Wednesday, May 18, 2016

APA AGENDA SURAT ANWAR


Apa agaknya Jijah mengadu membuatkan Anwar tersentak dengan kejantanan Azmin.


Image result for YANG TAKUT SIAPA, YANG MENIPU SIAPA...Apa agaknya yang tersumbat di kepala Nurul menyebabkan Anwar kecewa dengan Tun M yang tidak meminta Mukhriz memperjuangkan kebebasannya macam Tun Lah dan Kj.

Apapun jika Anwar mahu dibebaskan awal seperti Khir Toyo apa salahnya.

Dapatlah Anwar beramadhan dan bersyawal dengan keluarga  Mungkin dapat juga bercakap sepatah dua, berterima kasih kepada kerajaan Najib di PRK KK dan SB.

Orang berbudi kita berbahasa.

Tiba tiba Anwar umpama malaikat di kalangan pendedak memang dinantikan.

19 comments:

  1. Cakap bang non tang buruk tdm jer yg diterima. Tang lain nanti dulu. Sekarang serang tdm, tdm nak jadi pm balik, sampai km melaka kata tdm nak bertanding. Betul kata tmj, memang dah teruk pemikiran pemimpin kita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. u, tmj dan protun yg teruk ... korang yg serang PM memandai twisted pulak ... better go fly kite !!!

      Delete
    2. Here's string and kite .
      Go fly your kite with all the Dedakman.

      Delete
  2. Musuh Najib adalah Tun M...
    Musuh Tun M adalah Anwar....

    Simple math. Untuk Najib berkuasa, dia kena alih issue dan bagi Tun M sibuk dgn Anwar. Jadi dendam kesumat Anwar dan pemakan dedak Anwar akan clash dgn penyokong Tun M.

    Najib perlu beli masa sebab masa akan menyebabkan melayu lupa issue 1mdb dan 2.6B masuk akaun pribadi... bergitu juga semua issue berkaitan termasuk criminal.

    Jadi rakyat kena focus satu perkara yg common.... remove Najib.

    Issue lain yg menyebabkan pihak pembangkang off focus diketepikan dulu. DAP, PKR, PAN dan PAS kena buat utk bersatu... postpone penseketaan tu dulu sementara. Cari common ground... tolong jgn jadi SARKAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe....suruh pembangkang lupakanlah sengketa dulu.. katalah depa menang PRK Dan kemudiannya PRU 14... lapeas tu korang gasaklah nak bergaduh atau rebut apapun.... apa adahal... BN telah di tekadkan..... agak2 hang rakyat jadi Apa?..... menonong senatron Sampai next election ker?.... nak jadi Apa negara ni? negara pantas ceramah ker....???? jangan dangkal beb.

      Delete
    2. Dude... better dari rakyat kena bayar 50B.

      Delete
    3. Selama ni pon kita dah menonton senatron 1MDB.... dari nafi, kemudian mengaku lepas tu suruh siasat kemudian rombak penyiasat....lastly rugi dan rakyat kena tanggung hutang. Yang jadi pemegang watak utama terlepas dari undang2.

      Delete
    4. Cerita senatron 1MDB tak habis lagi tu.... sekarang ni siapa cakap dikata burukkan kerajaan dan tak boleh keluar negara 3 tahun.... tak sabar nak tengok ending drama ni.

      Delete
  3. common ground to fly kite yeahhh !!

    madey care more about himself ... my way or high way !!

    ReplyDelete
  4. Apa AGENDA surat ANWAR................?????
    Tak baca pun sampai habis surat panjang lebar 8 muka.
    Tapi saya masih boleh jawab pertanyaan kluangdiamod.
    Surat tu takda apa-apa agenda.
    Just kekecewaan seorang warga emas dalam penjara sebab
    dia dipinggirkan oleh pengikut-pengikut setianya kerana
    terpesona dengan musuh ketatnya - Tun Det!!!
    Masa dia sokong DEKLARASI RAKYAT dulu, dia ingat
    Tun Det is desperate enof sampai sanvggup keluar
    kan dia from Sg.Buluh Inn.
    Tapi rupanya tidak.
    Mereka FOCUS MAHU HALAU NAJIB dari Puterajaya.
    Jadi, dia pun amat marah dan kecewa.
    Kecewa kepada penyokong-penyokong fanatik macam
    si Rafijik,Tian Chua, Tony Phua, Lim Kit Siang
    yang sekarang membantu Tun Det berkempen Deklarasi
    Rakyat sedangkan dia masih duduk dalam penjara.
    Kesian Al-Jub.
    Tapi takpa, sekarang dia dah jadi Malikat kepada
    chai-chai pemakan dedak Najib.
    Kata-katanya sudah jadi bahan rujukan yang paling sahih!
    HAHAHA.......desperate sungguh chai Najib sampaikan
    sanggup jilat jubo Anwar........KAHKAHKAH!
    Mengata dulang, paku seriph.
    Mengata orang, dia yang lebih.
    Menghina Tun Det duduk semeja dengan Kit Siang,
    sekarang sanggup menjilat Anwar pulak. HAHAHA.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 200%.
      Tun, bekas pm 22tahun dan digelar negarawan, itu pun dimaki, dihina, dilupakan malah diajak bertumbuk bila dah pencen dan tak ada kuasa. Sedangkan dulu orang-irang ini la yang dok ampu dia siang dan malam.
      Begitu juga anwar, jawatan dah tak ada, umur dah tua, dalam pagar pulak tu, sapa yang nak pandang lagi dah. Dwpa jalan teruih ja dan tak nak toleh tengok hang dah aih.. pandai-pandai la hang bawa diri anwar oiii.. adat dunia memang macam ni..

      Delete
    2. Alahai Anwar, tak dapat anggur, masam katanya.

      Delete
  5. Fokus rakyat : Selamatkan negara dengan menggulingkan Najib dan geng pembodek-pembodeknya dan jangan layan banduan jenayah seks bernama Anwar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gulingkan Najib aje, jangan guling Kerajaan UMNO/BN.

      Gulingkan Najib boleh bila bila. Gulingkan UMNO/BN ha nya boleh di PRU atau undi tak percaya di Parlimen.

      Najib perlu di ganti secepat mungkin, kalau tak, UMNO/BN akan lingkup di PRU14.

      Delete
  6. Assalamualaikum KD

    Lama betul tak menulis ..bukan apa KD sengaja la...politik emosi ini bahaya la takut nanti kawan2 terasa.

    KD PRN sarawak tempohari memang terpukul semua penganalisa politik.Masing2 pening lalat bila DAP,PKR bkn shj merosot malah deposit hangus.Tak percaya ..ya lah sapa nk percaya rakyat sarawak hampir 90% sokong BN.

    KD..maaf berbicara kalau dibaca ramalan penganalisa dan blogger sejak 2014 hingga kini semua meleset.Tapi apakan daya ruang cyber disini dikuasai geng2 engkau. malah sesetengah tempat warung kopi bila berbicara menolak UMNO. Tapi yg penting PRN sarawak sudah membuktikan betapa bodohnya penganalisa politik.

    Aku yakin dikalangan geng Tun M tidak boleh menerima Najib sbg impak kesan PRN Sarawak.Bagi aku kemenangan ini cukup penting bkn kerana Najib tetapi bagaimana BN mengusai minda rakyat sarawak.Cina pun tergugat. BN memang power.

    KD..sekali lagi maaf berbicara..PRK belum bermula tetapi kata2 lemah semangat dikalangan PAKATAN dah bermula. Bila Tun mengatakan bakal kalah jika tiga penjuru ...hmmm borinng la. Ini lah masalah politik pembangkang berpecah belah sejak dahulu lagiiii....BN tidak KD..UMNO tidak KD.

    Kekuatan BN terletak pada UMNO.Kekuatan UMNO terletak pada presiden. 22 tahun dihenyak,dikutuk,dimaki,dimaki ,mahafiraun,pembunuhan memali,bailout berbillion,kroni dan berbagai-bagai lagi BN tetap menang..UMNO tetap menang..

    Sejarah akan berulang???

    Sejarah tidak berulang BN dan UMNO tetap sama...yg bermasalah PAKATAN.
    KD PAKATAN akan memberi kesan politik kalau Tun M berjaya mengemudi pembangkang.

    Akhir kalam sebelum berundur


    Keris itu masih ditanganmu
    untuk menyambung perjuangan yang sewaktu-waktunya
    engkau terpaksa mengalah
    hati terhiris luka
    suara terpaksa membisu
    diam mematahkan fitnah berlembut mencari hikmah

    Jika terlalu pahit kaurasi
    kembalilah kepada realiti
    perjuangan itu pasti ada ranjau durinya
    perjuangan itu pasti ada liku-likunya
    perjuangan itu pasti ada pahit getirnya
    perjuangan itu pasti ada rebah bangunnya

    jika genting janganlah kauputuskan
    jika tegang janganlah kaurentapkan
    jika retak janganlah kauhancurkan
    jika putus janganlah kuahanyutkan
    jika bocor janganlah kaukaramkan

    Ketika kini engkau teruji erti ketabahan
    setia seorang musuh tikaman seorang sahabat
    jujur seorang seteru fitnah seorang kerabat
    kerana sewaktu-waktunya
    yang diam mentertawakan kita
    yang mengangguk membenci kita
    yang berpura-pura rajin bersuara
    yang menetang menjadi sahabat
    yang bijak merendah suara
    yang berhemah memanjatkan doa
    yang setia rela mengorbankan dirinya

    Keris itu masih di tanganmu
    untuk menyambung perjuangan
    setelah engkau menjahit dengan ketajamannya
    seharusnya engkau telah belajar dan mahir
    menepis tikaman mencemburui persahabatan
    kerana yang mengatur kejatuhan bukanlah musuh tetapi muslihat seorang teman

    ReplyDelete
  7. Majoriti analisa politik, BN akan menang di Sarawak cuma dengan harapan majoriti berkurangan.
    Telahan itu tepat kerana yang keluar mengundi sekitar 57% berbanding dengan sebelum ini 75% (?)

    PRN tidak ada kaitan dan kena mengena dengan kepercayaan ke atas umnojib kerana umno tidak ujud di sana, tidak bertanding di sana dan lebih lebih lagi POSTER NAJIB PUN TAK ADA.

    Apa barang !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kd jgn risau pd hari prk nanti kita tunggulah aje dpn tv..tpi klau umno bn yg menang hang jgn cakap tv menupu pulak.Pesan kt tun m jgan usung tiang gol kelain penjuru pula..

      Delete
  8. Disini ramai pengkomen tak dak teloq. Yang berani hanyalah cik minah dan joe harry jer! Kalau bran, gunalah nama sebenar atau setidaknya nama nick! Piirahhh!

    ReplyDelete
  9. Disini ramai pengkomen tak dak teloq. Yang berani hanyalah cik minah dan joe harry jer! Kalau bran, gunalah nama sebenar atau setidaknya nama nick! Piirahhh!

    ReplyDelete