Wednesday, May 4, 2016

SUDAHKAH KITA SAMPAI...





Ke satu tahap...

eb7f16644416c7016616717467d3b97b_XL








Presiden yang tidak boleh lagi dipercayai..
Parti yang tidak boleh dipercayai...
Perdana Menteri yang tidak boleh lagi dipercayai..
Kerajaan yang tidak boleh dipercayai..

Harap belum


19 comments:

  1. Keh-keh puak hangpa aje yg boleh dipercayai? hampeh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa nak caya puak hangpa pulak?

      1MDB macam macam helah. Komen Ketua Odit pun di rahsiakan. Pengerusi PAC pulak beritahu depa yang bagi testimony boleh tutup microfon kalau tak mau testimony itu di rekod dalam Hansard Parlimen, membikin katun itu PAC hearing.

      RM2.6 bilion pun mula mula tak mahu ngaku. Kemudian cakap macam macam. Jumlah masuk ekaun Najib pun sebenarnya RM4.2 bilion, dari 5 punca berlainan, termasuk dari anak syarikat 1MDB - SRC International.

      Siapa nak percaya lagi macam itu? Melainkan penyokong Najib yang dah makan dedak.

      Delete
  2. Di doakan agar tak mencapai tahap tu lagi.

    Tapi klau harga minyak dan komoditi terus merudum dalam jangka masa lama.

    Susah nak cover masalah.

    Takkan nak tekan rakyat lebih dari 6% lagi. Takkan nak korek wang simpanan rakyat. Takkan nak keluar duit dari poket sendiri. Takkan nak crita tentang negara berpendapatan tinggi.


    Nilai wang semakin menurun. Kepercayaan rakyat pun boleh ikut menurun.

    Kalau anak ada masalah ekonomi boleh minta kat bapa. Kalau bapa ada masalah ekonomi takkan nak minta kat anak. Harap bapa jangan cari along.

    Kalau boleh, tunggu dan lihat pru nanti.



    ReplyDelete
  3. Macam citer kat mesia jerr...

    Seorang wanita yang memiliki wang bernilai A$4.6 juta (RM13.8 juta) didakwa di mahkamah di Australia selepas cuba melarikan diri dari negara itu ke Malaysia, lapor media hari ini.
    Wanita berusia 21 tahun itu ditahan ketika menaiki pesawat udara dari lapangan terbang Sydney malam tadi.
    Kata polis wanita terbabit menerima wang berkenaan yang dimasukkan secara tidak sengaja ke akaunnya pada 2012 dan ketika itu dia baru berusia 17 tahun.

    Tidak diketahui dari mana wang itu datang dan identitinya tidak didedahkan kerana masih di bawah umur ketika kejadian berlaku.
    Tertuduh berdepan dakwaan menipu dan melakukan jenayah dengan sengaja. Dia mengaku tidak bersalah atas semua tuduhan berkenaan.
    Dia tidak memulangkan wang berkenaan dan bersembunyi selama empat tahun sebelum polis mengeluarkan waran tangkap ke atasnya dua bulan lalu.
    Menurut keterangan polis di mahkamah wanita terbabit membelanjakan AS$1.1 juta (RM3.3 juta) sepanjang tempoh empat tahun lalu untuk membeli pelbagai barang mewah seperti beg tangan dan kasut.
    Daily Telegraph melaporkan kira-kira A$3.3 juta (RM9.9 juta) lagi masih belum ditemui.
    Mahkamah tidak diberitahu bagaimana wanita itu mengeluarkan wang berkenaan dari akaunnya sebelum pihak bank bertindak menghalangnya berbuat demikian.
    Mahkamah membenarkan dia diikat jamin sebelum perlu hadir di mahkamah pada 21 Jun ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warga Malaysia ke pompuan tuh? Jenis camtu tak perlu di hormatkan dengan panggilan wanita dsb nya. Curiga bebenor keadaan dia.

      Kalau warga Malaysia, kot wang itu dari 1MDB. Ada kaitan dengan Ah Jib Gor atau Rosy ke dia? Dulu PMO dah kata ada legacy of wealth. Dah kena tempeleng dek adik adik Ajib yang keluarkan kenyataan media mengatakan bapak diorang tak kaya.

      Sapa boleh caya lagi camtu?

      Delete
    2. Katanya banking error saja.

      Baca di sini nampak clear sikit: http://www.smh.com.au/nsw/student-given-46m-in-westpac-overdraft-error-may-not-have-broken-law-magistrate-20160505-gomxti.html

      Delete
  4. Dah sampai dah pun bro
    Cuma pemakan dedak dok spin kata belum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai mana bro .. hospital gila ? dont swallow everything madey said .. he is grandmaster politikus ... the one create DSAI the other grandmaster too ... madey kill DSAI political career ... now madey want to kill DSN ... sorry bro madey kempunan je lah .. madey and kroni will just perished and go fly kite !!

      Delete
    2. hahhahaha....

      hidupla dalam fantasi ko tu...makanla dedak tu slagi najib tabur...yang duk bekap najib la ni cuma tu jenis ja...pemakan dedak ngan puak yang dok pecaya cita pemakan dedak nie ja....orang len dah x caya kt najib dah...jgn smpai umno yg jadi mangsa nti...

      Delete
  5. Dah sampai dah pun bro
    Cuma pemakan dedak dok spin kata belum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai mana bro .. hospital gila ? dont swallow everything madey said .. he is grandmaster politikus ... the one create DSAI the other grandmaster too ... madey kill DSAI political career ... now madey want to kill DSN ... sorry bro madey kempunan je lah .. madey and kroni will just perished and go fly kite !!

      Delete
  6. Dah lama sampai..da sampai zaman tun dolah lagi...

    ReplyDelete
  7. dah sampai lama. Pening tak bergerak lagi ke destinasi baru yang lebih damai

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak gerakan arus songsang .. arus subversive .. sorry bro .. go fly kite !!

      Delete
  8. jauh belum ... kayu ukurnya zaman madey sendiri .. 22 tahun buat macam2 onar tapi negara tetap maju ke depan .. tapi madey dan kroni juga yg kaya raya dan semakin tamak. DSN pula baru 6 tahun dah menunjukan potensi walaupun banyak cabaran dari segala sudut ... saya nampak DSN will succeed and prevail ... madey and kroni will perished and go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah Jib Gor success apa? Cuba habaq sat?

      Delete
    2. Ah Jib Gor meniaga buluh kasap.
      Modal hilang , untung pun lesap.



      Delete
  9. melayu sudah kurang ajar sekarang...hasil didikan anwar dan mahathir....and the gang.
    x dapat kuasa meroyan tak sudah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kurang ajar tu hanya terjadi kepada manusia yg gagal menggunakan otak. Diberi ilmu dan pelajaran pun tak mahu berfikir yg mana baik yg mana buruk.

      Delete