Sunday, May 8, 2016

JAMAL IKAN BAKAR DAPAT SOKONGAN JIKA DICALONKAN...

Sebelum apa-apa aku cadangkan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar elok ditiadakan kerana ia sekadar menyusahkan rakyat. Pejabat MP yang sedia ada boleh uruskan apa sahaja masalah rakyat.
Image result for pak tongkol
TIDAK SESUAI DI ADAKAN PADA RAMADHAN DAN PADA KETIKA MOOD RAKYAT UNTUK BERHARI RAYA.

Zahid Hamidi boleh jadi Bapa Angkat Kuala Kangsar dan Noh Omar jadi bapa angkat di Sungai Besar...

KAN ITU LEBIH SELAMAT.

Tapi ada pula yang sokong Jamal dan ali tinju jadi calon...adoiiii



roslan othman8 May 2016 at 17:26

dI sarawak terutama dikawasan luar bandar nampak senario begitu ,tapi ada faktor lain yang buat BN menang besar.terutama kawasan cina yang melibatkan faktor pendidikan cina dimana Adnan telah memberi pengiktirafan sijil sekolah cina sama dengan sijil SPM dan STPM ini buat orang cina terpengaruh .

Selain itu isu murtad dimana sesiapa yang ingin murtad balik keagama asal tiada halangan boleh tukar status dengan mudah contoh kes rooney dengan PPN ini diluluskan oleh Najib sendiri dan disokong oleh gereja jadi orang Dayak kristian memberi sambutan . 

selain itu Adnan sendiri membuat beberapa perubahan pentadbiran terutama dalam cegah rasuah melibat kroni dan keluarga dan berjanji mendapat lebih autonami bagi sarawak dan berkara ini najib akan tunai untuk panjang hayat politiknya ini juga mempegaruhi orang sarawak selain itu biasa la hampir RM 300 juta lebih ditabur dikawasan luar bandar untuk raih undi.

Kemudian orang sarawak memang dah mindset tak terima parti diluar sarawak , terutama kawasan luar bandar dan yang banyak kerusi ditanding ,

SPR juga membantu BN dengan kawasan baru yang diujudkan dibawah penilian semula pada tahun lepas dan sebelumnya terutama di luar bandar lebih kepada BN . 

Malangnya SPR langsung tak umum peratus keluar undi kelmarin sebenar hanya sekitar 57% sahaja nampak banyak yang boikot mengundi.selain itu maslah dengan pembangkang yang pemimpin tempatan tiada keliber terutama PKR serta pertindihan kawasan bertanding antara DAP dan PKR semua menyebabkan BN menang .

Tapi kita tunggu PRU 14 dimana sekiranya apa yang dijanji Najib seperti autonomi dan lain tidak berlaku segera termasuk kebebasan untuk murtad untuk balik keagama asal didapati dengan mudah mungkin kali ini rakyat Sarawak tiada segan silu untuk mengundi parti lain kerana suasana berbeza PRU 14 peringkat parlimen bukan lagi isu isu sarawak dan kali ini kurang berkait dengan hal ehwal sarawak .

Jadi Najib kalau nak buktikan rakyat masih menyokong beliau segera la diadakan PRK Sg besar dan Kuala kangsar jangan berlengah lengah sehingga PRU ini tidak diadakan kerana masalah teknikal tarikh yang terliwat dan melepasi 3 tahun, 

Rakyat akan bertambah marah sekiranya najib dan kuncu kuncu cuba mengelak dari PRK ini diadakan malah lebih baik najib untuk mengukur diri beliau dan menteri menteri yang bersama beriman dengannya kerana mengukur PRN sarawak tidak tepat dan tak relevan disebabkan hal hal yang diutarakan diatas malah seperti  kata blog Shahbudin sebutkan kejayaan sarawak lebih kepada Adnan bukan najib dan kuncu kuncunya.

Berkenaan pengundi macam lembu kambing bila diberi dedak semua akan beri undi ,

Sekiranya ini terus berlaku di PRU 14 dengan najib masih PM atau penganti pun dari pemimpin umno yang lemah dan masalah maka malapetaka la jawapnya kerana Allah swt dah tonjolkan bermacam macam skandal dan isu sah dan jelas dengan gelagat najib yang jahat semata mata untuk menutup skandalnya yang menjelaskan najib seorang tak berAMANAH kemudian rakyat masih memberi sokongan bermakna rakyat telah membenarkan mungkar penyelwengan berlaku dan rakyat pula membenarkan penyelewengan ini ditanggung oleh generasi akan datang yang akhirnya negara akan melahirkan sebuah negara yang dipanggil "THE PARIAH STATE". 

Saya sokong di Sg Besar najib calonkan Jamal Ikan bakar atau ali Tinju dan di kuala kangsar dicalonkan..... baru namapak popularitinya dan peminat yang ramai maklumlah selibriti abad ini.

21 comments:

  1. Lagi nak Hari Raya, lagi Ajib suka nak adakan pilihanraya - kalau tak, muram saja belenggu 1MDB, wang berbilion masuk ekaun peribadi dia sorang saja.

    Yang makan dedak dapat tak berapa sen saja, kalau macam Sharir Ketua Bahagian Johor bahru, bole le dapat 1 juta. Mat Maslan dapat 2 juta, iri hati Ket2 bahagian lain, tapi ahjib peduli apa, ramai yang nak cium btttt dia

    Tak ganti Ahjib awal sabelom PRU14, alamat UMNO dan kepentingan Melayu nak lingkup le.

    ReplyDelete
  2. Kita Berserah kepada Allah s.w.t. yang Maha Penyayang lagi Mengasihani. Siang Malam umat Islam berdoa kepada kesehteraan dan keselamatan. Bencana Alam dan sekalian mala petaka yang unprecedented makin kerap melanda Malaysia. Benarlah bagai dikata andai kita semua sebagai hamba Allah yang mengaku beriman tetapi masih membiarkan kejahatan dan kerosakan dilakukan dengan sewenang-wenang malah pemerintahan kuku besi menjadi amalan hingga undang2 jadi mainan. Maka Allah akan memberi balasan yang setimpal ke atas seluruh Negara kerana takut menegakkan keadilan dan menikus di hadapan pemerintah yang dzolim.

    ReplyDelete
  3. najib akan menang besar PRU 14 nanti gara-gara parti pembangkang mcm sial, bodoh nak mampos, buat perabih boreh sj...

    ReplyDelete
  4. BN menang besar di Sarawak Panglima2 Pembangkang Kit Siang, Guan Eng atau Mat Sabu tak ada yang berani gantung diri kah. Ikut dasar Pandang ke Timur Madey, banyak dah yang Harakiri tusuk pedang dalam perut.

    Hoi! Macai hari2 kerja mau putar belit kah! Lu punya tektik mau jatuh Najib orang sudah boring lah. Guna lain cara pulak lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang boring ko sekor je. Sebab ko monyet tak dapat melompat lomapat sana sini kena tibai dek Protun yang mahukan Ajib di gantikan.

      Delete
    2. tibai apa bro . syok sendiri lagi ... go fly kite !!

      Delete
  5. anon 3:50, najib jatuh gedebuk, gugur bagai nangka busuk bukan sebab pandai Mahathir, tapi itu curam yang sedang Najib tempah dan lalui.

    Dinasihat tak mahu dengar, rasa pandai.
    Yang kena bohong bukan rakyat, tetapi dirinya sendiri.

    Kecuali segelintir lembu yang sudah dicucuk hidung dan otak yang diburgerkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu masa nanti dia akan di dakwa di Mahkamah, masa itu adik2 Najib pun akan keluar jadi saksi hentam dia sebab baran Pejabat Najib keluarkan kenyataan megata ada "legacy of wealth" bagi anak tiri Najib alih alih jadi kaya, membayangkan bapak diorang Tun A razak korap.

      Pandai pandai tupai melompat, satu masa akan jatuh jugak ke tanah.

      General Pinochet pemimpin Argentina ke siapa, dah lama bersara pun kena tangkap dan di bicarakan.

      Tiada maaf bagi Najib pengsolapan 1MDB dan RM4.2 bilion dlam ekaun2 peribadi nya. Mesti gantikan dia, kalau tak, lingkup UMNO di PRU14.

      Delete
    2. yg jatuh dan yg kempunan geng protun lah... syok sendiri ... lupa diri ... nyanyok meroyan .. go fly kite !!

      Delete
  6. lupa nak pesan, pi mkn burger pak tongkol free

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, pemakan dedak Najib perlu makan burger yang mengandungi setongkol yang keluar dari lubng Jibo dan Rosimo

      Delete
    2. otak protun mmg nyanyok ... go fly kite !!

      Delete
  7. terus terang for the last time aku nak rekomen kat protun muhasabah diri .. tgk cara dan strategi DSAI bangkit dan tentang madey dan UMNO ... almost succeeded but kena checkmate perihal moral .. else mmg credible option to takeover government dan lead the nation. Cara madey ni old school .. attack DSN sorang jer mmg tak akan berjaya .. kena attack BN and UMNO sekali .. baru ada peluang ... harus ikut litigimate process.... aku mmg pelik macai yg bijak2 protun ni sekor pun tak nasihat madey .. takeover PKR yg takda strong leader.. fight cara gentlemen... dana dari kroni madey byk... apa lagi ? masih nak guna perang saraf ? tak kemana lah woii .. better go fly kite !!!

    ReplyDelete
  8. Ooi Harami Go Fly Kite, awatlah hang nie bangang sangat ahh...
    Kami dah Sampai Satu juta dah OOI...
    Awat hang and najib takut ka?
    Tapi hang and Najib memang tak ada teloq kan???
    Kami Akan terus usaha sampai dapat 10juta and biaq najib harami and pencacai dia tau yg rakyat memamng tak boleh pandang muka dia dah. Rakyat dok tunggu PR kk and Sg Besaq Aja....
    OOOI! ESOK SELASA OK....Ada teloq ka ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. so what ? salah guna terma rakyat .. aku dan ramai kawan aku takda pun sign ? syok sendiri .. spin bodoh .. gi fly kite lah bro !!

      Delete
  9. Kesian tengok air muka Najib kebelakangsn ini. Menunjukkn kegusaran yg menguasai dirinya. Aku sarankan Najib, go fly Kite lh, kurang sikit tension tu. Kesian ye, duit bnyk tpi hati gundah gulana. Lgi skali disarankn. Go fly Kite lh jib oooiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg pasti kesian tgk muka Midin, boboi dan madey ... kesian kat ko syok sendiri... ke hulu kehilir mintak org sign benda takda nilai .. takda asas.. takda legitimate value in law ... deklarasi madey nyanyok !!.. better go fly kite !!!

      Delete
    2. tak ada nilai? - yang ko meroyan gila talak pehal.

      Delete
  10. Ooi go fly kite, kepala otak hang !!! kalau tak ada nilai awat dapat satu juta tandatangan ? awat hang ingat senang senang org nak mai and sign ka ? guna la otak sikit noo. aku tau hang nie bawah sikit aja fr 3.85 and maybe can catogory pencacai harami najib no 1...
    awat hang elak comment yg hari nie hari SELASA ???
    ada teloq ka ???

    ReplyDelete
  11. korang yg meroyan... so what 1m ? go fly kite !!

    ReplyDelete
  12. mister go fly kite has a pea size brain....my balls are much bigger.....very fond of his 681 pie em, with a nuts size brain.....know shit nothing, but still sign a doc.....and his lawyer dude, has no shit brain at all.....should just keep his stinking mouth tight, otherwise.......his master shits will hit the fan.....god knows what will happen.....mister.....you just shove your kite up your a-hole....and fly with your shit kite! ain't feeling good, dude?

    ReplyDelete