Sunday, May 29, 2016

ISU USUL HUDUD OLEH HADI BOLEH KE MENUTUP ISU BANGKAI GAJAH.

Yang celik, yang tak makan dedak, tak fly kite, tentu tak kering gusi melihat wayang komponen BN yang secara peribadi ugut untuk letak jawatan tanpa membawa parti keluar dari BN kerana membantah usul hudud Hadi di Parlimen yang diluluskan.

Kemudian dan tetapinya mereka tak jadi letak jawatan kerana percaya cakap Najib bahawa itu bukan usul hudud.

Hakikatnya semua orang tahu
1) Itu usul hudud
2) Tidak mungkin lulus di Parlimen kerana kekurangan majoriti 2/3

Jadi kenapa panik (?) Tidak ada lain sekadar taktik basi  nak menutup isu 1MDB di PRK KK dan SB ....

Mampu ke isu itu menutup bangkai gajah.

15 comments:

  1. Isu bangkai gajah tu begitu besau, mana boleh tutup.

    Sabenarnya gajah tu belom mati. 7 negara sedang siasat 1MDB dan ada yang dah mula ambik tindakan - Singapore akan mulakan bicara seorang bekas setaf bank BSI (6 orang terlibat) yang terima "ill-gotten funds" yang di percayai dari 1MDB.

    Tak sabor nak mendengar/ membaca berita bicara nya, nak tahu jika Bugis Lanun terlibat ke tak, mungkin di saman sebagai saksi atau di "extradited" ke Spore sebagai penjenayah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bengkok lah si bugis lanun....harap yg di us pun buat gitu jugak....

      Delete
  2. Ya, mungkin depa keluorkan isu Hudud di Parlimen nak coba kaburkan isu 1MDB. Kot Hadi ada sefahaman dengan si Bugis Lanun, tolong menolong, Hadi pun nak dapat nama antara ahli2 PAS dan penyokong2 depa.

    Tapi mana boleh rakyat lupakan 1MDB. Dah 1.4 juta sign Deklarasi Rakyat dan lebih ramai lagi yang sokong kempen Selamatkan Malaysia. Tun dan Protun pun teruskan Road Shows depa. Wakil2 parti2 Pembangkang pun datang bermesyuarat degn Tun - itu yang terakhir aku baca.

    ReplyDelete
  3. Hj Hadi dan UMNO dah tak layak bercakap tentang nilai2 Islam..dah tak layak nak berlagak sbg pejuang Islam...tak layak bercakap pasal maruah..integeriti..amanah..jujur..dan tak layak bercakap Islam....tindak tanduk mereka banyak bercanggah dengan tuntutan Islam...jangan lah dijadikan agama sebagai alat politik untuk meraih sokongan..dah lar dosa bersubahat..makin bertambah2 berat lagi dosa tu dengan mempermainkan agama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu layak ke cakap pasal nilai2 Islam, Dol? Tunjuk le setifiket kau.

      Delete
  4. yg paling layak bercerita ttg hudud ni gamaknya hanya anon May 29, 2016 6:37:00 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang sama komen di 6:37 jawab komen dia sendiri di 6:40. Itu le Anjing Projibo yang ha nya sekor saja mmeroyan di sini sana dan kena baling tahi tak habis habis.

      Delete
  5. Kawan tak caya depa akan letak jawatan. Cakap nak letak, tapi itu main politik aje. Depa dapat kerusi Parlimen pun tak berapa biji, asyik menunggang bas UMNO, menang di kawasan majoriti Melayu, di kasi tanding kawasan2 itu atas belas kasihan UMNO.

    Jangan lagi. Letak orang UMNO di kawasan majoriti Melayu, bior depa tanding di kawasan majoriti orang depa.

    Kalau Bugis Lanun tak buat gitu, dengan nama dia dah sangat busuk dek 1mDB dan RM4.2 bilion, lingkup UMNO/BN di PRU14.

    ReplyDelete
  6. Isu usul bisul tu, Bang. Mana tak bisul nya, Jibo ha nya nak tarik perhatian pengundi PRK ke arah lain.

    ReplyDelete
  7. AnonymousSunday, May 29, 2016 9:54:00 PM:
    Sejak bila nak cakap pasal nilai2 Islam kena ada setifiket? Nilai2 Islam tidak perlu setifiket, tetapi perlu dihayati dan diamalkan. Tak guna bercakap tentang amanah, tetapi menggunakan kedudukan untuk menyapu duit rakyat. Tak guna bercakap tentang amanah, tetapi bersekongkol dengan orang yang menyapu duit rakyat. Tak guna bercakap tentang kejujuran, jika pada yang sama mencuri berbillion ringgit duit rakyat.
    Sedangkan negara yang dikatakan kafir lebih mengamalkan nilai Islam dengan bertindak tanpa prejudis terhadap salah laku yang bertentangan dengan nilai Islam.

    AnonymousSunday, May 29, 2016 6:40:00 PM: Aku tak bercakap tentang hudud ya, aku cakap tentang nilai Islam ya. Oh ya..camne orang yang bersekongkol dengan pencuri duit rakyat, boleh beriya-iya nak membentangkan perkara tentang hudud. Sedangkan kebatilan yang berada hampir dengan dia pun dia tak dapat nak lawan, kebenaran yang ada pun dia tak dapat tegakan.

    BTW...certificate ya..bukan setifiket.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yakin dgn seyakin yakinnya bhw tuduhan ko tu benar.?! Aku bukan nk membela siapa2 pun..cuma kadang2, harus @ wajib ada prasaan takot klu sesuatu prkara itu tdk benar...

      Delete
  8. Agaknya begitu hebat si ah jib gor ni sampai satu dunia nak berkonspirasi menentang dia. Lagi hebat dari Tun M. Masa Tun M dulu takder lar pihak berkuasa dari Spore, Switzerland, Amerika dan lain2 begitu bersungguh2 nak menjatuhkan Tun M kan.
    Kebenaran akan terselah jika proses mencari kebenaran tidak diganggu-gugat oleh orang yang tidak amanah. Banyak perkara yang berlaku dan tersiar juga di media arus perdana sifat munafik AH Jib dan kuncu2 nya..kalau itu pun masih dikata tidak benar..dan masih tidak jelas..tak tau lar apa nak kata.

    ReplyDelete
  9. hahahaha.....admin paling bodoh dan bangang. Main cakap je....Baca pun tidak usul hadi tu. Dahla tak tau mende pun pasal peraturan parlimen. main belasah je kena dpt 2/3 maj. Simpan bodoh da bangang untuk anak cucuk ko tu dahla

    ReplyDelete
  10. bangkai madey mmg busuk .. kecik jer badan .. tapi bau ngalahkan gajah ... go fly kite !!

    ReplyDelete
  11. kencing merata negara dan kencing rakyat sendiri lagi busuk ..hehhee

    ReplyDelete