Friday, October 23, 2015

BAJET ORANG BERSALAH !!!


12 comments:

  1. Stoop so low, posting comment from DAP ?

    ReplyDelete
  2. Ni bukan buget org bersalah. Ini buget nk tutup mulut mata dan hati rakyat. Ingatlah, purata rakyat mudah lupa. Skrg pun dh ramai yg lupa atau buat buat lupa. InsyaAllah pru 14 nnti najib stil berkuasa dan rakyat akan terus lupa. Ketuklah kepala dgn bapak tukul pun, sakitnya cuma sekejap lepastu rakyat minta diketuk lg..hinggalah rakyat itu mampus disambung plk ke ank cucu.
    Takde gunanya betempik melolong suruh najib turun. Tak ingatkah dulu tangan yg bg undi? Skrg, terimalah natijahnya.

    ReplyDelete
  3. Peniaga cina memang tak suka GST sebab depa dah tak ada peluang nak tipu pendapatan , declare pendapatan rendah avoid cukai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan dengar ckp org makan dedak...gst bukan.masalah kepada orang cina (peniaga) tetapi beban kepada pengguna berpendapatan rendah, majoritinya melayu.
      Penipuan berganda sedangbdilakukannoleh peniaga dengan alasan gst.

      Delete
  4. peniaga cina tak ada masalah dengan gst..untung tetap untung..cukai gst boleh tuntut balik..
    yang parah pengguna kena tanggung cukai siang malam ..majoriti orang melayu makan gaji ..
    kerajaan najib dapat pungut cukai banyak peduli apa dengan rakyat..

    ReplyDelete
  5. Hei KD,
    Bila jadi talibarut DAP
    Dulu macam nak runtuh langit mempertahankan UMNO,hanya nakl Ajibgor diturunkan
    Lalang.........

    ReplyDelete
  6. Salam kd..dari dulu lg aku sudah menasihati kamu supaya tidak memanjangkn perkerjaan org2 yg fasikh.tapi dari pemerhatian aku kamu agk keliru sapekh org2 yg fasikh itu.meh disini aku bagi pencerahan org2 yg fasikh itu sifatnya meninggalkan segala suruhan Allah atau mengambil sedikit daripadanya yg kebetulan hya untuk kepentigan diri mereka.perbuatan mereka hyalah suka membuat fitnah dn mgadu domba bagi tujuan berlaku kemuslahatan kpd masyarakat atau negara.dlm kontek sekarang org yg fasikh ini klau dari luaran adlh org2 yahudi melalui akhbar2 mereka melalui wsj.gthe guardian.sr.nst dll dn didlamn adlh prosi dap.ingt bro kd masa masih ada jauhilh org2

    ReplyDelete
  7. Peguam kecewa.... Begitulah..

    ReplyDelete
  8. Anon 6:36.... Kau ni makan colgate ngan sabun mandi ker...sampai melalak tak sudah sebab colgate ngan sabun mandi kau kena GST. Jangan jadi beballah..... Barang keperluan wajib tak kena gat pun..... Dari ikan bilis...sampailah kerbau sekor.... Yg kau bising sangat pasal harga barang kena gat.... Lah tak perasan ler harga barang turun dah. Kalau harga barang naik dua tiga posen hari ni atau esok... Tu biasalah.... Masa tak ada gst pun dulu barang berkala naiknya saban tahun.... Tinggal kat nak beli yg cheap scale atau... Ikut standard hang aja. Cukup2 lah... Jgn pening sangat nak bayar HST.... Yg org kat kampun tak pedulipun...sebab mereka tak makan kat hotel mcm hang.....

    ReplyDelete
  9. Jangan nilai siapa yang bercakap tetapi nilai dan fikirkan apa isi yang dicakap...
    Tak betul ke cakap tu? Mana 2.6B.... parlimen adalah tempat yang paling sesuai Najib menjelaskannya...bukankah di.belakang ada penyokongnya yang berani mati...
    Kenapa takut dengan minoriti dan nenek tua (ketua pembangkang) di depan mata

    ReplyDelete
  10. Jangan nilai siapa yang bercakap tetapi nilai dan fikirkan apa isi yang dicakap...
    Tak betul ke cakap tu? Mana 2.6B.... parlimen adalah tempat yang paling sesuai Najib menjelaskannya...bukankah di.belakang ada penyokongnya yang berani mati...
    Kenapa takut dengan minoriti dan nenek tua (ketua pembangkang) di depan mata

    ReplyDelete
  11. insiden di parlimen LKS digantung 6 bulan, mungkin dia merancang sesuatu untuk dijadikan peluru pakatan pembangkang, hati2 cuba ungkapkan rahsia disebalik insiden tersebut.

    mana usul pembangkang yg tidak baik dijadikan tembok sempadan, yg baik dijadikan tauladan memperkemaskan memperkukuhkan jatidiri.

    ReplyDelete