Sunday, May 27, 2018

APAKAH SHAHIDAN YANG KEMALUAN AKAN MENGAMBIL LANGKAH KEMENGALAHAN..

Zahid dan Hisham tikam belakang Pengerusi Perhubungan umno Perlis? 
Mereka bersetuju Azlan semasa perjumpaan dengan Raja Perlis dan bukannya Ismail tetapi tidak memaklumkan kepada Shahidan.

Itu satu versi. 

Untuk menutup malu,  Shahidan boleh memohon ampun dari Tuanku atas alasan salahfaham. 

Versi 2

Bagaimana pula sikap Zahid dan Hisham membelakangkannya? Maafkan juga? Atau
Shahidan dan 9 ADUN boleh istihar keluar BN,  jadi ADUN BEBAS dan membentuk kerajaan baru dengan semuanya bersetuju mencalonkan Kassim sebagai MB. 

Dengan sendirinya,  Azlan gugur. 
(Rujuk prescedent Sarawak) 

12 comments:

  1. Kemelut mb di Perlis menggambarkan kelemahan Umno BN..

    ReplyDelete
  2. Mungkin zahid dan hishamudin nak menjatuhkan shahidan otai umno dgn cara biarkan krisis dgn istana berpanjangan sehingga shahidan dibenci oleh orang perlis..

    Kalo shahidan tak nak Azlan di lantik jadi mb shahidan boleh gugurkan azlan dari dicalonkan di dun tetapi di calonkam di parlimen....

    ReplyDelete
  3. Shahidan adalah org kuat mahadey..kesetiannya hanya pd mahadey.gunting dlm lipatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak dipastikan sejauh mana kebenaran diawal perancangan shahidan cuba membawa semua ADUN lompat parti ke BERSAYU tetapi tidak dipersetujui Tun (?)

      Ini membuatkan zahid dan hisham merasa adalah bahaya memberi pengaruh kepada shahidan (?)

      Shahidan memang ada mengaku sebelum ini adalah idolanya, tetapi kenapa memilih tidak mengikut jejak Tun keluar parti (?)

      Faktor jawatan (?) dedak )

      Delete
    2. Mmg ada kebenaran jugak dakwaan tu, tapi presidential council x stuju! Right after that Tun announce yg sesiapa bekas menteri umno tidak dibenarkan menyertai pakatan! Shahidan juga openly asked for Tun's help in resolving the issue!

      Harap2 Tun jgn amik peduli krisis dorg ni! Biar dorg berantakan! Serves them right!

      Delete
    3. Itu pasal la dia kata raja jgn masuk campur urusan politik. Dgn tak malu mintak pulak pm campur tangan. Ni dah demam tak kebah ke apa ni. Adun2 tu menang dgn tiket bn, sedangkan pm adalah pengerusi ph. Bagusnya shahidan dipecat aje dari umno, habis cerita. Dia punya pasal org lain jd haru biru.

      Delete
  4. Alai hai...tuan KD buat2 tak tahu pulak kan ke siShahidan tu gilok bermata dua??....pengejar dedak bernombor wahid!!...dulu masa Tun dalam kesusahan dia permainkan Tun dan ada kalanya melawan Tun.Tetapi dalam masa yang sama pernah mengaku yang Tun adalah idola beliau.Manusia seperti ini masi bolehkah lagi diberi kepercayaan??...

    Saya masih ingat Tun pernah komen dan marah dengan sikap Shahidan yang bersikap kejar dedak ini.Dan saya percaya Tun bukan semudah itu melupai segala perbuatan mereka2 yang pernah beliau tolong semasa beliau dalam kesusahan.

    ReplyDelete
  5. Malaysia baru darul derma

    ReplyDelete
  6. atoku turn akhirnya minta melayu bersatu tak kira idealogi. idelogi plural liberal syiah comango nak disekalikan kot..macam marina gereja

    hidup atok u turn . atok nak idup 50 tahun lagi

    hidup atok u turn


    atok kau!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... Meroyanlah kau sampai PRU15 nanti.

      Delete
    2. Meroyan kerana kehilangan kuasa..tu pun masih sombong ..6

      Delete
  7. Terlajak perahu boleh undur, terlajar kata badan binasa ... pedih bukan. Kemaluan jatuh berderai.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SEDIKIT KELEGAAN: LGE AKUI KEBERKESANAN PAS DALAM KERAJAAN

PERANAN PAS SANGAT DIHARGAI.... PAS PERLU TINGKATKAN PENGUASAAN KERUSI UNTUK MENANG DAN DOMINAN