Monday, May 9, 2016

UCAPAN TAKZIAH MALAYSIA TODAY

MALAYSIA TODAY IS THALATHA

Sangat bersimpati dan turut sedih kepada rakan dan sahabat handai yang kecewa kerana boss mereka masih belum saman walaupun dah janji.


15 comments:

  1. itu ajelah nak sebut setiap minggu. kenapa raban sangat ni? dah tak ada isu nak update? ulaslah bahawasanya umno pasti akan terkangkang dalam prk sg besar dan kuala kangsar kelak. itu lebih seronok untuk diulas daripada mengulang tayang saman menyaman yang sebenarnya orang malas dah nak sebut. lagi pula, isu saman ni akan ambil masa terlalu lama untuk dapat keputusan, berbanding prk, petang hari kejadian dah ada keputusan.

    ReplyDelete
  2. Biarkan monyet terun dalam air....Protun mana percaya WSJ yg tk payah nak saman pun dan UTURN isu 2.6B .

    tak percaya cuba la tanya puak2 ni .. isu 2.6B masih lagi berpegang najib yg sapu.. Isu WSJ tahun lepas.. depa2 tk abis suruh saman.. tapi Najib steady je akhirnya semua pun tahu WSJ malu satu dunia. Di malaysia yg masih percaya WSJ puak2 Protun ja.

    ReplyDelete
  3. Hahaha projiboq dah bersuara on schedule. Sarapan pagi free lah hari ni.

    ReplyDelete
  4. Mana si Ajib berani nak saman SR, WSJ, NYT dll. Tak berani. Gigil lutut. Hogeh bola.

    Mesti kalah punya. Sebab apa yang depa katakan ada lah fakta. Depa ada punca, walau pun tak di sebut sebab nak pertahankan adat melindungi punca dah berpuluh tahun di lakukan di dunia antarabanga.

    Tapi kalau di mahkamah, mungkin ada yang boleh disebut. Mana yang tak di sebut, Hakim Hakim akan memberi perhatian ke atas " long-established journalistic practice of protection of sources of information" yang peguam peguam antara bangsa akan keluarkan hujah hujah bagi nya.

    Dan banyak maalumat yang dah jadi public knowledge - termasuk duit berbilion masuk ekaun si najib.

    Gantikan saja Najib tuh. kalau tak, UMNO/BN akan kalah di PRU14.

    ReplyDelete
  5. mat bangang di atas, jng suruh rakyat lupa apa yg boss hang yg tak ada teloq tu janji hari selasa nak saman...
    rakyat dok tunggu sampai laa nie, habuk pun tak ada...jng cuba tukar topic, rakyat nak jawapan and bila harami najib nak saman ? tu jee yg rakyat dok tunggu...ada paham ka ? atau otak hang nie sama level dengan 3.85 ka ? orr dalam mulut hang banyak sangat $$$ ???
    hari nie hari SELASA ok ...

    ReplyDelete
  6. ABN (Asal Bukan Najib)..seorang PM yang telah memalukan malaysia satu dunia..tidak kompeten, tidak bermaruah, munafik, kencing semua rakyat malaysia, muka tak tahu malu, cash is king, salah guna kuasa, menteri kewangan yang paling teruk and the best part, pandai sapu duit untuk kepentingan sendiri...boleh bershopping berjuta2 ringgit..rakyat nak berbelanja pun kena berhemat sebab GST, sebab harga barang melambung tinggi, itu pun ada org dok pertahankan..alahai..byk ke dedak dapat bro?? asyik kata WSJ dll tipu, habis najib tak tipu ke? cakap dah pulangkan duit ke arab..mana bukti? cakap aset 1MDB lebih dari tanggungan..mana bukti..tunjuk bukti le piiemm ooi..mana duit 1MDB berbillion2 tu..tunjuk le bukti..ni cakap je..yg best, pemakan2 dedak boleh percaya..aku tak sanggup dah dikencing macam tu..

    ReplyDelete
  7. tangkap tun M tu dulu sebab bnyk sngt bail out syrikat,dan jasa2 yg terpaksa ditanggung anak cucu dan cicit dek konsesi yg menjerut leher

    ReplyDelete
  8. tangkap tun M tu dulu sebab bnyk sngt bail out syrikat,dan jasa2 yg terpaksa ditanggung anak cucu dan cicit dek konsesi yg menjerut leher

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak dah masamm,langau pun mula lah hurung, dedak abis hurung pula taik. Dah sifat langau suka yg busuk macam bangkai.

      Delete
  9. Hah hah...nama pun "Langau"...spesis yang dibenci binantang dan manusia.Cik Langau nak suruh sapa tangkap. Awat cik langau tak tangkap sendiri. Bail out bail out...apa bail out...paham ka bail out tu apa.Org tua tu dah pencen...outrider pun dah tarak. Langau boleh pi tangkap...senang saja...baling gelas pun tak pecah.Kan kan kan......Macam mana lah manusia kahwin manusia dapat langau....Mungkin mak bapak hang pun langau...keh keh keh

    ReplyDelete
  10. memamng dia nie langau...confirmed 100%.
    Ooi bahalol, bail out apa ? kalau berani bawak la ke mahkamah, Tun M dah banyak kali offer dah
    kalau setakat cakap macam boss hang Najib tak ada teloq or menteri Pelacur Yg samseng, rakyat tak pandang sebelah muka pun aaiih....buat tak lalu nak makan aja.
    bagi tau boss hang yg hang dok sanjong sangat....TODAY IS TUESDAY !!!

    ReplyDelete
  11. KUALA LUMPUR 9 Mei – Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor akan memfailkan rayuan ke Mahkamah Rayuan berhubung keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang menolak permohonan mereka supaya kes saman fitnah terhadap Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming diputuskan melalui isu perundangan tanpa perbicaraan penuh.

    Perkara tersebut dimaklumkan oleh peguam, Datuk Mohd. Hafarizam Harun yang mewakili Perdana Menteri dan Rosmah dalam kes saman mereka ekoran tindakan Kor Ming memuat naik status bergambar dalam laman sosial Facebook atas nama wakil rakyat DAP itu pada 29 Mac 2015 yang didakwa berbaur fitnah dengan menyentuh dan menyindir mereka berdua.

    Hakim Siti Khadijah S. Hassan Badjenid dalam keputusannya berkata, mahkamah perlu menterjemahkan undang-undang selain menentukan perkataan yang dipersoalkan itu mempunyai ciri-ciri fitnah.

    Menurut beliau, jika terdapat ciri-ciri fitnah, undang-undang telah menetapkan proses yang perlu dilalui.

    Kor Ming yang dinamakan sebagai pihak defendan, kata Hakim Siti Khadijah, masih layak untuk menggunakan pembelaannya bahawa penyataan tersebut adalah suatu komen yang adil selain berpeluang membuktikan elemen niat jahat.

    “Saya minta maaf saya tidak dapat membenarkan permohonan ini. Jika terdapat ciri-ciri fitnah daripada perkataan, undang-undang telah menetapkan proses yang perlu diikuti oleh mahkamah dan tidak menyimpulkan kes itu begitu sahaja. Itu pandangan saya,” ujar beliau.

    Hakim Siti Khadijah akan mendengar pada 16 Mei ini permohonan Mohd. Hafarizam untuk menangguhkan perbicaraan kes saman tersebut yang dijadualkan didengar selama dua minggu bermula pada tarikh sama sementara menunggu rayuan pihaknya di Mahkamah Rayuan.

    Peguam Ahjib Gor minta kes diputuskan sebagai isu perundangan tanpa perbicaraan penuh. Kenapa ya ahjib takut benar dengan perbicaraan? Kata tak bersalah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 yg BERSALAH mmg Trauma dgn Mahkamah bohh...sebab tu asyik nak LARIIII jer kerja nya...huhuhu

      Delete
  12. dia ikut stail anwar ibrahim..mencari alasan teknikal untuk elak dibicarakan

    ReplyDelete
  13. Kadang2 pemakan dedak kena bagi ayat pendek. Baru terasa.

    Sebab mereka selama ini telah terpesona...

    "Negara" maju..bla..bla..

    "Negara" berpendapatan tinggi..bla..bla..

    "Melayu" mesti ke hadapan bla..bla..


    "Negara" aman..bla..bla..


    Hak milik "Melayu" mesti dipertahankan..bla..bla..


    Sebenarnya terbalik. Cuba gantikan perkataan yang bertanda " " dengan "Pemimpin Panglima Melayu/saudara mara/kroni".

    Sedarlah.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...