Wednesday, October 28, 2015

Petualang bukan setakat 7




Teuku Nan sepatutnya memperluaskan lagi siasatan bukan setakat kepada 7 pemimpin.

Bagaimana 13 Ketua Cawangan di Teluk Kemang, bagaimana dengan Mukhriz (?)

Jamal Sekincan tak perlu siasat sebab dia tak penting kata Nazri. Mungkin juga sampah macam Saifuddin.

PENCUCIAN ini patut dilakukan secara besar-besaran, tanpa pilih bulu. Bukan sekadar untuk takut takutkan atau ugutan.
Dan untuk betul2 bersih dan selamat 3 juta ahli wajar disiasat satu persatu. Masa masih ada sebelum PRU14.

7 pemimpin atau lebih ini patut disingkir sebelum PAU kerana ia boleh mengecohkan keadaan. Kalau boleh bersidang dengan dewan kosong lebih selamat.

7 pemimpin yang perlu disiasat dari kacamata siapa (?) Mereka menggugat individu kerana salahlaku individu tersebut atau mereka mahu menggandaikan perjuangan dan merosakan nama baik parti (?)

Jangan salah pilih pemimpin untuk disiasat sedangkan dalang, petualang, pengkhianat, si bangsat seperti gunting dan duri masih bebas dan kekal.

Tentu sekali Teuku Nan bukan salah seorang darinya !

11 comments:

  1. Geng2 Najib makin syok sendiri...kononnya rakyat menyokong depa...yg sokong ada la beberapa pemakan dedak macam nek tempoyak...esa adam...dan anon2 wakakaka

    ReplyDelete
  2. Apa dah jadi dengan UMNO nih? Kena cari lebih ramai lagi ahli bisu. Sampai dah tak boleh bercakap. Kata najib bersedia dengar nadi rakyatlah rakyat didahulukanlah apa2 ntah lagi. Cakap tak gunakan kepala hotak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh tak payah susah2 nak cari ahli bisu... pecat je semua ahli... lagi selamat. yang tinggal yg pegang jawatan dlm parti je... ahli lain semua kasi pecat... baru la takde yang melawan... hehehehe...

      Delete
  3. episod baru , najib saman lee liong sik, jika benar kaedah perundangan bermula dimakamah tentu ada pekara2 akan terbuka luas pada tatapan umum untuk diuji sahih atau palsu, yg dinantikan pembuktian kebenaran maklumat tersebar samada dari dalam atau luar negara.

    semasa proses penghakiman, tentu ada saksi2 diperlukan membenarkan hujah masing2, kemungkinan saksi2 itu mereka2 yg admin nyatakan diatas atau sesuatu yg baru seperti pakar forensik kewangan dari perbankan antarabangsa atau forensik kewangan dari interpol atau sesuatu diluar jangkaan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Episod baru ke lama dah tak ada benda pelik lagi dah.... Selagi mereka2 yang dilantik ke jawatan penting pun tak nampak sekelumit pun jati diri mereka, tak ada apa yang nak diharapkan.... Ibarat mata rakyat disengkang dengan batang mancis, suka ke tidak terpaksa tengok je la.... paling tidak boleh menangis je....

      Delete
    2. Episod baru tapi yg berkuasa org yg sama... sama mcm tak der yg baru .... pi mai tang tu... yg pasti ramai dah tak percaya.. tak yakin.. apa pun tak berubah...

      Delete
  4. PAS dah keluar pakatan, bila PAS sudah tidak bersama DAP nampak gaya akan ramai Melayu akan bertukar arah. Bukan apa, mereka nampak yang UMNO sudah tidak boleh dipercayai lagi sementara pra pemimpin mereka yang kuat menyokong Najib terlalu angkuh dan bercakp besar seolah2 segala kuasa ada pada mereka. KIta berdoalah bersama2 agar PAS benar2 telah keluar dari pakatan terutama sekali tidak bersama2 DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong.... alhamdulilah. PAS tidak bersama Pakatan lagi. Tapi kena buktikan secara official sbb PAS ni selalu buat U turn.

      Kalau betul lah, bershukur ke hadrat Illahi, umat Islam dan Melayu sudah ada parti politik alternative yang boleh kita sokong. Nak sokong UMNO, semakin hari semakin haru biru.... byk peminpin cucuk hidung, byk issue yg tak berjawap...... jawapan mcm budak tadika.

      Umat Islam mesti bersatu ... pilih antara PAS atau UMNO... walaupon selama ini saya sokong UMNO, nampaknya UMNO dah terlalu parah utk dipulihkan, jom kita sokong PAS. Itu pon PAS sudah tidak bersekongkong dgn DAP laknatullah.

      Delete
    2. Betul... skrg pengundi melayu dah ada pilihan....

      Delete