Tuesday, October 27, 2015

KECOH KATA MUHYIDDIN BERBOHONG...


Sedang diperhebohkan, apalagi spin le tu... isu untuk buat cari makan..kononnya Muhyiddin berbohong menyatakan arul kanda datang berlenggang dan hanya 10-15 sahaja memberi penjelasan 1MDB kepada satu mesyuarat kabinet...

Ada sesiapa dari kabinet yang menyanggah kenyataan Muhyiddin (?)
Ada Najib nafikan(?)
How about Zahid, Kj, Mudin (?)

Yang dok spin .....menteri tak bertauliah. Menteri Prepaid, Menteri Spin, Menteri Pemakanan Dedak...
Depa kata 45 minit arul dan juruodit dok tercongok tersengeh depan kabinet, bukan 15 minit...

Ok, kita setuju 45 minit termasuk tersengeh kiri kanan, bersalaman dengan kabinet dan bertanya kabar kemudian bentang dengan air liur, lepas tu sehelai dua kertas odit.

Sessi soal jawab...
Ada menteri tanya agaknya: Apa definasi 1MDB...arul jawab...
Kemudian ada sorang lagi menteri 3.84 tanya... boleh untung ke? Arul jawab. .
Menteri kanan tanya, bagus tak untuk pelancong..arul jawab..
Sekian terima kasih...

Aku rasa lebih kurang 42 minit 26 saat.

Jika arul dipanggil ke depan 13 ketua cawangan...belum tentu arul boleh balik selepas 3 jam sessi soal jawab...

Jadi lu fikirlah sendiri, standard kabinet yang berdepan dengan arul...satu benda pun depa tak faham kecuali angguk.

Dan hari ini mereka bermatian sokong Najib macam terlebih faham, macam sekelambu dengan arul...

Teruskanlah spin wahai pemakan dedak, anggaplah rakyat bodoh mcm kamu..

11 comments:

  1. Nampak sangat kebodohan kamu kluangman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak tak kebodohan aku, orang kata aku bodoh pun aku siarkan...
      Cai yang tersohor, cerdik sebelah sana ada (?)

      Delete
    2. Kebodohan Esa Adam adalah dia tak boleh bezakan mana yang kaca dan permata.

      Delete
    3. Kalau cerdik sgt keluarkan hujah kamu. Bukan maki org..
      Keluarkan hujah yg cerdas..
      Typical penyokong umno yg najib sgt sukai

      Delete
  2. kalau tak buat gitu nanti kantung kosong. berlawan2 keluarkan statement. mungkin harganya ikut berapa banyak komen atau like. apa yang dicakapkan tak penting asalkan cakap. janji mesti pertahankan tuanya. biasanya tokey ada bela anjing anjing yang akan menyalak, menerkam dan menggigit sesiapa yang dianggap musuh tuanya. campakkan daging yang dicampurkan kabaid. perhatikan apa jadi.

    ReplyDelete
  3. Apa2 pun Muhyiddin kaki temberang.

    ReplyDelete
  4. BIARLAH MENTERI YANG HADIR KOMEN. TDAK PERLU KITA MARAH ATAU GERAM. AYUH KJ ATAU ANY MINISTER YANG ADA BERSAMA TOLONG BUAT KENYATAAN... BETUL ATAU TIDAK..

    ReplyDelete
  5. The frut does not fall far from the tree.....pemimpin numero uno bohong, menteri kabinet pun keruak, diikuti timbalan menteri, ketua bahagian ikan bakar dan unspinner dan kawan2 pun spinlah.

    Semua orang bohong. Yang tak berbohong tu Najib dan ahli kabinet 1MDB sahaja.

    ReplyDelete
  6. Entah bila pulak kd turut bersama dlm mesyuarat kabinet tersebut. Kj diam, zahid diam, mca diam, sekali kd pulak yg jd tukang perati dan tukang catat setiap perkembangan mesyuarat tersebut. Hebat kd, setaraf menteri kabinet.
    What.everlah padal najib. Najib memang la seboleh mungkin sorok apa yg patut disorok walaupun bnyk kali kantoi. Yg muhyidin pulak, situasi di dlm mesyuarat lain, bila buat cerita dgn sinar harian dh jadi lain. Yelah, nk jadikan cerita tu menarik dan bersari, sikit2 unsur temberang kena jugak disajikan. Manalah tahu, kambingpun kalau kena gaya, dedak lebih sedap dari rumput.

    ReplyDelete
  7. PECAT MUHYIDDIN DAN PECAT HALAU SAMPAH MUKHRIZ... TAK LAYAK JADI MENTERI BESAR IKUT BONTOT BELAKANG

    MAHATHIR REKA CIPTA KES LIWAT ANWAR MELAUI YUKTES.....MUKHRIZ JADI MENTERI BESAR IKUT JALAN BELAKANG, KETEPI SEMUA ORANG UMNO KEDAH

    INI TIDAK ADIL

    ReplyDelete