Sunday, May 22, 2016

DALAM LENA KEDAH TERLAJAK MAJU....

bashahpru13




       



Kedua duanya Menteri Besar, bezanya yang satu mantan merampas dari tangan PAS dan yang satu lagi sedang menyandang selepas merampas dari rakan seperjuangan.

Kedah mula bangkit berubah wajah sejak Syed Nahar menjadi MB 1980an tetapi secara mulia meletak jawatan kerana terpalit dengan isu sosial"pesta cowboy" yang pada masa itu aneh di mata rakyat.
Tidak ada skandal derma, rasuah dan sebagainya.
Kedah sebagai negeri antara termiskin memerlukan 10 kali celik dan hebat dari MB yang lepas lepas untuk mengejar masa menjadi negeri antara yang termaju...
Meletakan MB yang kuat lena, kuat setia membuta untuk Kedah, apa yang boleh diharap...
100 hari 2

Cubaan merampas ini masih berterusan seperti di Pahang dan Johor. Tidak ketinggalan jika Perak dan Negeri Sembilan turut menerima tempias.

Rampasan pertama berlaku di Perak, keduanya di Terengganu...
Tanpa sedar Kelantan juga terancam...

PAN yang disangka ditaja oleh DAP rupanya turut berperanan untuk melemahkan PAS, musuh tradisi UMNO yang kini dilihat mesra...
Apakah  DAP dan Pemimpin UMNO sedang memperalatkan PAN untuk melemahkan PAS yang dilihat berpotensi mengambilalih peranan UMNO jika kena caranya...
Antara syarat, Hadi perlu diundurkan...

Wanita inipun orang Kedah juga... mungkin dia boleh tolong bawa ahmad bashah pi berubat..

24 comments:

  1. Carilah moment picture yang menarik sikit.. ini gambar sign buku kehadiran mesyuarat. Adoyai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kot dia tak sedor itu buku kehadiran mesyuarat. Kot dia masih lena masa di gambar tuh.

      Delete
  2. Dengor tu - Langkawi sumpah Najib. Sebagai Lanun Bugis pulak.

    Ok la, bukan lanun pakai senjata di lautan. Tapi senayp senyap songlap RM4.2 bilion masuk ke ekaun peribadi dia. Dan bikin 1MDB terhutang RM50 bilion yang nanti rakyat kena tanggong, GST lagi apekebende. Takda maaf bagi si Najib.

    Suruh dia runding dgn pihak berkenaan benarkan dia keluar diam di mana mana negara pilihan dia dengan janji tak di heret ke Mahkamh.

    ReplyDelete
  3. Hahaha, Bashah MB yang kuat lena di mesyuarat dsb nya. Dia tak cukup tidur malam, Beb. Asyik mimpi, terbayang wajah dia sebagai MB.

    Maalom lah, lulus SPM aje. Mana boleh mikir jauh. Oang Ah Jib Gor. Itu pasal Ajib mesi di ganti sabelom PRU14. Kalau tak, lingkup UMNO/BN.

    ReplyDelete
  4. artikel jahat dan penggalak orang lain buat komen jahat, samada yang mengampu atau yang menyula. apa orang kata, kd d'batu api.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab Najib penggalak orang lain buat songlap duit berbilion Ringgit.

      Najib yang patut di sula.

      Delete
    2. Mamat 649,

      Jangan bodoh lah. Kau ada peluang dan boleh pertahankan sesiapa saja yang di kecam. Awat tak buat?

      Tak dapat cari fakta, takda hujah nak di gunakan ke? Dah betul apa orang kata?

      Najib songlap duit, bikin 1MDB terhutang RM50 bilion, amacam kau nak pertahankan?

      Givap le. Macam ramai orang kata, suruh dia runding dgn pihak berkenaan benarkan dia keluar dan diam di luar negara tanpa di dakwa di mahkamah sampai bila bila.

      Delete
  5. In fact, Mahathir himself had admitted publicly in 2002 that Perwaja lost RM10 billion in a dialogue with Malaysians in London where he also admitted that there were possible misappropriation of funds and mismanagement in Perwaja.

    Rakyat Marhaen

    This was what the Wastage of Taxpayer Funds Report said:

    Estimated losses: more that RM10 billion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Any link to that info? No? Then how to believe?

      You just remembered? How to trust your memory?

      Delete
  6. Alangkah angkuhnya anak MAHATHIR ini. Dalam usia hanya 37 tahun, kekayaan berbillion Ringgit yg digondolnya dikatakan hasil "usahanya" sendiri. Adakah usaha itu termasuk menipu rakyat, memaksa syarikat awam seperti PETRONAS membeli syarikat mereka yg hampir bankrap, memaksa pegawai kerajaan menganugerahkan tender kepada mereka dan memaksa para menteri tunduk menyembah mereka lantas memberi kontrak jabatan yang besar-besar?

    MOKHZANI kini mempunyai harta yg dianggarkan berjumlah lebih RM 2 billion Ringgit, berdasarkan pegangan dirinya dan isterinya dlm 200 buah syarikat tempatan. Dia merupakan orang ketiga di Malaysia yg paling banyak memiliki syarikat-syarikat. (Orang yg kedua ialah abangnya MIRZAN bin MAHATHIR dan "orang" yg pertama ialah Kementerian Kewangan Diperbadankan - Minister of Finance Inc.). Hartanya di luar negara tidak dikira lagi...

    Ini bermakna MOKHZANIi bin MAHATHIR mengumpulkan sebanyak RM 54 juta Ringgit bagi setiap tahun yg terkandung dalam umurnya! Semenjak dia keluar dari universiti, purata keuntungan yg diperolehinya adalah RM 167 juta SETAHUN. Ini adalah bersamaan dgn keuntungan MAS pada seluruh tahun 1998/9 dan lebih 350 kali ganda gaji TAHUNAN ayahandanya sebagai Perdana Menteri!

    Kekayaan ini lebih menjijikkan apabila kita meneliti bahawa ianya tidak termasuk kekayaan lima lagi anggota keluarga MAHATHIR-Siti Hasmah yang paling kaya iaitu:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Tun Det, tak pernah dengar perkataan BILLION.
      Cuma JUTA je.
      Pderwaja lost dua tiga ratus juta.
      Bank Bumiputeras pun los dua tiga ratus juga.
      Cuma tukaran asing masa RM diserang je baru berbillion.
      Tu pun only 30 billion sebab that's jumlah reserve
      Bank negara in 1996.
      Jadi, tak payahlah bergendang sangat.
      Nanti tak pasal-pasal merangkak cari Tun
      Det di akhirat.

      Delete
    2. Tak payah tunggu akhirat depa tuh, Cik Minah. Nanti bila US dll dah dapat bukti Ajib dll ada hantar wang ke ekaun anak tiri dia ke, Jho Lo ke, di US, gomen US akan ambik tindakan le.

      Tu pasal Jho Lo dah mula jual harta benda dia di US. Tapi boleh di sekat dan di bekukan mana mana wang dan harta yang timbul dari punca haram.

      Pembeli harta pun boleh kena. Sebab mereka perlu ambik tahu punca harta yang di beli.

      Delete
    3. Chai 7.45,

      Anak Tun tak dibenarkan meniaga ke?

      Delete
    4. Chai 7.45

      1.Jika kepentingan urusan perniagaan membabitkan anak, ahli keluarga saudara mara tidak kira samada menteri termasuk perdana menteri, mereka (menteri terbabit) perlu keluar dari mesyuarat untuk jemaah menteri buat keputusan untuk bersetuju atau tidak bersetuju.

      2.Najib terbabit menghadiri dan memberi keputusan bersetuju atau tidak bersetuju.

      3.jika sistem digunakan tidak baik, maka najib perlu membuat bantahan.

      4.jika sistem digunakan tidak baik buang terus.

      Kenapa hari ini nak di ungkit?

      Bukan setakat Tun, seluruh jemaah menteri termasuk anwar ibrahim dan ku li menikmati sistem ini.

      Delete
  7. Takdirnya telah berlaku.kamu nenpertikaikan apa yang telah berlaku. adakah kamu menyatakan Allah itu tidak bijak melantik? jika kamu "TERLALU BIJAK" ubahlah dalam 2 atau 3 hari ni Qada dan Qadar yang telah Allah tetapkan. komen ini hanya difahami oleh orang islam yang beriman sahaja. kerja kita berusaha,berikhtiar,bertawakal dan yang merialisasikan berjaya atau tidak itu adalah kehendak Allah. menceritakan keburukan seseorang itu dinamakan MENGUMPAT, menceritakan keburukan yang tidak dilakukan itu dinamakan FITNAH . Maaf sebab bukan nak mengajar para jenius semua cuma nak tumpang komen saja. semua orang mahu penghujung atau pengakhiran yang baik walaupun ia jahat sekalipun. iman sahaja pembentuk akhlak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qada dan Qadar dah menentukan ada nya wang berbilion Ringgi dalam ekaun peribadi Najib. Dan, kalau di terima pun Putera Turki Raab Saudi ada derma, tak sejumlah RM2.6 atau RM4.2 bilion.

      Akan Qada dan Qadar Najib terjerumus akibat 1MDB dan berbilion Ringgit dalam ekaun dia tuh. Allah tidak akan melepaskan pembohong, penipu berbilion Ringgit begitu saja.

      Delete
    2. Bekas Presiden Chile, General Pinochet, dah umur 90 tahun, di kejar dek pihak berkuasa semasa bila dia melawat Britain. Depa keluarkan International Arrest Warrant dan dia di tangkap masa di Britain.

      Najib kalau nak lari dari kena macam tu, tentu loyar dia beri nasihat jangan hijrah ke negara yang tak member International Arrest Warrant itu. Mungkin tak banayk.

      Delete
    3. Kahkahkahkah..
      La ni sapa boleh amek rasuah.

      Kahkahkahkah..
      Abg polis, imigresen, kastam, cikgu dgn segala pegawai yg berkuasa sila ambil rasuah.

      Kahkahkahkah..
      Imam bwh didikan najis kata kalau sebut org amek duit tu kira mengumpat.

      Kahkahkahkah..
      islam tafsiran sendiri.

      Kahkahkahkah..
      Dlm islam najis, pemimpin kena adil x?

      Kahkahkahkahkahkahkah..

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. PAN ada masuk buku ke? Berapa banyak ahli depa? Tak boleh banding dgn PAS, rasa nya.

    ReplyDelete
  10. http://siemens-melayumaju.blogspot.my/2016/05/tak-habis-habis-madey-kencing.html?m=1

    madey and protun better go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.58 Dah dapat dedak, baru bleh post artikal.....tu pon tak faham ke chai?

      Delete
  11. 8.35 Kat putramerdeka pencacai chop rakyat marhaen bodoh, kat sini pencacai chop kombinasi tak beriman & qada Dan qadar plak?

    Chai oh chai.....

    ReplyDelete
  12. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete