Tuesday, May 31, 2016

MAT SABU TENTU TERKEJUT BEROK



Tenggelam punca, panik semacam....

PAS tampil menonjolkan imej Melayu hulubalang apabila imej dan integeriti ulamaknya sudah terhakis.

Menyedari modal "Islamnya" sudah tidak laku, maka imej "Melayu" cuba ditonjolkan kerana dilihat orang Melayu lebih mudah ditololkan dalam politik.

Pemimpin PAS dilihat tiba tiba cukup wang untuk berpakaian mahal ditempah khas. Mungkin ada lori duit tetbalik atau "musim derma" belum habis lagi.

Tentu Mat Sabu menyesal habis keluar PAS, kalau tidak tentulah dia lebih hensem dengan imej hulubalang. Apapun Mat Sabu tentu terkejut beruk, tidak sangka PAS begitu cepat muflis idea.

Alang alang berkawan dengan Pahlawan Bugis, pakaian panglima sebegini sangat sesuai untuk sekapal.

Kalau sudah boleh berpakaian sebegitu, joget lambak lebih sesuai.

Laungan Takbir !!! Sudah tidak relevan.

34 comments:

  1. KD, selama nie aku and kawan kawan ingat kami semua akan pangkah Pas laa sebab UMNO kami sekali kali tak akan sokong dah due to Najib harami and bahalol punya MT and Bengong punya ketua ketua cawangan yg makan dedak...tapi nampak gaya kami semua lebih baik tak keluaq undi lah cam nie daripada nak pangkah PAS nie sebab dah tak nampak clear direction dah...dari ulama dah ke pahlawan melayu pulak dah and semakin hampir dah nak ikut pahlawan bugis yg penakut even nak face reporter....
    Hadi awang lebih baik msk umno aje and tak payah dok mengaku ulamak coz ulamak tidak akan berkawan dng penyangak and penyamun NO1 dalam dunia...
    kepada go fly kite....jng lupa kelmarin hari SELASA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih bermimpi dalam mimpi... harapkan strategi dangkal sebagai umpan dapat pancing hasil yg lumayan .. namun mimpi Selasa tetap cukup manis di mimpi basah kan ... tohmahan madey cukup indah di spin sampai PRU14 ... teruskan impian tu wahai protun ... bergayut lah dengan bulu ketiaq madey semasa hayat dia masih ada lagi... moga korang bahagia selalu .. go fly kite dreamer !!

      Delete
    2. Soal nya mana satu yang lebih merosakkan bangsa Melayu dan negara, Bang. Kawan rasa Bugis Lanun tuh. Panjang senarai apa yang dia buat yang tak betul dari segi itu -

      - Tak ngaku dia Melayu, kata dia Bugis, "Jugak pendatang" konon nya, sebab nak ambik hati Cina DAP dll yang kena gelar pendatang.

      - Buang ISA sebab Lim Kit Siang dan Guan Eng benci dan bantah sebab depa kena ISA dulu

      - Nyaris buang Akta Hasutan yang melindungi Ketuanan Melayu dan Kedudukan Istimewa Melayu dalam Artikel2 sensitif dalam Perlembagaan

      - Ketepikan DEB yang dulu Tun Mahathir giatkan dan dah dapat 23% kekayaan korporat untuk kaum Melayu dan seorang Melayu jadi billionaire - Syed Mokhtar Bukhari. Najib tak berani nak kira berapa % kekayaan korporat Melayu sekarang, takut dah merosot di bawah pemerintahan dia. Dia timbulkan seorang Melayu billionaire jugak - dia sendiri, songlap RM4.2 bilion ke dalam ekaun2 bank dia.

      Macam macam lagi boleh di senaraikan, tapi memadai lah tu buat kali ini.

      Delete
    3. sejak bila lah plak 23% kejayaan corporate tu Tun yang bawak.....? adehhhhh bai.... nipu tak habis...... ni macam nak main perang saraf..... mana Plak sorang Melayu jadi billionaire.... siallah.... kau ingat anak dia mukhzani tu takat jutawan jer ker?... billionaire cina yang dia kumpul kau tak nak cerita ker?.... kejayaan jugak tu kan?...... naper tak sebut berapa ramai? gerakan sial apa korang ni?

      Delete
    4. 5.30

      "ejak bila lah plak 23% kejayaan corporate tu Tun yang bawak.....?"

      Bukan setakat 23% kejayaan korporat, kejayaan Tun menghasilkan golongan berpendapatan sederhana terbesar didunia, menaik kan taraf hidup kaum bumiputra, tiada lagi rakyat hidup gunakan pelita dan air minum tidak dirawat.

      Apa yang lebih penting adalah membawa negara keluar dari zon negara miskin, berpelajaran dan kesihatan bertaraf dunia, lihatlah negara2 jiran sebagai
      perbandingan.

      Sebagai perbandingan juga,

      Tun mengharumkan dan menaikkan maruah dan penghormatan mesyarakat dunia terhadap malaysia.

      Apa pula kejayaan Najib?

      Delete
    5. Anon 5.30PM...........Saya adik beradik seramai 12 orang mengucapkan
      terima kasih kepada Tun Mahadir. Dengan dasar beliau, saya adik beradik
      dapat melanjutkan pelajaran ke institut pengajian tinggi, bahkan 4 orang
      daripada kami berjaya keluar negara menyambung belajar ke peringkat sarjana.
      Jika tiada Tun Mahadir, di manalah kami adik beradik sekarang......????
      Bapa saya cuma seorang buruh kasar dan ibu saya surirumah.
      Bapa berkerja siang malam mencari makan.
      Pendapatannya cukup untuk makan sahaja.
      Selebihnya adalah bantuan kerajaan.
      Setiap seorang daripada kami diberikan biasiswa Rm15..00.
      Duit ini digunakan membayar tamban bas sekolah.
      Kalau tiada semua ini, tiadalah golongan menengha Melayu
      yang kaya raya sekarang.

      Delete
    6. Kekadang aku rasa pelik dgn cara korang buat ulasan. Ada ke patut bezakan org ni kasi rugi duit negara 5 bilion, org satu lagi 1 bilion, maka yg rugikan 1 bilion lebih mulia. Bodoh apa ulasan begitu. Sebagai pemimpin, setiap sen duit negara adalah amanah. Mana ada mulianya kalau ada pecah amanah, salah guna kuasa dan rasuah! Kalau dapat buktikan najib ada salah guna kuasa dan tun madey juga ada kesalahan sama sewaktu jd pm, kedua2nya tidak layak diberi kemuliaan. Soalnya mana bukti kepada tuduhan2 ke atas keduanya. Org alim sebut diam adalah benteng kebodohan.

      Delete
    7. 9.26 "Soalnya mana bukti kepada tuduhan2 ke atas keduanya."

      Tidak cukupkah bukti diberikan merata dunia menunjukkan kesalahan najib?

      Kenapa najib tidak menyaman media seluruh dunia, dimana maruah rakyat? Adakah najib punyai maruah?

      Bagaimana pula duit berbillion billion masuk dalam akaun peribadi?

      Putera arab derma?

      Kenapa pula putera arab tersebut di siasat oleh pihak berkuasa enam buah negara berikutan penggubahan wang haram?

      Najib tidak menyedari wang masuk akaun peribadi beliau?

      Bagaimana pula najib boleh berjoli sakan bergembira dengan berpuluh puluh juta berbelanja diluar negara?

      Sumber dari Harta pusaka?

      Kenapa pula adik beradik najib bantah kenyataan ini?

      Sila beri penerangan kepada kami rakyat marhaen?

      Delete
    8. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

      Delete
  2. Binatang khinzir laknat la kamu semua.
    Alhamdulillah melayu islam dah beebaik2 tapi hati kau org semua hati babi.
    Mudah2an Allah jadikan hati2 kamu kembali mencintai saudara seagama.
    Apalgi saudara yg kita ada selain saudara seagama dan islam sj agama hidup dan mati.
    Berperasangka baiklah wahai hati3 khinzir semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kamu Islam yang bagus dan ikhlas, tak memaki hamun mengata orang babi dll.

      Kalau Islam laknatullah.

      Entah entah kamu kafir DAP menyamar sebagai Islam.

      Bertaubat lah, Mamat.

      Delete
    2. 3.20 sebagaimana kamu melaknat orang lain, cerminlah diri sendiri kerana rupa kamu tidak tumpah seperti khinzir.

      Jika kamu mencintai saudara seagama jangan bersekongkol dengan pemimpin yang menyeleweng dan menyamun wang rakyat.

      Jika kamu bukan khinzir yang tidak punyai akal, mengambil upah hasil pemberian najib dan proksinya terang dan jelas hasil dari perbuatan haram nya, kembalilah ke pangkal jalan. Bertaubatlah chai, seterusnya dapatkan khidmat terapi merawat penyakit anjing gila kamu tu....bagaimana kah caranya kamu ingin bersihkan diri dan jiwa kacau kamu?

      Delete
    3. Utk badawi kalau mati layak dikencing kuburnya..utk najib pulak kalau dah mampus maka wajib di berak kuburnya.

      Delete
    4. Diorng dapat tempat kubur di perkarangan Mesjid Negara ke? Dulu tengku A Rahman yang bodoh dan derhaka kasi Spore kpd Lee Kuan Yew FOC tu kata ada 4-5 tempat saja. Dia di kuburkan di situ ke? Kalau tak ramai nak kecingkan kubur dia.

      Ni laknatullah Bugis Lanun ada tempat di situ juga ke? Bapak dia Tun A Razak di situ tak masalah. Tapi anak dia kalau di tanam di situ, kotor le setiap bang dan doa yang di lakukan di Mesjid Negara.

      Sokong 1237, Bugis Lanun sekurang kurang nya layak di kencingkan. Tanamkan dia di kubur yang rakyat boleh kencingkan. Sabelom itu, masukkan dia ke cell di sabelah Anwrul Al JUB di Sg Buluh.

      Delete
  3. KD kalau pandai sangat komen itu komen ini, ini tak betul itu tak betul, kau je la yg jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau aku PM, bererti Najib sudah berundur, isu selesai.

      ProTun balik UMNO, pemimpin PAS diberi tempat dalam kabinet.

      Islam dan Melayu diperkasakan. ISA dikembalikan.

      Tubuh Suruhanjaya Diraja siasat 1MDB dengan semua yang terlibat tidak terkecuali menyokong secara salahgunakuasa.

      1MDB dibentangkan dalam parlimen untuk diresolusikan, GST disemak semula kepada kadar yang lebih rendah atau dihapuskan serta sistem petcukaian yang lebih adil. BRIM dimansuhkan dan diganti dengan bantuan kewangan aktiviti ekonomi.

      Delete
    2. Ye betul najib laknatullah itu patut di hukum gantung sampai mati..tapak rumah dia pulak patut di korek dan di humban ke laut..itulah hukuman yg layak kpd penyamun harta negara..dasar penyamun bugis manusia terkutuk.

      Delete
  4. Selepas umno tukar jadi bugis, pas nak jadi melayu, dulu jadi arab, katanya pakaian sunnah. Dah buang sunnah baju. Kalu ikut sejarah yg ditulis, orang melayu tak berbaju, yg berbaju cantik pembesar dan raja aje. Kira nak jadi pembesar tu. Habis semua baju pengantin lelaki diborong pemimpin pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kalu ikut sejarah yg ditulis, orang melayu tak berbaju"

      Mana kau cite orang Melayu tak berbaju zaman dahulu? zaman batu ke? kalau zaman batu, semua tak berbaju.

      Agak2 la nak cakap pun, cakap tanpa fakta! Kesian anak bangsa tak pernah nak kaji bangsanya sendiri. Hanya tau nak dedak je!

      Delete
    2. Tolong baca buku abdullah munsyi. Tidak berbaju bukan bermaksud bogel

      Delete
  5. aku sokong KD jadi PM..lebih dari AH Jib gor jd PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku fikir kalau KD jadi PM pun lebih baik dari Bugis Lanun yang tak ngaku dia Melayu, cakap dia "jugak pendatang", asyik nak ambik hati Cina DAP dll, buang ISA, nyaris buang Akta Hasutan, ketepikan DE, buang Kementerian Pembangunan Usahawan, kasi biasiswa kpd kaum terkaya dah berpuluh tahun di negara ini, dll dll dll.

      Mesti gantikan Bugis Lanun yang bikin 1MDB terhutang RM50 bilion, hentam RM4.2 bilion masuk ekaun2 dia, ekaun2 bini dia, anak tiri dia, kawan dia Jho Lo dsb nya.

      Delete
  6. Aku caya PAS ada semangat Melayu kalau ada ramai macam Nik Abduh dan takda lagi macam bapak dia yang kata "Ambo buke Melayu".

    Mat Sabun tak masuk buku le. Dia dok cium bontot kapir Cina Bukit pendatang Lim Guan Eng tak hasbis habis, mana Melayu nya mcm itu.

    ReplyDelete
  7. "Melayu lebih mudah ditololkan dalam politik" ish ish ish marah orang melayu tetapi itulah hakikat nya. Mereka seronok ditololkan kut....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 juta orang melayu sudi berketuakan penyamun, tak tolol lagi ke tu?

      Delete
  8. Harap-harap tak ada lagi orang yang cium keris untuk membuktikan pahlawan sejati. Harap cakap berdegar-degar dengan aksi sang wira. Hakikatnya pengecut dan tak ada telor.

    ReplyDelete
  9. Harap-harap tak ada lagi orang yang cium keris untuk membuktikan pahlawan sejati. Harap cakap berdegar-degar dengan aksi sang wira. Hakikatnya pengecut dan tak ada telor.

    ReplyDelete
  10. Jing Projibo,

    Ko givap le, Jing. Ko sorang aje di sini yang Projibo. Bo jalan, Jing. Ko kena hentam, sembam, perli, kutuk, caci, ketawakan tiap kali ko masuk sini.

    Baik ko gunakan masa coba pujuk Jibo angkat tangan. Runding dgn pihak pihak tertentu supaya boleh keluar behijrah anak bini dengan janji tak akan di tangkap, di dakwa di Mahkamah.

    Kalau tak, bila Pandi tak lagi jadi Peguam Negara nanti (mana tau dia kena sakit gagap ke), orang lain jadi Peguam Negara, alih alih keluar aje perintah PN baru supaya heret Bugis Lanun ke Mahkmah. Daah, nanti kena masuk cell sabelah Anwar Al Juburi.

    ReplyDelete
  11. PAS ni kata orang dah buang tabiat. Tanda-tanda nak berkubur dah. Sebab tu para pemimpinya mula syok sendiri. Tak pernah kelakuan macm ni, ngaalhkan UMNO. Ni macam zaman Hang Tuah...
    Saya cadangkan hari-hari pemimpin PAS pakai macam ni baru orang ramai tertarik dan tergelak.

    ReplyDelete
  12. PAS ni kata orang dah buang tabiat. Tanda-tanda nak berkubur dah. Sebab tu para pemimpinya mula syok sendiri. Tak pernah kelakuan macm ni, ngaalhkan UMNO. Ni macam zaman Hang Tuah...
    Saya cadangkan hari-hari pemimpin PAS pakai macam ni baru orang ramai tertarik dan tergelak.

    ReplyDelete
  13. Adakah PAS sudah buat kumpulan DIKIR BARAT.....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kot diorang dah ada macam macam kumpulan silat. Sebab Nik Abduh meradang Tongkang Lim Guan Eng kata dia macam macam. Ada di beritakan hari ini.

      Delete