Saturday, May 26, 2018

WALLAHU'ALAM - MORAL OF THE STORY, DOAKAN YANG BAIK BAIK..

Dia terdiam. Di riak wajahnya ada tanda tanda muram dan sedih yang teramat dalam apabila LGE menyatakan hutang Negara sudah mencecah 1.2 trillion.

Dia memejamkan mata, suasana hening dan hiba, lama ..lebih dari 5 minit tak seorang pun berani membuka mulut. 

Masing masing terpaku melihat Tun M terus memejamkan mata tanpa berkata apa apa. Hanya terlihat bibirnya yang bergerak gerak menahan pilu yang sangat menguris hatinya.

Selepas hampir 7 minit suasana terhenti dan hening, dia membuka mata dan dikelopak mata yang sudah tua dan uzur itu jelas terlihat ada linangan airmata, kami tidak berani menatap matanya yang tajam. Kami mengalih pandang kearah lain kerana tak sanggup melihat airmata nya gugur.

Berapa lagi kita ada? Tanyanya dalam dialeg utara, LGE tak berani menjawab..

Tun bertanya lagi... cukup tak nak bagi rakyat BRIM sebelum raya ni? Sekali lagi suaranya sebak dan pertuturan bahasa kedahnya semakin pekat.

LGE, cukup Tun untuk rakyat cukup, 

Untuk Kelantan dan Terengganu dah kira kalu(kalau) nak bagi 20% royalti minyak? 

LGE dalam proses Tun. 
Awat lambat sangat, pi siap cepat cepat brim dan royalti tu.

Errr...pasal Tol tu tun? Takpa tu nanti saya panggil konsenssi tgk macam mana kita forfeited kos depa..

Kemudian semua bangun, aku sempat menoleh kebelakang sebelum berlalu pergi, aku melihat Tun M mencarik tisu diatas mejanya mengesap matanya. Mungkinkah Tun M menangis lagi??

Inilah manusia yang kalian hina dan caci dia, tapi kalian tak tahu, sebelah tangan nya sarat hutang negara yang dibuat oleh durjana Najib, sebelah tangannya lagi masih kosong tapi dia nak bagi juga pada rakyat.

Dia pernah melakukan kesilapan, dia akan tebus kembali, beri dia ruang dan peluang, jangan terlalu mendesak, dia tak pernah ambil cuti rehat sejak jadi PM, bekerja 18jam sehari, hanya kerana satu sebab, nak lihat rakyat gembira dan Negara pulih semula.

Ya Allah, berikan lah kesihatan dan keselamatan kepada Tun M.

111 comments:

  1. Apa yg ko merepeek ni saitan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setan geng najib kepanasan...hihihi

      Delete
    2. Yg tak faham itu yg berhati setan.

      Delete
    3. GELI NAK MUNTOH IJAU AKU..KD MACAI 'MEMPOTRETKAN' DRAMA AIRMATA MAHADAJA.. ORG MEMALI KO TAK NANGIS..KO HINA MATI KATAK??

      Ya Allah..selamatkan Malaysia dari tipudaya MahaDajal..amiin

      Delete
    4. anon ah chai 7.28.. setan TUA yang dikenali..??

      Delete
  2. kalau itulah situasinya, saya hanya ada komen2 berikut:

    1. invoke or no invoke study, Rafizi has no reason to discount mahathir's factor in winning GE14.

    2. Without mahathir's leadership,PH is dead irrespective of gst or cost of living issues. PH will lose as it has no strength on its own.

    3. Reformasi is dead. Anwar is irrelevant. Anwar must get real

    4. Malaysia is now a new born nation. No reformasi sebab dag basi. Everyone has a role to play under mahathir's leadership.

    malaysians, get real. rafizi..... stay focus

    anwar.....stfu

    malaysians...rally behind PH under mahathir's leadership

    wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah laksanakan reformasi...ade pertukaran pegawai...ade perketakkan oegawai...dulu polis takut nak diasat najib...sekarang dah berani gelidah rumah najib mlm buta...zero gdt mulai 1 jun...tiada kenaikan harga minyak...

      Ade yg bodoh tak tahu reformasi...

      Delete
    2. Reformasi sdg berlaku dgn pantas. Pegawai korup berguguran dicantas. Macai upahan, pendedak tegar, parasit negara mula cemas,
      Runsing memikirkan adakah lebihan taik jho low yg masih panas.

      Pantun stail kejora utk korang. Kihkihkih

      Delete
    3. Bagus pantun tu Bulat.

      More please.

      Delete
  3. Aku nk berak dulu,nanti sambung komen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok cepat sikit berak. Taik kau nanti kumpul, bagi kat kawan2, suruh dia org nyonyot ramai2. Jgn bazirkan sisa dedak walaupun sikit.

      Delete
  4. Tah aku pun nak muntah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moral of the story: Tulis terang sikit maksud ko.

      Delete
    2. Maksudnya wajah ko serupa taik sebab tu dia nak muntah.

      Delete
  5. Tu la mentekedaghah BRIM bertahun2 samapai nak berak cirit birit setiap hari. Lawas taik pun dari dedak juga. Tengok macam mana ayam berak tahi candu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tahu duit dah kering, buat apa nak bagi bgrm lagi? Cakap je terus terang kpd rakyat bhw duit dah tak ada. Takut hilang populariti ke kalau cakap perkara yg sebenar?

      Delete
    2. Ok, aku tak takut hilang populariti. Aku terpaksa ckp perkara yg benar... KAU BENGAPPP. LAIN KALI JGN MAKAN DUIT RAKYAT.
      Kihkihkih

      Delete
    3. 531 ko batu api ye?

      Nak suruh rakyat marah PH ye?

      Gedubuk ko.

      Delete
  6. Sekarang ada beberapa ribu rakyat atau penjawat awam yg akan menanggung keperitan bila Tun M mengabil alih pemerintahan negara,, nescaya perkara ini tidak akan berlaku jika pemerintahan masih lagi di tangan Najib lehat sahaja janji janji Najib sebelum pilihanraya,, semuanya indah semuanya cantik tapi jika di biar kan pemerintahan Najib di teruskan nesyaca hari musibah untuk 30juta rakyat dan generasi akn datang tiba dalam masa 2 atau 3 tahun dari sekarang,,
    Oleh itu mari kita sama sama memberikan sokongang kpd TunM dan kita semua bersatu dan bertolak ansur terutama untuk kaum melayu dan bumi putra,,
    Untuk Anwar refomasi sudah terkubur dan kita mohon jasa baik anwar agar dapat bertolak ansur agar melupakan hasrat borpolitik semula,, sejarah Anwar juga tidak menunjukan satu ransangan bahawa Anwar haru berpolitik dan menerajui negara,
    Kemenangan TunM mendedah kan kelemahn Anwar dan refomasi,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ko gi petik nama anwar tu pehal monyet??? Ada dia lancap kote ko ke?? Posting x der kena mengena ngan anwar pun!! Lancau lu lah!

      Delete
    2. Bro..yg bodoh dari suku sakat umno akan tetap bodoh sampai kiamat..

      Delete
    3. Duit simpan kt umah nk buat apa yer berjutajuta....rakyat bodooker org umno bodo...mestia umno...penipul

      Delete
    4. Simoan kat rumah sebab dah terbiasa menabung dari kecik.
      Kihkihkih

      Delete
    5. Ko ngata orang monyet, ko tu baboon ke?

      Ko suka lancap n lancau ye?

      Padan lah kuat sokong Anwar.

      Psst, sejak dia keluar penjara, ko dah dapat ke?

      Delete
    6. Berapa punya serabut la ini kerajaan baru ph. Baru jd kerajaan, declare utang negara sudah lepas itu 1 trilion. Wau! 1 trilion babey!. Bila pelabur mula lari bwk keluar modal, matawang jatuh merudum, bursa saham turun mata, baru tersentak kerana pulut santan binasa. Gabenor bank negara dan x gabenor dh jelaskan berapa jumlah hutang negara (dlm lingkungan 686 bilion) tp mof yg baru bersama pm masih berfikiran aksi pembangkang dgn memberi angka² yg menakutkan. Firma² penarafan antarabangsa semua disanggah (dianggap bodoh atau penipu @ masih disuap najib?). Kini nasib malang akibat mulut celupar benar² terjadi. Dlm sketsa kd, kononnya pm menangis akibat duit negara dah habis, nk bg brim eh, blim mcm tak cukup. Habis lebihan belanjawan 15 bilion yg disahkan oleh zetty akhtar aziz tu temberang siapa sebenarnya? Jgn nak main trick dgn rakyat beb. Potong gaji menteri 10% tu tak jd isulah. Gaji mp dipotong sama atau tidak? Tak lama lg menteri² akan pegang bnyk jawatan dlm glc. Peh! temberang 10% tak payah mainlah. Nak muntah pulak. Kini rakyat nak tunggu apakah janji² manifesto ph dulu mampu dipenuhi atau tidak. Tak berapa lama lg, hari raya aidil fitri akan tiba. Harap blim dan baki bonus 500 utk kakitangan awam dpt dilunaskan. Jgn tunjuk bahawa kerajaan ph hampas dan pembohong. Jangan sampai rakyat fikir kerajaan kleptokrasi lebih baik berbanding kerajaan ph yg nak selamatkan negara kononnya. Kerajaan kleptorasi boleh bagi macam², kerajaan ph bnyk bg alasan dan pembuangan! Masa utk berubah, bnyk kerja, fikirkan rakyat dan kurangkan bercakap benda tak perlu. Nanti rakyat muntah. Cukuplah utk sementara. Awal sgt utk kata menyesal undi ph.

      Kesian sahabat di putrajaya. Kejamnya.......

      Delete
  7. Org kafir laknat buiknya paham ayat ini : Wahai orang-orang yang beriman, bertaqwalah kepada Allah, dan katakanlah perkataan yang tepat - benar (dalam segala perkara), Supaya Ia memberi taufiq dengan menjayakan amal-amal kamu, dan mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah) sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya ia telah berjaya mencapai sebesar-besar "kejayaan". Sesungguhnya Kami telah kemukakan tanggungjawab amanah (Kami) kepada langit dan bumi serta gunung-ganang (untuk memikulnya), maka mereka enggan memikulnya dan bimbang tidak dapat menyempurnakannya (kerana tidak ada pada mereka persediaan untuk memikulnya); dan (pada ketika itu) manusia (dengan persediaan yang ada padanya) sanggup memikulnya. (Ingatlah) sesungguhnya tabiat kebanyakan manusia adalah suka melakukan kezaliman dan suka pula membuat perkara-perkara yang tidak patut dikerjakan.(Al-Ahzaab 33: 70, 71 dan 72). Sadaqallahul'Azim

    Tengok pulak ayat mengenai larangan Allah mengenai menjadikan org kafir sebagai auliya :

    https://muslim.or.id/15094-menjadikan-orang-kafir-sebagai-auliya.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sendiri pon tak paham atat quran dan tafseer...

      Najib janji penang tetap cina ketua menteri..bengong ko ni..

      Delete
  8. Ape yg kecoh...kerajaan masih ade rezab negara...bayaran cukai pendapatan masih masuk...petronas jual minyak masih laku...cukai ekspot tiap hari dikutip...duit tetap ade tapi nak lavish tak boleh kerana keutamaan bayar hutang dan bunga hutang angkara najib..... Kalo tak berhati2 boleh bankrap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petronas jual minyak harga tinggi sekarang.

      Boleh kurangkan hutang negara RM1 trillion tuh.

      Hingga ke tahap sebelom Najib rogol konomi negara.

      Celaka Najib. Bawak malang kpd rakyat.

      Delete
  9. In shaa Allah Tun akan berjaya memandu negara ini kepada kegemilangan, sbgmn yang ia telah lakukan selama 22 tahun sebelum ini.

    Tun benar-benar merasakan dirinya mempunyai perjuangan yang belum selesai yang membebankan jiwa dan akalnya, sedang saya melihatnya benar-benar hanya sedang meniti satu perjuangan yang memang telah ditakdirkan ke atasnya, dan kemenangannya adalah satu perkara yang memang telah pun menjadi satu bahagian penting di dalam takdinyar itu. Hanya Tun sahaja yang masih belum menyedari perkara ini.

    Menariknya ialah pada 1 Januari 2020 Malaysia benar-benar akan mencapai wawasan yang diletakkan oleh Tun dahulu semasa ia menjadi PM ke-4 dan paling manis ialah Tun sendiri yang akan menjadi PM ketika sambutan itu berlaku.

    Tun sbg PM ke-4 telah menanam kapsul W2020 dan dengan izin Allah Tun sendiri sbg PM ke-7 yang akan menggali kapsul itu keluar.

    Sbg permulaan pada 30.06.18 ini Tun sendiri sbg PM ke-7 yang akan menggali dokumen penting yang disimpan persis harta karun berkenaan perjanjian dengan kontraktor pembina dan pemegang konsesi lebuhraya PLUS yang ia tanam ketika menjadi PM ke-4 dulu.

    Tun memang benar-benar hero Malaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia, please, Bang.

      Nyata khidmat dia seluruh negara dah rasa.

      Delete
    2. Sdr Isa,

      Apabila saya sebut hero Malaya saya tidak maksudkan hero bagi Malaya sebaliknya saya maksudkan hero yang berasal dari Malaya, negeri yang di hadapannya adalah sungai (ma wara-annahr), berada di timur Madinah dan bertepatan pula sudutnya dengan hajarul aswad di Ka'abah. Hanya dua negeri sahaja yang menepati ciri-ciri ini iaitu Sumatera dan Malaya, dan sungai itu pula adalah Selat Melaka.

      In shaa Allah ia adalah Malaya dan bukan Sumatera kerana satu-satunya sosok yang menepati segala ciri orangnya ada di Malaya iaitulah Tun Mahathir sendiri.

      Masa akan membuktikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  10. Moga Allah melindungi kesihatan TunM.
    Agar rakyat dpt bimbingan terbaik utk pulih negara.
    Syukur Ya Allah.

    ReplyDelete
  11. DATO’ SERI NAJIB PERLU PULANGKAN KEMBALI WANG KERANA ITU DUIT RAKYAT
    KETUA-KETUA BAHAGIAN UMNO DAN PARTI DARI BARISAN NASIONAL YANG MENERIMA WANG DARI DATO’ SERI NAJIB PERLU PULANGKAN KEMBALI WANG KERANA ITU DUIT RAKYAT

    Laporan Malaysiakini semalam memetik bahawa Peguam Negara, Tan Sri Apandi Ali enggan mengulas apabila ditanya sama ada dokumen-dokumen yang saya dedahkan (berasal dari satu laman yang disekat di Malaysia iaitu SPRMInsider) adalah benar.

    Apabila beliau enggan menjawab dan menukar topik kepada isu lain setelah ditanya mengenai dokumen itu, secara tidak langsung beliau mengesahkan kesahihan dokumen-dokumen itu.

    Sebelum ini, pihak berkuasa tidak pernah berlengah untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap saya walaupun isu yang saya bawa itu adalah berkenaan kepentingan awam.

    Minggu ini, saya menghabiskan masa selama seminggu secara berterusan untuk 2 kes berbeza yang dibawa Peguam Negara:


    1) Dakwaan di bawah BAFIA berkenaan pendedahan saya mengenai skandal NFC melibatkan keluarga Dato' Seri Shahrizat Jalil

    2) Dakwaan di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan kononnya menyebarkan berita buruk mengenai Tabung Haji atas pendedahan saya bahawa rizab Tabung Haji telah menjadi negatif seperti yang terkandung di dalam surat mantan Gabenor Bank Negara Malaysia, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz


    Oleh itu, jika ada sedikit pun yang tidak benar mengenai dokumen SPRMInsider dan pendedahan-pendedahan yang saya telah buat setakat ini, saya yakin saya telah pun ditangkap dan didakwa.

    Bukan itu sahaja, tidak ada seorang pun yang saya telah dedahkan menerima wang dari akaun peribadi Dato' Seri Najib Tun Razak yang telah membuat laporan polis atau menyaman saya atau menafikan dengan bukti.

    Individu-individu paling penting (seperti berikut) pun tidak menafikan pendedahan saya:


    1) Dato' Seri Najib tidak menafikan membelanjakan RM3.2 juta di kedai barang kemas mewah yang bernama De Grisogono di Itali dalam satu hari yang dibayar dengan wang yang berasal dari SRC

    2) Dato' Amhari Nazaruddin, pegawai khas Dato' Seri Najib tidak menafikan syarikatnya Orb Solutions Sdn Bhd menerima RM2 juta dari akaun peribadi Dato' Seri Najib dari wang yang berasal dari SRC

    3) Bank Negara Malaysia tidak menafikan bagaimana seorang yang bernama Ariffin Salleh telah menunaikan cek tunai bernilai RM43 juta dalam masa 3 minggu dalam Januari 2015 yang sudah tentu dikesan oleh Bank Negara; wang itu berasal dari SRC dan disyaki dari suntikan dana dari Tabung Haji

    4) Tabung Haji sehingga kini tidak mengeluarkan satu pun kenyataan menafikan penglibatannya dalam keseluruhan pindahan wang keluar masuk ke akaun SRC melalui suntikan dana RM193.5 juta ke dalam Putra Perdana Berhad, yang mana anak-anak syarikatnya digunakan untuk "melapiskan" pindahan wang SRC ke akaun peribadi Dato' Seri Najib


    Apabila tidak ada seorang pun yang saya telah namakan secara terbuka menafikan atau membuat laporan polis, saya semakin yakin bahawa kesemua pendedahan itu dari dokumen SPRMInsider adalah benar.

    Apatah lagi apabila Peguam Negara sendiri enggan menafikan kesahihan dokumen itu dan menukar tajuk perbualan apabila ditanya.

    Maka, pada hari ini saya ingin meneruskan pendedahan mengenai individu dan pihak lain yang menerima wang secara terus dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib seperti yang didedahkan melalui dokumen-dokumen tersebut.

    Rujuk kepada lampiran disediakan untuk senarai penerima-penerima dari kalangan pimpinan Umno dan Barisan Nasional.

    Berdasarkan dokumen itu, ada 8 urusniaga yang boleh dikenalpasti terus bahawa penerimanya adalah bahagian-bahagian Umno sendiri, atau parti Barisan Nasional atau pun individu yang merupakan pemegang jawatan di dalam Umno.

    Saya senaraikan penerima-penerima wang SRC (yang bermula dari wang pencen rakyat) seperti yang terkandung di dalam dokumen SPRMInsider yang berkait dengan Umno:

    ReplyDelete
    Replies
    1. i. Pada 17 Februari 2015, parti UPKO dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Nama naib presiden UPKO, YB Datuk Dr Marcus Mojigoh disenaraikan sebagai individu yang bertanggungjawab

      ii. Pada 17 Februari 2015, seorang bernama Asmadi Talib dilaporkan menerima RM50,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib. Semakan mendapati Ketua Umno Padang Serai, Kedah adalah seorang yang bernama Asmadi Talib

      iii. Pada 26 Februari 2015, Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang dilaporkan menerima RM1 juta dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib

      iv. Pada 3 Mac 2015, Umno Bahagian Johor Bahru dilaporkan menerima RM300,000 dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib

      Pembayaran di dalam Februari 2015 adalah lebih sensitif kerana dalam bulan Disember 2014, anak-anak syarikat Putra Perdana Berhad telah memasukkan wang sejumlah RM140 juta ke dalam akaun SRC bagi menggantikan wang yang telah diambil beberapa bulan sebelum itu. Dalam bulan Disember 2014 juga, Tabung Haji telah menyuntik sebanyak RM193.5 juta wang ke dalam kumpulan Putra Perdana Berhad.

      Ini menimbulkan tanda tanya besar sama ada wang yang dipindahkan dari SRC ke akaun Dato’ Seri Najib selepas Disember 2014 adalah dana dari Tabung Haji, yang kemudiannya dilaporkan digunakan untuk membayar parti Barisan Nasional seperti UPKO dan tokoh-tokoh/bahagian Umno yang lain.

      Jumlah yang dipindahkan dari akaun Dato’ Seri Najib kepada tokoh-tokoh Umno, Umno sendiri dan parti-parti Barisan Nasional adalah RM10,020,000 seperti senarai di atas.

      Saya dengan ini mendesak supaya semua yang dinamakan di atas memberi maklumbalas mengenai dokumen ini dan membersihkan nama mereka.

      Saya juga menggesa supaya mereka memulangkan kembali wang ini kepada SRC, terutamanya UPKO yang berisiko tinggi berkemungkinan besar menerima wang Tabung Haji untuk perbelanjaannya; jika mereka tidak dapat membuktikan mereka tidak menerima wang ini seperti yang didedahkan dokumen.

      Dokumen rujukan boleh didapati di blog saya: http://rafiziramli.com/

      RAFIZI RAMLI
      AHLI PARLIMEN PANDAN
      NAIB PRESIDEN KEADILAN

      Delete
  12. Kapla jumaah prompak membahagi bahagikan hasil rompakan.

    Kita doakan supaya tun berjaya
    mendapatkan kembali wang rompakan ini...sekarang hutang 1 mdb 38 billion dibayar dari wang rakyat...dgn keadaan hutang angkara najib yg besar wang rompakan 1 mdb boleh kurangkan beban hutang negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapat semua harta money laundering dia dan penjangak2 nya,

      Boleh kurangkan hutang banyak juga.

      Harta2 yang dah di sita di Amerika. Yang di Switzerland.

      Jugak yang di laut - Euqnimity kepala bapak si gemok tahi babi.

      Delete
    2. BABi yg jadi mentri duit dok sblh madey tu ke? Hebat kabinet mahadey mahadajal..lntik org2 ade kes jenayah jd mentri..senang nk kontrol ..jd balaci kn..

      Delete
    3. Skrip bahlol mase jd pembangang..slg dh jg gomen nape Jakarta lepskan kapal tu bahlol isa3!?!

      #phweakgovt
      #madeynotmypm

      Delete
    4. Mat Kontol 1020 & 1021,

      Pssst, aku tak kata ko babi.

      Apo ko ckp ni, Mamat? Ko tuduh aje, tarak bukti, fakta atau hujah yang munasabah.

      Ko tak tahu ke bila Jakarta lepaskan kapal buah kuini? Masa itu gomen sapa? Kalo gomen baru ke, dah berapa ari gomen terbina?

      Ko tak tau ke kalo lepas ke Amreeeeka pun, boleh runding dapatkan balik.

      Ko buta n pekak ke tak tau pegawai2 FBI n DoJ dah datang berbincang dgn Pasukan 1MDB di Putrajaya?

      Delete
  13. Bila pulak ekonomi negara masih kukuh?
    Bukankah Malaysia dah bangkrap sejak sept 2015?
    Pandai pulak buat statement Rizab bnm malaysia masih kukuh.
    Kukuh kepala bapak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bangang ye? Tak faham kata2 politik dengan kata2 sebenar.

      Ko sekola mana dulu? Sekola kampong Pekan, Pahang ye?

      Kepala Bapak Kau di londeh Najib ye?

      Delete
    2. Piji ckp Malaysia dah bangkrap.
      Kau baru keluar dari hutan mana ni?
      Atau mmg asal orang hutan kau ni.

      Delete
    3. Ko masih tak paham kata2 politik.

      Beza dgn kata2 sebenar.

      Ko masih tak jawab dulu sekola mana.

      Delete
    4. Isa3 macai phdajjal uneducated tgh pulun nk putar alam..hahaha tergagap2 cari alasan..xjumpe pintu kluor..kahkahkah mcm haramjadah

      Delete
    5. Malas lah aku nak jawab ko, Mat Tonjol 1009.

      Nyata takda faedah berkomunikasi dgn bahalol mcm ko ni.

      Selamat malam Mat.

      Delete
  14. Isa bodoh yg berlagak pandai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooooo, dah takda hujah dan fakta nak nuduh orang.

      Ko belajor sekolah Melayu di Pekan, Pahang, ye?

      Pernah dengor propaganda ke?

      Betui tak betui Pizi cakap tu, yang penting PH menang.

      Ko balik ke gua le.

      Delete
    2. Bang isaaa ohhh bang isaaa..apsal bang ni bodoh sgt hah!! Kehkehkeh!

      Delete
    3. Bro..biase la macai mahadajal..uneducated.. trbwk2 perangai bngang..pdhl diorg govt skg..tkut kritikan...gi kambus diri dlm tanah le isa3 ngok.. 85 hari..kasi tanam idop2 pktn mahadajal

      Delete
    4. Ko 2 org yang sama. sokong menyokong kkmen sendiri.

      Selamat malam Mat Tonjol

      Delete
  15. dulu atok ckp brim rasuah jijik haram skg brim atok ckp halal. atok u turn balik.!!

    500 hengget brim atok kasi betbanding dng 2000 brim yg najib bagi.

    kesian budak k pop baru nak up lokos kena kencing oleh atok u turn

    2 minggu ni minggu u turn dan minggu janji dicapati.

    93 taun kencing pun dah tak lawas patut la lokos kena kencing atok u turn.

    hidup atok u turn ... atok kau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh... Nak buat mcm mana. Itu aje yg atok mampu. Atok bukannya kaya macam najib. Kat umah aje ada 114juta. Dalam bank ada 2.6bilion. Kaya, kaya, kaya. Kapal equanimity di laut, rumah besar di langgak.
      Kihkihkih

      Delete
    2. RM500 pun PH menang, Najib Umno lingkup.

      Sebab PH bertanggung jawab, tak kasi dduit itu ini, kasi tanah itu ini kpd Cina kominis.

      Rakyat tahu itu, tahi 1MDB dn mcm mcm lagi, itu pasal PH menang korang telanjang.

      Delete
  16. Lakonan mengencing MahaDajal seperti 'tangisan' di PAU Ameno dulu..nek pidah murai terpa mcm heroin industani..kah kah..kah lge babidap pun sudah pandai hadan filem tamil kerala..

    "BABI SUDAH TERBANG DI PUTRAJAYA.."
    "KEMPEN MahaDajal Jatuhkan Anwar Sedang Berjalan.."

    #madeyNotMyPm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda kecewa kalah?? Jgn begitu!! Makanlah taik palat semah original utk ketenangan diri!!! Kehkehkeh

      Delete
    2. Ko tgk kd menjilat mahadajal.. speechless aku..mmg btol mahadajal kate rmai yg uneducted..sbb tu ph..menang

      Delete
    3. Oh! Jadi kau pandai le ni? Kalau pandai kenapa masih jadi macai? Muahahaha...

      Delete
    4. 10:11...Bila dikritik dah sentap dn melenting mengglebah, panas ke? Kehkehkeh

      Delete
    5. Babi terbang di Putrajaya? Aku tak heran. Kalau kau nak tahu, itu babi yg terlepas dari buruan SPRM dan PDRM. Kalau nampak, sila hubungi talian kecemasan.
      Muahahah....

      Delete
    6. Muahahah... 10:11 tak panas. Yg panas macai yg keputusan dedak... Ketawa sekali lg. Hahahahahaha........

      Delete
    7. Kalau madey bukan PM kau, mesti kau ni mamat afrikakahkahkahkahkah.

      Delete
    8. Ko ckp "BABI SUDAH TERBANG DI PUTRAJAYA..", ko bukan Melayu, ye?

      Ko menyamar mcm Melayu?

      Tak payah menyamar le. Terima aje le korang dah kalah.

      Delete
    9. Gile punye menjilat hbis..macai mahadajal..patutleh mahakutyy ckp ramai yg uneducated

      Delete
  17. Yg atok cakap Brim mmg rasuah, tapi bila atok tukar nama sat, ia bukan rasuah lagi Noo...ia pemberian ikhlas dari kerajaan langit.
    Betul tak Isa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bukan lagi rasuah, kai dah boleh start tadah tgn sekarang. Jgn malu2 utk ambik. Eleh, macamlah tak biasa. Bak kata org putih, once a macai, always a macai.. Muaahahahaha

      Delete
    2. Ko banyak kali ambik BRIM ye?

      Tipu ye? Mcm Najib ye?

      Ko tak dapat RM2.6 bilion, ko coba sebat BRIM banyak kali.

      Ngundi pun gamak nya banyak kali. Jari ko dah koyak kulit kena kimia hilangkan tanda biru ye?

      Delete
  18. Kalau dah tolol tu tolol juga, brim rasuah bila guna untuk beli undi, kalau untuk Bantu rakyat tu bukan rasuah. Tolol tahap gaban orang pas ni. Najib bg brim ugut rakyat supaya undi bnpas, skarang bukan musim pilihanraya sah sah bg untuk Bantu rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gilababi punya ko fitnah Najib..chai mahadajal..mmg xpnjnglah hayat pakatan mahadajal.. Najib bg brim sjk bila chai?? Uneducated macai.. ko buktikan penerima brim.zmn Najib ugut/ pksa undi bn, atau bermotifkan politik, atau ko mmg sah pengikut dajal.. 2 tahun xsampai..jatuh kot krn pakatandajak.Insya Allah

      Delete
    2. Oooooo orang PAS ke yang masuk ckp menyanyah di ataigh nih?

      Amacam, nak mintak tolong PH naikkan RUU355 pekenamanye?

      Korang dah kena tipu Najib, ckp nak tolong, tak sampai ke mana RUU itu di Parlimen.

      Nak buat Hudud ke? Hudud PAS ke? Sebab dlm Qur'an tak sebut cara2 laksanakan Hudud.

      Jadi, korang nak buat cara2 PAS, jadi Hudud PAS le, ye?

      Delete
    3. 24 jam upah sekor dua haiwan makan dedak untuk jadi guard blog kd macai mahazalim mohamed.. tak heranlah dunia media sosial dajjal yang 'berkuasa'.. dgn 1001 loyar buruk fitnah.. dosa pahala xwujud bg puak ni.. mendewakan seekor makhluk kotor berusia 93 tahun yang penuh dengan kejahatan lampau..pd Allah SWT kami berserah.. pakatan mereka ini pasti hancur lebur tak lama lagi.. menang dgn dasar lautan fitnah keji..keji itu dijilat kembali skrg inj..ya Allah makhluk jenis apakah ini yg menjilat dewakan mahathir mohamed kutty ini..hsnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Berkuasammistidrajlah mereka ini..hingga mereka dihapuskan dlm keadaan bongkak takabur tertinggi!

      Amiin

      #MahdeyNotMyPm

      Delete
    4. Apa kah 1134 ini orang PAS? Fitnah nya banyak, tidak mungin dia PAS.

      Tapi membohong memang banyak.

      Tak terima, tak terima RM90 juta, kata mereka.

      Tun Mahathir bukan PM dia, mungkin Hadi PM dia. Yang tak jadi jadi PM. Kesian.

      Delete
    5. Hahahaha.. Meroyan dah puak dedak ni. Masa mentekedarah harta benda rakyat, tak ingat Tuhan. Sekarang baru nak terhegeh-hegeh. Malas nak ckp byk. Kau fikirlah sendiri knp BN tumbang di tangan rakyat, dan macai2 bertempiaran lari macam babi terlepas kandang.

      Delete
    6. Bn tumbng sb FITNAH
      Kalau nak main isu mentekedarah harta rakyat..mahazalim mohamed lah bapak penyangak penyamun perompak ( pinjam ayat minister bom..matsabon)

      Xyh la nk jd bodoh sgt.. tunggu tklama kot..berjuta dah keciwa skg..boboi bengap terkejut nape lps umum gst zeri..hage daging lembu melambung rm36. 99 hage brg kperluan terus naik??

      #macaiphuneducated

      Delete
    7. Ohhhh!!! Daging tu mahal sbb dijual oleh pembangkang yg nak sabotaj kerajaan.
      Muahahaha

      Delete
    8. Jwpn macai uneducated mahadajjal? Kah kah kah xlama dh ni nk tumbng..

      Delete
    9. Kalo fitnah mana samannye?..ratib orang tolol..

      Delete
  19. Naik memerintah atas dasar sarat fitnah..takkan selamatlah..berlagak suci bagai..kezaliman yang keji..tipu muslihat sarat dengan pembohongan.. skrg hbis dijilat kahak..brim dedak haram dijilat..dicuri idea DSNR..sungguh jijik dan bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak selamat tu kau sebab dah tak dpt mencekik dedak.
      Muahahaha....

      Delete
    2. Jwpn macai uneducated mahadajjal?

      Dedak B-LIM? kah kah..jilat jgk idea Najub Razak..yeahhh

      #RinduZamanNajib

      Delete
  20. Tak habis2 haiwan haiwan belaan madey dalam media macai mengulang skrip bodoh..ats nama Najib? Trbawa sindrom uneducated jd pembngkng..patut la NENEK PIDAH MURAIB cakap u all BODOH!!

    Woii makhluk laknat mmacai mahadajjal.. DSNajib bukan PM lagi..yg memerintah skrg ialah Mahazalim.Mohamed.. ubah la skit minda otak bodoh UNEDUCATED tu..skg macai ko pemerintah.. siaplah berjuta tgh tunggu dan lihat..auta u turn jilat kahakbdah berderet sarat dlm 2 minggu jd krjn..

    Ekonomi kucar kacir..gelojoh nak benamkan Najib akhirnya 4 billion lesap 2 hari, burss merudum teruk, lge kena ubah jad 'baik' kejap..senyum je DSNR.. katanya masa akan menentukan kebenaran

    Skry yg ajab...RINGGIT MYR 'freezing' dekat 12 hari..apa ni macai?? Xde urusniaga matawang dah ke oleh ekonomi Mahadajjal?

    Apakah rejim Mahadajjal menambat Ringgit DIAM DIAM atas nasihat DIAMDIAM Bising misai kontot??
    Tk brani nk umum ringgit ditambat untuk mencetuskan inflasi besar, ketakutan pasaran kewangan..?? Sebb Ringgit sudah lemah akibat keceluparan Mahadajjal dn sekutunya LGE?? SATU NK BOHONG SATU NAK FITNAH.. hutang bercampur dgn forex..jahanam!!

    Pasaran kelam kelibut di kosmetik mcm elok..slps dasar2 GILA dan BALAS DENDAM diumumkan..pelabur memecut lari keluar..

    Tunggulah saat kehancuran yang nyata..kali betul2 rakyat akan sengsara..KERA jaan FITNAH takkan kekal lama..tak sampai sepenggal Insya Allah boboi takkan dapat jd TPM..jauh sekali PM..

    wallahualam

    #RinduZamanNajibRazak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rindu Najib atau rindu dedak?
      Muahahaha

      Delete
    2. Jwpn macai uneducated mahadajjal?

      Delete
    3. ZamanNajibRaza?

      Dah gol, man. Kamu tak sedar ke?

      Sebut nama DIAM nih, macam yang dulu pakai nama malaysia baru aje.

      Apahal tak nampak nama malaysiabaru lagi?

      Delete
  21. Kamu kata lah apa pun, banyak mana pun, PH tetap perintah 5 tahun ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Macai2 sila hormat sikit kerajaan yg ada. Kalau tak suka, sila keluar Malaysia.
      Muahahaha

      Delete
    2. Negara ni bukan BAPAK KUTTY yang punya..jangan kutip cukai dr org xundi pakatanhaprak.ok?

      Delete
    3. Xde nk hormat krjn atok kepala perompak..mentri penjenayah dlm bicara..kah kah..kah pelabor xde nk invest daaa

      Delete
    4. Habis tu selama ni kau ingat harta negara, HARTA BENDA BAPAK kau?Suka2 je nak pelahap.
      Muahahaha

      Delete
    5. Abis tu selama 22 tahun u harta BENDA BAPAK KAU jgk..suka2 je nak msin judi..bodoh kata NEK PIDAH MURAI..

      kikikiki

      Delete
    6. Siapa main judi? Pak hang? Ke mak hang?
      Kehkehkeh

      Delete
  22. Ko boleh jamin ke tahan 4 tahun 8 bulan jd KERA jaan?

    113 kerusi senget..kah..kah..kah anytime gelunsorr..


    Klu Atok penyangak kojol dlu cmne plk..boboi nk hinggap mne?

    ReplyDelete
  23. Jwpn macai uneducated mahadajjal?

    #biarmerekaloyarburuk
    #madeynotmypm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau pulak yg kojol dulu macam mana? Dah ada reta nak tinggalkan utk anak cucu? Kihkihkih...

      Delete
    2. Macau uneducated macai umnolah....bodoh nak mampus pertahankan kapla jemaah promoak

      Delete
  24. Smlm atok kepala perompak #notmypm merayu..orh melayu bersatu padu tanpa kira politik..mmg sgguh nyanyok kebabian..kasihan.. apa SAYA TAK INGAT.. SAYA LUPA.. kikikii krjn perompap nyanyok in action.. mentri pasola pun geleng kapla...kahkahkahhohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau merungutlah sorang2 mcm babi. Malas nak melayan org kalah.. Booooooo....

      Delete
    2. apa yang keluar dari mulut dan fikiran TM, bukan cakap kosong tak bermakna. Bila dia 'cakap' sesuatu yang luarbiasa dari pemahaman kebanyakan orang biasa, makanya ada 'sesuatu' yang dia nampak di masa hadapan & cuba sampaikan tapi bukan berbentuk direct point. Hanya otai2 @ mereka yang mempunyai ilham naluri @ mereka2 yang ada diberi kelbihan ilmu kasyaf boleh 'merasakan' benda akan jadi di masa akan datang, dapat tangkap maksud TM.

      Delete
    3. Kenape tak ade polis siasat tun madey kalo tun madey kepala prompak?..

      Najib dah ade siasatan fbi dan polis dan sprm...bodoh macai umjo

      Delete
    4. Memang macai uneducated macai umno boduuss...tak tahu PH menang 122 kerusi...bn menang 79 saje...dari pru 12 dah merosot hingga pru 13 masih tak sedar diri...bodoh sombong..

      Delete
    5. Sdr skengsong..

      Setuju amat sangat. Saya berpendapat 'masa depan' yang saudara maksudkan itu tak lama mana dah pun, in shaa Allah di tahun 2018 juga.

      Saya melihat Tun M sebagai sosok yang ditakdirkan berjuang untuk mempersiapkan kesatuan umat Muslimin seluruhnya dan bukan sekadar di Malaysia.

      Apabila saya sebut hero Malaya di atas sana saya tidak maksudkan hero bagi Malaya sebaliknya saya maksudkan hero yang berasal dari Malaya, negeri yang dihadapannya adalah sungai (ma wara-annahr) yang berada di timur Madinah dan bertepatan pula sudutnya dengan hajarul aswad di Ka'abah. Hanya dua negeri sahaja yang menepati ciri-ciri ini iaitu Sumatera dan Malaya, dan sungai itu pula adalah Selat Melaka.

      Tun M bukan sekadar hero kepada Malaysia, malah beliau adalah hero kepada bangsa Melayu senusantara, Muslimin sejagat dan kemanusiaan seluruhnya.

      Masa akan membuktikan in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    6. Apa yg ko merepek ni saitan

      Delete
    7. 1:21, si saitan yg tertekan.
      Kehkehkeh

      Delete
    8. Mcmmna atok tua tu nak jadi hero kalau jalan pun terhenjut henjut nak tumbang. Kehkehkeh!

      Delete
  25. Kalau ikut gamers punya term, macai macai najib masing2 dah tahap trance, bhs melayu nya mengamok kot, Komen2 diorg dah mcam org gila, jiwa dah kacau skrang, kesian jugak Kat diorg ni. Tak pe, koorang kena redho dgn kekalahan yg menimpa. Ingat tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bnyk mkn taik atok sbb tu ko bodoh dan menggelupur bila dikritik..Kihkihkih

      Delete
  26. atok u turn mintak melayu bersatu tak kira apa idelogi pun.

    hidup atok u turn. idealogi plural liberal macam marina gereja dan comango

    hidup atok u turn sbb atok nak idup lagi 50 tahun lagi

    hidup atok u turn.!!!

    hidup atok kau u turn smpi masuk kubo

    atok kau!!!!

    ReplyDelete

RAFIZI KOTA JANJI: NAJIB TAK LENA TIDO

https://vt.tiktok.com/ZSRreDuQM/?k=1   Rafizi sebagai orang muda, sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan semba...