Monday, May 30, 2016

KALAU NAMANYA MELAYU...

Hari ini kalau kita menilai UMNO, PAS, PKR dan PAN, parti yang ditunjangi orang Melayu, adakah banyak perbezaan antara pemimpin mereka, yang banyak adalah persamaan.

Semuanya menjahanamkan Melayu, mendekati pengkhianatan terhadap bangsa, ugama dan negara.

Mereka cukup familiar untuk dilibatkan dengan rasuah, sex dan salahguna kuasa. Carilah satu pemimpin yang tidak ada satu antara tiga tersebut malah kalau dicari, ada yang mempunyai ketiga tiga ciri tersebut malah lebih.

Carilah pemimpin  peringkat negeri dan pusat yang papa kedana? ada ke?
Apakah semuanya menabung sejak bayi !!!!

lebih malang kalau pemimpin no 1 atau berlatarbelakang ugama merupakan yang paling dadyat akhlak mereka...

24 comments:

  1. termasuk lah pemimpin paling lama berkuasa dalam Malaysia dan paling banyak korupsi .. Madey the dictator !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. madey terkecuali, dia bukan dari kepulauan melayu.
      dia bukan celup...
      dia turun ketika kuasa sedang memuncak dan hari ini berpengaruh....cakap masih laku.

      Apakah paklah cukup berpengaruh selepas letak jawatan, apakah Najib nanti masih hebat tuka hilang kuasa

      Delete
    2. Dia 75% Melayu. Campur darah India. Dia sendiri ngaku begitu. Di Chedet.cc blog.

      Tapi semangat dia berganda ganda lebih dari Melayu hamsat yang ngaku depa Melayu tulin - Bugis Lanun tak boleh masuk kira langsong. Di zaman Madey, Cina DAP dll tak naik muka. Kit Siang dan Guan Eng di sumbat ke ISA Detention Centre. Dia pesatkan DEB, Melayu dapat 23% kekeyaan korporat. Seorang Melayu dapat jadi billionaire - Syed Mokhtar Bukhari.

      Di zaman Bugis Lanun, ISA di buang, Akta Hasutan nyaris di buang. DEB di ketepikan nya. Tak berani pun nak kira berapa % kekayaan korporat Melayu, takut dah merosot. Tapi zaman dia dapat seorang Melayu jadi billionaire jugak - dia sendiri. Dari RM4.2 billion yang masuk ekaun2 peribadi dia. Hamsat betul.

      Delete
    3. Bukan kah Bugis Lanun dah jadi diktator. UMNO dah takda party elections. Singkir ahli2 tanpa hearing, tak bagi peluang bela diri. Dulu ada jugak warning letters, show cause letters. Sekarang main gertak, gertak dan gertak. Pecat pecat pecat. Namun demikian, dah banayk Cawangan yang umumkan tak sokong Bugis Lanun lagi.

      TEUKU Adnan Setiausaha Agong UMNO pun bunyi bukan main garang lagi. Asyik cakap nak pecat TS Muhyiddin dan DS Mukhriz. Malom lah, manusia yang penipu pakai pangkat TENGKU pada hal dia ha nya TEUKU, nama yang di guna di Aceh, Sumatera. Kuat ikut boss dia Bugis Lanun.

      Delete
    4. Lagipun madey bukan lagi pemimpin yang mempunyai kuasa yang dapat menentukan halatuju Malaysia.Dia sekarang terpaksa merayu kepada takyat untuk membuat satu keputusan dan menyelamatkan Malaysia.

      Delete
  2. Selagi Najib tak di gantikan, selagi itu lah pemimpin Melayu takda maruah, tak di hormati, di eksploitasi kaum lain, di perli pemerhati di luar negara, sekarang heboh 7 negara sedang siasat salah laku 1MDB dan ketawakan hal RM4.2 bilion masuk ekaun ekaun peribadi si Jibo.

    ReplyDelete
  3. Kalau Najib bukan Islam, tulisan di batu nesan nya mungkin:

    DI SINI LAH SAKI BAKI RM4.2 BILION

    ReplyDelete
  4. Ada malaun yang membela Najib, bukan dengan menonjolkan kebaikan dan keterampilan nya, tapi dengan cuba memburukkan TUN... inilah contoh mental block paling ketara dalam diri penyokong2 bodoh najib... sampai tak tahu nak beza hujah, cara berhujah dgn fakta.... asyik nak burukan TUN... mmg dari jenis pemakan tahi barangkali...

    ReplyDelete
  5. Masih adakah manusia zaman ini yang boleh dianggap "original"
    iaitu 100% dari kelompok asal.
    Tak ada setitikpun darah "asing" dalam tubuhnya.

    Tak ada.....kan ?

    Terimalah hakikat ini.

    ReplyDelete
  6. Seronok tengok anjing dapigs sekor tu lompat2 berkali kali....

    Lompat Jing, jangan tak lompat! Tak kan nak makan elaun tak buat kerja. Raya nanti Tuan Dapigs bagi ko ANG POW baaaeeekkkk punya!

    ReplyDelete
  7. Aku tak pernah dengar Najib memburukkan Tun.... walaupun Najib tau banyak benda.... Tapi Tun yang tak pernah berhenti memburukkan Najib.... Bila Tun tak pernah berhenti bercerita buruk Tentang Najib Dan pemimpin UMNO yg lain dengan mengatakan mereka pemakan dedak.... salahkah Kalau ada rakyat membela Najib dengan mengutuk Dan bercerita buruk Tentang perangai buruk TUN itu?... perangai buruk yg akhirnya semakin mendedahkan kebobrokkan TUN..... nak Tanya ni.... bahagian mana yg ada dalam agama menghalalkan cara TUN????? jangan sebut pasal rasuah atau curi duit sebagai salah satu kesalahan dalam ISLAM.... semua tau tu..... tapi kena dihakimi dengan fakta benar... baru betul orang tu salah.... Sekarang report polis.... supaya Najib boleh di dakwa... tapi langkah sumbangan Dan perbuatan menghina TUN kita nak cerita lagu mana..???? Agama benarkan ker cara begini? apa yg menghalal kan dia bertindak begitu.... ISLAM apa dia ni?..... nak dengar kalimah Allah, InshaAllah, Dan memohon petunjuk Allah pun payah nak terpacul Dari mulut dia. Sekarang lagi mau korang jadikan dia Kitab rujukan. Weiiiii Allah berjanji akan menyimpan aib kita walaupun sebenar zarah weiiiii kalau Kita melindungi aib orang...again bukan bermaksud nak lindungi penjenayah yer... salah tetap salah kalau benar2 Dan terbukti salahnya... Hakimi mereka... bukan Kita yg jadi hakim. Tapi cara Tun... Allah murka.... kita lihat nanti bila Allah buka rahsia... jangan pula kamu kata kami yang cuba memburukkan Tun... ceritanya Tun yang tidak berhenti mengaibkan orang. YTL apa cerita... YTL.... oh stu lagi .... berapa orang billionaire Melayu? anak dia salah sorang kan..kan..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 6:47, dulu sekolah mana (?) Dalam sejarah Islam ada tak diceritakan tentang kejahatan abu jahal dan qarun.

      Kalau Tun fitnah, saman.
      Kalau Tun rasuah, dakwa.
      Itu bukan kategori buka aib, itu amanah...

      kenapa Islam benarkan sebat di khalayak ramai?

      Pi berubat atau pi mengaji lebih sikit.

      Delete
    2. ceritanya Sekarang...... apa bukti Najib tu jahat? zaman Abu jahal Dan Qarun tu dulu zaman bila bro? nabi Muhammad pun tak di lahirkan lagi.... AL-Quran pun Allah belum wahyukan sebagai telah lengkap..... hang nak cerita apa Sekarang? Saman tu zaman bila mula jadi cara nak selamatan diri atau tutup aib?.... Kaedah yg aku sebut kat atas clear...kalau Najib jahat... dakwa Dan hakimi .... kalau tak.. kaedahnya mengikut Islam bukan tabur Dan bercakap tentang keburukan Dan menjaja cerita yang kita semua tahu.... penuh dengan fitnah.... Sekarang aku cadangkan hang pegi belajar Dan ngaji sekali.... jangan ikut sedap cakap lidah lawyer buruk kamu ok. amanah yg yg hang maksud Tun cuba bawa.???.. sedang dulu bila orang nak bawa amanah rakyat... habis semua dia penjara.... Sekarang ni.... suruh Tun report polis sambil hntar file bukti. Balai polis terbuka 24jam.... tak macam pintu istana sentiasa tutup buat Tun konon untuk submit 1.2 juta tandatangan. nak himpun dengar ceramah 1000 pun payah lagi mau cerita 1.2 juta sokong deklerasi..... mimpi tak sudah2.

      Delete
    3. Makhluk anti TDM adalah Ustad Kejora liberal pengkagum KJ/Tun zzzz/Najibul Bullshit. Dia dulu mengkafirkan saya, Tun Mahathir & Dr. Zakir Naik. Spesi yg tak bernama & tidak diketahui asal usulnya. Entah2 anak haramjadah original tak?

      Delete
    4. zaman abu jahal, Rasullullullah belum dilahirkan?

      adoi anon 8:56, hang pi berubat...

      Delete
    5. Kalau Najib salah, pi repot ya??? yang Datok Khairudin tu pi repot, bukan pasal najib pun, sipi2 je... dah kena reman dan disoal siasat... lepas tu masuk tahanan tanpa bicara sekali dgn lowyer sekali... hang sembang apa anon 8:56? tak payah nak buat cerita bodoh kat sini.... pi repot konon.. dah tu claim pulak, najib tak salah sebab polis tak tangkap... ha ha ha !!! hang ingat cerita boboi ke ni baghal?

      Delete
    6. Ini bukan nak mencari keburukan atau kehinaan sesiapa.Ini adalah untuk mencari kebenaran.Kalau najib benar suruh dia tunjukan kebenerannya.Jawab semua tuduhan yang dibuat dengan fakta yang kukuh.Jangan memburukkan tun sebagai jawapan semua tuduhannya.Tun cuma bertanya .

      Delete
    7. saya cakap pasal Qarun...... Abu jahal tu tu mmglah zaman nabi. cerita mereka menjadi bahan penceritaan dalam AL-Quran sbg tauladan Dan sempadan. tolong faham isu.... isunya Allah melaknat kita membuka aib manusia Ain ...lebih2 lagi kalau ianya tidak soheh. kedua2nya anon2:02...... tau tak makna amanah..... apa ke jadah Tun nak selak semua.... sampai nak tau macam2.... selain PERTAHANAN Tun juga membuat Tuduhan.... alau Najib tak bentangkan bukti kebenaran... maa adalah wajib untuk Tun bentangkan bukti... sebab dia yang menuduh. Make sense?

      Delete
  8. repot banyak dah..tapi masalahnya..org yang buat repot lak kena siasat..kena tangkap..ko dok dalam gua ker...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, ye ke? Berapa bnyk report dan berapa ramai dh kena tangkap? Rasanya org yg ko sebut kena tangkap tu boleh pergi keliling dunia sambil selfie. Kejam sungguh najib sampai benarkan org yg ditangkap berselfie serata dunia. Kejam...kejam. Najib memang kejam. Bukan mcm zaman tun jadi pm dulu. Mana ada musuh politik yg kena tahanan isa dsb...hehe

      Delete
    2. sembang dengan boboi boleh lah anon 10:14 (malaun yg sama dgn 5:56).. tak pun kambing aku kat belakang rumah... masuk mahkamah, org mcm hang bakal terkencing dlm seluar ha ha ha!!! hang ingat kami baghal mcm hang ka??

      Delete
    3. Org mcm dia bukan saja terkencing dlm seluar - juga terberak berborai borai - sebab banyak sangat makan tipu helah Bugis Lanun yang busuk busuk, tak dapat nak control, dlm mahkamah pun nak terborai

      Delete