undang² mana pulak¿

Janji untuk selesaikan dokumentasi di balai polis,  tidak hadir? Memandang lekeh undang² dan mahkamah. 
Diikuti membuat vedio mempertahan tindakannya. ?  Vedio itu kelak bahan bukti menjerut dirinya sendiri. 




Kesalahan berganda menunggu Jamal dan tidak ada yang lebih baik untuk Jamal daripada hukuman maksima untuk prngajaran semua. 

Adalah lebih baik Jamal memberitahu polis dan umum siapa dalang di belakang kerja samsengnya,  siapa yang bayar? Berapa banyak? 




# kalau dikenang lagak kesamsengan jamal,  apa yang berlaku,  cukup setimpal. 






52 comments:

  1. Apa perkembangan tabung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabung anak kau okay? Ke dah pecah?
      Kihkihkih

      Delete
  2. Jamal patut dipenjarakan kerana menyebabkan ketegangan kaum. Begitu juga dgn geng baju merahnya terutama yg menjadi samseng, memukul org. Heret mereka semua ke mahkamah.

    ReplyDelete
  3. Rule of law dah dicapati ..ada kes mahkamah dilantik menteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade undang2 kata tak boleh lantik menteri?...ini rule of law kepala bapak ko yg bodoo...hihihi..

      Delete
    2. Undang²nya tak wujud lg. Maknanya ada kes mahkamah masih boleh dilantik jadi menteri. Soalnya mana maruah dan integriti? Kes rasuah bernilai jutaan, dilantik pulak sebagai mof. Ada usaha utk proses pensucian diri ke lepas ni? Maknanya rakyat dah syak bahawa kerajaan baru ada akal utk mempengaruhi keputusan institusi kehakiman. Apa beza kes khir toyo dan kes lge? Nak pertahankan tu pertahankanlah yg hak. Yg kotor, busuk dan bathil janganlah nak dipertahankan juga. Biar nama je yg bodo, jangan akal tuannya juga sama bodo...

      Delete
  4. Isu ni tak menarik..kisah tabung lagi best..bang non dah bunyi tabung harapan menzalimi rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kisah tabung rosmah lg best.
      Keh keh keh keh

      Delete
    2. Tabong kepala baoak umno yg nenarik..ratus jota bawah bantal

      Delete
  5. Kami mahukan anwar sbg pm yg lebih memahami denyut nadi rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecil tumpulnya haeum kau.
      Agaknya konek ko pun kecil mati juga tu.
      Kebudak2kan cai taek umnopas makin terserlah selepas kena humban dgn Rakyat.
      Sena g cerita, tak suka kerajaan PH, sila keluar dari Malaysia.

      Eh mcm pernah dengar ungaoan karatmat niii?

      Delete
    2. Cai bodooss...tahun ni tak boleh raya...tabong dedak dah kering..

      Delete
    3. Ayat adu domba 10:14 am jelas nampak berunsur memecah belahkan keutuhan PH.

      Delete
  6. Selain tabung kerajaan disaran melakukan sukaneka antara kementerian bagi megumpul dana..rumah terbuka aidilfitri pm dan menteri nanti haruslah dikenakan byaran pd tetamu...antara cadangan bakal menyusul dari lembaga ..punahsihat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa...jual meja jamuan buka puasa dan sambutan raya. Satu meja letak nilai sejuta, kalau sejuta meja akan jadi juta juta jutalah duitnya. Camane, bagus tak idea ni berbanding idea tabung milo...

      Delete
  7. Bonghok lah kau KD..dah jadi Kerajaan buat lah cerita pasal apa yg Kerajaan Pakatan dah buat..yg kau nie masih dengan perangai lama apa hal...cerita lah apa prospek apa langkah2 seterusnya.. tenangkan keadaan....ini provokasi memanja g..menyampah lah pulak...ceriya yg bagus2 apa yg kerajaan Pakatan dah bincang dan buat untuk rakyat selama daripada mula memerintah samlai sekarang..

    Ini dok cerita macam macam..tanpa ada bawa apa2 faedah...look fkrward lah bukan look backward... cerita cerita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang betul budak ni, kau masuk salah channel kot..
      Nak tahu apa yg kerajaan buat. Kau duduklah dpn tv..


      Delete
    2. Itu budak dewasa merapu kerana tak boleh balik raya tahun ni walo minyak tak naik rege tol kurang seoaruh...tabung dedak dah kering...cian diaa..

      Delete
  8. Nak Rule Of Law, biar adil dan telus!
    tapi korang sedar tak, berbilion duit rakyat dihabiskan di zaman Mahathir untuk semua syarikat ini.
    MAMINCO – bankrap
    MAKUWASA – bankrap
    PERWAJA – bankrap
    BMF – bankrap
    BNM – rugi RM30 billion
    Forex – gagal
    Bank Bumi- rugi
    BAKUN – rugi
    MAS – rugi
    ERL – kerajaan terpaksa bayar kroni Mahathir
    PKFZ – rugi
    PUTRA LRT – bankrap
    STAR LRT – bankrap
    MONOREL – bankrap
    BAS INTRAKOTA – bankrap
    SILTERRA – rugi
    JARING – gagal
    MEC ELECTRONIC GAMBANG – bankrap
    MIMOS – gagal
    HICOM – gagal
    EAGLE PLANE
    IPP – rugikan TNB berbilion
    TNB – rugi
    PROTON – rugi
    FIMA Rantei – gagal
    SOGOSHOSHA – gagal
    JUDICIARY – dicemar
    UMNO – diharamkan
    DAYABUMI – gagal
    TIME dotCom – rugi
    KONSORTIUM PERKAPALAN – rugi
    MISC – lingkup
    IWK – rugi
    DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
    PLAZA RAKYAT – terbengkalai
    JB WARWRFRONT CITY – terbengkalai
    KRONISME – berleluasa
    HARGA BARANG – naik
    ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
    RINGGIT – jahanam daripada RM2.20 kepada RM3.80 (vs USD)
    SUKAN KOMANWEL – masih ada yg tak dapat payment
    EKUITI BUMI – naik tak smpai 2% selama 22 tahun
    PIRATISATION – 200 syarikat awam difaraid kepada kroni, dan anak-anak Mahathir
    PENAPIS MINYAK – 22 tahun tiada loji penapis minyak sendiri terpaksa import dari Singapura
    SURAT WAHYU – boleh menang tender, loan boleh lulus, boleh lari dari penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dapat projek juta-juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat datang ke zaman kegelapan zaman mahathir

      Delete
    2. Tak berapa tajam..

      Delete
    3. 1145,
      Ko hungkit tah hapa2 ni awang ooi?
      Sia2 ko ngaku melayu islam. Walhal Tuan Director dari Mumbai dan Hollywood pun tahu jasa TunM.
      Jelas hati busuk taek yg mendorong sifat hati mati ini.
      Ko merajuk,tak ada sapo nk kebulor buat filem kisah King Jibby Klepet ataupun Eddy Kingmaker.
      Tk serik2,tak malu2,tak insaf2.
      Nn asa juga kita tunggu sapo nk buat filem jenayah klepet terbesar d sejarah dunia- tentu aln pecah box office.
      Malaysia Boleh !!!


      ..lg satu pesanan.
      Tak suka? Boleh keluar dari Malaysia..hahakiki

      Delete
    4. Saper boleh buktikan dah masuk poket tun madey?..

      Tabong 1 mdb dah dibuktikan oleh fbi masuk poket najib..

      Delete
    5. Tak ada pun Professor Jomo Taraf Dunia pernah keluarkan thesis atau kertas kerjanya seperti apa yg ditemberang autakan oleh budak tak abis sekolah Kejora.

      Entah dari tong sampah mana dikutipnya....??

      Delete
  9. Ini la kemunculan watak2 dungu dgn kenyataan2 bebal dr kelompok pembuat onar pd negara tercinta ini.. selepas Najib, Zahid, Azeez Rahim, Shahidan Kassim n now Jamal Banganga..
    Tahniah utk kesemua watak2 dungu yg pernah lahir di bumi Malaysia ini...

    ReplyDelete
  10. Elders of Council banyak meeting utk selamatkan Mesia akhirnya satu keputusan di capai

    Derma kilat tin milo cara terbaik selamat nak mesia


    #BiarBodohAsalKonfiden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih dari pinjam dgn tabong cina kominis..

      Delete
    2. Teknik derma adalah terbukti berkesan... Tak caya tanya Najib dgn Zahid. Kalau Pak Arab derma masyuk biliooooooonnnn bro.
      Kihkihkih. Duit puluh2 beg.. Kihkihkih

      Delete
    3. Najib dapat derma arab simpan bawah bantal...hutang plak dgn cina kominis..tun madey kutip derma nak bayar hutang najib....

      Delete
    4. Jangan samakan TABUNG ni dengan tabung tin milo PAS.
      Tabung ni menggunakan BANK. Tentu ada auditor dan sebagainya.
      Tabung ini dibuat atas kesedaran RAKYAT PRIHATIN MAHU MEMBANTU.
      Daripada membiarkan individu buat tabung dan tak tahu ke mana derma itu pergi, lebih baik kerajaan yang kendalikan tabung ini.
      Lebih terurus dan transpanrant.
      Aku pun tak teragak-agak nak menderma.
      Sesiapa yang tak mahu derma, duduk dediam. Tak perlu bising - cemburu dengan idea orang.

      Delete
    5. Mai derma mai derma....isi tabung ada odit. Cpt derma sblm negara bankrup,..kikikiki

      Sekejap malaysia ekonominya cantik, sekejap malaysia nampak ditadbir oleh pemimpin kering dan kosong idea...

      Delete
    6. Sekoq saja berok Najib di sini. Coba mengarut.

      Bahasa Inggereh pun tak tau. Ckp Elders of Council. SPRM pun tak luluaigh gamak nya. Ponteng sekola. Mana nak tau nilaikan derma melalui bank dengan derma tin milo.

      La ni tarak keroja. Sapa pun tak mau ambil dia. Masuk sini ha nya nak bikin kacau. Kita tibai lah dia ramai ramai.

      Delete
    7. Kejora musibat mana abis belajar, sekolahnya pun entah carca marba di mana? Sebab tu ayat2 dia tak satu pun kelihatan akademik, penuh dgn cacian mencarut menjijikkan, merapu dgn seni 'pantatun' entah apa2.

      Delete
  11. Derma...Derma...Derma...mai mai Dermaaa..mai Derma....Malaysia Dah Bangkrap!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hutang....hutang....hutang....Rompak...rompak...rompak...

      Bankrap malaysia...

      Delete
    2. Sabar.. Sabar.. Sabar... Sy tgh berlari membawa berpuluh bagasi derma dari raja arab.
      Kihkihkih

      Delete
    3. Keoira tulur kicik meroyan kerana tak boleh beraya tahun ni...tak dapat derma lagi...hahahaaa...

      Delete
    4. john doe 31 May 2018 at 11:01 posted at blog Shahbudin:
      Tuan admin, maaf lari tajuk. Sekadar menjawab kepada orang lain yang jelas lari tajuk.

      Fakta yang tidak akan mampu dihadam oleh orang-orang yang memakan dedak :-

      1. Penubuhan Tabung Harapan adalah sebagai reaksi kerajaan PH pimpinan Tun M kepada begitu ramai permintaan drpd rakyat yang prihatin untuk menderma. Malahan telah terdapat beberapa pihak yang telah memungut derma untuk tujuan ini sekalipun sebelum mendapat 'lampu hijau' dari kerajaan. Dengan penubuhan tabung begini, segala derma akan menjadi lebih telus dan tiada 'penipu' yang mampu ambil kesempatan di tengah-tengah.

      2. Hutang negara sudah mencecah trilion, maka mengutip derma sebegini secara logiknya tidak akan mengubah jarum timbangan. Walaubagaimanapun ia akan menghidupkan semula semangat cintakan negara dan kebersamaan. Semangat mendahulukan kepentingan awam mengatasi kepentingan peribadi. Ini adalah ubat kepada penyakit 'cash is king' dan 'budaya dedak dan gula-gula' yang diamalkan oleh PM terdahulu dan barisan kabinetnya.

      3. Dengan membuka akaun untuk derma dan mengumumkannya secara terbuka ia akan menjadi ibarat pisau yang menghiris tajam PAS yang mengutip derma di dalam tin milo tanpa audit dan DSN yang 'memperolehi derma' dengan cara masuk ke akaun peribadi dan kini 'disimpan tunai di dalam beg di rumah-rumah persendirian'. Ia adalah ibarat kata2 'beginilah cara yang betul untuk mengutip derma' yang tak perlu diucap.

      4. Walaupun jarum timbangan dilihat tidak mampu diubah dengan memungut derma sebegini tetapi hakikatnya ialah ia tetap akan membantu, tak banyak pun sikit. Kadang2 hanya jumlah yang kecil sahaja yang tidak mencukupi untuk menampung jumlah ansuran yang besar yang telah sampai tempohnya dan pada ketika inilah kita dapat melihat kesannya.

      Jelas, membuka Tabung Harapan adalah kebijaksanaan serampang banyak mata oleh kerajaan hari ini. Selain kebaikan yang banyak ia juga akan dapat menunjukkan perbezaan di antara pejuang dan pendedak selain akan membuktikan betapa para pendedak ini mempunyai jiwa yang sangat parah merekam, merasa geram melihat orang lain menderma ketika orang yang menderma itu pula merasa tenang menyumbang setakat kemampuannya.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Reply
      Othaman Ahmad 31 May 2018 at 11:23
      Atas kesedaran & semangat patriotisme cintakan bangsa & tanah air, saya mendukung 'Tabung Harapan' yg diinisiatifkan oleh perwira-perwira/pemimpin-pemimpin kita.

      That was excellent and powerful call from your goodself, bro john doe.
      Well done and keep it up & on, bro....!!

      Delete
  12. Di indonesia pon ade kelapa sawit...adekah jamal samsing tai koo cing dah lari ke indonesia setelah cabut dari hospital?...

    Pesen samsing umno...masa ade kuasa kemain samsing...dah kalah tak bertulur rupanye...spesis najib..

    ReplyDelete
  13. Penduduk Malaysia berjumlah kira2 30 juta Orang. Setiap Rakyat tak kira bayi, kanak2, dewasa dan warga emas perlu derma sebanyak RM92.60 sehari..rm2,778.00 sebulan..rm33,336.00,setahun 33 Juta rakyat Malaysia semua menderma dapatlah RM1 Trillion. Itulah yg dikira vonggak oleh Council of Elders....Mampuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat jgn risau pasal derna. Ana dr arab ada satu ekor jin.. Boleh derma bilion2... Mana pak najib. Ana biasa sama dialah.
      Kahkahkah

      Delete
    2. Tak ade pon mintak dengan semua rakyat...kenape kejora tulur kicik susah hati sangat...

      Kalo nak derma raya bagi jer no akaun...aku boleh bank in kan....100 rupiah...hihihi..

      Delete
    3. Mari2.. Siapa mau derma? Ana boleh beri. Tak habis guna, boleh pulang sama ana. Tak mau pulang, mau simpan dlm beg pun ana tiada kisah.
      Kihkihkih.. Apa? Ana ketawa bunyi unta? Ini ketawa org kayalah. Ente apa tau? Kihkihkih

      Delete
    4. Kalo tak cukup 100 rupiah aku boleh bagi 1000 rupiah....no hal punye kerana rega ninyak tak naik daah..banyak aku boleh jimat...hihihihi

      Delete
  14. Kejira tulur kicik tali barut cina kominis...

    Ko boleh Bramboss ke negara cina kominis.....

    Kah kaah...kaaah..

    ReplyDelete
  15. Derma 1500 rupiah kpd sesiapa yg bagi maklumat dimana jamal jamban berada...samsing kg pinang pinang sebatang paling dikehendaki hidup ato mati..

    Kaah kaah kaaah..

    ReplyDelete
  16. Dah kalah pon ade lagi cai umno yg tak boleh beraya tahun ni nak tunjuk lagak sansing kunun..ingat masih berkuasa ker...ingat menang 2/3 ker...hihihihihihi...

    Cai buduuss..

    ReplyDelete
  17. Dulu boleh lah berkemban depan pejabat SUK..boleh minum arak depan pejabat SuK...boleh bawak van jenazah....boleh raba punggung tukang urut...boleh naik helikopter...boleh dapat AP...boleh mcm2 atas nama umno...

    Sekarang polis make dont kno...

    Lari menyorok tak cukup tanah merayu belas ihsan...baru tau langit ni berapa tinggi...tak beraya lah ko jamal tahun ni...hihihi...

    Saat kejatuhan sekor samsing tai koo cing umno..

    ReplyDelete
  18. Dulu ade lesen gengster...boleh tunjuk lagak...lesen dah tamat tempoh...lari menyorok mcm cincurut..silap2 kena tembak dengan gengster petaling street..

    ReplyDelete
  19. 1 mdb Hutang 38 billion akibat dirompak oleh najib dan jemaahnye atas sokongan kuat umno...hutang ni ditanggong oleh semua rakyat malaysia...

    Lebih baik kerajaan paksa semua ahli dan penyokong umno bayar hutang 1 mdb..

    ReplyDelete
  20. Jamal mcm otak tak sihat. Apa yang di buat nya nyata nampak janggal. Pakai tuala depan bangunan Kerajaan Selangor. Pecahkan botol beer. Bawak geng UMNO Baju Merah nya ke Petaling Street KL nak konfrontasi dengan pendemo Bersih. Di kawasan yang bikin tension Melayu-Cina.

    Dia perlu di tangkap, di gari, pegang tangan nya bawak ke Balai Polis. Sebab ada 9 kes la ni, dia perlu di reman sekurang kurang nya 1 minggu. Di soal siasat, makan tidur, berak kencing dalam lokap Polis.

    Selagi dia tak di tangkap di sumbat ke lokap, rakyat rasa mcm dia di benarkan permain undang2. Heran ngapa waran tangkap ha nya bahru semalam di pohon pihak berkuasa. Hharap dah ada dalam tngan Polis dan Jamal gengster itu di tangkap arini juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama seperti Kejora Bapok Musibat patut ditangkap & dipasongkan buat tontonan khalayak ramai.

      Harap2 dia ada telur muncul berdepan dgn saya pada 9 Jun 2018 nanti, pukul 11:00 malam di Dataran Bandaraya Johor Bahru.

      Delete

BENCANA YANG MENANTI

https://vt.tiktok.com/ZS8LHd23a/ Ada duit setinggi gunung sekalipun ia akan susut dengan cepat ditelan inflasi.  Ada harta seperti rumah, ta...