Monday, May 21, 2018

PERSEPSI NAJIB DITOLAK.. DiBODOHKAN






Zahid,  Hisham dan Majlis Tertinggi juga perlu bertolak kalau masih bermimpi.  


TERKINI: Semakin ramai pemimpin memberi pandangan,  memang najib bodoh atau mrmang sengaja mahu menyalahkan orang lain akan kekalahan ini. 


47 comments:

  1. Dengan kekalahan UMNO-BN Allah sebenarnya sedang memberikan Najib kesempatan untuk bermuhasabah dan bertaubat.

    Najib sebaliknya kelihatan berkeras mahu menyalahkan pihak lain konon ia difitnah sehingga ia kalah. Kalimah insaf dan muhasabah langsung tiada dalam kamus hidupnya.

    Seluruh dunia kecuali sedikit yang berpendapat Najib seorang 'innocent'. Kelewatan menahannya disebabkan proses siasatan sedang dijalankan dijadikan alasan bahawa itu menunjukkan Najib tidak bersalah. Menjadikan alasan tempoh yang dilanjutkan sebagai bukti tidak bersalah adalah sifat hampir semua kaum dahulukala yang dibinasakan.

    Najib benar-benar sedang menipu diri sendiri padahal ia tidak sedar.

    Najib benar-benar sedang dibawa ke satu titik di mana apabila ia benar-benar menuai apa yang ia tempah dia tidak lagi boleh beralasan.

    Sesungguhnya Allah tidak menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah dgn pemimpin dulu yg bakal jd pemimpin kita lakukan ni.

      Air mani dia 4 inci dlm dubur pun masih tuduh konspirasi.

      Delete
    2. Ye ke? Ada air mani dlm jubor ko? Bila?

      Delete
    3. Karpal singh pun cakap anwar peliwat, ini fakta

      Delete
    4. Anwar peliwat? Ko dah kena ke? Kihkihkih

      Delete
    5. Hahhh!! Karpal singh pun kena liwat ngan anwar???

      Delete
    6. bulan posa pon masih ada jugak yang nak jadi batu ronson....
      oh...melayu ku...

      Delete
    7. Air mani 4 in tu anom 1.30 punyer...

      Delete
    8. Sian Nuar, tak habis2 orang cita dia n air mani.

      Tu lah, jangan ngongkek belakang. Teruk padah nya.

      Dulu kes jam omega, pompuan Cina, tak kena masuk jel. Main belakang punya pasal, kan orang dah tak minat ko nak jadi PM.

      Delete
  2. Sampai bila pun najib x akan mengaku silap! Mengaku kesilapan bermakna mengaku punca kepada kesilapan, yg mana akhirnya dgn sendiri tertunding kearah skandal2 yg dikaitkan dgnnya!!'

    Alasan hanya sekadar alasan kersna kita semua tahu bahawa dgn kuasa, duit dan semua aset2 yg boleh beliau gerakkan, mustahil image beliau tidak boleh dipulihkan klau ianya hanyalah fitnah melainkan terdpt sesuatu yg begitu jelas yg tidak kena dimata rakyat!

    Realitinya, kekalahan najib bukannya di tangan Tun, anwar atau pakatan, tetapi beliau jatuh ke tangan rakyat dan itu adalah realiti yg begitu pahit utk ditelan oleh pemimpin sesebuah negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kalah bila diapit oleh org bodoh di sekelilingnya. Siapa? Kat blog ni pun ramai. Dah kalah masih tak sedar diri. Kihkihkih

      Delete
    2. bangga dia bila diapit sampai tak sedar bola sendiri pun boleh terkepit..

      Delete
    3. Kahkahkah.. Pedas tu M. Nor. Mesti macai tersentap.

      Delete
  3. Sampai bila pun anwar tk mengaku 4cm..budak2 kpok mana tau.mana nk pecaya..masih pakai lampin masa kejadian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..buta sejarah

      Delete
    2. Kau ada ke masa kejadian? Teruk ke kau kena? Kahkahkah

      Delete
    3. Yg 4 cm macai 1.55 punyer...sebab ade 3 dna...

      Delete
  4. Mlm ni kita menang
    Esok harga minyak 1.10 (utk setengah liter)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau kan suka brg mahal? Takkan 2.20 pun nak bersungut? Dah kering dedak ke? Kahkahkah

      Delete
    2. Ikut formula najib minyak dah lebih 2.40 seliter...PH tak naikkan harga minyak...penyokong najib boleh bayar 2.40 seliter..

      Delete
    3. Betul, penyokong najib diminta membayar ikut harga apungan. Kahkahkah

      Delete
    4. Najib kata dia tak sedar nak lingkup. Marah Khairy tak warning kat dia.

      Mana Khairy mau. Lagi cepat Najib lingkup, lagi peluang dia jadi Presiden Umno.

      Khairy dah laungkan jawatan Presiden di tanding. Tak kisah lah Umno dah terbaring.

      Delete
  5. Kekalahan BN/Umno berkait Najib, kata Nur Jazlan
    21 Mei 2018, 4:02 petang (Dikemaskini 21 Mei 2018, 4:05 petang)

    Seorang lagi pemimpin Umno tampil menbidas bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak berikutan kekalahan mengejut BN pada pilihan raya umum ke-14.

    Bagi, bekas timbalan menteri dalam negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed adalah mustahil Najib tidak sedar bahawa BN dan Umno di ambang kekalahan susulan masalah dengan kepimpinan serta kegagalannya menangani dakwaan rasuah yang dikaitkan dengan dirinya dalam isu 1MDB.

    "Jangan beritahu saya dia tidak baca media sosial seperti Facebook dan Twitter, mengenai isu-isuberhubung diri dan keluarganya? Mustahil.

    "Dalam politik, beliau, sebagai pemimpin parti, sepatutnya mengetahui bahawa semua persepsi negatif terhadap diri dan keluarga beliau akhirnya akan menyebabkan kekalahan Umno dan BN.

    "Kami tewas kerana persepsi ini, kerana semuanya berkait dengannya," kata ahli majlis tertinggi Umnoi tu yang tewas di Parlimen Pulai pada pilihan raya 9 Mei lalu kepada akhbar The Sun.

    Bidasan Nur Jazlan itu dibuat beberapa hari selepas pemimpin pemuda Umno Khairy Jamaluddin memberitahu Channel News Asia bahawa dia menyesal tidak memberitahu Najib bahawa akar umbi menolak Umno berikutan penyingkiran Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, dari parti itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya dia orang ni lah pengkhianat sebenar Melayu. Kerana tak berani bercakap benar, umno tewas. Begitu juga dgn macai, mereka sanggup membiarkan umno tenggelam hanya kerana sebutir dedak. Puihhhhh... Lepas tu menyalak salahkan orang lain. Sampai sekarang pun masih tak sedar, masih anggap umno kalah kerana fitnah. Bukan fitnahlah cai, tp sebab umno dah menanah.

      Delete
    2. Tun M kata Nur Jazlan "budak hingusan". Cakap tak senonoh, mcm dia pandai.

      Dia jadi Timb Menteri "by accident". Bising sikit bila menyoal auditor 1MDB, Najib takut pecah tembelang, keluarkan dia dari jawatan Pengerusi PAC, kasi dia jawatan Timb Menteri.

      Apa daaaaa ...

      Delete
    3. Bolehkah KJ and Nor Jazlan disalahkan kerana tak beritahu Najib hal sebenar....??
      Mereka sudah lihat apa jadi kepda Tun Mahadir, kemudan Mahyiddin, lepas itu Apandi Apdal. Mereka bukan the same breed as Tun, Mahyiddin dan Apandi Afdal. Sanggup menepuh badai. Mereka menjaga periok nasi dan sekarang baru sedar, mereka sudah buat silap kerana tiada scoit keberanian untuk berkata benar.Mereka berdua ni memang takda leadership quality. Rumah sudah roboh, barulah pahat berbunyi.

      Delete
    4. Sorry....SHAFIE APDAL bukan Apandi.....HEHEHE.

      Delete
  6. Teka teki apa kah persamaan antra anwar dan kapal sink.?

    ReplyDelete
  7. Syed Hamid Albar: BN tewas bukan angkara fitnah, Terimalah Hakikat Pengaruh Tun M, Rakyat Mahu Berubah


    UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu menerima hakikat mereka tumbang kepada Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) bukan disebabkan angkara fitnah.
    Veteran UMNO, Tan Sri Syed Hamid Albar, sebaliknya berkata, faktor BN tewas mengejut pada PRU-14 adalah disebabkan aspirasi rakyat mahu melakukan perubahan, memandang rendah pengaruh Tun Dr Mahathir Mohamad, sindrom penafian dan gagal menangkis serangan persepsi.
    Bekas Ketua UMNO Bahagian Kota Tinggi selama 20 tahun itu berkata, BN juga dilihat ‘senang hati’ ketika berkempen dan seperti cuba menafikan gelombang perubahan yang dikehendaki rakyat serta peningkatan pengaruh PH di bawah pimpinan Dr Mahathir.
    “Apa yang saya maksudkan ialah BN tidak boleh salahkan sesiapa. Ini masa untuk muhasabah sebab apa kalah. Ini bukan faktor ekonomi atau fitnah yang menyebabkan keputusan ini.
    “Mereka (rakyat) hendak tukar. Saya pernah menulis mengenai gelombang perubahan ini dan ia dirasai tetapi saya tidak faham apabila BN nampak senang hati dan seperti tidak sedar perubahan,” katanya kepada NSTP, hari ini.
    Semalam, bekas Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak mendakwa kekalahan BN pada PRU-14 berpunca daripada fitnah parti pembangkang.
    Ahli Parlimen Pekan itu mendakwa, kempen PH yang ketika itu pembangkang bersifat terlalu menyerang peribadi dan menabur fitnah serta kebencian menyebabkan BN tumbang selepas 61 tahun menjadi kerajaan.
    Syed Hamid yang juga bekas Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) berkata, faktor lain menyumbang kekalahan BN ialah jurang kepercayaan di antara rakyat dengan kerajaan yang semakin lebar selepas banyak perkara cuba dirahsiakan kerajaan.
    Pada masa sama katanya, UMNO memandang rendah kemampuan Dr Mahathir pada umur sebegitu, ia masih mampu memberi inspirasi kepada orang muda berkorban untuk menentukan kemenangan dalam pilihan raya.
    “UMNO juga dilihat memainkan isu peribadi dan kutuk Dr Mahathir. Ini adalah bekas Perdana Menteri selama 22 tahun. Kalau kata beliau tidak buat apa-apa selama itu, memang orang tidak terima. Banyak orang muda yang hidup pada zaman beliau,” katanya.
    Mengulas lanjut, Syed Hamid berkata, UMNO dan BN kini perlu positif dan menerima dengan keputusan PRU-14 serta perlu bersedia menjadi pembangkang yang konstruktif.
    “Sekarang BN sudah hancur lebur. Najib pun sudah letak jawatan. BN akan jadi pembangkang dan perlu tahu peranan sebagai pembangkang. Selama 61 tahun jadi kerajaan, sekarang jadi pembangkang. Perlu perubahan mental dan psikologi,” katanya.

    celahgelegar at 7:07 PM

    ReplyDelete
  8. Cuba teka apakah persamaan antara anwar dan kapal sink.?

    ReplyDelete
  9. Parti yng begitu angguh, begitu yakin bahawa segala kesilapan pun rakyat akan menyokong , banyak ketua yang gila kuasa dan pangkat , dah biasa berdekad dekad macam tu, mana lah nak meminta maaf dan mengaku rakyat yang berkuasa . Mana nak letak air muka ? Jadi tinggal sahaja nya menjadi sejarah .

    ReplyDelete
  10. Strategy pondan masih jadi amalan puak pecacai..strategi yg gagal memenangkan najib... Kita pandang masa depan, kritik lah berapa banyak awak nak kritik Tun, dia PM sekarang..

    Sepertima kami kritik Najib masa doa jadi PM, sebulan dua lagi, nama dia akan dilupakan kecuali kes²nya yg berkalan dan penuh kejutan..

    Kena ada otak bagus, kena percaya, najib memang akan kena charge..

    Begitu juga dengan anwar, mcm orang bodoh awak semua ulang cerita lama... Sabar sikit besok luasa dia kembali bercakap, kritik lah pandangannya..

    ReplyDelete
  11. cuba teka apa kah persaman antara anwar dendan kapak sink.? fakta persamaan mereka berdua certeka certeka..!!

    ReplyDelete
  12. Dulu PH janji nak turunkan harga minyak
    Mereka tak janji nak kekalkan harga minyak

    Ramai betul orang tua bodoh kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang dijanjikan stabilkan harga petrol runcit, awak semak semula manifesto.. Jangan tunjuk gelojoh bodoh bertingkat tingkat.

      Delete
    2. 539, ko tak tua, tapi bodo semata ..

      Delete
    3. 2.20 tu harga zaman Najib. Maknanya harga tu dah stabil lah ya?
      Dah tukar kerajaan pun masih guna harga lama.
      Dah tua pun bodoh lagi.

      Delete
    4. Harga formula najib dah lebih 2.40 seliter ngok...

      Delete
  13. Antata najib dan pecacainya tak banyak bezanya..

    No brain

    ReplyDelete
  14. apa persamaam antaea anwar aljub dendan kapal sink. cerjawab

    ReplyDelete
  15. Persamaannya adalah kedua-duanys ada telor manakala lanun pulak..hehehe segan nak ckp ar err...kau ada??

    ReplyDelete
  16. Pihak polis masih belum selesai mengira wang yang dirampas daripada tiga unit kediaman yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak di Pavilion Residences, Jumaat lalu.

    Pihak berkuasa itu mula mengira wang berkenaan yang disimpan dalam 72 beg bermula sekitar jam 10 pagi tadi dan masih membuat pengiraan sehingga jam 3.30 petang, lapor Harian Metro.

    Berdasarkan laporan tersebut, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Amanh, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh mengesahkan perkara berkenaan namun enggan mengulas lanjut.

    Laporan itu menyebut pengiraan dilakukan di Menara 238, Jalan Tun Razak Kuala Lumpur.

    "Difahamkan, buat masa ini sebahagian wang terbabit sudah selesai dikira, namun belum sampai 10 beg daripada keseluruhan 72 beg.

    "Proses itu dilaporkan mengambil masa yang panjang disebabkan jumlah wang terlalu banyak termasuklah jumlah pelbagai mata wang asing.

    "Selain itu, pihak JSJK juga perlu merekodkan setiap nombor siri setiap mata wang berkenaan untuk dijadikan bukti dalam proses siasatan susulan," jelas laporan berkenaan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

REFORMASI REFORMASI REFORMASI SENDIRI TAK REFORMASI KAHKAHKAH LAWAK

Sebok minta orang undur...sendiri liat nak undur   Desakan Anwar undur jika tidak diselesaikan sekarang tetap bangkit MENJELANG PRU15   PKR ...