Sunday, May 15, 2016

AZMIN NEXT PM


Image result for najib

KUALA LUMPUR, 14 Mei (Bernama) -- Penstrukturan semula jemaah menteri Persekutan akan dibuat dalam masa terdekat selepas peletakan jawatan Datuk Amar Douglas Uggah Embas sebagai Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi dan pemergian timbalannya Allahyarham Datuk Noriah Kasnon, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Penstrukturan semula Jemaah Menteri Persekutuan dan lantikan baharu bagi memenuhi keperluan terkini serta pengisian jawatan akan diumumkan dalam masa terdekat," katanya dalam entri terbarunya di blog NajibRazak.com, malam Sabtu.





Azmin masih dihormati dan mempunyai pengaruh di kalangan PAS.

Cuba berperanan seperti Anwar untuk mendamaikan semua puak dalam Pakatan Harapan adalah satu cubaan dan cabaran ketokohannya.
Setakat ini belum berjaya terutama adanya tukang laga dan batu api bukan sahaja dari kalangan dalaman tetapi juga dari juak UMNO yang sangat bimbang kebangkitan pengaruhnya.

Kelebihan Azmin ia mendapat kerjasama dan sokongan dari Tun.

Kecuali ego dan ketamakan DAP dapat direndahkan, sedikit habuan, laluan dan beri muka pada Mat Sabu, dan sokongan Anwar supaya Azizah akur - Azmin mungkin mampu jauh ke hadapan.

Tidak salah calon PAS di KK dan SB dengan Rafizi sebagai Pengarah Pilihanraya di SB dan Salehuddin di KK...

Najib (bukan UMNO) perlu digempur.

Deklarasi Rakyat sebagai satu payung untuk semua mereka bersatu.

18 comments:

  1. Tak setuju nak tonjolkan Azmin. Sebab dia bukan UMNO. Ada lagi dalam UMNO yang bagus, tak korap macam Najib, tak kroni, tak kasi jawatan Menteri sebab sipolan tu ampu dia macam Said Keruak atau jadi bouncer dia, sanggup nak bertumbuk dengan Tun Mahathir yang 91 tahun, macam Nazri yang orang kata "have a foot in his mouth".

    Kalau ganti si Najib sabelom PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar, ada peluang menang. Majoriti BN di kedua kawasan itu merudum demikian banyak dari yang di PRU12 bila di banding dengan yang di PRU13. Di Sg Besar majoriti nya yang lalu ha nya lah 300+ sahaja. Fikirkan lah fakta itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi ke? Kenapa menikus?

      UMNO dah korup tahap gaban (paling teruk dalam sejarah Malaysia)

      Delete
    2. Najib menikus sebab takut kalah kalau saman SR, WSJ, NYT dll. Bukan itu saja yang dia takut - dia lebih takut lagi mangkin banyak pekong akan keluar bila bicara. Sanggup settle out of court dalam kes saman Ling Liong Sik.

      Saman di US dengan Pandi sebagai Peguambela tak usah harap menang le. Jugak kalau saman di Malaysia. Agensi berita tertua British, Reuters, dan lain lain akan bersedia jadi saksi mengatakan mereka ada punca yang boleh Mahkamah percayai bahawa SPRM telah sediakan laporan siasatan mereka yang membawa kapada syor supaya Najib di dakwa di Mahkamah tapi Najib telah berhentikan Gani Pettail sebagai Peguam Negara dengan serta merta, tanpa alasan yang munasabah dan ganti nya, Afandi, tolak syor SPRM itu.

      Baca lah link berikut - www.malaysiakini.com/news/328539.

      Delete
    3. Azmin tak boleh jadi PM sebab Azmin seorang suami yang dayus. Sanggup membenarkan isteri nya berlaku zina di Tivoli Bangsar semata mata ingin status quo kekal sebagai setpol kepada Anwar

      Delete
  2. Kawasan Sg Besar tuh pengundi nya majoriti Melayu tapi di PRU13 UMNO di bawah Najib menang ha nya 3 ratusan majoriti undi saja.

    Sejak itu, imej Najib sangat busuk akibat 1MDB terhutang RM50 bilion yang rakyat mungkin beban, songlap RM4.2 bilion masuk ekaun ekaun peribadi dia di bank melalui 5 cara yang berlainan. Negara tak cukup duit, dia bikin GST rakyat kena bayar tambahan tiap kali beli barang. Dahtu harga barangan naik dan Najib tak usaha kawal sebab nakkan majikan naikkan gaji pekerja, nakkan negara jadi high-income, konon, tak pedulikan rakyat merana.

    Macam mana nak menang macam itu. BN menang di PRN Sarawak sebab Ketua Menteri nya Adenan Satem amat popular. Di Semenanjung, nama Najib pun ramai rakyat kata Najis. Bukan ahli dan penganut DAP dan Pembangkang saja, penyokong UMNO pun ramai yang kata gitu.

    UMNO mesti gantikan Najib secepat mungkin, kalau tak, akan kalah di PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar dan, seterus nya, di PRU14.

    ReplyDelete
  3. Najib lagi rela hancurkan UMNO untuk selamatkan diri sendiri.Jadikan UMNO untuk ditunggang dan diperalatkan. Ahli UMNO diberi makan dedak supaya mendiamkan diri. Penguam negara dan Polis dijadikan budak suruhan untuk menyelamatkan diri. Manakala rakyat dijadikan hamba abdi utk menanggung segala pebelanjaan.

    Pengkhianat UMNO sebenar. Pengkhianat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat sedih yang pemakan dedak. Selalu tersedak sedak. Satu masa nanti kena batuk kering.

      Najib sedap makan Kobe Beef yang harga beratus Ringgit se kilo. Di bela di Japan dengan kasi makanan rumput khas, di beri minum beer dan di kasi massage. Begitu lembut rasa nya macam pipi Rosmah ... di masa muda.

      Sedor le kamu semua Ahli2 UMNO di berbagai peringkat. Kalau diamkan aje, biorkan Najib melanda landa, nanti UMNO jahanam dan kepentingan Melayu terbenam. Di gosok gosok kepala kamu, di perli dek Cina DAP.

      Delete
  4. Usaha Azmin patut dihormati.

    Tapi PRK ini akan mendedahkan siapa kawan dan siapa lawan. Tiada diantaranya.

    ReplyDelete
  5. Assalam Bro,Azmin tak layak jadi PM.Dayus.Kita bukan nak buang UMNO TETAPI kita mahu Najib ditendang keluar dari UMNO.Dia pembawa segala masalah kepada UMNO.Masih ramai lagi pemimpin UMNO yang layak menggantikan Najib......

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

      SOKONGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.

      Delete
  6. ada cop ke kerajaan mesti dari umno kalau pemimpinnya nilai dua sen (?)

    Ada aebut ke dalam Al Quran dan Hadith, kerajaan dari Malaysia mesti namanya UMNO.

    Kalau Najib busuk dan yg mempertahakannya UMNO, tiada pilihan, UMNO kena dibedah, kena potong, kena cantas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa punya soalan bahlol dlm Quran ada Umno...elok Kluang man rest Kat Tampoi..tukar angin.

      Delete
  7. Masih amai pemimpin yang nilai 2 Ringgit. Bedah pun, buang yang 2 sen tu aje. Simpan yang lain.

    Yng busuk yang 2 sen tuh. Yang lain ok. Cop UMNO tuh dah hampir 60 tahun. Kalau buang, takut cap roket naik. Atau Harapantat. Yuuuuuuuukkkkkkkkkk, muntah aku.

    ReplyDelete
  8. Apa bodohnya KD ni....Najib tu kan Presiden UMNO
    Kalau usik Presiden takkan Parti parti tak terlibat
    Mcamlah bini kau dikacau orang tak kan kau nak biarkan
    Patutlah dan 2 thn tak dapat jatuhkan Ajibgor...sebab ada mentaliti cam ini
    PRK Sg Besar dan KG Kangsar....jgn terlalu confiden nak right off UMNO berlandaskan kepetusan PRU 13.....masa tu diakui PAS memang diakui kuat,tapi la ni putus dua,Cina sokong PAS tapi la ni...???.India masih sokong UMNO
    Terlalu banyak pincang PH..dan rakyat bukan bodoh,bolih menilai sendiri
    Hanya yg Protun yg bising di atas berpendapat BN tewas jika Ajibgor masih PM
    Nak tanya sikit pada dia orang tu....siapa pengganti Ajibgor....kalau malu cakap bisikx aja
    24 jam melalak surug Ajibgor turun tapi 24 jam juga membisu bila ditanya siapa pengganti termasuk King of Penjilat Kahak........
    Pasal tanda tangan pun nak menipu....hari pertama declare baru 500k tapi ajaib dan hairan dlm masa 2 hari dah jumlah 1,25 mil....kena kelentong aja lah kau orang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau UMNO kalah di PRK itu boleh membikin Najib di ganti, aku tak kish UMNO kalah pun.

      Aku fikir bukan main ramai pengundi PRU14 yang dah muak dengan Najib penipu, pengsonglap duit.

      Delete
  9. alhamdulillah, yang sokong najib kalau sekadar palat macam anon 2:34, dah sah, taruk berok lawan calon UMNO di KK dan SB pun boleh menang.

    Gugurkan Najib, siapa nak ganti kenapa nak kecoh, aku rasa amat maselan pun boleh asal bukan n,a,j,i,b....itupun tak faham.

    Jumlah tandatangan, bodoh piang sangat kau ni, yang boleh sahkan berapa ialah apabila sampai ke tangan Majlis Raja-Raja, setakat kau dengar burung pondan keruak tu buat apa.

    apa apapun penyokong baghal macam kau memang ada nilai di sisi najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Sokong.

      Tapi penyokong baghal macam si mamat tu tak ada nilai di sisi najib. Cuma si gila Cash Is King tu dah banyak sangat duit, tak kisah lah keluarkan sikit lagi bayar dia. Pahal pun Najib cuma bayar dedak seposen dua posen aje.

      Delete