Saturday, October 17, 2015

DAH LAMA SANGAT BERCAKAP PASAL SKANDAL MAHATHIR...DAKWA TAK JUGA..

PKR tunjuk juara usulkan undi tidak percaya

17 OKT : Usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak tersenarai sebagai usul ke-25 daripada keseluruhan 28 usul dalam kertas aturan urusan mesyuarat dan usul-usul pada sesi Persidangan Dewan Rakyat pada 19 Okt hingga 3 Dis depan.
Usul Parti Keadilan Rakyat (PKR) dikemukakan melalui Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan, Hee Loy pm dewanSian yang memaklumkan mengenainya dalam laman Facebook beliau pada Sabtu.
Usul tersebut memfokuskan dakwaan terhadap kegagalan perdana menteri menjelaskan wang derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya selain turut mempertikaikan siasatan terhadap skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).



Geli hati betul kepada blongang dan cai yang kini memuatkan al kesah hikayat skandal-skandal era Mahathir untuk tatapan memujuk diri sendiri semata-mata untuk menunjukkan era Najib bersih dan suci.

Era mahathir: Pernahkah ada usul UNDI TIDAK PERECAYA di Parlimen !!!!

Siapa yang akan dipersoalkan oleh rakyat berdasarkan prestasi masing-masing tanpa perlu pilih bulu kerana rakyat tidak ada kepentingan peribadi untuk mengeji atau memuja seseorang. Rakyat bukan penjilat.

Kalaupun ada skandal era Mahathir, masa masih ada untuk mengheretnya ke mahkamah terutama ketika era AG baru dan kesetiaan luar biasa KPN sedia berkhidmat setiap masa. 

Kenapa bercakap tanpa tindakan, ikut perangai boss...nak saman...nak saman... raba di bawah, telor dah hilang.

Kalau terjumpa tulisan tentang skandal Mahathir,  penulisnya sudah tentu pemakan dedak tegar yang kehausan.

# Dilaporkan beberapa blog proNajib sudah mula menutup ruang komen terbuka *untuk ahli sahaja dan sebahagiannya tidak menyiarkan komen walaupun menggunakan bahasa yang sopan dan fakta semata-mata kerana tidak menyokong Najib.
Blog-blog pondan seperti zabidi saidi langsung tidak mempunyai ruang komen, syok sendiri.



Bab GST topup prepaid pun kerajaan kencing, lepas tu hadiahkan kenaikan tol...ada hati pula kata Bajet Berjiwa Rakyat akan dibentangkan ...munafik betul.

http://darisungaiderhaka.blogspot.my/2015/10/tol-naik-artis-pun-merungut.html
Bagaikan tidak dapat membendung perasaan itu, Andy turut menyalahkan serta mempersoalkan tindakan yang dianggap menyusahkan rakyat itu.

“Bagaimana pihak yang berkenaan menggalas tanggungjawab mereka? “Ini mahu bunuh rakyat ke apa?” katanya.

Kadar baru tol bermula semalam dinaikkan syarikat konsesi lebuh raya selepas mendapat kebenaran daripada Lembaga Lebuhraya Malaysia.

Sebanyak 18 syarikat konsesi lebuh raya utama di Lembah Klang mengumumkan kenaikan itu dibuat pada kadar antara 10 sen hingga RM6.




20 comments:

  1. betul tu. Semenjak dua menjak, banyak komen yg pro najib disiarkan, malahan maki hamun,bahasa kasar gelaran buruk pada mahathir not censor....nampak sangat lah tu...

    ReplyDelete
  2. Yang anehnya setiap skandal di era Tun,Tun mencabar kepada sesiapa untuk mendakwanya,tetapi setakat ni sekor pun tak ada yang berani setakat dok menyalak macam anjing diblog tu buat apa......nampak sangatlah bodoh dan pendek akalnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni goblok betul. Siapa kata tak ada buat lapuran. NGO pun ada buat laporan polis. Tapi polis lembab.

      Delete
  3. Elok cai pi berguru sama mat kotak dulu sebelom fitnah tun..

    ReplyDelete
  4. tu laaa hampir setiap mlm buletin utama papar kerakusan mahathir & anak2....takkan dah dlm kubur baru nak dakwa...

    ReplyDelete
  5. mahathir pun...bila nak dakwa najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir tu AG ke? boleh dakwa Najib? musibat...

      Delete
  6. betul tu.....banyak dah tak bagi komen......macam unspinner tu....balik main gasing lagi bagus daaaa
    kalau tak pun main telur......kalu ada lagi laa....

    ReplyDelete
  7. Nak tanya macai2 penyokong najip dan amat maslan ni.....boleh bagitau tak kos apa yg turun sejak gst nih....

    ReplyDelete
  8. Dulu zaman mahathir tak ada internet....rakyat diperbodoh
    TV/Suratkhabar di kontrol oleh Mahathir

    Lim Kit Siang kata Malaysia akan bangkrap pada masa tu pun tak tersebar sbb tak ada internet.
    Sekadar baca akhabr roket dia, berapa kerat sgt yg baca

    So jgn bandingkan sekarang dengan zama nn mahathir

    Sekarang lebih terbuka, ada internet, semua berita masuk internet...makan bila berita masuk internet, maka berbagai pendapat/andaaian akan dibuat....

    Siapa menguasai internet akan mudah memanipulasi berita....

    Itu yg dilakukan oleh DAP dan pembangknag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang apa nya.... ini rakyat biasa yg tak masuk politik... yg undi BN PRU13. Yg skrg terasa dgn harga barang naik.. yg rasa teruk dgn kenaikan petrol..tol... barang kegunaan harian... apa main tuduh2 pembangkang pulak... dah lah salah byk lak korner sana sini.... aduhai labu2....

      Delete
  9. Hahahahahhaha baru cer cikit dah lompat, saja2 provoke tu untuk mengingatkan sesama kita. Relax bro.

    ReplyDelete
  10. APA PUN DI ERA TUN MAHATHIR KALAUPUN ADA ..RAKYAT TAK SUSAH MACAM SEKARANG..NAMPAK DIMANA WANG DIHABISKAN ..RAKYAT PUN HIDUP SENANG ..BERBELANJA SESUKA HATI BARANGAN DIKAWAL SEPENUHNYA..SERUPA DI SYURGA.. TAPI SEKARANG DUIT HILANG ENTAH KEMANA DUDUK SEPERTI DI NERAKA.

    ReplyDelete
  11. Mereka kata Mahathir sudah tak relevan sekarang. Jadi kenapa mereka bersungguh-sungguh memburukkan beliau ?

    Pada zaman pemerintahan Mahathir, beliau berani menjawab setiap isu dengan jelas dan mudah difahami semua. Tidak berbelit dan tidak berdolak-dalik seperti Najib. Beliau juga tidak lari menyorok kononnya disebabkan isu keselamatan.

    Mahathir juga tidak pernah kata semua isu di zaman beliau warisi dari PM terdahulu.

    Malang kita mempunyai PM sekarang yang tidak bertanggungjawab. Hanya tahu menyalahkan pihak lain sahaja.

    Najib mesti diundurkan.

    ReplyDelete
  12. masa terus berlalu, nyanyian irama dan lagu 1mdb & 2.6b terus berkumandang berstatus TOP CHART NO. 1 disemua portal berlatarbelakang politik diinternet malaysia. juga diperingkat persembahan antarabangsa sedang mendaftar diri dalam ruang2 TOP CHART LIST.

    ada yg cubaan mengeluarkan ia dari TOP CHART dan diganti dgn lagu berirama lama penuh dgn ciplak kepalsuan, namun irama dan lagu terhasil pincang dalam semua arah, nota bait2 bercelaru,sudah pasti peminat lagu2 lama tidak bersetuju dan pada golongan muda yg mengkaji turut tak menerima kenyataan ini, mereka kata semua mengujudkan tarian sumbang, tiada nilai2 akhlak yg boleh dicontohi. pendekatan paling bodoh akibatnya ketua pemimpin okestra menanggung malu2 yg kian mengunung.

    kepada ketua okestra saya syorkan pilihlah irama dan lagu berkumandang dalam keseluruh roh dan jasad, baik didunia, alam barzakh seterusnya mahsyar iaitu Al Quran, paling mudah mungkin sudah jadi tradisi pada ucapan mulut sahaja iaitu sebutan BISMILLAHIRROHMANIRRAHIMMM, jadikan penghayatan jiwa benar dan sebenar2nya, bukan sekadar ucapan biasa dgn menyakinkan akidah atas kekuasaan Allah swt, sebutan ini adalah tinta mula didalam lahul mahfus milek Allah swt.

    ReplyDelete
  13. Kan TDM dah bagi tau tak cuklup bukti.......bingong betul
    Dah 9 bulan dah,siapa yg jadi gasing sebenarnya.
    Malu buat PC tuduh Kjaan salah gunakan kuasa SOSMA,tup..tup.. badutx dia dituduh bi bawah AKTA lain.
    Risau telah janji pada badutx beliau akan dijamin selemat,sekarang pening takur ada lagi badutx akan ditangkap.
    Maleh nak cerita lagi.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan cepat buat andaian bang..dah rakyat kecoh guna kenapa guna SOSMA, terpaksa la tukar akta, create la macam-macam excuse bagi menghalalkan matlamat..boleh percaya ke cakap 1mdb ni takde bukti wujud penyelewengan..aduyai...

      Delete