Tuesday, May 8, 2018

SISTEM DOWN ?????



Malaysia custom auto scanning system down.

Cannot out from Singapore for Malaysians

..AMANAT TUN LIVE

6 comments:

  1. 'kill two bidrs with one stone ...!'
    satu undi PH ... dua lagi tu bungkuih

    ReplyDelete
  2. JOHOR BAHRU - Jabatan Imigresen Malaysia Negeri Johor menafikan berlakunya kesesakan akibat sistem pemeriksaan autogate tergendala di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) di Bangunan Sultan Iskandar (BSI), hari ini.

    Pengarahnya, Datuk Rohaizi Bahari berkata, sistem pemeriksaan keluar masuk di BSI berjalan dengan baik dan tiada gangguan, namun berlaku kesesakan di ruang pemeriksaan masuk penumpang bas ke Malaysia kerana waktu puncak.



    “Video tersebut adalah video lama yang disebarkan kembali oleh pihak yang tidak bertanggungjawab di media sosial bagi menimbulkan keresahan di kalangan orang awam dan memburukkan imej jabatan secara tidak wajar.

    “Jabatan Imigresen Johor juga menegaskan bahawa sistem pemeriksaan keluar masuk di BSI pada hari ini berjalan dengan baik dan tiada gangguan terhadap sistem tersebut sepertimana yang ditularkan.

    “Bagaimanapun, kesesakan yang berlaku di ruang pemeriksaan masuk penumpang bas ke Malaysia adalah kesesakan biasa pada waktu puncak antara jam 6 petang sehingga jam 10 malam,” katanya di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai video berkaitan kesesakan akibat sistem pemeriksaan autogate tergendala berdurasi 15 saat di BSI yang tular di media sosial.

    Rohaizi berkata, bagi memudahkan pergerakan keluar masuk di BSI dan Kompleks Sultan Abu Bakar (KSAB), Tanjung Kupang, di Gelang Patah khususnya sempena PRU14, semua kaunter pemeriksaan Imigresen dibuka sepenuhnya pada 8 hingga 10 Mei ini.

    “Tindakan ‘redeployment’ dari cawangan-cawangan lain juga dilakukan bagi melancarkan pemeriksaan dan kawalan di pintu masuk bagi tempoh tersebut,” katanya.

    ReplyDelete
  3. Setakat kau post n kau filter komen org lain buat ape! Bersara la jd blogger kalu takut dikomen

    ReplyDelete
    Replies
    1. So what, apa isu? Ada fakta tulis..
      Membebel pehal.

      Delete
    2. bengong. blog sendiri tp bleh tanya soalan mcm tu. siap ckp membebel. kd kd. terlebih mabuk kuasa hehe

      Delete
    3. Hahaha... Macai dah merengek nak mintak komen. Tapi bila org benarkan komen, dia mencarut.... Kahkahkah

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...