Thursday, May 17, 2018

BELUM 100 HARI BELUM 10 HARI.. RAKYAT DAH MULA MELUAT DENGAN PH

Bermula dengan kenyataan Rafizi.. 
Diikuti desakan PKR yang mahu senarai kabinet diperbincangkan dengan kehadiran Anwar dalam Majlis Presiden.. Dah mula tunjuk besar kepala. 

Kini diikuti dengan beberapa pandangan lagi dari negeri berhubung Menteri Pelajaran yang akan dipegang oleh PM,  whats wrong sangat²?  Ada ke cikgu pencen yang mengidam nak jadi Menteri Pelajaran?  

Yang belum pernah berjawatan,  belum pernah berkuasa,  belajarlah dulu pegang pen dan punch card sebelum terkinja kinja kritik dan nak jawatan. 

Majlis Presiden adalah kuasa pemuafakatan tetapi kuasa PM adalah kuasa bertulis. Bukan yang remeh temeh semuanya perlu kelulusan Majlis Presiden. 
Kebebasan kuasa seorang PM perlu luas selagi tidak memudaratkan negara. 

Sebelum itu termasuk tingkah laku MB Johor dan MB Perak.. 
Termasuk kenyataan Nurul dan Khalid Samad membidas polis yang membuat serbuan.. Simple say,  nak tangkap perompak pun nak kena tunggu office hours ke?  Polis negara mana tu? 
Kalau mereka simpati atas pengalaman mereka?  Jangan jadi pemimpin dan main politik. 
Kalau polis lambat bertindak,  akan ada pula yang kata bengap? 




Rakyat kurang berminat dengan perkara remeh dalaman,  rebut jawatan dan kritikan yang mengganggu kelancaran tugas seorang PM. Kelewatan melantik kabinet sangat tidak sesuai dan bukan itu caranya bagi seorang PM yang bergerak laju.. 

Rakyat sudah bosan dengan politik kamu semua.. 
Ulang.. Rakyat sudah bosan dengan politik kamu semua.. 
Ucapan retorik dan janji manis tidak mengenyangkan rakyat.. 

Andai kamu gagal,  kamu suka bercakaran,  suka menikam belakang,  suka berpecah...apakata serah kuasa pada Tentera untuk urus negara??!! 

77 comments:

  1. Ucapan retorik dengan slogan tak sama ka. Islam Madani dah ok ka belom. Islam apa pulak nak dicanang lepas ni. Tun lansung tak berani nak cakap Islam takut kena lekuk nanti. keluarga anak cucu 2 kali 5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam dah ade di malaysia dan dah dijaga oleh pemerintah....tinggal lagi individu yg mesti amalkan ikut islam.....merompak pon orang islam juga yg bela dan sokong..

      Delete
  2. Ada kelompok yang belum layak...dan satu lagi kelompok yang sudah biasa mengayak.... dah biasa dengan laba dan bakal meraih lagi segalanya.... kenapa nak naik angin wahai KD.... memang itulah perangainya PH ni.... yang baru bak kaduk naik junjung... yang lama pula kembali kepada perangai lama...
    Wahai rakyat malaysia... sedarlah anda semua tertipu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tipu rakyat malaysia lebih banyak...zaman tun macam2 ade tanpa gst..

      Delete
    2. Macam2 ado konon.... masa tu betul gst tak do..... tapi eh.... duit petronas berpuluh billion masuk tiap2 tahun..... hospital banyak tu gak... meajid basau tu gak... sekolah tinggi tu gak... universiti banyak tu jer... rakyat sekitar 15 juto yo... lrt bungkus kena beli guna duit rakyat gaks.

      Delete
  3. KENYATAAN MEDIA LOKMAN ADAM
    BERHUBUNG TUDUHAN ANGKA EKONOMI PALSU DAN RAMPASAN ASET DI PAVILION CONDO
    18hb Mei, 2018
    2.46 am

    Saya agak terkejut dengan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohammad, Perdana Menteri Malaysia selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di Ibu Pejabat PPBM semalam. Tun Mahathir telah mengeluarkan satu kenyataan yang cukup tidak bertanggungjawab dengan mengatakan bahawa kadar pertumbuhan ekonomi tahunan negara yang diumumkan oleh kerajaan Barisan Nasional sebelum ini adalah palsu termasuk beberapa angka ekonomi lain.

    Sebagai salah seorang yang bertanggungjawab menerangkan tentang Dasar Ekonomi Negara sebelum ini, selaku Bekas Pengarah Komunikasi MOF, saya telah mengambil inisiatif untuk menghubungi Ketua Perangkawan Negara, Dato’ Sri Dr Uzir bin Tengku Dato' Ubaidillah bagi mendapatkan pengesahan data-data yang dikeluarkan oleh Jabatan Statistik Malaysia, sekiranya benar sepertimana tuduhan Tun bahawa ianya telah dipalsukan. Ini disebabkan, segala data-data yang telah dikeluarkan berhubung soal Keluaran Dalam Negara Kasar datangnya dari hasil bancian dan dapatan oleh Jabatan Perangkaan Malaysia.

    Walaupun Ketua Perangkawan kini bukan lagi berkhidmat dibawah Kerajaan Barisan Nasional, beliau secara jujur telah menegaskan bahawa angka Pertumbuhan Ekonomi Negara telah disusun berdasarkan rangkakerja “International Best Practice” dan menepati piawaian antarabangsa. Pengiraannya dilakukan secara professional dan dengan intergriti yang sangat tinggi.

    Tun seharusnya berlapang dada dan menerima hakikat bahawa Tun mewarisi Kerajaan yang mempunyai ekonomi yang kukuh hasil pentadbiran baik Dato Sri Najib Razak. Sungguhpun rakyat kini sedar bahawa penipuan Tun selama ini bahawa Negara ini menuju kearah kebankrapan adalah tidak benar, adalah sangat tidak bertanggungjawab sekiranya Tun menafikan KDNK Malaysia tahun lalu 5.9% adalah antara yang tertinggi didunia.

    Dalam masa yang sama, Tun juga perlu menjelaskan kepada rakyat bahawa tuduhan bahawa negara ini terbeban dengan kadar hutang yang tinggi adalah tidak benar sama sekali. Kadar hutang Malaysia bagi tahun 2017 sebanyak 50.8% berbanding KDNK adalah sihat berbanding kadar hutang zaman Tun memerintah tahun 1986 iaitu 103.4% berbanding KDNK. Saya sedar Tun kini tertekan kerana apa yang Tun fitnah terhadap ekonomi Negara sebelum ini akhirnya dinafikan oleh Gabenor Bank Negara dan Tan Sri Zeti yang mengumumkan ekonomi negara berada dalam keadaan baik dan rezab Bank Negara berada pada tahap tertinggi iaitu RM 438 Billion.

    Pada pandangan saya, Tun sepatutnya menumpukan perhatian menunaikan janji-janji yang telah dibuat sebelum pilihanraya umum ke 14 daripada mengalih perhatian rakyat kepada sandiwara memikul bag-bag yang kononnya berisi duit yang dimiliki oleh Dato Sri Najib dan barang kemas serta beg yang kononnya dimilik isteri beliau. Sebagai cucu kepada Jutawan Melayu, Tan Sri Noah, tidak mustahil jika cucunya kaya raya.

    Tapi Tun kena ingat, esok lusa jika DAP sudah tidak mahu mengunakan Tun yang hanya punyai 12 kerusi Parlimen, satu negara akan tonton keluarga Tun diaibkan pula. Berapa beg dan berapa trak pula agaknya yang bakal digunakan untuk angkut duit, barang kemas serta kereta-kereta mewah milik anak-anak Tun. Masa tu baru rakyat akan bertanya macamana anak seorang Perdana Menteri yang datuknya hanya seorang guru, mampu memiliki harta yang berbillion ringit nilainya.

    #prayfornajibrazak #mogaAllahselamatkanMalaysia #hentikankezalimanregimmahathirdap #manusiamestipegangpadajanji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman tun hutang tak sampai 300 billion...zaman najib hutang hampir 700 billion tidak termasuk hutang cina kominis...
      Walo pon kdnk tinggi bunga hutang yg kena bayar 31 billion setahun....

      Ape maknanye kepada rakyat jika kdnk tinggi tetapi bunga hutang pon tinggi...GST untuk bayar bunga hutang tak bawak ape faedah pon kpd rakyat...

      Delete
    2. Lokman adam?
      Penjilat tegar anwar yang berpaling tadah?
      Ada integriti ke setakat kutip angka untuk berceramah hebat tapi realiti rakyat sengsara.

      Penonton Ceramah lokman adam sekadar pegawai² kerajaan yang dipaksa hadir untuk dengar membongoknya dia.. Tanpa dialog.

      Delete
    3. Lokman adam pentingkan tembolok dan perut...tak seperti azmin..zahrin pon sama...lebih malang ezam...

      Delete
    4. Tetnggal satu nama lagi wak zahid hamidi...

      Delete
    5. Anon 2:15..... sengsara apanya kalau bercuti naik kapalterbang.... zety pun akui negara dlm keadaan terbaik....
      Tak payahlah kutuk lokman penjilat konon....
      Tu taik palat dari uMNO yg kena singkir dan pegang jawatan utama kerajaan sekarang dan pengampu2 tua keliling dia tu.... dan dijilat gembira PH kau tak nampak ker?...

      Delete
    6. Wahai kuih bangkit Najib perosak dan perompak Negara yang tak mungkin dapat disangkal oleh sesiapa di dunia, dan harus diketahui rompakan Yang Najib Razak lakukan merupakan yang terbesar dalam sejarah dunia........!!!

      Delete
  4. Berkaitan dengan tindakan polis terhadap MO1, kalau nak tunjuk berhati mulia sangat, ampunkan sahaja dia, tak payah buat siasatan.

    ReplyDelete
  5. BERITA  | MALAYSIA

    284 kotak, 72 bagasi mengandungi wang tunai, beg berjenama dirampas dari kondominium mewah

    Astro Awani
    |  Mei 18, 2018 02:01 MYT

    Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh keluar dari lobi pangsapuri kediaman mewah bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib di Jalan Raja Chulan, awal pagi ini. - fotoBERNAMA

    KUALA LUMPUR: Sejumlah 284 kotak, 72 bagasi mengandungi wang tunai, beg berjenama dan barangan bernilai termasuk jam tangan, adalah antara rampasan yang dilakukan dalam satu operasi pencarian di kondomiminum mewah milik bekas pemimpin negara lewat malam tadi.

    Perkara ini disahkan oleh Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh dalam satu sidang media yang berlangsung di perkarangan kondominium mewah itu selepas operasi pencarian tamat sekitar jam 2.15 pagi tadi.

    "Anggaran jumlah wang barang kemas, jam tangan yang dirampas tidak dapat kami diberikan buat ketika ini," kata Amar Singh.

    Katanya, bagasi yang dirampas turut mengandungi mata wang asing dalam pelbagai denominasi. Namun,  jumlah mata wang asing itu tidak dapat didedahkan kerana perincian berhubung nilai mata wang yang dirampas itu hanya akan dilakukan pada hari yang berlainan.

    Beliau turut berkata bahawa pihak polis telah menjalankan penyiasatan di keenam-enam tempat tersebut secara serentak dan menegaskan bahawa ia merupakan suatu pemeriksaan dan bukannya serbuan.

    Antara lokasi-lokasi terbabit termasuk di Pejabat Perdana Menteri, kediaman rasmi bekas Perdana Menteri dan empat buah kediaman miliknya.

    "Ini adalah pemeriksaan bukan serbuan," tegas Amar Singh.

    Beliau turut berkata rampasan dibuat untuk membantu siasatan kes berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) .

    "Kami sedang membuat siasatan tentang kes 1MDB," katanya.

    Sidang media itu berlangsung selepas operasi pencarian yang bermula sekitar jam 10 malam tadi.

    Apabila ditanya siapa pemilik unit kondominium mewah itu, Amar Singh menegaskan ia milik seorang 'Tan Sri' tanpa mendedahkan nama sebenar individu itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib neniaga ape ade simpanan wang juta2?..

      Delete
    2. tu belom lagi kotak2 yang da diangkut bawak naik kapal terbang tempohari..

      Delete
  6. Pertelingkahan yg berlaku sekarang bukanlah pertelingkahan yg serius...matlamat utama dah tercapai...

    Mereka semua masih dlm proses mengenali stail masing2 lebih dekat...tak perlu bimbang selagi anwar boleh kontrol pkr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau anwar sendiri ibarat api dlm sekam..wtf

      Delete
    2. Kalo anwar api dalam sekam dah awal2 wan azizah terima tawaran Agong untuk lantik jadi PM...tak usah mengarut...

      Delete
    3. Penolakan oleh wan azizah adalah play safe dr pkr

      Delete
  7. KD sbnrnya tun berdepan tekanan yg hebat dlm beberapa keputusan yg tun buat dari hal pembebasan anwar sampailah pd beberapa isu..kedudukan tun sbg pm pun sebenarnya masih belum selamat..ada tekanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi tiada kenyataan negatif dari Amanah dan DAP tun masih selamat...kenyataan2 dari pimpinan pertengahan dan bawahan dlm pkr sekadar peringatan kpd tun....bukan ugutan dan tekanan kpd tun...

      Peringatan kpd pemimpin jugak perlu ade supaya pemimpin atas tidak tergelincir...

      Kuasa yg ade pada pm datang dari kuasa muafakat...pm tidak patut buat keputusan tanpa nengambil kira persetujuan muafakat...

      Delete
  8. Kenyataan anwar bahawa najib hubungi beliau pd mlm pru adalah strategi dan peringatan pada tun..sebarang kemungkinan ..pkr akan bekerjasama dgn bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat spekulasi yg tak ade asas...

      Delete
    2. Bila keputusan pru tidak memihak kpd BN najib sudah sudah terbayang sungai buluh inn...

      Najib tidak jangka BN tumbang kerana telah banyak bagi tswaran kpd pengundi...

      Delete
  9. Polis menjalankan operasi di waktu mlm mungkin untuk elakkan jadi tumpuan orang ramai...akan timbul mcm2 cerita spekulasi bila lihat lori polis isi banyak barang yg di rampas..

    ReplyDelete
  10. Ala. . Jangan layan lah ... Biar lah polis buat kerja dia. ... Atas arahan. .. Masa amik duit rakyat ... Tak lak pikir siang malam rakyat ADA yang susah. ... nurul dan khalid bukang polis tapi tukang cakap jer ... Orang kata bnyak nak jadi bagus ... Aku ph tapi meluattttttttttttz. . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey rompak duit rakyat 23 tahun knpe tk riuh??
      Ape bukti najib ambik/ rompak duit rakyat?? Stkt reka kotak2 entah siapa punya di kondo tan sri mana, trus buat spekulasi itu najib rosmah punya, siap pkai skrip piji sotong lg..beg berkin lah..jht sgguh madey..dia kaya xpe..halal..org lain kaya dia fitnah merompak..
      Stkt nk cipta kotak ade beg dn tas tgn apelah sush sgt.. Skrip tilam yg besar di tompok2 kan pun madey gamak buat..

      Madey tgh kecut skg.. Anwar tgh atur strategi. Madey dan daim mesti ditngkap! Kepala besar perompak negara

      Delete
    2. Alahai ada jugak anon2 bebal anti Mahathir menepek kat sini. Kutuk la puas2 labu2 semua. Mahathir pon tau dia dh tak lama. Dia cuma nak selamatkan negara jer. Mcm korang yg anti Mahathir nie...pada aku lagi bagus mampos drp negara nie ada keturunan2 bebal tegar pemuja anuar....mcm la anuar tu maksum. Patut bersyukur la dia dah bebas dan skrg in good terms dgn Mahathir. Aku nak jugak tengok masa anuar berkuasa nanti mcm mana rupa..

      Delete
    3. Mana bukti madey rompak wang rakyat?...masa najib perintah kenape ko tak repot polis?...sekarang susah laah...

      Delete
  11. Macai madey mahafiraun.. Apa je madey buat ko jilat suci bagai.. Klu die arah bunuh org pn macai ngok mcm ko akn ckp die bgus.. Jijik la sikap mencacai levih2 mendewakan si tua laknatullah tu, seolah2 thp maksooom. Semua org lain slh, die je btl? Hello..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape arah bunuh altonya?...

      Dulu ko jilat najib sampai berasap...fbi siasat pon ko tak percaya...sekarang nasib ko.lah macai labuu...

      Delete
  12. Asalkan ada wartawan jer nak buat statement .... Berterabur statement ... Yang nie nak tangkap pencuri ... Baguslah .... Yang nie pulak nak kesian pencuri . .. Alahai. . ... Bila dah nak laksanakan undang2 jadi bebal pulak ... Masa ceramah bukan main ... Jerit terlolong TANGKAP NAJIB! !!!!... Baru geledah rumah dah kesian pulak ... takda kesian.. . Kesian kat rakyat yang susah. ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tggu dn berdoa anwar jd pm segera tngkap dn geledah hbis2an umh madey, mokzani mirzan mokres dn marina gereja rampas aset2 di argentina, australia, lngkawi yg cecah puluhan billiun

      Delete
    2. Dulu ko pon anti nuar...peliwat laah...sekarang berlagak plak nak harap nuar siasat tun madey...

      Delete
  13. Usung madey dgn pedati gari dn diarak spnjg jln ke istana kehakiman..biar semua generasi akn rakam sbg sejarah..inilah penjahat sebenar, mendalir kitol, bapak segala perompak dlm malaysia!

    Insya Allah, semoga Anwar segera naik jd PM ke8. Dan tangkap madey segera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah tunggu anwar pm. .. Kau pergi je buat report polis kesalahan madey. .. Kau kan pandai menyiasat. ..Kejap lagi bole gi pejabat polis buat report ... Pegilah .. . Jangan nak tunggu anwar jadi pm lak ... Nota .. Aku bukan nak melaga2 kan ....

      Delete
    2. Kejora tulur kicik penjilat najib amat keciwa...harta najib kena rampas...ade bahagian dia yg kena rampas...

      Delete
    3. tak payah usung pakai pedati lah....usung atas kepala bapak kau pun boleh....

      Delete
  14. Kenapa mau pelik bila polis raid rumah najib daripada malam sampai pagi selama 3-4 hari? YB2 yg pernah kena raid tgh2 malam bagi komen seolah2 perbuatan polis ni kononnya mcm kejam sebab diorang pun pernah kena? Polis nie ada SOP dlm tugasan malah dlm hal nie mmg patut pun raid serentak ke sasaran2 tertentu tak kira masa. Kita tanak dunia melihat kerajaan PH baru nie mcm segan2 nak terjah rumah bekas PM yg dikenali sebagai perompak terbesar di abad ini semata2 dia bekas PM. Melainkan Raja2 atau Sultan yg kita terpaksa pelihara kemurnian institusi raja2 melayu, najib adalah nobody tanpa jawatan PM hatta kalau ada jawatan tu sekalipun adalah menjadi satu kewajipan badan penguasa seperti PDRM menunjukkan betapa undang2 Malaysia tak mengenal siapa. Kalau setakat YB2 seperti Nurul, Wong Chen atau Khalid Samad bersuara menempelak tindakan polis nie semata2 kerana pernah mengalaminya sendiri adalah pendapat peribadi masing2, bersifat populis ala2 malaikat tetapi bukan di mata rakyat. Kalau aku jadi najib...sebagai opportunist...sah2 aku akan gambarkan diri aku teraniaya dgn menagih simpati rakyat atas dasar bekas PM. Sendiri mau sedar la yg jenayah kita sudah terkantoi. Semua akan terburai bila tiba masanya nanti. Patut kena contohi rosmah...org kutuk2 badan mcm badak pon pandai menghilangkan diri drp pandangan rakyat semata2 tau malu.

    YB2 PH mcm Nurul, Wong Chen, Khalid Samad, Rafizi dan lain2, jgn lah bersuara mcm mewakili suara semua sebab PH nie masih rapuh. Yg benar2 bekerja kuat skrg...yg menjadi kapten kapal dlm laut yg masih bergelora tanpa kenal penat lelah cuma Tun Mahathir jer yg aku nampak. Yg lain2 mcm masih tgh dibuai mimpi sebab tiba2 Putrajaya dh dalam tangan. Hasil2 semua pergi kat diorang....ada yg bebas drp penjara..ada yg dapat jawatan TPM...menteri...dan yg best tu ramai yg dok perati setiap tindakan2 Tun M utk komen2 kononnya mcm pemerhati bebas mengawal kononnya bekas diktator bertugas. Kalau korang perasan Tun M sorang je yg bertungkus lumus setup kabinet, team2 expert utk selamatkan negara drp hutang dan sekarang memperbetulkan institusi2 negara. Yg lain tu mcm tgh beli sentimen rakyat seolah2 sedang berpenat jerih memperbaiki negara walhal aku nengok mcm Tun M sorang jer. Cuba tanya TPM apa dia tgh buat skrg setelah laki dia bebas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pelik pemimpin ngan adun pkr yang banyak buat statement. .. Bagi saya statement bodoh. ... Hukum rimbalah .... Kesian lah.. .. Tak berundinglah ... Exco tak adillah. . . Tum m mungkir janjilah. ... Macam2 kebodohan statement.. . Dan lain2... Meluatttttttttttzz ....

      Delete
  15. How Rosmah Has Made Imelda Look Like A Cheapskate Amateur...
    17 May 2018 17
    When crowds stormed the Marcos residence back in 1986 the rampagers famously discovered no less than 2,700 pairs of fancy shoes. The extravagance and fettish of such a collection astounded the world and people reckoned it may have cost…. perhaps half a million dollars.

    In Malaysia things have been done altogether differently. There has been an orderly transfer of power and overnight it was the police who quietly extracted lorryloads of stolen loot from various residences connected to Rosmah and Najib.

    However, what may have lacked in action drama was surely made up for in scale and suspense as Malaysians were able to watch the removals live on their computers, as no less than 5 whopping vans were filled with cash, jewellery and luxury goods from the Pavillion residence in Central KL.

    Reporters, although held at bay behind cordons, were none the less able to count the tranportation of 72 bags of cash and gems and no less than 284 distinctive Hermes orange handbag boxes.

    dist
    Picture of handbags were clearly visible on the outside of the boxes transported by the police

    Ah! the famous Birkin Bag collection, valued at anything up to a quarter of a million dollars each (some more). Tot up those alone and you are upwards of potentially $50 million alone – some fettish indeed and a worthwhile start to the determined reclaimation of assets that has already been initiated by the incoming government.

    Malaysia’s hunt for its missing billions will plainly span the globe and demand forensic trails, not just of the Najib family but of their cronies, who once again were reported to be exporting vast sums of cash in the run up to GE14.

    An international network of off-shore entities and willing finance institutions have been at their disposal. Properties for sale in western cities have provided excellent investment opportunities. None-too-fussy western bankers and professionals along with governments and regulators, who have turned a blind eye to the ridiculous sums involved are caught up in this web of corruption, not just the original perpetrators of the thefts.

    It is not just BN grandees, who will be watching nervously as the taskforces get to work and join up with Swiss, Singapore and US regulators at last to trace this money. There will be plenty of bankers and others who would rather that Malaysia had not shed its gross kleptocracy. Indeed, in the run-up to the election this provided the best explanation as to why ‘analysts’ without exception predicted that not only could BN not lose but that it would be bad financial news if the opposition won.

    How could replacing one of the most corrupt regimes in the world with one committed to reform and the rule of law be bad for the economy? The holding up of the ringgit has proved the point, although when the truth of Malaysia’s finances emerges (to replace months of massaged figures) there may be tough time to weather.

    Sarawak Report is sadly certain that there awaits bad news of more billion dollar pillages from public funds besides 1MDB, plus sales of public lands and assets at basement prices for family and cronies to retail on. Finance institutions will have to explain their role.

    Malaysians can expect many more months of further revelations and further detail around these matters. Unblocked tonight for the first time in over two years Sarawak Report will join Malaysia’s burgeoning free media in covering some of them.

    ReplyDelete
  16. Mengapa tiada peristiharan harta ye?..itu paling penting supaya tiada berlaku keteresan.

    ReplyDelete
  17. Peristiwa-peristiwa penting di tahun akhir zaman fitnah :-

    Ramadhan - berlakunya 2 gerhana di dalam bulan yang sama. Gerhana bulan dan gerhana matahari.

    Syawal - berlakunya huru-hara yang ditimbulkan oleh dajal-dajal kecil.

    Zulkaedah - penyakit wahn ke atas umat. Sebahagian ahli umat hidup dengan mencintai dunia (hubbud-dunya) dan sebahagian lagi hidup di dalam ketakutan kepada kematian (karohiyatul-maut). Simptom yang sama ketika Bani Israel diperintah oleh Firaun Ramses.

    Zulhijjah - pertempuran terakhir oleh pasukan panji hitam dengan pasukan dajal-dajal kecil. Pasukan panji hitam diberi kemenangan mutlak dan manusia akan berkata "telah datang kebenaran dan telah lenyap kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu telah pun lenyap."

    Pada 1 Muharram tahun berikutnya, zaman fitnah telah pun ditinggalkan dan menjadi sejarah. Sesungguhnya zaman fitnah benar-benar sedang menuju ke klimaks.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  18. Ada seorang kawan kata keadaan di malaysia hari ini ialah peralihan kuasa bukan nya rampasan kuasa atau penggulingan.Tapi kenapa sebaik menang pru terus bertndak spt kerajaan merampas kuasa.

    Sebaik nya mesti ada peralihan tugas,proses handing over kuasa kerajaan lama kepada kerajaan baru dan pembentukan kabinet baru serta merta.Tapi apa yang berlaku sebijik macam negara-negara Afrika atau negara dunia ketiga lain nya.

    Kelas negara macam ni dendam dan acara membalas dendam adalah perkara yang wajib.Negara-negara ini kata nya jugak adalah negara yang tidak ada GST.Betul kah begitu..termenung kome mendengar nya.

    ReplyDelete
  19. Bg org pkr, musuh utama adalah mahadey, bukanya najib, sama dgn pas. klau pH berpecah, pkr dap Dan pas akan buat gabungan, Tak ketingalan katak katak Dr bn. Yg keseorangan adalah bersatu.

    ReplyDelete
  20. Saya amat setuju dengan saudara KD. Peperangan besar untuk menawan Objektif Utama iaiatu menumbangkan KERAjaan Klepetokrasi dah berjaya selepas segala kesusahan penat lelah dan pengorbanan oleh beberapa pemimpin yang ikhlas dan jitu termasuk YAB Tun M. Dalam mana-mana parti dan organisasi dalam dunia ni apa lagi negara Timur macam malaysia ni, selalunya pergolakan dalaman yang memusnahkan kerajaan walau sekuat manapun. Elemen gilakan KUASA, JAWATAN, WANG RINGGIT, TAMAK, EGO akan mengakibatkan keruntuhan negara. Dalam banyak-banyak bangsa dalam negara Malaysia ni, Bangka MELAYU lah selalunya yang banyak SONGEH. Pasal tu sejarah negara kita ini mudah di BELI dan DIJAJAH oleh KOLONIAL. AKU SETUJU negara ni lebih baik ditadbir oleh PEMERINTAHAN MILITER. Baru semua padan muka. Aku geram macam nak bagi SIKU pada beberapa karektor dalam PKR yang banyak sangat bercakap. Kau orang ingat TANPA TUN M, kau orang mampu tawan Putrajaya 9 May lalu ke. MALAM SIKIT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 621.
      Dlm byk2 aneka kaum di Malaysia, kaum yg gelardiri melayulah yg paling songeh.
      Sifat rent seeker,little napoleon,patronage adalah ciri tunggak pd tokoh yg menkedepankan dirinya.
      Doktin2 yg mudah disamakan dgn komunis totok,dimana top down parti rule menjadi pilihan. Rakyat melayunya pulak amat mudah diadun sifat totok taat dgn rantai mental (spiritual) dan emotional bondage.Sentiasa dimasok ubat low confidence ,takut kalah. Ini menyebabkan mereka pemikiran dibondong ketakutan sesama kaum sendiri shj.
      Dijanji pulak taat itu jamin kunci syurga.
      Budaya sanggah, suis akal , sudah dimatikan.
      Byk persamaan dgn zombie. Kurang membaca, kuat hiburan.
      Byk kalangan melayu sudah tengelam dlm ego virtual.
      Usaha utk mempamirkan pure melayu ini paling kuat ditonjol oleh melayu yg tidak pure mana langsung pun
      Dinusantara yg ceria dgn percampuran dna ini, berapa kerat sgt lah yg melayu betul nelayunya...
      Org nelayu yg lebih likat melayunya pun geli tgk penonjolan palsu ini..boleh gelak berguling.

      Benda pertama yg Rakyat yg mahu capai mimpi patut lakukan adalah.
      WAKE UP.

      *Jgn dok asyik main tafsir mimpi sj mcm org tu.

      600 tahun masih bodoh.

      Haha sedih tapi nak teegelak.

      Delete
  21. Tun sangat bepengalaman dalam urus tadbir negara.Dia tahu bila dan masa untuk bertindak.Jangan bagi tekanan yang melampau kepada nya.Biar dia selesaikan satu persatu

    ReplyDelete
  22. apa islam yang nak dibawa dj malaysia kali ni... islam madani islam pluralis islam liberalist islam syiah atau islam sunnah wal jamaah. Tun lansung tak cakap pasal islamic fundmentalis state seban anakcucu soking comango

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apehal plak ko menyibok pasal jenis islam...lebih baik ko islamkan diri ko dulu...

      Delete
    2. Islam Ayoh Pin Eddy.

      Dimana tafsir mimpi diutamakan.
      Kalau nak main melabel, label la kasi komprehensif.
      Jumud totok itu merosakkan akidah.

      Delete
  23. Siapa kata RAKYAT DAH MULA MELUAT DENGAN PH?

    Kamu dengan beberapa "rakyat" aje kata begitu. Ingat, berbelas juta rakyat yang mengundi, tak begitu ramai yang mula meluat.

    Tuduhan2 saperti Polis memeriksa rumah Njib di malam hari - tak boleh pikior ke bahawa Polis ada tujuan tertentu, bukan sengaja nak menyusahkan Najib dan Rosmah. Depa ada pengalaman berpuluh tahun, sejak zaman Bretes kolonial lagi. Dah keluar pun bukti nya - kotak2 284 beg tangan berhara RM50,000 hingga RM200,000 tiap satu. Dan 72 kotak wang tunai.

    Itu pun, peti besi belom dapat di buka, belom ada berita Polis dah panjat siling tengok ada duit dll di bumbung kondo2 mewah ke, atau jumpa ada lobang di gali di lantai, simpan duit di store bawah tanah.

    Mengarut lah mengata rakyat dah mula meluat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat marhaen tak peduli pon ape berlaku...mereka lebih pentingkan keperluan kehidupan seharian...

      Yg peduli sangat dengan perkembangan politik hanyelah orang2 yg berkaitan dengan politik...

      Delete
    2. Haah..buat penat rakyat mengundi. Anak2 tanya minyak dah turun? Kesahhh aku. Cian! Tipah tetipu.kuih kat pasar dr 40 sen jadi 50 sen. Tak jadi beli la.

      Delete
  24. Belum pun 10 hari perintah negara dah berebut tulang, masing-masing dah nak keluar statement, masing-masing dah nak tunjuk hebat. Tak taulah apa nak jadi menjelang 100 hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru 8 hari, mcm2 yg bahatu.
      Media sudah telus.
      Gua klepet sudahpun digeledah.
      Gst pun sudah ada tarikh sifat.
      Kabinet pun akan jelma.
      Undang2 pun makin pulih.
      Pentadbiran sudah nmpk mekar.
      Yg kpnvu2 taek pun panas gihil tunggu turn kena kutip.
      Ehhh, kira tersabgat baik lah tu,..belum pun 10/100 hari.

      Bab jarum halus,adu dumba,gelojoh tu biaaa la.
      Yg oenting kerja.
      Yg oentibg sokong.
      Yg penting rakyat sokong.
      Mungkar mau kasi padam.

      Ehhh, Hadi & geng ahli tutuk sokong ker tak?
      Diam membisu jer...pelik lah, Pas ni tgh take cover sbb terpalit dgn wang klepet taek ker...?
      Diam islamik ada maknaa kot?

      Delete
  25. Tak kisah lah asalkan semua disini lebih sayangkan negara dari pemimpin sendiri, insyaAllah selamat.

    ReplyDelete
  26. 1 hari mencermin 10 hari
    10 hari mencerita 10 minggu
    10 minggu mencerita 10 bulan
    10 bulan mencerita 10 tahun

    Hari² masih nak gocoh politik (?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..
      rakyat bukan tak mengenang jasa cuma sekadar memberi peluang kepada kepimpinan yang baru untuk membuat jasa..
      harap kotakan apa yg dikata.

      Delete
  27. gaji penjawat awam kontrak = untuk cover gst yang hilang, duit modal cepat, mereka dikorbankan..
    minyak rm2.20 tetap = kerajaan selamat, tk payah nk pikir subsidi jangka panjang
    gst 0 = selamat, sistem semua tak huru hara, takut peniaga marah kos2 yg dulu dan ubah2
    data ekonomi tipu = menculik hasil usaha kerajaan lepas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kena pecat ke?...patutlah kena pecat sebab ko dilantik oleh umno sebab ko orang umno... Bukan dilantik oleh kerajaan...habiskan boreh jee...

      Delete
  28. islam apa yg nak tun medey bswak nih.. lansung senyap pasal isu islam . COMANGO ,G25,SYIAH,PLURALIST,MADANI,HADHARI, ISLAMIC FUNDMENTALIS state,SUNNAH berani ke Tun cakap islam anak cucu gi gereja . Isu Islam perlu diketengahkan ini soal AKIDAH ..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba ko tanye bapak ko dulu..

      Delete
    2. 10.02 ko tu islam yg boleh mempertahankan prompak...

      Delete
    3. Jagan Islam hamPas sudah, yg tu paling Tak leh pakai, klau Tak caya lepas ni tentu maki hamun punya ikut cara Islam hamPas.

      Delete
  29. selagi tiada tuduhan di mahkamah tiada tak perlu tuduh salah. segerakan kes 1mdb

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1024,
      Siapa yg tuduh?
      Geledah dgn yifuh pun tak reti.
      KO AG ganti kah?
      Pasis Lamik ada bunyik?
      Bila nk tegur komen ttg penemuan gia klepet?
      Oh, Eddy akn tegut dlm minmpi mlm ni.
      Ok baik.
      Budak2 jumud main jauh2.
      * vadangan kt tadika harakah, mykenut.

      **Sini blog utk pemboleh fikir.

      Shooohhh.

      Delete
    2. 11:02

      Kau taip guna kaki ke?

      Delete
    3. 1153,
      Tak.
      Aku taip dgn tumit, sbb geram tgk kebodohan semua ini. Melayu Pas dan baki pemakan Taek masih kebas.
      Ko pangkah Umnobnpas parti amal mungkar klepet kerr?
      Cuba rrspon pada isi komen, bukan ejaan sarkas. Sudah2 dok jadi bodo.

      Delete
    4. Teruknya bahasa kat sini? Macamana nak bertahan 100 hari?
      Banyak sagt maki hamun? Kikiki!

      Delete
  30. Nk bagi tau ckit..dulu sapa kata madey diktator..tanya la diorg..kenapa ckp madey DIKTATOR...mcm selarang la..sorang ja berkuasa..yg lain belum angkat sumpah..diktator tun mahadir mohd.

    ReplyDelete
  31. lebih baik dari menjadi ...
    Hadi diktator fatwa mimpi.
    Najib Diktator tikus kena getah.

    Tapi...baru seminggu, belum pun 100 hari.
    Nanti sampai la turn kutip cabal cacai telan terpalit taek.

    Tunggu....Malaysia sedang diperbaiki.

    ReplyDelete
  32. PH menang menipu dan memfitnah....Tahniah cucu cicit Dajjal

    ReplyDelete

ADAKAH KJ ITU KHAIRY JAMALUDIN, TAMPIL LAH TUNJUK B DAN T

Tidak kah Zahid mahu menjelaskan atau Najib serba tahu bersuara....