Thursday, May 24, 2018

APA DIHARAP PADA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

Harapan awal tawan Puterajaya, sudah selesai.
Jika pilihanraya dibuat semula esok, umno bn dan pas tidak akan menang satu negeri pun dan kerusi parlimen mereka pun akan tipis.
Kerajaan baru pimpinan Tun sangat memberansang dan mmeyakinkan rakyat.

Sesaat menjadi PM semua dilakukan dengan begitu pantas,  grand masterplan.. bskl yang muram dan pengumuman hutang 1t adalah seperti dijangkakan.
Semua itu menjadi kroni regim lama kerugian.
Time to buy share.

Apa isu utama sebelum pru
Undurkan najib
Hapuskan gst
Stabilkan harga petrol
Kurangkan kos sara hidup

Apa sasaran utama untuk dilakukan selepas tawan Putetajaya?
Tangkap Najib
Tangkap Jholo
Hapuskan gst
Stabilkan harga petrol

Aku rasa semua / done well

So,  no more isu,  yang lain² coming soon,  sekurang kurangnya 6 bulan lagi untuk satu penilaian yang lebih saksama.




# kecekapan dan kepantasan lim guan eng di posisi kewangan menunjukan ketepatan Tun melantiknya.

# suara² kritikan - normal, tapi janganlah tunjukan sangat desperado berganda.


27 comments:

  1. Nazri nk tgk Tun M baling gelas pecah ke x.

    Suharli masrop masih gagal nk paham filem 1MDB di ABATAkan.

    Blogger bn masih xpaham kenapa bn tumbang.

    Shahidan kassim masih xphm kenapa suku sakat dia xboleh jdk mb.

    Najib masih xphm knp org melayu memilih utk dibangsatkan.

    Rosmah masih xtau langit tu tinggi ke rendah.

    Zahid dan hisham masih xtau nk jdk ketua kena cerdik dan berani.

    Masih banyak lagi perkara berbangkit yg memerlukan perhatian kerajaan.

    ReplyDelete
  2. *Berat note RM50 sebanyak RM2.6billion*

    1.1pcs rm50 = 1 gram
    2.Rm1000= 20grams
    3.Rm10k=200g
    4.Rm100k= 2000g=2kg
    5.Rm1j=20kg
    6.Rm10j=200kg
    7.Rm100j=2000kg=2tan
    8.Rm1b= 20000kg=20tan

    9.Rm2.6b=52000kg=52tan

    Bersamaan dengan;
    1. Gajah yg terberat anggaran 4000kg, 13ekor gajah utk rm2.6b
    2. Badak air..bluehippo..2000kg seekor. 26ekor badak air
    3. Lori kontena berat maksimum yang dibenarkan JPJ adalah 51000kg=51tan

    *Tinggi note RM50 sebanyak RM2.6billion*

    1. 1pcs rm50 = 0.05mm
    2. Rm1000 = 0.05x20kpg= 1mm
    3.Rm10k=10mm
    4.Rm100k= 100mm
    5.Rm1j=1000mm = 1m
    6.Rm10j=10000mm = 10m
    7.Rm100j=100m
    8.Rm1b= 1000m=1km

    9.Rm2.6b=2600m=2.6km

    Bersamaan dengan;

    1. 5x ganda KLCC. Ketinggian klcc 525m
    2. Gunung kinabalu 4095m. 63% ketinggian gunung kinabalu
    3. Sama tinggi dengan gunung ke2 tertinggi di malaysia iaitu gunung Trusmadi di sabah (2642m).
    4. Gunung jerai 1217m. 2x ganda lebih gunung jerai di kedah
    5. Bangunan tertinggi di dunia Burj Khalifa Dubai 828m. 3.14 kali ganda burj dubai.

    Sebarkan kepada orang2 kampung utk mereka tahu berapa banyaknya RM2.6Billion bagi note rm50. Mohon share.

    Dikaji dengan mengukur dan menimbang note rm50 oleh:

    Pengemar kiraan Math
    -Na Khoom Yoe Sisuwant-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Punya bagus si Na Khoon ini. Rakyat mana dia?

      Dengan ikhlas nak mintak kirakan berapa tahun penjara Najib ptut di kenakan.

      Minima dan maksima, berdasarkan undang2 yang ada.

      Aku rasa seumur hidup, tapi nak dengar awak punya kira kalau boleh.

      Delete
  3. Itu baru 2.6 billion...hutang 1 mdb yg rakyat kena bayar 38 billion....wow....mampos rakyat nak tanggong perompak...akibat kebodohan melayu kpd dap...umno tak perlu di bangkitkan lagi...

    ReplyDelete
  4. Hutang kerajaan tidak termasuk hutang dgn cina kominis dah cecah 1 trillion.....yg diumumkan oleh najib hampir 700 billion sahaja...rupanye najib sorok hutang2 lain...38 billion hutang 1 mdb yg dirompak..

    Mana nak cari duit nak bayar hutang?...bunga hutang 31 billion setahun...bunge hutang 1 mdb?...

    Akibat kebodohan melayu yg percaya kpd najib dan umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tu sengaja alasan dicipta bg membodohkan org melayu haprak yg undi ph demi mengelak dari tunaikan janji pilihanraya..selain membunuh imej umno dimata rakyat haprak yg undi ph..# umno tetap wadah trrbaik melayu bermaruah berjatidiri melayu tulen

      Delete
    2. Bongok...boleh dicipta plak...yg boleh cabar jumlah hutang hanye gabnur bank negara...sehingga sekarang gabnur bnm bisu...

      Melayu haprak di tipu oleh umno yg berketuakan kapla jumaah prompak...

      Janji buku harapan stabilkan harga minyak dah ditunaikan..minyak dunia naik minyak malaysia stabil...ko dan melayu haprak bodoos tak payah beratur di stesen minyak lagi...gst sifar mulai 1 jun...mydin dah buat persediaan ubah tanda harga...

      Delete
    3. Umno patut dilenyapkan kerana hidup dgn menipu melayu yg buduuh....

      Delete
    4. Kerana UMNO, Melayu dari papa ke kaya, dari petani jadi saintis & IT, dari nelayan jadi akautan & engineer. Terima kasih UMNO jadi nadi bangsa Melayu sejak Merdeka. Jasa mu tetap di kenang

      Delete
    5. Kuasa Melayu dan gugur dan terkubur, sudah terlamabt nak berpatah

      Delete
  5. Shahidan kassim harap Pakatan Harapan selesaikan masalah di Perlis.

    Bayangkan kalau DAP buat spt apa yg shahidan lakukan, berapa bnyk pundekar umno melalak mempertahankan institusi diraja. Dap anti melayu, anti islam dan anti raja. Ini sudah pasti dilontarkan.

    Tapi apabila dilakukan sendiri oleh org umno? Diam membisu.....
    Tahniah shahidan. Anda telah menambahkan lg bukti temberanganya ABATA umno.

    Punya bongkak boleh tanya lagi apa maksud murka. Selamatlah ko kt perlis.
    Kalau kat johor dh hangus kena bakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu haprak bodoos tak mao berdemo ker?..zahid dah patut buang shahidan pak kassim hero tua umno haprak yg derhaka kpd Raja...pru lepas pon ade masalah lantik mb perlis...kali ni pengerusi umno haprak dah terang2 derhaka...

      Ramaibye melayu haprak buduuh kena tipu dgn umno...

      Delete
    2. Berape lama lagi zahid komidi nak biarkan shahidan bersandiwara dan derhaka kpd raja?...

      Wakil2 bn yg dah nyatakan persetujuan kpd raja lantik azlan jadi mb patut kluar dari umno yg dah tak relevan lagi...nyusahkan nelayu...umno wadah perjuangan tahik kucing...

      Delete
    3. Shahidan pencacai tun m..penjilat trrulung paling atas tun m

      Delete
  6. Harga barang makin naik, tak turun pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg 1 jun ke?

      Start la simpan resit..dan bandingkan dgn selepas 1jun.

      Yg pasti bil2 akan berkurang..

      Tapi kan..kau dulu undi bn ke? Yg undi bn mcm kau toksah komplen..sepatutnya kau tetap kena byr 6% gst...

      Kah kah kah

      Delete
    2. 426, Kau komplen kpd Kementerian Perdaganga lah. Bawak bukti.

      Kau mintak diorang hantar pasukan penguatkuasa pergi periksa.

      Mintak diorang kasi tau pemberita supaya riuhkan harga naik tuh supaya yang lain takut nak buat gtu.

      Delete
    3. Mydin dah umum .tanda harga baru kerana gst sifar 1 jun...kedai eco beli 2 ringgit bayar 2 ringgut...tiada lagi 2.10...
      Baguih PH..

      Delete
    4. Lepas pru tiada pasaraya yg berani naikkan harga...dua orang tahu tun tegas...najib dia orang berani permainkan kerana najib lembik...yg ade sekarang beli satu free satu...bukan beli satu dapat satu mcm zaman najib lembik kapla jumaah prompak ...

      Delete
  7. "Jika pilihanraya dibuat semula" ... 5 tahun lagi pun menang.

    Tapi jika Tun Mahathir pegang teraju Kerajaan/ PH.

    Aku bukan nak membatu api. Ini pendapat aku, ikhlas.

    Sebab Tun M pengalaman 6-7 kali PRU, menang. Dia tahu selok belok politik. Dia tahu apa rakyat rasa, apa rakyat mahu.

    Sapa tak setuju, boleh diskussi. Dgn cara baik. Mcm aku buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oik, keluor plak komen aku tuh. Aku ingat hilang di makan Toyol Najib tadi.

      Dah aku taip sekali lagi, rupa nya dia keluor pulak.

      Delete
  8. "Jika pilihanraya dibuat semula .." - kalo 5 tahun pun boleh menang. Kalo Tun M terus mimpin 5 tahun itu.

    Sebab dia dah 6-7 PRU menang. Dia tahu apa rakyat rasa, apa rakyat mahu. Dia shrewd.

    Aku bukan nak batu api. Ini pendapat aku, ikhlas.

    Sapa tak setuju, boleh diskussi. Dgn cara baik. Beri fakta dan hujah. Mcm aku buat.

    ReplyDelete
  9. Tangkap Najib
    Tangkap Jholo

    Tak tangkap Rosmah ke? Mesti tangkap punya. Aku rasa yang RM110 juta di rumah tu Rosmah punya, Rosmah yang aturkan simpan di situ.

    Dia jenis yang keras kepala, hendak memacam. Nak idup senang lenang sampai bila2 masa. Dia tau duit di bank kena sekat, beku. Hah, angkut ke rumah.

    Mcm mana pun dia mesti subahat dengan Najib pasal 1MDB, sorok duit mcm mcm.

    Subahat 1MDB aje pun salah kriminal. Mesti desak tangkap dia, mahkamahkan.

    ReplyDelete
  10. KD tlg ulas sikit..apa ke hal wan azizah bawak satu famali pergi kelantan untuk anwar mengadap YDP guna jet kerajaan..apa jawatan anwar dlm kerajaan sehingga agenda beliau mengadap YDP gunakan jet kerajaan..kalau dulu rosmah ds najib kena caci maki..apakah kini sudah berubah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Txs bro kasi atu tu.

      Aku dah rasa bila Anwar ni jadi PM, 1 penggal habis PH.

      Delete
    2. Anwar x payah nak jadi PM! Habis diliwatnya menteri kabinet tu kang! Elok suruh bapak korg jer yg jadi PM, baru ok PH gamaknya!

      Delete
  11. Well done LGE. Good choice Tun. Country will be more transparent. If you raakyat where the money goes they will understand now.

    ReplyDelete

OBES

OBES bagi wanita Boroi @ Buncit bagi lelaki sesuatu yang normal dilihat. Empunya badan ada yang kesah ada yang tidak dan ia boleh dilihat sa...