Thursday, May 12, 2016

PERINGATAN TERAKHIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD




Image result for tun dr mahathirWahai pemimpin UMNO, ingatlah akan masa depan kamu. Pengkhianatan kamu akan dibalas dengan cara yang setimpal di dunia dan di akhirat - 
Tun Dr Mahathir Mohamad 
http://chedet.cc/?p=2115

52 comments:

  1. Assalamualaikum. semoa semua dalam keadaan sihat wahafiat

    ReplyDelete
  2. Peringatan itu berbaloi jika tun masih ahli umno. Sekarang tun adalah orang luar, apa maknanya peringatan tersebut? Kalau ada pengkhianatan pemimpin umnopun, tun sudah tidak berhak menegur kepada pimpinan BEKAS partinya. Tun tergesa2 keluar parti tempohari, sayang sungguh. Pemimpin umno hanya mencebik peringatan ini. Mereka tersenyum walaupun peringatan ini kena batang hidung mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun sekarang rakyat biasa.

      Sebagai rakyat biasa saperti kamu lebih berhak menegur kerjaan kerana kerajaan terbentok atas sokongan rakyat.

      Delete
    2. Kalau tun tak keluar Umno pasti beliau dah kena pecat.

      Delete
    3. Kalau nak menegur benda yg betul tak perlu ada dalam atau luar umno.
      Di dalam atau di luar tak menjadi persoalan.

      Sesuatu nasihat yg baik tu patut diterima.
      Kita jangan tengok siapa yg bercakap, sebaliknya tengok pada apa yg DICAKAPKAN.
      Siapa yg bercakap tu tak mustahak.
      Benda yg DICAKAPKAN tulah yg penting.
      Kalau betul apa salah kita terima dgn dada yg terbuka??

      Lainlah kalau kita dinasihatkan menyokong KEMUNGKARAN.
      Itu memanglah tak boleh dan ianya adalah SALAH di sisi AGAMA.

      Jangan hitamkan kita.
      Lembutkan hati utk menerima nasihat yg baik kerana Allah.

      Delete
    4. Mohon tambah nasi sekupang...

      KEBENARAN juga bukan hanya ada di Malaysia atau di Saudi Arabia.
      Carilah ia di mana2

      Delete
  3. Anon 4:57, itulah yang sepatutnya dilakukan oleh semua ahli UMNO, apabila pemimpin mereka (imam) sudah melakukan kesilapan, peringkat awal tegur, nasihat tetapi jika pemimpin tidak mengendahkannya, kenalah tunjukan bantahan.

    Peringatan kepada UMNO memang dari rakyat, di luar UMNO dan itu lebih merbahaya buat UMNO jika masih tidak memberi perhatian. Dunia sudah menunjukkan jijik kepada UMNO dan kamu masih tersengeh bodoh.

    Apabila imam tersilap atau terlupa melakukan rukun sembahyang, maka makmum sunat mengingati imam dengan cara ucapan tasbih (Subhanallah) bagi makmum lelaki dan dengan cara tashfiq bagi makmum khuntsa dan perempuan. Jika imam menyedari akan kesilapannya lalu mengerjakan rukun yang tertinggal itu, maka wajib bagi makmum mengikut imam tersebut.

    Akan tetapi jika imam tidak juga melakukan rukun yang tertinggal itu, makmum tidaklah boleh terus mengikut sembahyang imam tersebut malah haram hukumnya. Oleh yang demikian makmum wajib berniat mufaraqah dan menyelesaikan sembahyangnya secara bersendirian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali.

      Tapi bagi puak penyokong Najib ni, dia tak buat salah silap apa. Malah nampaknya mereka sudah lupa rukun sembahyang, rukun iman. Rukun Negara pun dah tak ingat.

      Bila kita tegur, kita yg dikataka tak khusyuk, sengaja mencari salah orang. Malah kain baju yg kita pakai pula dikritik. Kita yg salah dari serba segi. Salah hingga ke mak bapak kita. Itulah fe'el FANATIKUN NAJIBUN.

      Delete
    2. Maksudnya : tun and the gang dan pembangkang suci bersih, tepuk air di dulang terpecik kat muka sendiri. Keluar dari mulut harimau masuk ke mulut buaya. Pembangkang ni cam buaya bangkai pun dia bedal.
      Ahli umno manusia biasa tentu ada silap, ada yg terkehel, cari jln cam ne nk insafkn mereka bukan nya bersekongkol dgn dapigs utk jahanam kn bangsa kita.

      Delete
  4. Alangkah baiknya sekiranya Tun tidak pernah berhenti untuk singgah dan mencemarkan diri masuk ke "majlis" BERSIH di Dataran merdeka kelmarin. Orang yg pernah sehebat Tun selain daripada UMNO, Tun tidak perlu untuk bergabung dengan sesiapa pun lebih lebih lagi pemimpin Cina DAP yg juga dikenali sebagai parti pembangkang dan juga parti musuh ketat terhadap ajaran Islam itu. Tun tidak hanya kehilangan rasa hormat orang Islam terhadap Tun malahan Tun juga telah dihina dengan teruknya olih mereka yg berada didalam pakatan pembangkang itu.

    Kami berasa sangat bersimpati dengan kedudukan Tun sekarang. Begitu hebatnya takdir ALLAH keatas pilihan tindakan Tun sehingga ke hari ini. Subhanallah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam adalah agama yang sangat bertanggung jawab kepada keseluruhan manusia ciptaan Allah bukan sekadar buat mereka yang beragama Islam sahaja. Nabi Muhammad s.a.w. sendiri tidak pernah meminggirkan kaum bukan Islam di zaman Nabi apatah lagi kaum Yahudi. Tun Dr Mahathir adalah seorang pemikir yang sudah menimbang baik buruk permainan politik si Najibul yang tidak pernah jujur ikhlas memimpin melainkan sekadar memuaskan nafsu serakah dunia kebendaan mereka suami isteri. Najibul menakut-nakutkan kaum Melayu dengan kecurigaan kepada kaum bukan Melayu. Bila berdepan dengan kaum bukan Melayu pula beliau menjanjikan segala kebebasan dan kesamarataan berkonsep 1 Malaysia. Najibul mengamalkan politik rasuah, cash is king. Beliau tidak peduli pun kepada masa depan Malaysia, perpaduan , sikap bertoleransi, hormat menghormati di antara kaum, cinta kepada Negara nan satu. Setiap rakyat Malaysia adalah bertanggung jawab terhadap satu sama lain. Rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, bangsa dan agama berhak mendapat kepimpinan daripada seorang yang bersih, jujur dan amanah bukannya seorang pengamal rasuah dan memimpin sesuka hati dengan sikap kuku besi hingga sanggup menindas sesiapa sahaja walau timbalan sendiri. Sekurang-kurangnya Tun Dr Mahathir tetap seperti dahulu walau di puncak kuasa, seorang yang jujur, berterus terang tanpa perlu hipokrit untuk mempertahankan nafsu serakah kepada kebendaan duniawi seperti Pengerusi Penasihat 1NDB yang penuh skandal yang terang lagi nyata.

      Delete
    2. Wahai mamat 533,

      Takda salah nya Tun berdamping dengan Cina DAP untuk mendapatkan Najib undur atau di ganti.

      Tapi Najib pulak membuang ISA dan nyaris buang Akta Hasutan sebab nak menyenangkan hati DAP - Kit Siang dan Guan Eng kedua dua nya dah kena ISA dan DAP coba ungkit Ketuanan Melayu dan kedudukan Istimewa Melayu yang tersergam di Perkara Perkara sensitif dalam Perlembagaan negara yang di lindung oleh Akta Hasutan.

      Nyata bahawa Tun ha nya mahukan Najib undur atau di ganti, masakan DAP mahu Kerajaan Najib di gulingkan.

      Siapa kata Tun "telah dihina dengan teruknya olih mereka yg berada didalam pakatan pembangkang" itu? Kamu yang kata? balik kampong le. Atau balik Tongsan lah kamu.

      Delete
  5. Selagi Mukriz tak jadi PM, Tun M akan menjadi peragai buruk macam ini. Semasa Tun M sebagai PM anaknya jadi billionaire. Sekarang dah pencen nak Mukriz jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau merapu macam orang mabuk ketum ni bongok?

      Delete
    2. terlebih ketum pa

      Delete
    3. Anonymous Thursday, May 12, 2016 6:10:00 PM ini adalah FANATIKUN NAJIBUN.

      Delete
    4. anon pemakan dedak 6.10pm...
      bila makan dedak banyak..otak pun sudah jadi dedak..pe yang org yang sama makan dedak cakap, awak sebagai pemakan dedak, akan sokong..kesian..mana yang salah dan betul pun dah tak tahu nak kenal pasti...kesian..kesian..

      Delete
  6. hmmm tahu pulak org tua ni tentang balasan di akhirat.....masa jadi presiden dulu dia buat UMNO tunduk membabi buta , membisu dan akur dengan segala arahan nya, ada dia ingat balasan akhirat...????
    ada dia ingat balasan akhirat ke masa dia melesapkan beratus bilion ringgit duit rakyat dengan cara memberi peluang syarikat syarikat kroninya merompak di siang hari duit rakyat melalui projek projek meganya.....kenapa baru sekarang nak bersikap zuhud dan tawadhuk...??? moral of the story....ko ni Tun Mahathir, sama jer perangai nya mcm politician yg lain...apa ko ingat ko sorang jer akan terlepas dari balasan akhirat...sementara yg lain sangkut kat sana...??? pooorahh...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 6.13
      kalau ada salah guna kuasa zaman tun m dulu, report le..ni dok bising kat sini x de faedah jugak..skrg kalau tuan report lagi senang nak dakwa tun m sebab AG pun piiemm dah pegang..so pe lagi..g buat report..ckp kosong x de guna bro..najib dgn anwar sama je..ckp x buat, ckp je..bukti..air liur je kan tuan..x pe..dunia korang pegang tp jgn lupa akhirat nanti..

      Delete
  7. tun tahu kita tidak -atau hanya sedikit tahu
    tun nk bagi kita tau tapi undang2 najib menhalang ini berlaku
    2 kali dipanggil polis yg tak terfikir ini terjadi- apa sudah jadi ...sudah terjadi
    apa yg dia hambat di usia 91 ??
    kerana kasih nya pada negara dan rakyat bukan kerana mahu jawatan ??untuk apa ??
    tidak jawatan tidak habuan hanya untuk rakyat tercinta
    meraka kutuk situa 91 ,,,mereka hina bukan kah berjuang utk kebenaran itu juga satu ibadah ~~!!!!
    melihat dia hina olih kerana si91th ini di sesetengah dari kalangan mereka berkata si91 ini bersekongkol dengan pihak anti melayu anti islam
    tapi itu yg kita nampak ...TAPI ITU waktu dulu....tapi yg tidak kita nampak atau tahu tapi takmau tahu ini Sudah dan sedang menjadi2 diwaktu ini ia itu parti yg dulu pembela melayu inilah yg menghancurkan melayu dan menjahanamkan negara sebegini dimalukan disatu dunia.........masih tak nampak???nak nampak bila disepak ???
    KERANA DUIT NEGARA BINASA ,,,KERANA DUIT JUGA DAH RAMAI BERATUR TUNGGU NAK KE PINTU PENJARA ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pening najib dan mentri2 ketua2 habuan nya peduli ada
      situa 91 tak bolih buat2 spa2
      badan tak kuat
      berucap tersekat
      pengiring di'ikat'
      cakap banyak DI soal siasat
      Apa juga situa 91 buat dihambat
      seolah2 seperti mahu di tolak masuk ke lubang,,,,,,,,,,,,jalan menuju keakhirat
      aku akan menangis jika ditakdirkan situa 91ini pergi dulu
      jasa nya aku tak kira kerana itu kerja MALAIKAT ALLAH bukan memandai kita
      dosa2nya ??? ini pun bukan bidang kita
      ke neraka ke si 91 ni ??? pun bukan arahan atau kehendak kita!!! ini kerja Allah
      kerja si 91 ini akan ''terlengkap'' bila kain putih membalut tubuh nya
      tapi apa kah akan ada penyambung dari kita yg tubuh bermasih memakai warna kuning atau merah ????

      Delete
    2. Kepala hotak kau 630 mengata Tun Dr Mahathir tak boleh buat apa. Kau lihat lah nanti dia bawa 1.27 juta Deklarasi Rakyat kapada YDP Agong dan mmeinta Raja Raja "beri perhatian" kapada kempen "Selamatkan malaysia" dari porak peranda si Najib.

      Delete
  8. Di mana BERSIH itu haram di sisi Islam dan kerajaan?
    Apa tujuan bersih? maksiat?

    Apakah ahli umno yang sokong rasuah dan penyelewengan itu lebih mulia dari cina dap kapir?
    setaraf kot ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita mesti patuh pada Allah, Rasul dan Ulil Amri (ulil amri tu kerajaan memerintah), dh kerajaan kata haram sertai bersih sebab x de permit, so salah sesiapa yg menyertainya.
      Kerajaan yg ada sekarang kerajaan yg dipilih olih rakyat, bukan nya mereka memandai2 sendiri jadi wakil rakyat.....

      Delete
    2. Ulil Amri yg macam mana bro? Yang lidah tak bercabang?

      Perdana Menteri Malaysia kata "Dana RM2.6 billion adalah sumbangan politik oleh Kerajaan Arab Saudi". Itu versi terbaru utk Sejarah 2.6b yg berlaku pada tahun 2013.
      https://www.youtube.com/watch?v=-jqz3ts32Ls&feature=youtu.be&a

      Timbalan Perdana Menteri Malaysia pula dok cerita sampai tergagap2 kisah dia pergi jumpa 'Chief Investment Officer' dan 'Trustee' keluarga penderma Arab yg baik hati memberi sedekah peribadi 2.6b.
      https://www.youtube.com/watch?v=cBm_9xfmVNE

      Yang mana satu benar? Kerajaan atau penderma/keluarga Tok Arab? Perdana Menteri dgn Timbalan Perdana Menteri pun cerita hal 2.6b pun sesuka hati ikut versi masing2, nampaknya kita kena cari Ulil Amri baru le PRU14 nanti.

      Tapi dalam masa yg sama takkan kita nak biarkan pemimpin2 lidah bercabang ni terus memerintah Malaysia. Tapi tak tau le pulak, kot ramai spesis lidah bercabang ni dah jadi majoriti rakyat Malaysia!



      Delete
  9. Wahai puak pemakan dedak dan rasuah, samalah kamu seperti pemakan babi.

    ReplyDelete
  10. 1MDB dah terang2 terpalit perkara mungkar sampai satu dunia dok mengata tapi najib wat muka selambaaaaa jeeek...masih jugak ada org melayu nak sokong? Bodo...bodo sungguh..

    ReplyDelete
  11. Peringatan ubtuk TDM ...rumah kata pergi kubur kata mari...
    Sudahlah tu awat yang TDM sakit hati sangat dgn Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab Najib dah bikin 1MDB terhutang RM50 bilion sekarang. Akhir nya rakyat juga yang membeban hutang itu.

      Tanah 500 ekar bekas Lapangan Tebang Antarabangsa Sg Besi sepatut nya 30% dapat faedah nya kpd bangsa Melayu. Dah lah Najib ketetpikan DEB, tanah ini pun nak di songlap tak tau kapada siapa, kot songlap RM4.2 bilion wang 1MDB masuk ke ekaun2 di bank dia dari 5 punca berlainan. Dengan "circuitous methods", kata Tun.

      Awat hang bodoh sangat tak nampak langsung itu semua. Hang makan dedak ke, tahi Najib ke?

      Delete
  12. Najib belajar dari tun...sebab dia bapak segala penyakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kau tak membimbing kau masa kecil, tinggalkan kau di tepi reban babi masa berkerja di kebun, kau merayap, ambil tahi babi masuk mulut. Itu pasal mulut kau bau tahi babi.

      Kau DAP Cina Bukit, biadap & kurang ajar macam Tengku Aziz Naib pengerusi Emak bakap Lim Guan Eng begitu masa dia cabut keluar dari DAP dulu?

      Delete
    2. Apasal ni, asyik babi babi babi. Mak ayah awak tak pernah kata ke umpamakan orang dengan babi tu berdosa. Sebut ajelah apa yang nak ditegur, tak payah gunakan babi. Lagi pula, babi bukan minta jadi babi. Tak payah hina makhluk tu begitu sekali disamakan dengan perangai buruk.

      Delete
    3. Yelah kd, satu pihak jadi monyet, satu pihak lagi jadi babi. Sampai bila la benda ni selesai. Dok sumpah orang monyet babi monyet babi tak sudah2. Yang terlompat2 dan yang menyondol tak diketahuipun oleh najib dan tun. Monyet dan babi berperang di gelanggang terasing dihakumi nafsu amarah sendiri. Menang dapat dosa kalahpun dapat dosa.

      Delete
  13. Setiap orang kena cermin diri supaya tak lah nampak salah atau dosa orang je, salah dan dosa sendiri tak nampak. Balasan dunia akhirat pun sama, tak orang, tak kita, semua mendapat.

    ReplyDelete
  14. Anon 717.

    Tun x ajar berniaga cara hutang berbillion. X ajar kenakan GST.

    Tun boleh letak jawatan bila didesak dan dah insaf. Sekarang bila dia dah tak dikelilingi oleh pembodek, dia dah nampak kebenaran.

    Najib perlu belajar pelajaran itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas kaya kan cinapek2............

      Delete
    2. 10:37,

      Najib tak kayakan Cinapek? Jho Lo bukan Cinapek? Nampak aje bebudak tapi penipu bersubahat dengan Ah Jib Gor ngalahkan apek tua Kit Siang dan Guan Eng.

      Dahtu, Najib ketepikan DEB, sebab nak kayakan Cinapek2 lain. Nak senangkan hati DAP Kit Sial dan Guan Eng, dia buang ISA - kedua dua Cinapek itu kena ISA cukup bencikan nya.

      Najib nyaris buang Akta Hasutan yang ke dua dua tuh pun bencikan sebab melindungi Ketuanan, Kedudukan Istimewa dan kepentingan Melau yang tersergam di Prkara perkara sensitif Perlembagaan negara.

      UMNO mesti buang Najib, gantikan dengan yang lain, kalau tak, akan lingkup di PRU14.

      Delete
    3. Samalah tu, kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Ilmu najib datangnya dari mahagurunya dalam politik. Siapa mahagurunya? Guru memarahi murid kenapa rompak sampai bilion bilion! Sikit2 sudah la...

      Delete
  15. Tun yg pecah belah Melayu. Sudah bolayan sama Tun. Cakap x serupa bikin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tun yg pecah kan melayu..kasi le secara detail sikit..org pun nak tahu..habis tok jib korang cakap serupa bikin ke..kencing org lagi ada le..dia dah kaya berbillion2, korang pe dapat? antara tun m berbanding najib, macam langit dengan bumi..g le cium tangan najib tu..nanti dapat le sikit habuan..atau pun post pe yang tuan comment kat najib..mesti dapat dedak nye..

      Delete
  16. Walau apa Tun lakukan dahulu, dia dah sedar.

    Dia tak dapat sedarkan pemimpin baru. Dia tak dapat sedarkan perwakilan.

    So dia kena sedarkan rakyat yang pilih perwakilan dan pemimpin baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah dapatkan 1.27 juta Deklarasi Rakyat di tanda tangan. Dia kata nak bawak sendri kpda YDP Agong.

      Nak mintak Raja Raja "beri perhatian" kapada kempen "Selamatkan Malaysia" dari pimpinan Najib.

      Delete
  17. ha ha ha lawak antarabangsa . ho ho ho lawaknya hi hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nampak kepala bapak ko di bawah kelengkang ko? hohoho hihihi

      Delete
  18. dulu pun dia tak ingatkan kita dalam perkara dunia dan akhirat.... rasa baik mula dengan keluarga dulu kemudian peringkat adik beradik cucu dan baru ke rakyat....

    ReplyDelete
  19. Soalan nya ia lah orang tuh percaya kuat kah ada nya akhirat.

    Kalau tak, mana dia nak pedulikan amaran "Pengkhianatan kamu akan dibalas dengan cara yang setimpal di dunia dan di akhirat."

    Bantai saja le dia di akhirat. Dapatkan dia di gantikan. Bawa le 1.27 juta Deklarasi Rakyat yang telah di tanda tangani tuh ke DYMM YDP Agong dan mintak Raja Raja "beri perhatian" kapada kempen Selamatkan Malaysia tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:

      Bntai saja le dia di dunia.

      Delete
  20. Apabila kita memandu, kita jumpa tanda tanda jalanraya antaranya lampu isyarat di hadapan, awas kawasan kemalangan, selekoh merbahaya di hadapan dan lain lain bertujuan untuk keselamatan diri dan kenderaan.

    Adalah malang dan bodoh sangat rupanya apabila dimaki hamun papan tanda tersebut dengan pelbagai dakwaan.

    Apakah papan tanda tersebut mengajak buat maksiat, mengajak makan babi, mengajak amal rasuah (?)

    Tun Mahathir di saran seusianya lebih baik duduk di mesjid, beramal ibadat, main dengan cucu tetapi apabila Tun ingatkan tentang akhirat kenapa ada yang jadi monyet !!!

    ReplyDelete
  21. Apabila kita memandu, kita jumpa tanda tanda jalanraya antaranya lampu isyarat di hadapan, awas kawasan kemalangan, selekoh merbahaya di hadapan dan lain lain bertujuan untuk keselamatan diri dan kenderaan.

    Adalah malang dan bodoh sangat rupanya apabila dimaki hamun papan tanda tersebut dengan pelbagai dakwaan.

    Apakah papan tanda tersebut mengajak buat maksiat, mengajak makan babi, mengajak amal rasuah (?)

    Tun Mahathir di saran seusianya lebih baik duduk di mesjid, beramal ibadat, main dengan cucu tetapi apabila Tun ingatkan tentang akhirat kenapa ada yang jadi monyet !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang jadi monyet tuh sebab depa dah keturunan monyet dari dulu. Menjelma sakejap tapi bila di peringatkan sesuatu yang bikin depa menggeletar, depa jadi monyet semula.

      Delete