Wednesday, May 11, 2016

Agaknyalah Kalau Nurul Menyertai UMNO, puak ini akan menari sakan..

Dalam pembangkang yang paling dirisaukan oleh pemimpin atas tanduk ialah Azmin sebab mamat ni cool, ada pengaruh Sultan, boleh baut kerja, cerdik dan masih ada connection dengan kawan dan musuh.

Menduduki jawatan MB meletakan Azmin cukup berpengalaman, jauh lebih hebat berbanding Ku Li, Zahid , dua calon PM UMNO.
Setaraf dengan Muhyiddin, Mukhriz dan sudah tentu mamat lalang jK yang jaga belia dan sukan tertinggal jauh.
Presiden PKR Wan Azizah sendiri tentunya sekadar batu.
Anwar Ibrahim setakat Timbalan Perdana Menteri mungkin lebih petah bercakap tetapi belum tentu petah mentadbir.

Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang sebagai FD Pembangkang menjadikan satu-satunya Johor tinggal sebagai kubu kuat. Bagaimanapun MB Khalid dalam ucapan UMNO 70 seakan merayu UMNO dikekalkan.

Jika Johor juga ditawan, apa yang UMNO masih ada ???

Kekuatan UMNO adalah mengharapkan pembangkang berpecah, bergaduh dan bertanding sesama mereka ? Jika itulah sahaja kekuatan UMNO di peringkat umur 70 ia seumpama yang selayaknya sudah berada di kerusi roda mengharap ada orang tolong sorongkan.
Hadi tukang sorong pun dah bakal disorongkan juga.

Sebab itulah juga siang malang tukang laga sedang melagakan Azizah dan Azmin, tiba-tiba mereka menyebelahi Nenek Kebayan yang mereka sendiri labelkan. Agaknya kalaulah Nurul menyertai UMNO, puak ini akan menari sakan !!!

Kenapa keberangkalian Nurul masuk UMNO (?)
Kajian semula pemenjaraan Anwar Ibrahim, macam Paklah buat semasa baru pegang PM, kalau Dolah boleh, kenapa tidak PM sekarang.
Yang penting, Nurul boleh setuju dan memuji. Dua perkara yang paling mudah dan senang untuk dilakukan dalam dunia ini.



Kenapa sebok dengan pembangkang sedangkan dalam UMNO sudah ada titik hitam dan tonggol bermasalah yang patut diangkut buang tetapi dikekalkan. Mencipta 1001 keburukan pembangkang tidak akan berjaya mensucikan 1001 kejian pemimpin sendiri.



# Hari ini setakat cerita kotor, rekaan atau benar tentang peribadi Anwar sondol, Azmin icecream, dan Mat Sabu Liwat tentunya tidak satupun dapat dikait dengan rasuah, penyelewengan, penipuan, pembohongan dan membebankan rakyat. 
Mereka sudah boleh diterima lantaran jika segelintir rakyat sudah tidak lagi jijik dengan rasuah tetapi turut seketidoran dan bergelumang dengan segala bentuk kaberap dan penyelewengan.

1 comment:

  1. idea yg kurang bijak .. Nurul takda kebolehan berpolitik ... bidan terjun jer dlm PKR demi ayahanda dan bonda. Tapi kalau Azmin kembali kepada UMNO mungkin ada impak... dlm politik bila dah rasa jadi MB dan rasa memiliki kuasa akan beri impak emosi yg hanya mendalam... Azmin mungkin lakukan apa saja demi kuasa !!! Go fly kite !!!

    ReplyDelete