Tuesday, October 20, 2015

SIAPA YANG KEHABISAN MODAL (?)

Saya memilih untuk mengulas isu ini di sini kerana komen yang sama sukar di siarkan oleh pahlawan mereka sejak duamenjak...



1. Siapa yang kehabisan modal...

2. Modal Tun akan langsai (selesai) jika jawapan telah diberi dengan betul, ikhlas, jelas dan N2H dan dilihat bersih oleh rakyat.

3. Rasionalisi dan tempoh demi tempoh menunjukkan 1MDB memang big problem, big isue, big headache dan bigmama.

4. Rasionalisasinya kaberap, how to kaberap... kaberap di sini, bocor pula di sana...satu demi satu muncul... anyway, please try  all your level best to kaberap... b4u tertiarap...

5. Sebelum ini dah ramai yang berebut rebut jadi tukang jawab melalui media prima tetapi nyata bakat mereka setakat maharaja lawak.

6. Ulangan dakwaan menunjukkan kemantapan asas dakwaan yang tidak dinafikan dengan "saman".



3 comments:

  1. KD,
    Kenyataan kitar semula adalah jawapan yang sering diguna pakai oleh pihak lanun 1MDB apabila pertanyaan demi pertanyaan dan kenyataan dikeluarkan oleh pihak yang menyoal dan menuntut ketulusan terhadap siasatan 1MDB . Sebenarnya mereka menganggap rakyat ini bahalol dan pelupa ,bahalol dan bangang seperti menteri menteri ,ketua bahagian umno serta blogger pre paid najib , mereka silap besar sebenarnya , Untuk makluman sehingga hari ini satu jawapan yang jelas tentang persoalan 1MDB telah TIDAK dijawab oleh Najib lanun maupun para juru cakap 1MDB , soalan -soalan itu :
    1. Mana pergi nya sebahagian wang dari RM 42 billion yang di hutang oleh 1MDB setelah hampir separuh digunakan untuk beli asset asset yang dimark up pada harga tinggi untuk komisen para lanun termasuk najib.

    2.Kenapa kenapa JV dengan petrosaudi dibatalkan selepas enam bulan ditanda tangani sejak 2009 secara curiga dan wang deposit dibayar juga lesap bersama syarikat itu tampa dapat dikesan .

    3.Apa jadi wang yang di kata tersimpan disingapore sebanyak US 1 billion masih ujud kah.

    4.Dari mana datang wang US 700 juta didalam akaun najib pada tahun 2013 , kalau ada sesiapa bagi tolong beri nama ,apa tujuan sebenar ( sebenarnya ini semua tipu)

    5. Sekarang mana pergi wang US 700 juta tersebut perlu penjelasan

    6 jawab dulu perkara atas .

    Dipendekkan cerita sebenarnya Najib dan kuncu kuncu dalam 1MDB ini semuanya lanun dan PENIPU . TOLONG LA JANGAN BODOHKAN RAKYAT KAMI TAK BODOH MACAM MENTERI MENTERI DAN KETUA BAHAGIAN YANG BERIMAN PADA KEDUDUKAN DAN WANG . HENTIKAN PERKATAN RECYCYCLE ATAU SOALAN KITAR SEMULA KERANA KAMU SEMUA PENGKIANAT BANGSA DAN BANGSAT AGAMA.

    ReplyDelete
  2. Biaselah... golongan cai2 akan terus menjilat... walaupun bukti dah didepan mata... Ape yang mampu mereka buat hanya mewujudkan PERSEPSI buruk kepada orang yang cuba mendedahkan isu sebenar ... jadi pelik PENJENAYH menjadi HERO...

    ReplyDelete
  3. Apa Yg Nak Di Hairankan....

    Layar Di Kembang... Sauh Di Labuh...

    26 - 9 = 26...

    Memang Maharaja Segala Lawak....

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...