Sunday, May 27, 2018

SYOR DEBAT: ADAKAH INI KALI PDRM SEKALI LAGI AKAN SELAMATKAN.NAJIB (?)


Jika keselamatan masih jadi satu isu, mungkin Mat Sabu boleh mengarahkan anak buahnya turun bantu kawal....



CADANGANNYA DI SINI

Bawa bersama arul.



71 comments:

  1. apa debat!!boleh demam pak aji songlap tu dibuatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa debat debat? Lps pru jgn nak alih isu. Rakyat nak impak apa yg mereka dpt setelah pembangkang menjadi kerajaan. Harga barang dah turun? Harga minyak dh turun? Ptptn tak payah bayar? Tol dah tak payah bayar? Poket rakyat dah makin sendat? Bla bla bla....

      Apa faedah nak debat² ni. Utk alih tiang gol supaya boleh mungkie janji? Soal 1mdb biar pihak berwajib yg selesaikan. Tugas ph adalah melangsaikan apa² shj janji pru14 tempohari. Oh ya, 1 lg. Cybertrooper ph jgn nk create adegan sedu sedan, sedih dan sayu kononnya pm dan mof susah hati kocek negara makin kering. Ini semua taktik basi supaya tak tunaikan janji pru. Jangan sampai rakyat muntah dgn sandiwara kerajaan. Dah menang, jalankan tanggungjawab sebagai kerajaan dan jangan bagi alasan. Jgn kasi rakyat bosan. Dah jd kerajaan perangai masih sama spt pembangkang tu namanya bacul.

      Delete
    2. Tak kisah sangat le Mmat 921.

      Ko sorang aje yang pikaq gitu. Ok lah, ada beberapa lain.

      Majoriti rakyat rasa lega Umno dah lingkup, Sokong Chedet dan pasukan nya nak baik pulih negara yang Naib nyaris lagi kasi hancur.

      Delete
  2. Minyak bila nak turun daa..jgn alih isu..dari zmn pmbgkang berdebat sampai la jadi kerajaan xsudah berdebat..malaysia baru darul debat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia dulu darul rembat.
      Kihkihkih.
      Dari dulu sampai skrg tak berani berdepan. Kat blkg pong pang pong pang semua org tak betul. Bila ajak berdepan alih tiang pasal harga minyak. Macai, macai. Selamanya kau akan jd penjilat. Kihkihkih...

      Delete
    2. Mnyak dah turun ade lagi yg tak sedar...harga minyak selepas pru 2.40 dijual pada harga yg dah turun 2.20 seliter...

      Bodooh duduk dlm gua mana?...

      Delete
    3. Minyak 2.20 sejak zaman lanun Najib lagi. Ini zaman pemerintahan pemimpin maksum.

      "Hari ni kita menang pilihanraya, besok harga minyak turun 1.50"

      Dari zaman jd pembangkang dah bodoo, dah jd kerajaan pun bodoo lagi.

      Delete
    4. aik! tak pangkah PH tapi sibuk tanya harga minyak

      Delete
    5. Mcmana nak pangkah, dah tau bila berjanji selalu menipu. Lebih kurang je yg memerintah antara perompak dgn penipu.

      Delete
    6. Adi pun ko tk mau pangkah ke? Kalo pangkah Adi ko dapat setengah juta, tak payah sibuk harga turun

      Delete
    7. Minyak memang la dh turun. Turun lori ajelah. Konon hari ini menang esok minyak turun harga...podahhh!!! Oh ya, lupa pulak, sori dh terlebih ni. Harga minyak sebenarnya hanya RM1.10 sen je bg ron95. Tp kalau beli setengah liter la..... (Tak malu ke nak ikut harga semasa najib jd pm dulu. Siapa pm skrg, najib ke tun?)

      Delete
    8. Yg selalu janji bila menang, esok itu ini, biasanya BN. Jgn janganlah terikut2 rentak lama tu. Skrg kerajaan dah berubah. Kenalah sedar diri kau tu. Kehkehkeh

      Delete
  3. Tak perlu buang masa laa dengan debat.

    Dia dah panik... dah tersepit. Janganlah dilayan orang yang sedang dalam penafian.

    Kita harus faham setiap kata-kata yang keluar dari mulutnya ialah kata-kata orang yang sedang bertarung untuk menafikan realiti yang bakal menjelma dalam hidupnya bila-bila masa sahaja.

    Kasihanilah dia... Bagi orang seperti dia, yang kaya... yang lahir dari keluarga ternama... pernah dipuja... berjawatan paling tinggi dalam negara... apa yang sedang dihadapinya sekarang ni adalah sesuatu yang amat sukar untuk dia terima..

    Usahlah dilayan dia...

    Biarkan aje dia...

    lama-lama nanti penatlah tu... saya just taknak guna perkataan 'sa..u' tapi hakikatnya itulah dia sekarang...

    Biarkan lah dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu kena ajak debat... Kalau dibiarkan dia bercakap sorang2, nanti boleh jadi gi.a b..bi

      Delete
    2. Klo dia gila, sapa nak jaga mak badak?

      Delete
  4. Umno kalah kerana pemimpinnye tidak bertulur...

    Rakyat perlu pemimpin yg berani..bertulur besar...

    ReplyDelete
  5. 'Najib perlu jelaskan mana pergi RM33 bilion dana 1MDB'

    27 Mei 2018, 4:45 petang (Dikemaskini 27 Mei 2018, 10:55 malam)

    Menteri Kewangan Lim Guan Eng menggesa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan ke mana wang yang kesemuanya berjumlah AS$8.33 bilion (kira-kira RM33 bilion) dalam dana 1MDB.

    "Ke mana perginya wang sejumlah AS$1.83 (RM7 bilion) billion yang dilaburkan ke dalam satu usaha sama bersama dengan PetroSaudi International Ltd di antara tahun 2009 dan 2011?

    "Ke mana perginya wang bon sejumlah AS$S3.5 bilion (RM14 bilion) yang diterbitkan pada tahun 2012 yang bertujuan asal untuk membeli loji-logi pejana kuasa di Malaysia?

    "Ke mana perginya wang bon sejumlah AS$3.0 bilion (RM12 bilion) yang diterbitkan pada tahun 2013 untuk pembangunan TRX?" katanya dalam kenyataan media hari ini.

    Lim berkata demikian seagai membidas Najib yang pada Jumaat lalu menafikan kenyataan menteri kewangan itu bahawa kerajaan membelanjakan hampir RM7 bilion untuk 'bail out' 1MDB.

    Tiga isu yang disebutkan Lim merujuk kepada antara perkara yang sering dikaitkan dengan dakwaan penyelewengan dan 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jelasnye rakyat yg bayar hutang 1 mdb...

      Delete
    2. Tak kisahlah bayar cukai, asalkan gaji mahal

      Delete
    3. Gaji mahal barang mahal apa beza nya?

      Delete
  6. Ketika Mahathir dan Najib masih baik dahulu, mereka telah keluar bersama-sama. Lalu mereka singgah di kedai menjual kuih muih.

    Najib dengan selambanya mencuri 3 biji karipap lalu diletakkan di dalam poketnya. Mahathir nampak perbuatan Najib itu.

    "Tahu mencuri sahaja, " marah Mahathir.

    Najib tersenyum sahaja. "Apa kau boleh buat?"

    "Kau tengok macam mana aku dapatkan karipap, free dan tak perlu mencuri. " balas Mahathir.

    Lalu Mahathir terus menemui makcik penjual kuih itu dan bertanya samada makcik itu ingin melihat silap mata. Sudah tentulah makcik itu ingin melihatnya.

    Mahathir pun meminta sebiji karipap dan dengan senang hatinya makcik itu memberikannya. Mahathir pun memakan karipap itu. Habis sahaja karipap itu, dimintanya sebiji lagi dan diulangi perbuatan itu sehingga tiga kali. Makcik itu mula berasa sangsi.

    "Mana silap matanya? " tanya makcik.

    "Cuba makcik periksa di poket budak Najib itu." bisik Mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lalu makcik itu pun pergi memeriksa poket budak Najib. Setelah diseluk kesemuanya, makcik itu menemui bukan saja karipap, tetapi juga kuih donat, apam balik, lepat pisang, onde-onde, dan yang paling mengejutkan ialah badak berendam yg masih panas dibawah celah kelengkangnya yg sentiasa tersepit itu.

      Delete
  7. Kaji Semula Institusi Raja Melayu – Kadir Jasin


    KUALA LUMPUR – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) mungkin perlu menilai semula tindak balas raja-raja Melayu selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengadu “hampa” dengan tindak balas Majlis Raja-raja terhadap aduan berkenaan 1MDB, kata bekas pengarang terkenal Datuk Kadir Jasin.
    Ketua Media dan Komunikasi Majlis Penasihat Kerajaan itu berkata beliau merujuk kepada sidang media Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Mohd Shukri Abdull 22 Mei lepas yang mendakwa SPRM hampa dalam mendapatkan campur tangan Majlis Raja-raja.
    Shukri ketika itu mendedahkan pihaknya menemui Majlis Raja-raja 2 kali untuk memaklumkan siasatan berkaitan 1MDB dan anak syarikat, SRC Interntional, yang dikaitkan dengan perdana menteri ketika itu, Datuk Seri Najib Razak.
    “Saya tidak berani mengatakan sejauh mana percubaan meminta bantuan raja-raja itu telah dibuat. Yang saya masih ingat ialah pada 5 Oktober 2015, raja-raja telah mengeluarkan kenyataan meminta kerajaan mempercepatkan siasatan kes 1MDB dan mengambil tindakan wajar ke atas pihak-pihak terbabit.
    “Saya tidak tahu sejauh mana titah itu dipedulikan. Yang kita tahu ialah tidak sampai 4 bulan kemudian, peguam negara baharu ketika itu, Tan Sri Mohamed Apandi Ali mengisytiharkan tidak ada kes jenayah melibatkan 1MDB,” katanya.
    Kadir berkata, dalam konteks yang lebih luas, mungkin baik menilai semula tindak balas raja-raja terhadap skandal itu, dan hal-hal lain yang melibatkan institusi raja “kerana negara kini ditadbir oleh kerajaan baru”, dan menambah kerajaan mungkin dituduh gagal menjalankan tugas kalau institusi raja berperlembagaan tidak dikaji dan difahami.
    “PH mendakwa kerajaan pimpinan Najib telah menodai dan merosakkan banyak institusi utama negara lantas berjanji melakukan reformasi institusi. Maka wajarlah institusi raja dikaji dan, jika perlu, direformasi,” katanya.
    Kadir berkata kuasa dan kegiatan raja-raja Melayu tertakluk kepada perlembagaan, sumpah jawatan mereka dibuat dengan nama Allah dan mereka dibayar gaji oleh rakyat jelata dan keperluan rasmi mereka ditanggung oleh kerajaan.
    “Dalam keadaan di mana hidup rakyat susah dan kewangan negara sempit, kerajaan tidak boleh sekali-kali membazirkan wang untuk sesiapa pun. Biarlah saya kata macam ini: Istana-istana yang ada itu sudah mewah,” katanya.
    “Raja-raja juga tidak kekal. Yang di-Pertuan Agong misalnya boleh disingkirkan oleh Majlis Raja-raja,” tambahnya.
    Oleh itu, Kadir berkata pentadbiran Tun Dr Mahthir Mohamad perlu mengambil tahu pembabitan istana dalam kegiatan-kegiatan tidak rasmi seperti perniagaan dan sosial, dalam usaha “mempertahankan hak rakyat jelata dan melindungi institusi negara” daripada sebarang bentuk pencabulan.
    “Kalau perlu kita kaji semula perlembagaan dan kontrak sosial bagi mengambil kira suasana dan realiti yang ada pada hari ini bagi mengharmonikan perjanjian antara raja dan rakyat jelata,” katanya. - suara.tv

    celahgelegar at 5:34 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Majlis raja2 bukan ade kuasa pecat PM ikut perlembagaan...sprm yg silap...

      Kerajaan PH perlu cari satu kaedah yg sesuai cara boleh pecat PM yg menyeleweng...seperti majlis raja2 berkuasa tubuhkan tribunal untuk pecat pm...mungkin mula2 tubuhkan RCI untuk siasat penyelewengan...

      Kerajaan PH juga perlu mengkaji kuasa raja melantik mb...seperti kes diperlis yg mungkin pengerusi parti ade kepentingan peribadi dan raja juga mungkin ada kepentingan tertentu.....

      Delete
    2. Saya sokong amat sangat cadangan Kadir Jasin itu.

      Dah meluat saya tengok Raja Raja coba "dabble in politics" bak kata bekas menteri umno Nazri Aziz bila dia ada "spat" dengan Tengku Mahkota Johor dulu.

      Betul, sekarang dah ada Raja Raja yang mahu memilih "calon2" Menteri Besar. Rasa nya peranan Raja2 sama macam peranan YDP Agong - ambil tindakan ikut nasihat Perdana menteri.

      Itu lah yang di namakan Raja Berperlembagaan, atau Constituitonal Democracy yang negara ini amali.

      Delete
    3. Itu pasal perlu biarkan Tun Mahathir penuhkan satu penggal 5 tahun jadi PM.

      Sangat banyak kerja yang nak di buat nya. Termasuk nak gubal Perlembagaan supaya Raja Raja betul2 ikut prinsip Raja BerPerlembagaan.

      Nak pinda Perlembagaan kena ada 2/3 majoriti ahli atau sokongan di Parlimen. Ini perlu masa, nak runding dengan parti2 lain untuk mendapat 2/3 majoriti sokongan itu.

      Kalau tak di pinda Perlembagaan (macam Tun Mahathir buat dulu berkenaan Raja2 bertanggung jawab perbuatan mereka atas urusan sendiri, contoh nya hutang bank), akan bercelaru hal Raja2 mahu "dabble in politics" itu.

      Biar lah Tun Mahahirn 5 tahun sebagai PM supaya ada masa dia buat begitu.

      Delete
    4. Aku pun sokong jugak.

      Sokong dua2 hal - Tun M 5 tahun, pinda Perlembagaan Raja2 tak "dabble in politics".

      Delete
  8. http://www.sarawakreport.org/2018/05/rosies-billion-ringgit-bank-account/

    Rosie's Billion Ringgit Bank Accounts

    Serawak Report has been warned Malaysians should be prepared for the discovery that the vast sum of money found at Najib’s property in the KL Pavillion building (RM114) was merely petty, housekeeping cash, compared to what the lady of the house was storing in her various bank accounts over the years.

    We understant it amounted to billions of ringgit.

    This website already revealed back in 2015 how one Roslan bin Sohari had paid a total of RM2 million in cash, through eight separte transactions, into Rosmah’s Afin Bank account No-1000 2000 0058, between February and April 2015 alone. He had brought the money in cash.

    Popping a bit of housewife's petty cash into the bank?
    Popping a bit of housewife’s petty cash into the bank?

    Roslan Sohari had responded by denying he worked for Rosmah and calling Sarawak Report’s story a fake.

    However, a perusal of his own Facebook page soon revealed that a man of this name had been travelling around the world on the exact same dates as Rosmah and Najib over previous months and years, staying at the very same luxry five star hotels. He had faithfully posted pictures and details of himself on these trips to prove the point.

    Roslan denied all at first
    Roslan denied all at first

    Moreover, the Whatsapp contact for the number registered as being Sohari’s by the bank also showed the same photo of him standing in front of the Paris Arc de Triomph as one he had used on Facebook.

    Job perks included a private jetsetter life-style
    Job perks included a private jetsetter life-style

    This chap on Facebook (before the site was hastily pulled down) advertised himself as none other than the Resident Manager of the Prime Minister’s Office, reflecting the bank documents, which described his employment as ‘Personal Assistant in the Prime Minister’s Department’.

    In short, the number given by the bank as belonging to Roslan Sohari, the man who brought in money for Rosmah’s bank account, tallied with the Whatsapp’s phone directory and profile picture for a person of that name.

    And that picture identically matched the man who had a Facebook account under Roslan Sohari, who claimed to work for the Prime Minister!

    As late as last year, Sarawak Report learnt from separate sources that Roslan Sohari was a member of the large entourage that checked in with the former Prime Minister and his wife to the Trump International Hotel in Washington DC, where they had come to visit the US President, who owns the hotel.

    Billion Dollar Account
    Sarawak Report has received further undocumented information about this and related accounts, from sources it has reason to believe. Back in 2015 these sources confided that Rosmah held no less than RM2 billion in this Afin Bank and related accounts in other bands. We now understand that the sum in fact topped RM4 billion ringgit, but that much has been transported out.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terim kasih kasi tau berita itu.

      Aku tarak facebook a/c tapi nak tengok muka Rosmah bila kena geledak akaun2 bank dia, rampas, duit itu jadikan duit rakyat, Kem Kewangan jaga.

      Tak lain tak bukan, itu duit rakyat - dari 1MDB ke komisen projek2 besau ke.

      Laknatullah Rosmah tuh.

      Delete
    2. Muka tak tau malu rosmah dah jdi taik berserabut.

      Delete
  9. Lepas najib rosie plak akan jadi mangsa suasatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapuk bodo...tunggu Brother Anwar jadi pie eem...tak sabooor ker...sat lagi...

      Delete
    2. Siasatan keatas rosie ape kaitan dengan nuar plak?...bodoos ko ni.

      Delete
    3. Apa Anwar boleh buat dlm hal yang Kejora cakap itu?

      Delete
    4. Siasat Rosmah, heret dia ke mahkamah, bicara, jatuhkan hukum penjara.

      Itu aje obat nya.

      Sekarang kita guna mahkamah rakyat. Di sini dll blog media massa.

      Delete
  10. Buang masa layan.baik perah otak fikir selesai masaalah negara.jgn layan orang yg dlm. kecelaruan.

    ReplyDelete
  11. Tak perlu buang masa utk berdebat. It's time to work. 5 tahun bukannya Lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5 tahun untuk Tun Mahathir, bagus.

      Ada peluang lihat kesan tindakan2 dia.

      Termasuk DEB, I hope.

      Delete
  12. Liwat 3.0? Bagaimana penjilat najib boleh jadi org kuat anwar? Eddy cassady cybertroper najib semasa pru14 bkn main kutuk2 tun dn ph tiba2 jadi org kuat anwar.penat org bawahan buat kerja tapi org lain yg tuai hasil.anwar masih belom belajar dari kesilapan lalu.😈😈😈😈😈

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liwat 1 kantoi sbb masih bodoo
      Liwat 2 dah mmg sah bodoo
      Kalau ada lg liwat 3, kerat kote bg makan anjing liar...mmg jenis bodoo keturunan

      Delete
    2. Betul ke org kuat Najib jadi org kuat Nuor?

      Mcm mana terjadi?

      Ada kira ke?

      Ooops, aku ckp banyak, nanti Ip man tuduh aku mcm2.

      Betu ke semalam dia ckp nak berambosss?

      Delete
    3. Sbb korang takde claaa tak ttau huat ketja. Memekak je tau.

      Delete
    4. Hati2 dgn eddy casmady dan spesis sptnya. Jumpa terus perambat.

      Delete
  13. dari dulu lagi arul ajak debat samlai tony pua chicken poktak berani nak sahut ari dah jadi kerajaan nak debat pun takooot

    idup atok u turn!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakap? Ko cakap? Tak betul. Ko temberang aje.

      Pahal pun, ko tak masuk kira. Pendapat ko, doesn't count. Pendapat aku, counts.

      Tak caya, coba lah tengok ...

      Delete
    2. Hahaha...cai bodooh reka arulkanda cabar tony pua debat..arulkanda dah bisu kena tenyeh dgm lge...saya tak tahu kewangan 1 mdb..

      Delete
  14. Cybertroop Dap ramai dlm ni rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Ko mana tau? Main teka aje, ye?

      Padan lah kalah Pru14. Meringkut korang, cakap pun dah tak reti. Main terjah aje.

      Korang akan kalah bertalu talu kalu selalu gitu.

      Delete
    2. Cai bodooh tak tahu nak hentam.mcm mana...najib dah kena tenyeh dgn lge...najib tak boleh jawab mana pigi dana 33 bilkon wang 1 mdb..hihiji..

      Delete
    3. Cybrtroop dap dah marah identiti bocor

      Delete
    4. Apa bukti marah? Apa bukti identiti bocor?

      Aku nak ckp ada benda ko bocor, tak jadi. Dah janji ckp baik2.

      Tapi ko kasi keterangan le. Jangan main tuduh atau anggap liar aje. Bole?

      Delete
  15. Kj akn beri tumpuan pada bidang lakonan lps ni.tawaran utk berlakon filem mencurah2 lps pru.antaranya tawaran dari usop haslam utk membingtangi filem terbaru beliau sembelit6.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, sembelit. Aku nak ckp lebih pun, tak jadi.

      Tpi lucu, sembelit.

      Delete
  16. HARGA BARANG NAIK SEBAB SABOTAJ PENIAGA..JWPN MENTERI BARU..KAH KAH KAH ..SENANG SGT JADI MENTERI BAGI JWPN STANDARD TADIKA.KAH KAH KAH..HARGA BARANG MELAMBUNG LPS PH (PENAIK HARGA) MENANG ..KESIAN MACAI2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen tak bijak mcm di atas nih tak perlu di jawab. Tak sebut pun menteri mana, bila, dalam keadaan apa dia cakap. Dia ingat semua orang baca berita, dan sentiasa buat gitu.

      Tapi aku tulis saja 1-2 baris nak tunjuk pembaca pengkomen itu tak bijak.

      Delete
    2. Rugi la Dap bayar cybertroop mcm ni..tak rajin membaca..patutla bodoh

      Delete
    3. Woi, Mamat 534, ko dua kali ckp tak senonoh. Nanti kena maki, ko marah.

      Ko beri keterangan lah. Supaya orang tahu betul tidak, apa sebenar yg di kata menteri tuh.

      Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub kata (aku bri yang dlm BI sebab laporan BM M'kini tak tulis yang ini)

      "commenting on the issue of price hikes, he said there were those who took advantage of the situation by raising the price of meat.

      "Prime Minister Dr Mahathir Mohamad has yet to appoint the domestic trade, cooperatives and consumerism minister. We are waiting for instructions from the cabinet.

      “On Wednesday, this issue (price hikes) will also be discussed at the cabinet level. In my opinion, we need to also look into elements of sabotage regarding the issue,” he added. - Bernama

      Jadi, apa salah nya di kata begitu, Mat. Jangan baghal sangat lah. Belom ada menteri perdagangan dalam negeri yang jaga hal harga barangan, Mat. PH baru merintah 2 minggu lebih aje. Ko tak pikior ke?

      Delete
    4. Wahai Mamat, ko baca yang ni tak? Ko boodo lagi, sebab Azmin ckp nih 27 Mei, patut ko sebut dlm komen ko, ini berita yang rakyat tunggu2kan -

      Azmin: Peniaga tak boleh naik harga barang lepas GST sifar

      Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali memberi jaminan tidak akan ada kenaikkan harga barang sebaik sahaja cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dikenakan pada kadar sifar berkuatkuasa 1 Jun depan.

      Azmin berkata pihaknya juga akan membuat pantauan melalui kementerian yang terlibat bagi memastikan usaha kerajaan mengurangkan beban rakyat melalui pemansuhan GST itu tercapai.

      “Dengan terhapusnya GST maka mereka (peniaga) tak lagi dibenarkan menaikkan harga barang dan saya percaya kementerian yang berkenaan akan pantau perkara ini.

      “Kementerian terbabit dengan kerjasama pihak Kastam akan pastikan penguatkuasaan akan ditingkatkan supaya tidak akan ada pihak yang tidak bertanggungjawab ambil kesempatan.

      Jadi, Mamat 534, ko tak nampak ke mana Kementerian yang dah di tubuhkan, dah ada tindakan Mat. Hamsat ko, tak sebut itu semua. Tapi aku rasa ko tak baca berita tuh. Ngata orang tak baca pulak. Bukan kah amat kudu ko ni.

      Pssst, ko sekola mana dulu?

      Delete
  17. Macai umno kaciwa upah makin kicik kerana umno dah hilang kuasa....dulu kuat meroyan dan ratib fitnah...

    Harga barang mentah dan makanan yg naik tiap kali bulan puasa dan raya sejak zaman bee end kerana demand yg tinggi
    ..lepas raya harga akan kembali normal...

    Barangan keperluan lain tak naik pon kerana harga minyak tak dinaikkan..

    Macai umno bodooh tak tahu aoepon pasal harga...kan macai umno biasanye suka barang mahal...kali ni upah ciput tu pasal bising harga barang naik...bodooh sangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai umno baik pigi bising kat blog Cucu Tahi Sekampit tempat orang kalah meroyan..

      Delete
    2. Sombongnya org menang. Nasib baik org UMNO yg tolong bg undi, kalau nak harapkan ahli parti kuali Imayam tamilkoddy, parti bunga raya dan parti cap lubang puki, kena tunggu kes liwat 5 baru dpt jd kerajaan. Jgn sombong sgt, Jgn takbur sgt. Baru 2 minggu dpt merasa jd kerajaan dah bongkak hina org.

      Delete
    3. Betul bro.. Agaknya macai umno tak pernah pergi pasar atau dulu upah terlampau besar sampai tak peduli pasal harga harga brg. Cekut bayar. Bila dah sengkek mcm ni, baru nak sedar, meroyan tak tentu masa.

      Delete
    4. 814, cakap "org UMNO yg tolong bg undi" kpd PH.

      Kalo oang Umno tahu ko ckp gitu, kena pelangkong kepla ko.

      Ramai ke oang Umno mcm ko nih? Kipitdap, man, nanti Umno boleh telungup habis.

      Delete
    5. Masa BN berkuasa, bongkak kau sampai ke langit. Skrg baru nak sedar? Pirahhhhhh... Kalau org kau dah tak sokong kau, apa maknanya tu? Skrg baru kau sedar langit tu tinggi rendah? Kahkahkah

      Delete
  18. Najib tarik saman fitnah pada Tony Pua
    Hafiz Yatim
    28 Mei 2018, 10:17 pagi (Dikemaskini 28 Mei 2018, 10:18 pagi)

    Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menarik balik saman fitnah yang berlangsung selama tiga tahun terhadap setiausaha publisiti DAP, Tony Pua dan pemilik media Rakyat, Chan Chee Kong berhubung ulasan anggota parlimen Damansara itu mengenai 1MDB.

    Penyelesaian itu direkodkan di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Hakim Datuk Ahmad Zaidi Ibrahim.

    Peguam Najib, Datuk Mohd Hafarizam Harun berkata, anak guamnya bersetuju untuk menarik balik saman itu dengan syarat yang tidak didedahkan.

    "Penarikan (saman) ini adalah tanpa kebebasan untuk memfailkan lagi," kata Hafarizam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krnape tarik balik...dah tak yakin lagi?..

      Delete
    2. Nama kau kan bapuk bodo...mane lah kau tahu...dah bapuk bodo pulak tuuh..berganda lah...macam wan em dibi..

      Delete
    3. KBB cybertroop dap yg dibayar lumayan

      Delete
    4. Kalau betul pun apa masalahnya? Takkan macai umno aje yg nak bayaran mahal? Tak patut. Kerja dah lah malas mcm lembu, nak upah ribu2, mana boleh mcm tu.
      Kihkihkih

      Delete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

KENAPA PEMBUBARAN PARLIMEN KINI DIULAS SECARA TERBUKA...

https://www.malaymail.com/news/malaysia/2022/10/04/ismail-sabri-dissolution-of-parliament-not-up-for-discussion-pms-prerogative-to-advise-ki...