Thursday, May 5, 2016

1) MAHATHIR DAN NAJIB DISARAN TUBUH PARTI BARU UKUR PENGARUH MASING-MASING 2) SIAPA JADI TALIBARUT UMNO DI PAS KELANTAN

Inikah ciri-ciri pemimpin yang sanggup dijulang oleh ahli UMNO serta rakyat negara ini,iaitu pemimpin yang sanggup menjadi pengkhianat,tamak serta pentingkan diri hingga tiada maruah diri yang sanggup membuat apa saja demi kuasa dan kepentingan diri.





Najib dicabar untuk menubuhkan partinya sendiri serta tak perlu menumpang serta mempergunakan nama UMNO dan kerajaan jika merasakan dirinya diterima dan disokong oleh rakyat seluruhnya.Setelah menubuhkan parti baru dia boleh bebas menjadikan parti tersebut miliknya anak beranak seberapa keturunan yang disukainya.Najib sememangnya muka tak malu kerana menganggap seolah-olah UMNO dan negara ini adalah miliknya anak -beranak serta bebas melakukan apa saja.


Mungkin dia tidak sedar atau terlalu bodoh bahawa parti UMNO yang ada hari ini adalah parti baru UMNO yang ditubuhkan kembali oleh Tun Mahathir setelah parti lama UMNO diharamkan oleh pengkhianat dalam UMNO sendiri iaitu Tengku Razaliegh   yang menjadi penjilatnya sekarang.Tidak ada apa nak dihairankan dengan sikap pengkhianat bangsa dan negara seperti ini,apa saja akan dipergunakan demi kepentingan diri.


Sudahlah menjadi pengkhianat parti dan negara,dengan muka tak malunya mengutuk ,menghina  serta memijak Tun Mahathir yang telah bertungkus -lumus menghidupkan serta mengembalikan semula maruah UMNO  yang telah dihianati oleh Tengku Razaliegh iaitu penjilat yang juga dengan muka tak malu serta tiada maruah sanggup menjadi penjilat Najib didalam UMNO yang telah dikhianati serta hampir dikuburkan olehnya akibat ketamakan dan busuk perutnya .

Inikah ciri-ciri pemimpin yang sanggup dijulang oleh ahli UMNO serta rakyat negara ini,pemimpin yang sanggup menjadi pengkhianat,tamak serta pentingkan diri hingga tiada maruah diri  yang sanggup membuat apa saja demi kuasa dan kepentingan diri.



Siapa yang lebih pandai mengkhianat sahaja akan duduk diatas dan akan dijatuhkan pula oleh pengkhianat mengikut putaran masa.


Saya bukan itik, tak makan dedak - Ku Li


Pemimpin veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata beliau memberi sokongan kepada Datuk Seri Najib Razak selaku ahli Umno dan perdana menteri itu masih menjadi presiden parti.Katanya, beliau berbeza dengan Tun Dr Mahathir Mohamad kerana bekas perdana menteri itu bukan lagi merupakan ahli Umno."Saya ahli Umno. Mahathir tidak ahli Umno. Saya sudah hampir 50 tahun jadi ahli Umno dan ketua Umno bahagian selama 40 tahun lebih. Jadi, apa sangat tandatangan (Deklarasi Kelantan) itu.

"Saya ahli Umno, saya mesti sokong presiden saya. Kalau saya tidak sokong presiden saya, kita tengoklah dalam perhimpunan agung apabila hendak memilih nanti," katanya dalam temubual bersama akhbar Mingguan Malaysia hari ini.
Tengku Razaleigh atau lebih dikenali sebagai Ku Li itu berkata demikian sebagai mengulas mengenai tindakannya yang menandatangani Deklarasi Kelantan yang menyatakan sokongan penuh terhadap perdana menteri."Saya ahli Umno saya mesti sokong apa yang ada dalam Umno dan kebetulan Umno berkuasa, siapa yang jadi presiden dan perdana menteri, itulah orang kita," katanya lagi.
Kerana terlebih makan dedak Tengku Razali terlupa bahawa beliau juga merupakan pengkhianat parti yang telah membuatkan UMNO diharamkan dan pernah menjadi pengkhianat kepada pemimpin kerana  terlalu gilakan kuasa.Jadi bolehkah kesetiaan dan kepercayaan diberi kepadanya.Masing-masing dipergunakan demi kuasa dan matlamat,PAS juga melopong akhirnya kerana perancangan untuk merampas Kelantan dari PAS sedang berjalan .

Sedangkan apabila keadaan terdesak Najib akan mempergunakan PAS untuk menunjukkan bertapa Islamiknya dia ,kemudian pada masa yang sama perancangan untuk menjatuhkan PAS sedang berjalan. Tetapi  itulah roda pengkhianatan,pengkhianat akan bergabung dengan pengkhianat,siapa yang lebih pandai mengkhianat  sahaja akan duduk diatas dan akan dijatuhkan pula oleh pengkhianat  mengikut putaran masa.Selamat mengkhianat untuk semua.
http://suarakamiibaru.blogspot.my/2016/05/najib-di-cabar-tubuh-parti-sendiri-jika.html

30 comments:

  1. Memang tujuan orang khianat untuk berada di atas.

    Mana ada orang khianat supaya ia duduk di bawah....

    Tapi pengkhianat lupa bahawa setinggi mana dia berada, dia masih berada dibawah perancangan Allan swt.

    ReplyDelete
  2. sudah2 la KD. hari2 keluarkan artikel kutuk mengutuk. bila ko kutuk najib, pronajib akan kutuk mahathir, kutuk mukhriz kutuk muhyidin. benda2 lama entah ye entah tidak akan diungkit2. umno barulah, umno lamalah semua bangkai yang dah kering disegarkan balik. hari jumaat ni cubalah keluarkan artikel ajak umat islam lelaki yang dah wajib solat pergi beramai2 ke masjid solat jumaat. galakkan mereka bersedekah dengan belanja keluarga atau rakan2 makan. jangan lupa sedekah kat masjid. itu rasanya lebih afdal daripada ajak si pro dan si kontra bermaki-makian dan bersumpah seranah tak kira hari. hati marah, tak puas hati tu adat la KD. normal bagi seorang manusia. tapi sesekali pusing sikit timing menyampah dengan najib ni kepada sesuatu yang boleh jadi saham di akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkakkah terbaik bro skali skala elok juga skolahkn balik orng tua ni...hehe

      Delete
    2. Pro jibby kutuk Tun, pro Tun cool ja sbb tak dak isi melainkan sampah. Tapi bila jibby kena kutuk pro jibby (yg rata2nya pemakan dedak) panas bukan saja sbb depa tau fakta tu betoi tapi jugak sbb tempias kena kat depa. Almaklumlah pemakan dedak mesti berasa jugak.

      Delete
    3. Pro jibby kutuk Tun, pro Tun cool ja sbb tak dak isi melainkan sampah. Tapi bila jibby kena kutuk pro jibby (yg rata2nya pemakan dedak) panas bukan saja sbb depa tau fakta tu betoi tapi jugak sbb tempias kena kat depa. Almaklumlah pemakan dedak mesti berasa jugak.

      Delete
    4. Pro jibby kutuk Tun, pro Tun cool ja sbb tak dak isi melainkan sampah. Tapi bila jibby kena kutuk pro jibby (yg rata2nya pemakan dedak) panas bukan saja sbb depa tau fakta tu betoi tapi jugak sbb tempias kena kat depa. Almaklumlah pemakan dedak mesti berasa jugak.

      Delete
    5. Pro jibby kutuk Tun, pro Tun cool ja sbb tak dak isi melainkan sampah. Tapi bila jibby kena kutuk pro jibby (yg rata2nya pemakan dedak) panas bukan saja sbb depa tau fakta tu betoi tapi jugak sbb tempias kena kat depa. Almaklumlah pemakan dedak mesti berasa jugak.

      Delete
    6. kot ya pun nak spin jgn la .. repeat msg byk kali... takda nak terasa pun.. yg penting kekuatan BN dan UMNO mesti dipertahan dimana DSN memimpin dgn baik... madey dan juak2 perosak mesti ditentang ... nak kuasa buat cara berpelembagaan .. no short cut .. or else go fly kite !!

      Delete
    7. Kepala B.... flykite rasa fedap sebab selalu Najib kena hentam di blog ini. Padan muka dia.

      Najib mesti di gantikan awal sabelom PRU14. Kalau tak DAP dan anjing anjing depa ampai ke Putrajaya.

      Delete
  3. Tengku Razali bukn itek... Tak makan dedak tapi Babi yang makan najis!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 9:49, hang jangan kutuk kutuk, kena puji walaupun terang-terang pemimpin kaki kencing.

      Delete
  4. Pengkhianat samalah dengan haram jadah walau apa pangkat mereka di dinia ini

    ReplyDelete
  5. TAJUK DI ATAS SARANKAN NAJIB TUBUH PARTI BARU,
    KENAPA SEKOR PENDEDAK PUN TAK BERSUARA
    SEMUA GO FLY KITE, MAIN LONGKANG..

    ERTINYA PENDEDAK SOKONG DUIT
    NUKAN SOKONG PEMIMPIN

    ReplyDelete
  6. yes bro... hari Jumaat ni saya kurang tumpu hal politik... nevertheless your suggestion may be good, however its the onus fir Madey to form a party and/or coalition. DSN dont have to bother since he already the PM and President of UMNO and leader of BN coalition. So to cut short... dont change the game to his advantage when his intention just to save his legacy and crony ... else go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. his intention just to save his legacy and crony? What legacy? Songlap duit RM2.6 billion? or was it RM4.2 billion? And Rosmah's son Reza Aziz suddenly became rich, buying hundreds of million dollars properties in New York etc.

      And his office said got "legacy of wealth"? Awww shit. Got shitted by Najib's brothers all of whom signed a press statement saying their father was not a rich man.

      Delete
  7. Nampak sangat Kluang Man bodohnya bertingkat2..rumah banglo dah siap suruh runtoh dan buat rumah banglo lain. Mamak KERALA tu patut buah rumah baru..dia tiada rumah pun
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko cakap nih, Mamat? Ko minum air ketum banyak sangat ke?

      Delete
    2. Bodohnya punya komen..air ketum itu ada dalam Akta Rachun Negara...lebih sedap minum air syrup lychee lah ngok

      Delete
  8. Mahathir dah bukak parti ape ye??

    Yang KD tu hanya nampak kat Najib je... kat mamak kerala tu dia buta tak nampak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti lah nampak kat Najib aje. Sebab bertan di tulis dan berbakul di keji dek rakyat sejak dia merintah. Kalah paling teruk dalam ejarah UMNO di PRU13. Ngampu Cina tak terhingga.

      Nakkan undi, ketepikan DEB, kasi semua kpd depa, biasiswa yang sepatut nya di beri kpd kaum yang corot di ekonomi Malaysia, di kasi Najib kpd kaum yang terkaya dah berpuluh tahun yang ada beratus jutawan Cina kasi biasiswa hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta dermma dari eorang jurutera jutawan Cina sabelom PRU13.

      Tindakan penderhaka macam itu.

      Delete
  9. Parti Tupperware chop KERALA

    ReplyDelete
  10. Hidup najib hidup umno..pemimpin kental hadapi musuhmu..cepat dan cergas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib terus mimpin UMNO, akan lingkup parti itu di PRU14.

      Nama busuk, di benci pengundi sebab busuk di buat dan tak di di ambil tindakan oleh nya berkaitan 1MDB dan RM2.6 bilion / RM4.2 bilion masuk ke ekaun peribadi nya di bank.

      Delete
  11. cakap je tak berani kan senang !!!

    Kalau deklarasi Tun boleh capai 1 juta tandatangan, ertinya dia sudah ada penyokong yang cukup kuat walaupun tanpa tshirt, duit saku dan dedak. Modalnya hanya "kebenaran"

    Kalau sebok flykite, main longkang, memang jumpa lendir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang flykite tuh budak kecik. ekor yang mauk ini tuh dewasa rasa nya, tapi pemikiran macam budak kecik. Takda fakta dan hujah di cakap nya, asyik dengan flykite. Maalom le, otak budak kecik.

      Delete
  12. Najib dan Rozy kata bukan depa yang tamak harta. Anak Rozy dan anak tiri Ajib, Reza Aziz, yang tamak harta, beli beratus juta dollar harta di new York, Los Angeles, Hollywood db nya.

    Reza alih alih kaya. Bila di ungkit dek rakyat, keluar kenyataan akhbar dari PMO mengatakan ada "legacy of wealth". Kepala hotak depa - adik2 Najib keluarkan kenyataan akhbar mengatakan bapak dia orang, Tun A razak, tak kaya.

    Kena tampar muka si abang dan akak ipar. Tapi muka tebal, buat derk aje. Dahtu, berdentum meletup skandal RM2.6 bilion. Ada yang kata RM4.2 bilion yang masuk ekaun peribadi Najib, dari 5 punca berlainan.

    Kalau Najib tak di gantikan awal sabelom PRU14, akan lingkup UMNO di PRU14.

    ReplyDelete
  13. KD,

    Sistem yang awak pilih untuk Publish komen itu amat membosankan. Terutama bila keluar street numbers and rivers.

    Kalau di tukar kpd yang tak pakai sistem itu tapi masih lagi boleh komen keluar selepas tekan Publish button, akan lebih selalu pembaca Protun nak tinggalkan komen di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau membosankan jangan komen.
      Biarlah proJib penuh di sini.

      Delete
  14. BIOL betul la geng Penjilat Kahak ni......Patut la dah 2 thn kantoi nak jatuhkan Ajibgor
    Orang yang tidak beparti la patut tubuh parti baru......common sense.
    Go fly Air Ballon.......

    ReplyDelete
  15. kalau najib tu jahat ...dari dulu lagi dah dengar benda2 negative ...kenapa bila dia jadi PM mcm2 citer keluar yg negative. sebabnye...semua tu tipu fitnah saja. Alhamdulllillah najib masih dalam lindungan Allah swt. dan Insyalla kekal sebagai PM negara Malaysia yg tercinta ini. Sudah2 lah Tun dan anjing2 Tun semua...korang dah mcm komunis jer aku tengok....pengkhianat Negara dan Bangsa...sanggup jual diri bersekongkol dgn bapak komunis si LKS. rakyat muak dan jelak tengok perangai hipokrit korang,,, pasal tu BN menang besar kat Sarawak...:)... korg jer x sedar diri...1.2m sign deklarasi rakyat ...amenda tu....tolong siarkan. nama2 yg konon nye sign tu ye.

    ReplyDelete