Saturday, October 10, 2015

ALANGKAH MOLEKNYA KALAU OTAK RAFIZI DIPINJAMKAN KEPADA KJ










# Untuk menjadi pemimpin utama masa hadapan mesti ada idea dan ilmu serta gaya kepimpinan mendahului masa.
Kalau sekadar masalah "bolasepak dan FAM" pun Kj masih terkial-kial menyelesaikannya, sudah tentu isu negara sebesar 1MDB bukan tarafnya untuk memikir dan menyelesaikannya.

Mungkin keakraban pak mertua menyebabkan telor anak menantu tersepit.

18 comments:

  1. Rafizi Ramli nie dah lah bodoh... PKR pon akui bodoh nak tukar..

    kau Kluang Haprak Bodoh pie ambik idea bodoh lagi lah kau nie bodoh.

    sama lah macam cabut jari jemari Blogger Boddoh drp menaip, boleh jadi Blogger lagi ker kau Banggang..

    aper, suruh arah orang lain... ermph memang kau nie specie banggang... betul lah kau Blogger Paling Banggang di Malaysia, mungkin jugak DI SELURUH DUNIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bangang adalah kau bukan KD bangang macam najib ,tak faham isi yang ditulis KD lain kali kalau tak faham maksud artikal ini tak payah masuk dan baca blog ini , kamu ini pun nak jadi macam jamal junos tu ka ,dah la barua najib lepas tu punya bangang tak tahu bahasa dan adap .

      Delete
  2. Anon 12:18....salleh said keruak tu pun pandai tulis di blog...tapi diangkat jadi menteri, siapa yang lebih bodoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruak tu bukan saja bodoh nak komen dekat blog keruak pun tak boleh pengecut si keruak tu sama la macam macai Najib dan Najib itu sendiri.

      Delete
  3. kesian ko kluang, dari najib sorang sekarang korang nak buruk2kan semua pemimpin BN ye...korang mmg nak BN kalah ye pru nnti bagi cina DAP perintah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah sekarang bukan najib seorang saja yang teruk , malah sudah nyata hampir 70 peratus kepimpinan umno jenis oportunis(hanya untuk kedudukan dan wang) kalau dak dah lama keadaan masalah ini dah dapat diselesaikan , harap faham , oleh itu jalan untuk umno dibersihkan dan semua ahli dan pemimpin bermuhasabah diri balik kepangkal jalan apabila mereka kalah tak ada kuasa , dan jangan nak ugut orang melayu yang bila umno kalah perlembangaan di tukar , hak melayu di hapus kan ,agama islam tidak jadi agama resmi ,ini semua satu penipuaan ,untuk makluman bukan satu perkara mudah untuk meminda asas asas perlembangaan , Saya asal Pulau Pinang dan membesar disini , kalau DAP mampu pinda undang undang tuboh negeri untuk bawa keluar penang dari malaysia saya rasa dah lama depa buat tapi tak mampu kerana terbukti dibawah undang undang tubuh yang pulau pinang milik sah kedah cuma pajak saja sampai tak ada bulan bintang ini sah , Saya anti DAP tapi sejak dua penggal mereka memerintah saya rasa baik Gerakan masa BN dulu dan DAP sekarang hanya lebih kurang saja ,hanya lebih cerita saja untuk sensasi , dari dulu sampai sekarang pun dua dua pihak lebih kurang saja , sudah la jangan bodohkan rakyat.

      Delete
  4. Anon 12:54 ....DAP boleh menang beberapa lagi kerusi milik lain-lain komponen BN selagi Najib jadi PM.
    Semua calon Melayu DAP tumpas dalam semua kawasan ditandingi.

    PAS, PKR dan PAN akan menang banyak kerusi milik UMNO selagi Najib jadi PM.
    DAP tidak akan dapat perintah Malaysia.

    Hanya Melayu Islam PAS @ PKR yang akan perintah Malaysia selagi Najib jafi PM...

    Tak perlulah guna taktik basi nak takutkan rakyat Melayu komonnya DAP nak perintah Malaysia.

    Azmin di Selangor masih kekal berkuasa dan UMNO hanya mimpi siang hari kalau dapat tawan semula Selangor selagi Najib masih PM.

    ReplyDelete
  5. Dap jd kambing hitam semata2 nak tutup kelemahan UMNO. Berusahalah utk jadikan UMNO kuat semula. Buang Najib jauh2. Jangan jd kaldai Najib.

    ReplyDelete
  6. Buang Najib naikkan anak emas Tun hehehe

    #orangmudatolakfitnah

    ReplyDelete
  7. DEIGN HARUS JUGA DILIBATKAN DALAM PERHATIAN BANK NEGARA KERANA MELIBATKAN PERALIHAN WANG YANG LEBIH BESAR RM30B, KENAPA INI DISENYAPKAN OLEH SPRM ATAS ALASAN TIADA KESALAHAN KERANA IA JUGA WANG RAKYAT

    ReplyDelete
  8. hehe...aku da kata mmg lawak kluang ni...sedangkan cina dap baru perintah pulau pinang da perangai cam sial bayangkan klu pegang negara...ari tu dpt perak mcm mna dorang buat kat sultan perak, mcm mna di pegang mb sapa yg jadi keldai sapa yg jadi anjing suruhan biar pun mb daro pas? orang melayu ni xmau blajar sejarah eh...tgk singapura 1 je presiden melayu pastu? cina masuk ramai2 singapura melayu pun jadi minoriti...kat perak dlu mereka perintah bagi kat orang dia pajak tanah 999 tahun...gila apa...mmg najib tu teruk jadi pemimpin tapi pemimpin2 kita dlu pun 2x5 juga ada yg x betulnya...saya pun dlm beberapa bulan dlu pun habis habisan hentam najib suruh berundur tapi dia ada sokongan kuat...apa kita boleh buat? klu diingat kembali 1mdb bukanlah menjadi punca kita semua nak najib berundur tapi sikapnya yg lemah...nak xnak berjuang dari dlm, desak najib buat perubahan dlm kepimpinan beliau...jgn jadi bodoh mahu gadaikan hak kita...orang melayu kenalah pandai berpolitik jgn biar emosi yg kuasai diri.

    ReplyDelete
  9. KD,
    PKR.......mana ada ahli akar umbi,bila pemilihan parti aja muncul......Keling lak tu,itu sebab ada orang nkata PKR ....parti Keling Ramai
    PAS ....kerjasama dgn PKR.....Ptui....apa orang PAS bangang macam kau ke.....yang PKR ambil KJ dari PAS itu apa hal
    Tak payah lah nak ambil alih kemuliaan kuasa ALLAH untuk meramalkan apa akan terjadi di masa hadapan.
    PKR sekarang dah berantak satu sama lain....MB Cap Ayam dan WAWI
    MENTOR kau dah banyak merapu dah,semalam mengaku tak buat laporan polis terhadap Najib kerana tidak ada bukti kukuh
    Beberapa hari lepas baru beritahu siapa yang layak anti Najib tetapi orang berkenaan tak ambil pot pun dan buat dek aja.......no response...buat malu aja
    La ini kedudukan ringgit dan KLCI baik sedikit,tak perlu pun Najib letak jawatan
    Najib merayau seluruh dunia tak kena tangkap pun....apa hal
    Kalau nak satux organasasi itu kuat bukan buang Presiden nya jauhx tapi pancung pihakx yang menjadi gunting dalam lipatan,apa lagi,musuh dalam selimut,batu api,nyamok,langau dan sampah yang ada dalam organasasi itu sendiri.....baru betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan perasan boleh dak , tak ada siapa yang lapar nak jadi gunting dalam lipatan , kemudian jangan seronok sangat nak najib lanun tidak ditangkap diseluruh dunia masih awal , lepas tu jangan terlalu seronok ringgit naik sikit kerana ini sentimen semnetara belum lagi pulih sepenuhnya ,sekarang sedar la jangan masih dok bemimpi ,orang lain dah ke marikh kamu masih tinggal tidur .

      Sedar la tak ada siapa yang lapar kebulor nak jadi penkianat kalau standard lanun bugis cuma ,mereka nak selamatkan umno dan negara daripada lingkup dik lanun , dari awal tahun samapai hari ini mereka cuma menyoal berkenaan takbir urus 1MDB yang sehingga sekarang tak dijawab soalan kemana pergi sebahagian dana RM 42 billion yang jawapan hanya menipu dan dolak dalih .Sekarang kita letak tepi pasal 1MDB Najib lanun wajib jawap soalan yang penting sampai sekarang dia tak jawab secara jelas.

      1.Dari mana wang RM 2.6 billion yang masuk dalam akaun najib lanun pada 2013 dan kalau ada orang bagi tau siapa perkara ini telah disah kan oleh najib sendiri dan SPRM memang masuk akaun beliau , sehingga hari tiada jawapan jelas cuma menipu dan memperbodoh rakyat tak pernah dibuat PM dulu masuk wang akaun sendiri dengan jumlah yang terlalu besar .

      2.Dah tubuh kumpulan penyiasat 1MDB kemudian kenapa menghentikan pula secara zalim dan terdesak dengan memecat AG Gani patail , tanngkap pegawai penyiasat dari SPRM dan Bank negara , kemudia tukar pegawai pegawai berkenaan , lepas pecat TPM yang menyoal serta yang lain lainnya orang cuma soal saja bukan bertindak kianat pun .Jadi semua ini jelas Najib lanun dah dicurigai dan menyeleweng .

      Jadi Anon 8.46 tak payah la nak mengada ngada cover Najib lanun ,sebab kamu tu dah la bahalol kemudian apa pun tak dapat macam blogger tersohor pre paid dapat juga BMW baru disamping wang kamu dapat dibodohkan saja sekarang jawab dulu dua soalan di atas tak payah mengada ngada.


      Delete
  10. Tak payah la kita nak bercakaran sesama kita disini.. Sahabat2 mari la kita jd melayu bersatu ..ini bkn cara selesaikan masalah. Bangsa cina ketawa melihat kita begini. Lupakn sengketa moh kita bersatu.

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Recycling itu baik & berguna untuk mengelakkan pencemaran & kerusakan alam semula jadi. Berita pun diulang-ulang dari pagi hingga ke larut malam. Filem2 P. Ramlee diulang tayang entah berapa kali, tapi tetap tak jemu & diminati ramai. So, what's the fuss are you on recycling...???

      Delete