Friday, May 18, 2018

KABINET UTAMA KERAJAAN PH SUDAH TERBENTUK

Beban Tun keseorangan kini mula dipikul bersama oleh kabinet utama yang dibentuk untuk memainkan peranan masing²..

Isu sensitif keberangkalian perpecahan PH sudah hampir lenyap dan kini fokus kepada perubahan dan perlaksanaan.

Semoga Tun terus sihat untuk meletakan negara dilandasan yang lebih kukuh sebelum menyerahkannya pada pengganti dalam suasana yang lancar.



Harapan rakyat,  semua pemimpim BN dan Pegawai Kerajaan yang terlibat dengan korup dan salahguna kuasa dapat diheret ke muka pengadilan tanpa kompromi.


Kunci hilang!!?? *+@$/,







# Sudah tentu saki baki totok umno dan pas akan ada isu dalam pembentukan kabinet ini.
Umno akan putar isu perkauman dan takutkan melayu. .lobai² PAS akan tuduh Tun tiada dasar Islamik sebab tak sebut pun Islam.. Islam..
Hakikatnya apa yang Tun lakukan sekarang telah menepati kehendak Islam itu,  amanah dan bertanggungjawab sebagai sebuah kerajaan yang dipilih..

Klik umno dan rasuah berpisah tiada

35 comments:

  1. Istiqomah bersama perjuangan....umno dulu kini selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Istiqomah merembat ke?
      Kihkihkih

      Delete
  2. Perjuangan ketika tdk memiliki adalah lbh manis rupanya..umno kembali ke landasan perjuangan dahulu.hidup melayu hidup umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih manis? Tak takut dpt penyakit ke?
      Kihkihkih

      Delete
  3. Umno akn kembali jadi tempat bergantung umat melayu.melayu yg hanyut akn bertaut kembali pd umno...mgkin bkn skrg tp masa akn menentukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergantung? Monyet ke? Kihkihkih

      Delete
  4. Dlm kabinet almari muka2 penyamun ada daaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana? Mana? Mana muka umno tu?

      Delete
    2. Semua yg ppbm dgn pkr tu dari umno..kiki! Salin kulit jer, dna tetap sama. Lepas 100 hari dia tukar kulit asal.

      Delete
  5. Tentang nak bangkit semula ni, nak tanya, siapa yang akan mengetuainya?

    Zahid? Hisham? Kj? Nazeri?
    Semua ni korup?

    Kalau mantan MN N9 ada le sikit nafsu nak join semula umno..

    ReplyDelete
  6. Umno dah jatuh gaung yg dalam... Sukar untuk di selamatkan lagi..bahagian2 umno dah longlai...ahli2 unno ibarat anak yatim piatu hilang tempat bergantung...tiada lagi bantuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp2 umno yg menang risau dari mana nak dapatkan bajet nak hulur kpd ahli2... Nak panggil mesyuarat blm tentu akan hadir...

      Delete
    2. Ramai anak yatim telah berjaya malahan lebih berjaya dari orang lain. Sebab mereka jadikan kekurangan sebagai kelebihan disamping membuktikan orang2 spt ko ni salah. Ko ni ponnn, guna la hipotesis yg lebih akademik..kiki.
      Umno juga boleh buktikan korang semua salah. Ramai yang dulu tengok dari tepi je telah bersimpati dan naik semangat untuk bersama. Tambahan anak2 mereka telah dicuri dan diracun oleh lanun2 ph yang menghasut pemikiran anak2 semenjak di bangku s3kolah dan bangku universiti. Patut la bbudak tak mengembang minda. Jadi lynch mob society memiliki herd mentality. Tu la fasal bergaduh nk pilih menteri kononnya era 70an terbaik. Memang la, masa tu mana ada orang, cikgu la tew, berpolitik kat budak sekolah. Mana tak lingkup bbudak disebabkan musang berbulu ayam yg tak sabar2 meracun minda bbudak yg blm mengembang dengan dakyah politik kepartian? Tu yg terkini berlaku kat pinang dimana menteri ph nyanyi dgn budak tadika lagu ntah hape2.

      Delete
  7. Flora Ong nyaris alami 'nasib sama' dengan Altantuya - Deepak
    Feb 23 2013 / Keadilan Daily
    (Ruqayya Rahman)

    KUALA LUMPUR 23 FEB: Flora Ong, seorang individu wanita yang dinamakan ahli perniagaan, Deepak Jaikishan semalam kerana didakwa memiliki hubungan rapat dengan Datuk Seri Najib Razak, dipercayai hampir mengalami nasib sama dengan warga Monggolia, Altantuya Shaariibu.

    Bercakap kepada Keadilan Daily, Deepak mengaku menerima arahan daripada Datin Seri Rosmah Mansor untuk mencari Flora di rumahnya di Ampang bersama beberapa orang lain untuk dibawa menemui isteri Perdana Menteri itu.

    "Rosmah marah apabila dapat tahu Flora dianugerah projek dari suaminya. Bagaimanapun, Flora enggan ikut untuk bertemu Rosmah kerana bimbang mengalami nasib sama seperti Altantuya," dakwa beliau.

    deepokDeepak mendakwa, Rosmah mengarahkannya untuk mencari dan membawa Flora bertemu dengannya selepas mengetahui wanita berkenaan dianugerah dua kontrak secara runding terus oleh Najib Razak berdasarkan hubungan 'rapat' mereka.

    Katanya, Flora dianugerah projek bernilai RM2 bilion di Sabah dan Sarawak yang dibayar pendahuluan melalui sebuah bank utama Amerika berpangkalan di Singapura manakala satu lagi projek ialah rawatan air di Lembah Pantai.

    "Bagaimanapun, hal ini 'reda' beberapa hari kemudian selepas Setiausaha Kanan Politik dari Kementerian Kewangan, Datuk Zakiah Ibrahim yang bertanggungjawab memperkenal Flora kepada Najib, dipecat.

    "Saya juga diarah menyampaikan amaran kepada Flora supaya tidak berhubung dengan Najib," dakwa Deepak yang enggan memberi butiran peribadi wanita berkenaan termasuk usia dan latar belakang, sebaliknya hanya mendedahkannya secara berperingkat-peringkat kepada media alternatif.

    Deepak baru-baru ini memohon imuniti dari kerajan Malaysia bagi membolehkannya membuat pelbagai pendedahan berkaitan salah laku Najib dan Rosmah tetapi beliau tidak yakin memperolehinya.

    altantuyaMengikut semakan, Najib sebelum menyandang jawatan Perdana Menteri, kerap dikaitkan dengan skandal beberapa personaliti wanita terkenal termasuk penyanyi tempatan.

    Beliau digembar-gemburkan dalam media ditangkap khalwat dengan seorang penyanyi di sebuah hotel di Port Dickson pada 1995 tetapi 'terlepas' dari sebarang pendakwaan.

    Najib juga dikaitkan memiliki hubungan dengan Altantuya Shariibuu ketika menjalankan urus niaga pembelian kapal selam Scorpene dan diuar-uar pernah makan malam bersama di Paris.

    Bagaimanapun, rekod kedatangan Altantuya ke negara ini dipadam Jabatan Imigresen sebelum warga Monggolia itu kemudian diletup menggunakan bahan peledak C4 di Jalan Puncak Alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu azmin ali tak kurang hebat jugakan

      Delete
    2. Ade bukti?...kalo ade repot polis lah...buat ape melalak kat sini buat temberang...

      Rizal bakar g string dah lari lintang pukang tak cukup tanah takut mat sabu tembak dengan kereta kebal....hahaha...

      Delete
  8. Baru 1 minggu dah kutuk tun madey solo tak mau tubuh kabinet...ingat tun madey nak pakai kuasa veto suka2 lantik siapa pon jadi menteri?...

    Tun madey gempak ambik menteri pendidikan ramai dah terkentut..hahahaaa..

    ReplyDelete
  9. Ini kabinet fasa 1.. Fasa 2 lengkap lah...kabinet solid yg tak boleh dimakan anai2...

    ReplyDelete

  10. Ini pertama kali lepas pru kepala tenang...tak ade kenaikan harga barang mcm pru yg lepas2.... Bila BN menang harga barang naik dlm senyap...tiba2 pokot rebeh...

    Minyak dah tak naik rege...ikut formula najib harga lebih 2.40 seliter....gst 0% mulai 1 jun...minggu depan tol turun harga..raya kali ni kepala tak serabut lagi...puasa pon tenang....baguih pilih OH...

    ReplyDelete
  11. Kesiannya bapok bodo sekor ni..xhabis2 menyalak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape ko susah hati plak?...umno dah kojol...parti yg tak berguna lansung kpd melayu kerana dipenuhi prompak besar dan prompak kicik...tuhan dah marah hingga tenggelam kapal lanun bugis pon masih tak sedar diri...

      Delete
  12. https://alhusseyn51.blogspot.my/2018/05/pendedahan-disebalik-pembunuhan-dan.html?m=1

    Pendedahan disebalik Pembunuhan dan skandal 1MDB (Siri 3)

    Siapa dalang disebalik pembunuhan Kevin Morais ? Ahmed Najadi?

    Seperti yang telah dijangka, Kevin Morais yang menjadi pendakwaraya siasatan kes 1MDB telah dibunuh.. Sebelum ini dia telah dilaporkan hilang ketika berangkat di Pejabatnya di Putrajaya..

    Laporan berita menemui keretanya yang telah dikikis no. engine

    Kenderaan Dijumpai Terbakar Dipercayai Mirip
    Milik Kevin Anthony Morais

    SHAH ALAM - Penyiasatan terhadap sebuah kereta Proton Perdana yang ditemui rentung di kawasan ladang kelapa sawit di Kampung Sungai Samak, Hilir Perak menjadi sukar berikutan nombor casis dan enjinnya yang telah dipadam.

    Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad, setakat ini tiada perkembangan positif berhubung penemuan kereta terbabit.

    “Kereta yang dijumpai di Hutan Melintang itu tidak ada nombor casis dan nombor enjin untuk dikenal pasti.

    “Dua nombor berkenaan telah dikikis,” katanya.

    Penemuan kereta terbabit dikaitkan dengan laporan kehilangan Timbalan ketua Bahagian Bicara dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais yang dilaporkan hilang sejak Jumaat lepas.

    Laporan polis telah dibuat oleh abang Kevin, Datuk Richard Morais pada jam 7 malam di Balai Polis Jingjang.

    Polis dan Badan Peguam Negara menafikan Kevin Morais dengan

    siasatan kes 1MDB..

    Adakah mereka cuba menyembunyikan sesuatu ?

    ReplyDelete
  13. Utusan kesuntukan masa, kakitangan diberi peringatan

    FMT Reporters

     | May 19, 2018

    Pihak pengurusan dalam satu mesyuarat baru-baru ini berkata syarikat mungkin kehabisan dana seawal selepas Hari Raya bulan depan.

    KUALA LUMPUR: Utusan Malaysia mungkin tidak mampu bertahan melepasi tahun ini, apabila kakitangan diberitahu akhbar berkaitan Umno itu akan kehabisan dana seawal selepas sambutan Hari Raya bulan depan, ketika akhbar itu bersusah payah ekoran kekalahan Barisan Nasional baru-baru ini, FMT difahamkan.

    Satu sumber mengatakan pengurusan tertinggi Kumpulan Utusan Melayu, syarikat yang menerbitkan akhbar itu, bertemu kakitangan pada Rabu, untuk memaklumkan penstrukturan semula secara besar-besaran sedang dirancang sebagai sebahagian daripada strategi untuk berdepan cabaran akan datang.

    “Penstrukturan semula akan menjadi sangat rumit, dan mungkin beberapa tindakan perlu diambil,” kata sumber itu.

    Walaupun jumlah pembaca menurun, akhbar bahasa Melayu itu masih bertahan menerusi kontrak kerajaan, yang diperoleh menerusi hubungannya dengan Umno.

    Pada tahun lepas sahaja, dilaporkan syarikat itu diberi kontrak membekalkan lebih 180,000 peranti tablet kepada guru seluruh negara. Beberapa minggu sebelum pillihan raya 9 Mei, Utusan juga yang diberi tugas mencetak poster kempen untuk BN.

    “Kakitangan diberitahu, tempoh paling lama ia boleh bertahan adalah sehingga akhir tahun ini,” kata sumber itu.

    ReplyDelete
  14. Dulu dah bgtau, kapal dah bocor nak tenggelam, eh idak, macam macam temberang maki hamun org yg tegur, skarang dah melingkup pun Tak sador sador lg, ish ish gila babi betoi, babi pun Tak gila macam depa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sawan babi sebab banyak jilat taik babi jolo kot...

      Delete
  15. Kecewa macai2 ph bila peti besi dibuka yg ada hnyalah surat nikah najib rosmah serta wang asing lama..najib berterima kasih pd polis sbb menjuumpai sijil nikah dia..kikiki

    ReplyDelete
  16. Umno hidup balik jika semua pemimpinnya baru, Dan bukannya yg ada sekarang. Semua yg ada jenis amount dan jaga poket sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, jenis buncitkan perut sebab tu Tuhan tak tolong memenangkan umno.

      Delete
    2. Umno yg kalahkan. Sbb nk berubah la tu. Lepas ni rapat balik.

      Delete

SRI RAM YANG SANGAT DITAKUTI

  Muhyiddin dedahkan....