Tuesday, May 29, 2018

"UMNO WAY" SERAH PADA ANUAR MUSA.. SEUMURAN


19 comments:

  1. Dulu dgr taklimat dalaman umno.
    Annuar kata ahli umno xreti pilih pemimpin. Biar kita yg pilihkan buat mereka.
    Ini dulu masa umno berkuasa.
    Setelah hilang kuasa pun masih nk bodohkan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli umno tak reti pilih pemimpin yg beramanah yg berjuang untuk melayu...anuar muso tulong pilih pemimpin yg pandai merompak dan temberang...

      Delete
  2. Ini sekor kaki temberang...kalo 9 adun BN tak diarah boikot kenape shahidan marahkan sangat azlan man angkat sumpah mb sehingga istihar azlan dipecat?...

    Konar kiri konar kanan shahidan dah pon derhaka kpd Tuanku Raja Perlis...

    Kenape Umno tak arahkan shahidan sembah ampun kpd Raja Perlis?...

    Ade silap mata dlm umno dalam kemelut mb perlis...
    azlan patut kluar dari umno untuk menjaga maruah nye...

    ReplyDelete
  3. Rakyat dah boleh nilaikan adekah umno boleh diharapkan untuk menerintah malaysia....umno dah kalah tapi pemimpin masih tak sedar diri...

    Umno sarat dgn prompak besar prompak kicik kaki temberang dan kaki konar klentong...

    Umno bukan lagi parti yg membela melayu...parti untuk buncitkan perut pemimpin melayu..

    ReplyDelete
  4. Umno sesuai dengan macai yg hidup bergantung dgn dedak...umno kalah macai akan mati kelaparan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi cybertroop Dap..agak2 la tau la dibayar bagi la org lain komen jgk woi..bkn kau sorang jer cybertropp dap ramai lg dalam ni

      Delete
    2. Woi macai umno miskin...ini bukan blog bapak ko punyer...cian ko terpekik terlolong..hihihihi..

      Delete
    3. Macai umno bodoos kalo bagi komen banyak2 pon saper yg nak bayar?...najib simpan wang dlm bagasi bawah bantal ratus juta nak makan dgn anak bini ajee...kecian ko macai dah lah bodoos jatuh miskin plak...

      Delete
    4. Dah jadi anak yatim piatu...sudah jatuh tersembam ditimpa tangga terkena plak tahi ayam yg masih panas kat bibir mulut...

      Hahaha hahahahaaa..cian ko macai buduuusss....

      Delete
    5. Woi 206, Najib kata Kepala Bapak Kau. Jangan marah aku kata gitu, Najib yg kata.

      Ngapa bodoh sangat kau, tak kasi orang nak komen sebanyak mana, selalu mana dia suka?

      Kan ko pun bole buat itu jugak.

      Delete
  5. Ini pon Umno Way...

    Projek ECRL ‘pejanjian aneh’, kata Wan Azizah
    Mohamad Fadli
    ShareTweetPinMail

    Dr Wan Azizah berkata kerajaan tidak mahu membayar pampasan yang merugikan negara.

    KUALA LUMPUR: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kerajaan perlu berhati-hati menilai perjanjian projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) kerana terma-terma perjanjian yang amat aneh.

    Wan Azizah berkata pihaknya diberitahu terma-terma dalam perjanjian itu “boleh kata amat aneh” kerana antaranya ia “tidak berdasarkan kemajuan kerja.”

    “Perdana menteri perlu mengkaji semula projek itu kerana kita sudah membuat satu perjanjian semasa kerajaan lepas dan kita tidak mahu bayar pampasan yang akan merugikan negara,” katanya ketika ditemui di majlis berbuka puasa di Kompleks Sukan Pantai Eco City Park.

    Pakatan Harapan mahu mengkaji semula projek laluan keretapi api bernilai RM55 bilion itu, yang sepanjang 688km merentasi sebahagian Selangor, Pahang, Terengganu dan Kelantan. Langkah menkaji semula projek besar ini, termasuk projek-projek besar lain seperti Keretapi Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR), sebahagian daripada usaha kerajaan untuk berjimat cermat dan mengurangkan hutang negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat bagus buang High Speed Rail.

      Tambah bagus nak runding semula ECRL.

      Lagi bagus kalo sekat Forest City Johor bawak masuk 2.8 juta rakyat China Kominis (700,000 unit kediaman mahal x 4 orang purata per family) diam sini, kasi taraf penduduk tetap, lepas 10 tahun boleh mohon kerakyatan.

      Bangang punya gomen Johor yang lalu luluskan itu. Kasi cair jumlah Melayu, kuasa politik Melayu di Johor. Dan di Malaysia. Celaka (kamus kata celaka = bawak malang).

      Delete

  6. INI PAKATAN HARAPAN WAY...TERBUKA..

    Wan Azizah pertahan Dr M terima bekas anggota Umno

    29 Mei 2018, 11:49 malam (Dikemaskini 29 Mei 2018, 11:54 malam)

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mempertahankan kenyataan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Pakatan Harapan (HARAPAN) akan menerima anggota Umno selepas mereka keluar parti dan menjadi bebas terlebih dahulu.

    "Kami memang terbuka untuk sesiapa yang bersama dengan kita, sebab kita nakkan rakyat bersatu untuk membina negara ini semula," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis berbuka puasa di Lembah Pantai hari ini.

    Walaupun mengakui terdapat perbezaan pendapat dalam kalangan parti politik, Wan Azizah menekankan bahawa HARAPAN merupakan kerajaan untuk semua.

    Sebelum ini, Mahathir berkata HARAPAN tidak akan menerima anggota Umno menyertai parti itu.

    Ini berikutan ketidakpastian berhubung status undang-undang terhadap parti Melayu itu.

    Sebelum ini seramai 16 bekas anggota Umno memfailkan semakan kehakiman untuk membatalkan keputusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) yang membenarkan Umno melanjutkan pemilihan parti itu

    ReplyDelete
  7. Melayi tidak bodoh atau lemah...
    Umno yg diterajui makhlok2 bodohdan lah.

    Islam tidak pernah tidak suci dan sentiasa kuat.
    Pas yg todak suci dan sentiasa sempit dan lemah.

    Rakyat sudah memilih.
    Harap org perlis dan pantai timur(*bukan semya,tapi ramai)...sudahboleh bangun,hari dh tinggi. Takkan nk harap terpaksa hijrah utk kerja, dan cuma blk undi lobau lemau setiap pru....

    Wake up laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. More pls. Dan lebih selalu ckp pasai Melayu di pantai timur tuh.

      Delete
  8. Hanya ayam,itik dan khinzir yang makan dedak..... tapi kandang dah roboh.... towkey kandang dah kena rampas dedak dia...... ternakan kini berkeliaran.. .. termasuk yg datang meragut di sini.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam, itek dan khinzir mkn dedak.....bila kandang dah roboh ko pulak mkn tahik khinzir yg berterabor dlm kandang tu sebab ko spices bodoh pemakan tahik khinzir...kehkehkeh

      Delete
    2. WSapa makan tahi khinzir? Najib dn pengikut2 nya ke?

      Tahi Jho Taek dan khinzir dia ke?

      Delete
  9. SERAH PADA ANUAR MUSA sebab:

    1. Takut salah cakap, salah buat - party leadership elections tak lama lagi

    2. Pemuda dah lebih umor 40 tahun Kerry Okspod masih belom dopek jadi PM pun todiam jugak

    3. Perlis isu dah jadi pariah la ni - Tengku Tipu TEUKU Adenan (nama biasa di Aceh) pun mendiam diri. Kalo tak, dia dengan muko lahanat tu tntu dah pecat Shahidan ke sapo ke

    4. Nuor Musa gaji jalan kot. Tak kisah menang kalah. Boleh kutip duit minyak dsb nya.
    Jadi, dia soreng le yg bercakap.

    5. Lantak le kamu Ameno. Maki Najib tuh banyak2. Kot keluor semangat nak buek keroje.

    ReplyDelete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...