Wednesday, October 7, 2015

MUHYIDDIN JANGAN SEKADAR PANDAI CAKAP...

Selepas Sultan dan Raja-Raja Melayu mengeluarkan kenyataan menegur kerajaan kerana lambat menyelesaikan isu 1MDB dan memberi kesan kemungkinan soal keamanan dan keselamatan.

Response yang kita harapkan dari pemimpin sangat lesu hatta PM pun masih membisu

Begitu juga pemimpin2 kanan lain kecuali tiba tiba Muhyiddin yang kita sangkakan sudah beku telah mengeluarkan kenyataan media.

Sejuk panas tenggelam timbul Muhyiddin tidak banyak membantu perjuangan rakyat. Mengharapkan Tun berseorangan sangat kejam.

Adalah disarankan Muhyiddin mengepalai rakyat untuk membuat satu laporan polis yang lengkap untuk diikuti oleh rakyat demi rakyat .

Tidak berguna sekadar cakap pandai dan mengharapkan rakyat berjuang sedangkan yang kelak memaut jawatan adalah meteka

10 comments:

  1. Alah.....sekejap ja tu...esok atau lusa PM menghadap bagi breifing senyap lah...macam tak tahu pula macam mana Kjaan buat kerja selama ini.Ini termasuk tujuan utama 1 MDB ditubuhkan.
    IPP.......YTL hilang sikit pendapatan.....kroni sapa eh...

    ReplyDelete
  2. Hehehe. Kuat sesungut anda. Mcm semut. Kita tunggu, klau ditakdirkn njib jtuh talak, siapa akn jdik Ahmad albab semua reta 1mdb... Kekeke. Semua auta punya prmimpin krjaang melayu moden. Hehehe. Rkyt (org mlyu) mkn asap jer lha.
    Jgn nnti ada 'maharaja' kna timbang kati. Perati2x. Kami rkyt bodoh hina tuli dh pesan2x.

    ReplyDelete
  3. episod kura2 dan sang kancil bermula lagi, pesan pada kura2 jangan kerap kepala disembunyikan untuk playsafe, si kancil sedang leka memagut pucuk ubi dan ulam raja, si kancil ni bijak tapi kadang2 ada juga kealpaannya, jika dia tidur kekenyangan atau sakit perut berehat mungkin si kura2 ada peluang menang, memang lumrah pegerakan kura2 perlahan, ayuh kura2 cepat sudahkan larian kegaris penamat.

    ReplyDelete
  4. Walaupun agak slow, plus point faktor beliau adalah isterinya yg bersih rekod, tak berkontroversi, low profile & tidak berkinja-kinja mengalahkan celebritiy & puteri raja.

    ReplyDelete
  5. Saya rasa takde maknanyer smua ini. Takde faedah langsung hnya drama2 bikinan tangan2 yg berkepentingan. Hingga keakhir hayat mmg beginilah rakyat malaysia.
    Nak harapkan pru14? Siapa kita nk undi selain umno? Pkr? Pas? Dap atau pan? Semua mereka tu pakatan politik jahanam. Sebab itu najib dan umno bermaharajalela buat apa sj. Sb dia tahu parti pencabarnya tak berupaya dan takkan berupaya dpt undi lebih dr dia unt bntuk kerajaan. Sb itu jibby sombong, angkuh dan bongkak. Sb itu zahid berani ckp style gangster!
    Nak harap raja2?? Huh kirim slm. Mereka smua dh mcm boneka. Agong pun xde upaya dan kuasa semua jibby dh cekau. Dh tu apa lg yg kita ada??
    Nampaknya kita kna merusuh dulu, declare darurat baru bleh bntuk krajaan baru lpas tentera ambik alih. Kalau tak...tak payah r kita celoteh sna sni lpas geram. Takde makna. Tun M pun smpai sudah tak buat laporan polis. Kalau tun buat, mybe polis ada "terpaksa take note" sikit. Ni org biasa yg buat...buatlah sejuta lapor pun, pasti kebakul sampah juga.
    kita dh takde pilihan. Sijibby dn penasihat sialnya dh nmpak bnda ni sblum kita. Sb tu dia berani.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
  6. harap tsmy bukanlah tong kosong macam zahid. nanti semua pemimpin umno pakat jadi tong kosong. bolehlah tsmy pi buat laporan polis kerana prinsip rukun negara yang ke2 iaitu kesetiaan kepada raja dan negara. bukannya kepada kerajaan. tsmy jangan malu-malu.

    kalu ikut perjanjian, kalu kontrak tamat, ipp akan jadi milik kerajaan. kerajaan dah bayar banyak, maka selepas tamat perjanjian, maka ipp akan dikendalikan oleh tnb. maka kalu dah hampir tamat, kenapa 1mdb pi beli ipp yang hampir lupus dan buruk dengan harga mahal? mungkinkah tnb akan dipaksa untuk buat perjanjian baru dengan 1mdb untuk ipp buruk milik 1mdb? so, jangan lupa untuk menjawab. so banyak la 1mdb punya hal, maka raja pun bertitah mencari kebenaran.

    ReplyDelete
  7. Ko pun satu hangok punya org la Admin,ko nak TSM buat apa lagi? Apa kah hentaman dan belasahan TSM sebelum ni thdp najib langsung tak dak nilai? Kita kena ingat dlm keadaan kebengesin najib dan serigala serigala nya TSM pastilah kena berhati hati.Kita tak boleh nak samakan posisi Tun Dan TSM ,Tun memang bebas utk menyerang sebab tak ada apa yg perlu beliau risaukan .Sedang TSM sikit buat silap beliau boleh dilakukan Najib.Tapi itu tak bermakna Tan Sri tak ambil kisah.Tapi beliau kena berhati hati di banding sebelum ni.

    ReplyDelete
  8. Yg pertahankn najib skrang pon umno
    Umno sama bodo
    Umno semua bodo
    Muhyidin pon sama bodo
    Rakyat meluat umno
    Tutup kedai lah umno pru akn dtg

    ReplyDelete
  9. Sepatutnya Muhyiddin dan semua pemimpin UMNO yang lain tak perlu takut dipecat kerana bertindak sebelum negara ini dijahanamkan oleh diktator Najib.

    Jika Najib pecat mereka ini kerana desak Najib supaya berehat sehingga siasatan kes berkaitan Najib selesai maka kita sudah tahu bahawa Najib TIDAK bersih. Jika Najib seorang yang bersih beliau tidak akan takut untuk memberi laluan kepada siasatan terhadap kes-kes yang melibatkan beliau.

    2 tahun sebelum pilihanraya adalah masa yang terlalu lama. Banyak kemusnahan boleh berlaku dalam tempoh tersebut. Tidak perlu tunggu mereka ini "memulihkan" 1MDB kerana mereka hanya akan memudaratkan lagi ekonomi negara dengan pelan pemulihan terhadap 1MDB mereka.

    Apa yang pelik ialah sebaik sahaja majlis raja-raja meminta 1MDB disiasat, sepantas kilat diumumkan tiada salah laku oleh pejabat peguam negara.

    ReplyDelete
  10. Kepada Pak Din, lupakan jerlah hasrat tu. Jangan termakan umpan yer. Bawak pikir banyak-banyak.
    Selagi DIA idup, jadik PM pun tak guna. Kena ikut rules dia (& his gang). Pak Din lebih maklum apa yang tersirat & tersurat di benak dia (& his gang).

    Kalau Pak Din tak ikur rules diorang nanti, nama Pak Din pun akan busuk dan dijaja kesalahan itu dan ini jugak.

    Saya yakin, ALLAH telah memberi pilihan terbaik dalam hidup Pak Din, sebab tu ada hikmahnya Pak Din turun takhta. Seperti yang saya kata sejak dari tahun lepas, jika Pak Din berhajat hendak jadik PM, naiklah ikut landasan & platform lain. Jangan ikut landasan yang telah dirosakkan oleh si dajjal kapitalis sana sini selama 58 tahun. Itupun kalau Pak Din masih pikir sayangkan bangsa dan agamanya. Kalau bukan Pak Din yang jadik PM sekalipun, sekurang-kurangnya Pak Din telah membuka laluan baru untuk pelapis bagi membentuk sebuah kerajaan melayu yang bebas dan berdaulat (bukan dalam acuan kehendak si kapitalis laknat).

    Tapi ntahlah, mungkin Pak Din pun dah terlepas keretapi untuk membaca situasi ini walaupun telah dikabarkan sejak dari lepas untuk bertindak... Tapi saya percaya, ALLAH yang Lebih Mengetahui dan lebih bijak mengatur apa yang terbaik untuk bangsa dan agama kita ini nanti... Cuma perlukan pengorbanan dan sebuah perjuangan jitu. Tunggu....

    ReplyDelete