Wednesday, May 16, 2018

KERAJAAN PH SANGAT RAPUH..




Jangan ada lagi penangguhan pembentukan ksbinet gara² mainan politik kepartian. PH perlu kekal pada struktur,  janji,  semangat yang sudah diputuskan sebelum menang PRU. Perlu ada sokongan,  kepercayaan dan tiada gangguan untuk Tun lunaskan 10 janji dalam 100 hari. 
Pembentukan kabinet sangat perlu kerana beban kerja sangat berat sedangkan kesihatan (waktu rehat)  Tun sangat terhad dan merosot. 

Rakyat sedang memerhati dan menilai. 



36 comments:

  1. Bukan rapuh kd, tp nak cr calon yg betul2 boleh bekerja. Kalau setakat tangkap muat mcm kerajaan dulu, aku ingat kita semua pun boleh jadi menteri.. Errr, yg bukan PH tak masuk kira ekkk.

    ReplyDelete
  2. PH yg rapuh dan kesihatan dia pun rapuh ooh baru sedar rupanya. Kabinet PH ni banyak isu menarik tentang gelaran sesama sendiri, sejarah peribadi dari segi moral akhlak dan akidah yang bila bila masa bole diulang cetak dan kitar semuladan diulang tayang, sejarah tak pernah berbohong cuma manusia saja chba membohongi sejarah yang mereka cipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Move on la weiiii. Dah jd pembangang pun. Sedarlah diri. Ikut nasihat wak jahid tu.

      Delete
    2. Kikiki..
      Besok bila kes 1MDB dh terbogel, cacai najis akan konar lg.
      Masa jdk kerajaan pun cacai cap ayam je mampu diupah. Dh jadi pembangkang lg tahap sampah punya otak.

      Delete
    3. Dah dua hari terdedah... bukan lagi dibawah akta rahsia.... tapi sampai hari ni tak der pun siapa2 yang senaraikan apa yang salah dan apa yang betul....

      Delete
    4. banyak langau kat sini ye..ingatkan dah pupus..tak nak buat solat hajat untuk MO1 ke Phoenix? sabar le..ni kerajaan baru..bukan kerajaan mcm BN dulu...tu yang kena block pergi luar negara tu bukan tindakan ke? 1 by 1 le..yang saudara dok sibuk sgt kenapa? dapat elaun dedak lagi ke? arahan MO1 ke zahid komedi ni?

      Delete
    5. Maksud teman.... blog sehebat KD ni pun tak senaraikan lagi apa ke bendanya tuduhan2 yang boleh menjerut leher najib bila bukan lagi menjadi dokumen rahsia... pada kebiasaannya KD sure laju jer senaraikan.... sebagaimana lajunya KD umumkan Sultan Brunai derma USD1 billion sebelum ni.....🤣🤣🤣🤣

      Delete
  3. Biasa la mana-mana kerajaan baru yang mengambil alih tampuk pemerintahan akan berhadapan dengan situasi spt ini.Di beberapa negara kerajaan baru akan runtuh kerana berlaku perebutan apa yang dikatakan sebagai rampasan perang.Tapi percaya lah Tun sangat berpengalaman dalam urus tadbir kerajaan.Situasi seperti itu tidak akan berlaku di malaysia lebih-lebih lagi selama Tun masih ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih2 lg bila mengambil pemerintahan dalam keadaan kantung negara semakin kering, hutang keliling pinggang. Macai pulak masih tak sedar2. Masih nak mengharap dedak. Bukannya nak membantu tp asyik menyalak 24jam.

      Delete
    2. Tun pinya thinking 5 to 10 years ke depan bro

      Delete
    3. Kantung kering apanya bro... Zety sendiri mengesahkan ekonomi negara kukuh dan berada dalam keadaan baik ... rezab tinggi dan mencukupi... hutang terurus...... bukanya nak bankrap

      Delete
  4. PH DAH MENANG...SAMPAI MASA DI BULAN RAMADHAN..KITA DOAKAN SUPAYA TUN M JATUH SAKIT DAN MENINGGAL DUNIA SECEPAT MUNGKIN..AMIIIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah-mudahan kau yang kojol dulu...Aamiin

      Delete
  5. KD aku rasa risau..risau tun m diberi tekanan hebat untuk lepaskan jawatan beliau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dikalangan PH mereka rasa tidak selamat dibawah tun m..mereka tak mpercayai tun m..mereka mahukan anwar

      Delete
    2. Ya sememangnya.. Mungkin pru15 nanti bila anwar dah jadi pm, PH dah boleh dapat majoriti 4/5 dan bukan macam tun tu dalam BN pum sekadar 2/3 saja.
      Dulu masa pakatan rakyat SPR main tipu kot, sebab tu la kalah walaupun hanya berlawan dengan pak lah.
      PRU 13 pun kalah lagi juga..
      Tunggu la tengok dalam pru15 nanti bila anwar sendiri yang masuk gelanggang. SPR pun dah under control, so dah tak ada siapa lagi yang boleh dikambing hitamkan jika keputusan tidak seperti yang anda sangka.

      Delete
    3. Merepek jela ko joe harry..

      Sembang kedai kopi jela ko..

      Tun lead ph dan menang..! Itu realiti..!

      Yg lain2 lead tak pernah menang..!

      Anyway, kemenangan ini bukan utk raikan tun atau sesiapa saja dlm ph.. Tetapi utk menyelesaikan masalah negara..!

      So, biarkan tun dan pasukan nya bekerja utk menyelesaikan segala mslh negara..!

      FOR BETTER NATION!!

      Delete
  6. Inshaallah. Tun Akan bereskan halangan Yang datang.Jangan risau.

    ReplyDelete
  7. Bukan senang nak cuci taik yg ditinggalkan oleh BN.

    Dasar parti bangsat...pemimpin2 bermewah2 tapi rakyat disusahkan. celaka korang yg dok sokong bn selama ni!

    ReplyDelete
  8. mark my word, with anwar back in the political scene, all efforts to move malaysia forward will be in vain. TDM wants to bring back malaysia to its glory days whereas Anwar is only rhetoric player to muscle his popularity. he lacks knowledge and intelligence and wisdom.

    hope tdm n harapan will rsmain intact

    ReplyDelete
  9. Ko tu bangsat, benci bn sbb syaitan dkm hati ko subur terlajak. Bn buat zalim sgt ke perut ko boroi tak reti nk stop melantak mkn mcm2 hasil limpahan rezki, pemerintahan yg bijak ds najib berbanding ton penyangak.

    Ko tgk wargq asing pun bermewah, senang cari rezki, ko dn bangkai2 penjilat ton dn ph yg menyalak siang mlm konon tertindas, starbuck mcd tetap penuh sesak..makcik. pakcik pun pandai mkn fastfood gst 6%..ada yg kebulur x??

    Skrg madey rsa sgt tercabar, dia dh mula buat jht skrip 1998 pd Najib..ops balas dendam. Pencacai ton terus dlm sindrom penjilatan dan pendewaan thp kronik.

    Zalim pd Anwar, zalim pd Pak Lah, skrg lg zalim pd Najib. Anwar dh ckp smlm dia langsung xberdendam dengan Najib. Malah dia kata jika nk siasat skandal, mengapa terhad pada Najib sahaja ( merujuk pada skandal berskala besar Madey dan Daim)

    Tunggu..bahang reformasi akan MERANAPKAN bapak perompak negara aka ketua kleptokrar sebenar!!

    #BebaskanNajib
    #MahathirNotMyPM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian macai najib ni...dulu bukan main kutuk Anuar.kata peliwat..kemaruk nak jd pm.. Sekarang puji Anuar melambong...musuh klu buat baik mesti ada niat jahat..ingat tu macai najib..

      Delete
    2. Kesian macai tun ni...dulu bukan main kutuk Anwar, kata peliwat..kemaruk nak jd pm..kata tak bermoral dan kecewa tak dpt jd pm.. Sekarang puji DSAI melambong...musuh klu buat baik msti ada niat jahat..ingat tu macai tun..

      Delete
  10. Anwar senang bnyk tengok Tun M dok urus semula kerajaan baru
    Tun M tebas lalang DSAI jalan selambe

    ReplyDelete
  11. Hari-hari ada u-turn. Lama2 naik bosan dah

    ReplyDelete
  12. Ulat Cacai puak makan Taek berkeliaran. Jual kerusi,jual jarum, jual agama, jual bangsa, jual tanah air.
    Asal lakom sedih2, warak2 sikit..maafkan.
    Mungkar dan. Hati hitam terus jadi amalan.
    Perangai melayu yg lapuk.
    Agama diguna utk tunjuk2.
    Hasrat dengki licik terus dipupuk.
    Malaysia dah move on, umnobnpas masih terperuk.
    sudah dibenam,umnobnpas jadi kemaruk.
    Sifat yg sgt buruk.
    Tunggu hukum,kita bagi masok.
    Jgn dilayan cacai taek perangai teruk.
    NntJho Low,bagi blk berkepuk2.
    Siapa subahat, dia akan tunjuk.
    Kalah dudok diam, usah nk cucuk.

    ReplyDelete
  13. Bukan susah cari bukti - sarawak report kan ada, rafizi pun ada, tian chua pun ada, ts ghani patail juga ada ��

    ReplyDelete
  14. Relakslah..................nak bukak cerita yang tak menimbulkan ketegangan.

    Semalam saya melawat rumah KETUA MENTERI MELAKA di Jalan Bendahara.
    Keluasan tanah 64 ekar.
    Rumah pula mungkin dalam 2 ekar.
    Rumahnya berbentuk U shape - belah kiri ada garaj yang dikatakan dibina dengan rega rm700K boleh memuatkan 6 buah kereta Merc. Garaj ini ada bilik eletrik untuk centralizekan airkon dan lampu-lampu sebab tu bill eletrik cecah rm48K sebulan. Paling hujung, ada sebuah dapor. Dapor agak jauh daripada ruang makan.
    Di sebelah kanan pula ada sebuah DEWAN BESAR 100X60 gitu, boleh memuatkan mungkin 200-300 orang ketika membuat perhimpunan.

    Rumah ini dibina oleh bekas Ketua Menteri Melaka Ali Rostam.

    Rumah ini mengandungi 9 bilik bilik tidur yang besar gedabak, siap dengan bilik air, katil King size bertilamkan jenama GETHA bernilai mungkin rm15K setiap satu dengan perabot ala-ala Pranchis di Istana Versailles dan sebuah TV berukuran 50 inci jenama Samsung.

    Di tingkat atas, ada 5 bilik tidor, 2 buah pantry, sebuah dressing room untuk KM, ruang makan, bilik TV, bilik mesyuarat dan 2 family room. Bilik KM paling besar. Bilik airnya sangat modern, dengan bath tub, shower, dressing dan ada 2 jamban beremote control, satu untuk kencing dan satu untuk berak. Bilik air di bilik-bilik lain, saya tidak sempat masuk.

    Tingkat bawa ada 4 bilik tidor, dua buah ruang tamu yang sangat besar dengan perabot mewah, dua buah ruang makan, bilik media 2, bilik mesyuarat 2, bilik cendra mata dan sebuah pantry.
    Coridornya sangat cantik menuju ke Dewan besar di luar.

    Memang gah dan cukup segala-galanya kecuali...............sebuah surau di luar dan dalam rumah pula, bilik untuk tetamu bersolat.

    Ali Rostam ingat segala-galanya ketika mdembina rumah ini, kecuali ALLAH.
    Sebab itu 2 kali PRU dia kalah teruk.
    Nak kesian macam mana......????

    ReplyDelete
  15. Terlupa sikit, tingkat bawah juga ada bilik untuk kabinet pingan mangkok. Kenapa tak simpan je pinggan mangkok di dapor. Bilik itu jadi bilik solat untuk tetamu, kan bagus. Orang Hindu dan Buddha pun ada bilik khas untuk mefreka menyembah Tuhan. Rumah AGAM ini sangat modern dan gah tetapi ketika saya berjalan-jalan di dalamnya, saya rasa kosong tak berjiwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai cik minah...'kencing dan berak'hehehe tak sesuai benar ayat tu.

      Delete
    2. buang air besar dan kecil ke..............????
      Kan sama je dengan melepaskan hajat besar dan kecil.
      Kencing dan berak lebih jelas dan spacefik. Semua orang faham......hehehe

      Delete
    3. hehehe...tahu takpe.
      selamat berpuasa la semua tak kira dimana anda berada.

      p/s cik minah tak gy umrah ke tahun ni?

      Delete
    4. Mana boleh pergi umrah -tiap tahun.
      Kerajaan Arab kata, DUA TAHUN SEKALI.
      Kalau nak gi tiap-tiap tahun, kena bayar visa UMRAH rm2000..00

      SELAMAT BERPUASA SEMUA.
      Maaf zahir batin ye kalau ada terkasar bahasa semasa kita berdebat.
      Semoga kita semua dirahmati Allah dan dapat menunaikan Ibadah Puasa dengan aman.
      Aminnnnnnnnnnnnn

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...