Monday, May 23, 2016

NAIK IKUT PINTU BELAKANG SAH, TURUN IKUT PINTU BELAKANG TAK BOLEH...

Jangan kita lupa bagaimana DS Najib mula2 menjadi PM. Bukankah dia menjadi PM selepas Pak Lah diturunkan ? Kalau DS Najib mengatakan bahawa, untuk memaksa dia turun sebagai PM adalah salah di sisi Perlembagaan, maka Dia patut serah balik kerusi PM kepada Pak Lah. Sebab dia naik jadi PM secara salah !

Soalan terakhir, apakah kuasa Agong dan Majlis Raja2 ? Sebenarnya satu perkara yang perlu disentuh adalah, Perdana Menteri mengangkat sumpah di hadapan Agong. Sumpah yang di angkat adalah sumpah untuk melaksanakan dan memelihara undang2 serta perlembagaan. 

Sumpah ini bukan permainan. Contoh seperti sumpah di mahkamah ... kita boleh diambil tindakan undang2 kalau kita beri keterangan palsu. Dalam afidavit, surat sumpah depan Pesuruhjaya Sumpah, pun sama.

Jadi, kenapakah sumpah yang diangkat di hadapan Agong tidak boleh dilaksanakan oleh Agong ? Tidak ada halangan dari segi Perlembagaan.

Image result for halal baju
Cerita penuh..baca di dinturtle



Ismail Sabri: Haram to ovethrow Najib


# Yang dulu tu pakat pakat throw paklah itu macamana hukumnya...haramjadah jugak ke

20 comments:

  1. dont be utterly stupid to make such logic .. madey will not get everything he want all the time ... based on his age his time to die is near ... forget it or better go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kat sini pun ada macai makan dedak...

      Delete
    2. 1044 is the Resident ProJibo bloke in here. A very poor choice the Jibo group assigned here.

      The fellow is damn stupid and lazy to find facts and valid arguments to use to support beleaguered Jibo. Maybe also because not many facts and valid arguments on why Jibo should resign or be replaced ASAP before PRU14 as demanded in the Citizens Declaration and the Save Malaysia campaign.

      Delete
    3. mr fly kite.......r u a dumb ass? what is this got to do with tun? no wonder ever since i see ur name.......u became dumb and dumber........my guess was right......similar to your 681 pie emm......having a brain the size of a ball.......perhaps my balls are much bigger than your brain.......dick head ajib paying a shit head like you......u should state facts why your dick head 681 pie emm is shitting in his pants....rather than licking his balls....

      my advise......rather than flying your kite.....better u whack your balls.....at least u will enjoy a happy ending.....what say u?

      -anti jubur-

      Delete
    4. Fly Kite does not want to whack his balls. He prefers inserting them into his assol.

      Delete
    5. Here are strings and kite with wording
      NAJIB IM GONNA KISS AND LICK YOUR ASS.
      No you go fly kite
      Go go go

      Delete
  2. Nak gulingkan kerajaan Najib, perlu melalui pilihanraya. Nagi gantikan Najib, tak payah. Boleh di buat bila bila masa.

    ReplyDelete
  3. Kahkahkahkah..
    Go fly kite benci dgr cerita psl najis naik selepas pak lah.

    Kahkahkahkah..
    Nnt kantoi dia hipokrit.

    Kahkahkahkah..
    Dia malu mengaku terima dedak.

    Kahkahkahkah..
    Konon sokong najis demi prinsip.

    Kahkahkahkah..
    Nnt smp dead end xle nk konar lg, dia jawab "ikot suka aku la"

    Kahkahkahkah..
    Go fly kite adlh babi rba

    ReplyDelete
  4. Benar, amat benar - "Perdana Menteri mengangkat sumpah di hadapan Agong. Sumpah yang di angkat adalah sumpah untuk melaksanakan dan memelihara undang2 serta perlembagaan."

    Undang undang jenayah mesti dia laksanakan. Tapi bagaimana bila dia dah songlap beribu juta Ringgit?

    Gantikan dia saja. Saperti deklarasi Rakyat dan kempen Selamatkan Malaysia dari nya.

    Jadi, YDP Agong boleh dan perlu 1.4 juta terima Deklarasi Rakyat yang dah di tanda tangani yang Tun Mahathir mahu serahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika ragu, Agong boleh runding dengan Raja Raja. Sudah nyata bahawa Majlis Raja Raja boleh bermesyuarat tanpa PM dan MB2 hadir. Dulu dah berlaku dan Majlis dah keluarkan kenyataan akhbar mahukan isu 1MDB di selesaikan secepat mungkin. Terakhir, Majlis bermesyuarat di Pengerusikan oleh Sultan Selangor.

      Rakyat minta Raja Raja buat begitu lagi. Saperti kata Tun Mahathir, "minta perhatian" Raja Raja dalam perkara ini.

      Delete
  5. Replies
    1. Kamu pakai nama Gabenor Johor, kena marah dek Istana baru tau

      Delete
  6. Agong ada pilihan. Memang, biasa nya bertindak di atas nasihat PM. Tapi bila ragu, dia boleh rujuk kapada Majlis Raja Raja. Majlis dah beberapa kali bermesyuarat tanpa PM dan MB2.

    Itu dah di perkatakan dek Pakar Undang Undang Perlmbagaan, Professor Emeritus Shad Salem Faruqi.

    Kot ada yang nak ikut yang bukan pakar, ha nya ngaku saja pakar - Aziz Bari, dulu pembodek Anwar Al Jub, sekarang dah cabut, belot ke DAP. Dah takda pangkat Professor pun, sebab dia dulu pun bukan Professor Emeritus, ha nya berdetus detus.

    ReplyDelete
  7. Tosonyap Mista Fly Kite dumbass....mana dia nak lawan Red Beans Protun.......

    ReplyDelete
  8. KD, yang 100% HALAL tu susu ke ape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Islam,
      yang halal itu jelas
      yang haram itu jelas

      makan babi haram
      makan rasuah haram
      memberi rasuah haram
      tidak amanah haram

      Jadi kalau rasuah, tidak amanah diubah kepada "derma", "saya tidak tahu" saya tidak sedar" "saya tidak belanjakan satu sen pun untuk tujuan peribadi" "saya pulangkan baki"

      Bahasa dan term itu tidak mampu menghalalkan yang haram.

      Delete
    2. Yang di songlap tu pun haram.

      Songlap, mengikut Unit BM MRSM Merbok:

      Dalam Kamus Dewan edisi ke-4, SONGLAP didefinisikan sebagai SULAP. Perkataan SULAP ialah perkataan daripada bahasa Indonesia yang bermaksud " silap mata". Pemain silap mata dipanggil tukang sulap. Makna lain bagi sulap tidak dibincangkan dalam entri ini.

      Penggunaan perkataan songlap merupakan bahasa slanga yang ada kaitan dengan perbuatan mencuri. Perkataan ini seolah-olah merujuk perbuatan menghilangkan barang/benda, sama seperti dalam permainan silap mata.

      Delete
  9. Sumpah Najib buat senang saja - di mulut lain, di hati lain, di perbuatan bercelaru.

    Itu pasal dia kena sumpah dek rakyat bertalu talu.

    ReplyDelete
  10. Najib NAIK IKUT PINTU BELAKANG nasib lah bukan dengan Anwar Al Jub. Kalau tak parah dia.

    Sekarang Al Jub pun sentiasa menunggu dia. Kalau tak PM lagi masa dia keluar jel, siap le Najib di ganyang nya. Tujuan nya mesti nak dapatkan Najib masuk ke dalam cell dia di Sg Guluh.

    Itu pasal Najib patut siapkan tempat dia nak hijrah di luar negara. Bukan Al Jub saja nakkan gitu. Jugak Tun dan Protun.

    ReplyDelete
  11. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete