Tuesday, May 29, 2018

KERAJAAN NEGERI KELANTAN ALA ISRAEL

Aku dalam perjalanan ke Kelantan,  jadi sesuai sangat tajuk di atas.. Cuba juga aturkan kalau dapat dengar dari mulut Husam sendiri,  insyaAllah. 


Perangai sombong,  riak,  bongkak dan zalim tidak mustahil boleh porak peranda walaupun baru menang pilihanraya. 
Tidak ada alasan yang kukuh untuk menghalang mana² rakyat untuk berurusan dengan kerajaan. Walaupun kalah pilihanraya Husam dan Wan Rahim masih ada tanggungjawab kepada ahli dan penyokongnya termasuk membantu mana² rakyat minta pertolongan. 

Mana dalil,  mana sunnah kerajaan PAS boleh berbuat demikian.  Setakat yang tahu,  ini perangai kerajaan zionis. 

Husam dan Wan Rahim layak mengambil tindakan undang² terhadap kerajaan negeri Kelantan. 

# Manatahu,  kuasa Allah,  Husam tersenarai dalam kabinet Tun atau yang relevan dan memerlukan kerajaan negeri berurusan dengannya.


31 comments:

  1. Isu tak seronok..tukar tajuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berambossssss...

      Delete
    2. Bukak blog sendiri laa ato meroyan lah di blog putaralam Cucu Tahi Sekampit...silakan brambosss..

      Delete
    3. Hahaha lihat telatah PAS yang mulut manis sahaja kata bertoleransi, ini pun tak boleh toleransi , apa lagi isu lain khasnya yang ada sedikit berkaitan dengan agama. Dah lihat hipkrokit PASTu

      Delete
  2. Lebaii bodohh..bab tambahh bini cpt jerr..😠😠

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu takut bini mcm Najib jugak, diam sudahlah.
      Dahlah kote kecik, takut bini pulak.

      Delete
    2. Cittpodahhh..kecik ko kata saiz negro beb..tgh hjn nii kalau ada bini mmg syokk..🍆🍆🍆🍠🍌🍌🍌🌽🌽

      Delete
  3. Hapus plkn gantikan dgn sekolah wawasan..plkn program sia2 dh tua bangka baru nk bercampur antara kaum..sekolah wawasan dari kecil sudah bercampur bila besar tk kekok..dari kecil patut diajar tentang pelembagaan negara biar faham dn tidak menuntut perkara yg bukan2 dihari mendatang..

    ReplyDelete
  4. Hukum kitab mana lobai baca nehh? Mimpi pun boleh jadi..
    Tapi yg paling tak tahan, beralasan pulak kata Istana yg arahkan.
    Woi puak pas lobau kerepot, takat geng ko bodo sudah la. But taek nak tuding sana sini.
    Tindakan haramkan rakyat msuk bangunan yg halal adalah terpaling lah bodo nombo wahid.
    Nnt memyesal la tu, sel otak bantut pun nak tadbir. Setakat boleh sikit2 tutur perisa arabica tu toksah ler.
    Tak ada siapa heran dah pun....
    Bila lah nak sodar nii?
    Melayu Islam dihina oleh keparatan UmnoPas.

    ReplyDelete
  5. fuyoooo suma sudah gadoh gadoh
    isyam rais sama rafizi suma dulu satu kem sikalang sudah masih mau gado gado lagi.

    Ini suma atok punya kirja. Dosa 22 tahun belom abis sikalang sudah bikin dosa balu oooo.

    ini hansap punya atok. atok mau u turn sampai masuk kubo oooo.!!!

    idup atok uturn

    atok kau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuckkk.....kikiki

      Delete
    2. Apa losa 22tahun? Lu sikalang cakap. Kalau tak de, lu luluk tiam2lah. Nanti wa mali angkat dedak kasi lu...
      Kihkihkih

      Delete
  6. Tajuk sedikit bosan..kami nak tahu pasal imdb.knp sunyi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pigi tanya kapla jemaah prompak ko leer..

      Delete
    2. Aku pun nak tanya kau, kenapa semakin kurang beri komen? Duit dah kurang masuk juga ke?
      Kahkahkah

      Delete
    3. Najib sorok dlm bagasi bawah bantal..

      Delete
  7. segerakan kes 1 mdb jgn nak merenyeh renyeh kesana sini.

    kerajaan yg bertunjangkan persepsi sentimen fitnah jijik tak kekal lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa...tak kekal lama?...kali fitnah mana samannye?...

      Kerajaan dah tubuhkan jawatankuasa 1 mdb....tak perlu risau...najib dan jemaah prompak takkan kemana...baru 2 minggu dah tak sabar nak hantar najib ke sungai buluh ...

      Delete
    2. Katanya persepsi kleptokrasi tp duit dijumpai juta2 dalam bagasi. Habislah bos kau. Kau pun sama lingkup. Duit tak masyuk.
      Kihkihkih

      Delete
    3. Cai dah kelaparan...najib nak makan ratus jota dengan anak bini dia...cai tak dipedulikan tambah barang mahal plak seksrang...7

      Delete
    4. Yg dah saman kenape najib tarik balik?...tak konfiden ker?

      Delete
  8. Hubungan baik Anwar dengan Agong dan Istana Kelantan, wajar diambil manafaat dengan anwar bisikan sedikit pandangan pada Istana untuk menasihati kerajaan PAS Kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju admin...tapi kalo husam dilantik menteri pas takkan sombong sangat...

      Tun madey percepat siasatan penerima wang sedekah 1 mdb ikut akuan bersumpah rafizi...nik amar ade kereta mewah dari mana punca wang?...mat yaacob beli mercs dari punca mana wangnye?...takiyudin beli tender no TAK 11 dari mana punca wangnye?....baru menggelegak pas kelantan..

      Delete
  9. Kerajaan pas paham kelantan hak bapak dia orang punyer...

    Karaoke banyak...panggung wayang di kuala terengganu tak ditutup...

    Nanti mat yaacob nak jumpa siapabnak mintak duit nak batar gaji exco kelantan?...royalti tinggal mimpi..

    Elok tun lantik nik omar sebagai timbalan menteri dan husam sebagai menteri....pengaruh PH boleh berkembabg dikelantan..

    ReplyDelete
  10. Inilah dia pemerentahan puak2 PAS sesat...dan aku tak percaya ini juga adalah arahan istana.Dan aku juga yakin rakyat Kelantan juga tidak percaya dan terkejut dengan apa yang berlaku.Dan yang jelas ini adalah undang2 yang amat zalim dan tidak pernah terjadi semenjak merdeka!!...

    Semuga rakyat Kelantan sedar dari tidor yang lena.Ketahui dan sedarilah bahawa parti ajaran sesat sedang bermaharajalela.Mereka sedang menzalami sesama manusia dan sesama islam.

    ReplyDelete
  11. Sekali putrajaya haramkan semua ahli dun kelantan dari memasuki premis kerajaan PH, baru depa tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa nak kena ajar dulu....mp2 pas hanye boleh masuk parlimen sahaja...

      Delete
  12. PAS.
    Partai Akal Singkat.

    Bila KD keluar topik ni, macai pas cepat2 kata boring apa la, konon.
    Woi lobau banyai, gerak kata musikit pun rakyat warassudah dpt hidu Taek 90juta.
    Saman la husam,saman la mahfoz. Islam hapanya takut?
    PAS bukan Islam.
    Islam bukan Pas.
    Sama la mcm umno bukan melayu, melayu bukan umno.
    Penipuan sudah leleh mcm nanah bisul. Tak boleh pakai.

    ReplyDelete
  13. Itu titah dpd istana. Jgn main taruk nak kutuk pihak yg jalankan arahan. Org yg dihalang tu tau knp dia dihalang. Yg lain tanya kpd tuan punya badan dpd bising fitnah itu ini benda tak betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudqh la. Dasar lobau penakut sorok blkg istana.
      Apa kna mengena istana dgm husam nk masok bayar cukai jban taek?
      Suk jg. Buat pandai.
      Nnt husam pegang royalti mcm melutut ko.
      Nnt su putrajaya tk kado Amanah tk kasi masok klia mana?
      Bersatu tk kasi dtg kerja kt sel mcm mana?
      Dap tk kasi mkn nasi kanda mcm mana?
      Takkan nk perang pasal2 moron mcm tu?


      Grow up la melayu dunggus.
      Sakit bodo ala budak2 ni masih kuat di kalangan melayu pantai timur. *Bukan semua, tp ramai sgt.

      Delete

JOHOR WAJAR SAMAN

https://www.thestar.com.my/news/nation/2022/06/26/pakatan-govt-erred-when-it-withdrew-review-bid-on-pulau-batu-puteh-says-johor-mb Keputusan...