Thursday, May 10, 2018

GRASSROOT UMNO SUDAH MULA MENUDING JARI KEPADA KEPIMPINAN BAHAGIAN NEGERI DAN PUSAT SEBAGAI SOMBONG RIAK TIDAK BOLEH DI TEGUR DAN KORUP SEBAGAI PUNCA UMNO TEWAS TERUK..

Ada yang sedar dan ada yang belum sedar bahawa parti mereka berkemungkinan besar dibubarkan oleh ROS dalam masa terdekat dan jika berlaku,  semua yang menang di PRU atas tiket BN akan gugur secara otomatik dan pemenangnya adalah calon yang mendapat undi kedua terbanyak. Majoritinya adalah calon PH.

Itu antara satu versi pandangan.

Jika umno masih bernafas,  jumpa lagi 2023.


8 comments:

  1. Mmg btol2 bala la UMNO kena skrg...padan muka nak sangat setia kepada najib. Awal2 tendang najib kan senang...takde la jadi mcm nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mrk betul2 syg umno, dah lama mrk tendang najib. Malangnya mrk sayang dedak. Errr... Mana macai yg berdoa mintak Tuhan tunjukkan kebenaran? Aku nak tanya, skrg ni mcm mana? Dah sedar ke belum?

      Delete
    2. Kwjatuhan Upno adalah kerana golongan berpengaruh termakan dedak yang banyak hingga mementingkan peribadi , bukan parti dan khasnya rakyat. Tidak macam Tun Hussien Onn dan Pak Lah. Yng ini tak mau undur dan mereka yng ada kuasa untuk menolaknya tersumbat dengan dedak.

      Delete
  2. UMNO Dah lupa bagaimana mereka perkotak katik PPBM?

    Bukan berdendam macai2 harami sekalian, seperti Tun cakap,

    Kena ikut rule of law, bukan kah umno najib juga ikut rule of law?

    Jadi apa masalahnya umno najib diharamkan selepas 4 tahun tidak ada pemilihan?

    ReplyDelete
  3. Hampir Semua pakar politik kata kekalahan bn sebab gst n kos sara hidup dan sikit je sebut rasuah. Antara sebab besar juga berkait isu felda, 1mdb, tabung haji tidak disebut, seolah perkara tersebut terpencil dan tidak penting. Mereka mungkin lupa tdm banyak sebut perkara tersebut dalam ucapannya.
    Pas banyak menang di kawasan melayu kerana ketakutan terhadap dap. Kalu dap dapat tonjolkan diri dan buktikan salah anggap ini, ph ada harapan di negeri ini juga 5 tahun lagi. Apa yg penting sekarang, semua yb kena berkhidmat dan bukan syok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama sahaja pakar politik, pakar analisa, pakar itu dan ini....

      Samada mereka faham atau tidak, penyelewengan, salahgunakuasa, rasuah dan penipuan bersiri dilakukan oleh umno najib boleh meruntuhkan sebuah negara!

      Bukankah ianya dituntut oleh agama agar kita menjauhkan, melaknati kemungkaran?

      Maka menangis lah dan memeras ugut pula macai2 upahan harami umno najib bahawa hak istimewa orang melayu dan bumiputra dijual dan di lelong.

      Nak bagitau kepada macai harami sekalian, hak agama Islam, hak istimewa orang melayu dan bumiputra di JAMIN di LINDUNGI oleh perlembagaan negara.

      Delete
  4. Umno lama kembali..umno baru tenggelam

    ReplyDelete
  5. Nota. .. Isnin ader pakar check ader tak pindahan wang dari geng umno ke geng pas ... .Nota . . Ana tak tahu ? ?

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...