Tuesday, October 13, 2015

SAKITNYA HATI TENGOK GAMBAR NI..


Ibrahim Ali memang pintar...belum sempat salleh kruak, rahman dahlan, zahid hamidi, ahmad maslan atau shabery chik mengambil peluang bersalaman dengan Pemimpin Rebutan Semalaysia, TG Hadi Awang, dia sudah mendahului...


Ibrahim Ali melawat Ibu Pejabat PAS dan  disambut mesra TG Haji Hadi pada 11/10/15.

19 comments:

  1. Sama-sama gu. Kalau Rahmang Dahlang nak masuk pot, kena belajar kecek le. Nak ikut lidah Jawa, keras.

    ReplyDelete
  2. Bila pulak wakil DAPigs nak pergi bersalaman?

    ReplyDelete
  3. Elok la KD , separuh dah keluar PAS jadi ganti dengan PEKASA , kau ingat pada peringkat ini dan situasi sekarang mau ka PAS berpelok dengan Najib and the Gang , jangan marah saja tanya ?

    ReplyDelete
  4. walau apapun kalimat ayat2 politik digunakan demi menegakkan perjuangan kelompok diwakili kena kembali kepada perpaduan sesama Islam, perjumpaan dan katasepakat ini sebagai titik mula sepatutnya kita bersyukur, menolak kebodohan kesilapan dahulu sambil bermaafan amat dituntut agama. sekiranya perpaduan Islam diutamakan tentu sokongan datang dari pelbagai penjuru, teruskan inisiatif menyepadukan umat Islam.

    Iman bukan boleh diwarisi atau dijualbeli, ia datang dari keinsafan kefahaman kenapa manusia dijadikan khalifah dimukabumi oleh Allah swt. berpesan2 kejalan kebaikan semoga iman kita semakin teguh menghadapi fitnah2 akhir zaman.

    ReplyDelete
  5. walau aku ahli umno seumor hidup tapi aku dan keluarga telah bersumpah tidak akan mengundi BN pada PR14 sekiranya najib masih pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak bersumpah la...kau nampak Najib buruk, sebab baca berita yg buruk tentang dia...
      Ornag lain y tahu perkara sebnar, tak nampak pun dia buruk

      Ini persepsi...kalau berita buruk dan palsu serta fitnah yg didengar, maka buruk lah jadinya.

      Kau nak pangkah siapa??? DAP yg mendominasi pembangkang sekarang ni...

      Siapa yg lebih teruk???? Gunalah akal dan Iman ...bukan guna emosi dan pemikiran yg cetek

      Delete
    2. Baguslah. Marahkan Najib tak tentu pasal. Buat penyelidikan dan dapatkan maklumat sahih bukan dari wasapp tepi dalam longkang. Inilah manusia yang termakan fitnah RBA. Kesian manusia jenis ni.

      Delete
    3. Saya, ahli keluarga, saudara terdekat, tetangga, sahabat handai & mantan pekerja2 bawah naungan saya tidak akan lagi mengundi UMNO/BN di bawah pimpinan Najib. Fullstop......!!!!!

      Delete
    4. 612:
      "Ornag lain y tahu perkara sebnar, tak nampak pun dia buruk"

      Mana kau tahu itu perkara sebenar? Sebab Najib sendiri cakap kat kau? Lepas dia asyik berubah-ubah cerita, masih nak percaya pada Najib? Kejap nafi duit 2.6b masuk akaun, kejap kata tak pe, last-last bila dah kantoi terus tukar cerita jadi derma nak lawan Yahudi lah, DAP lah, IS lah.

      Kau nak percaya yang mana? Cakap Najib? Atau bukti-bukti dokumen yang terang dan jelas?

      Delete
    5. Sya pun....watpe undi penipu...bodoh ke per?

      Delete
    6. Cerita. Sikit Tentang Kebaikan Najib pd rakyat n negara...

      Delete
    7. Saya juga!
      Undi dap? Hanya org takde otak mcm cai najib je yg tuduh mcm tu. Mcmlah dlm dunia ni hnya ada umno dap pas n pkr. Bodoh mcm najib! Sape saya nk undi, suka hatilah. Yg kau tuduh2 tu apa kes?

      Delete
  6. yes...itu lah antara langkah kita kedepan.... sama ada lingkup @ terus maju kedepan.....

    ReplyDelete
  7. Biar je la UMNO esok-esok tinggal Najib,Zahid,Kruakman, Rahman dahagalan, Shairir 1juta, a.masalon 2juta, Jad NFC, azlona JDT...cukuplah nak buat kerajaan lepas PRU14 nanti...yeahaaa..!! (Tak pasti Nyonya Mansor ahli UMNO ke tak..)

    ReplyDelete
  8. Eloklah kalau semua NGO atau parti melayu bersatu...

    Apa yg nak sakit hati pulak??

    Sepatutnya bersyukur.....apa lagi kalau parti islam terbesar yg dah punya kuasa dikutakanlagi dgn penyertaan PAS, PERKASA dan NGO islam melayu lain....

    Kuasa dah ada ditangan org Islam melayu....apa lagi yg kita nak??? yg penting kita kuatkan apa yg ada..

    Kalau BN kalah, apa bentuk kerajaan yg akan naik pun tak tentu...silap silap DAP jadi dominan

    Silap silap semua bukan melayu/islam bersatu dibawah DAP dan mereka hanya perlukan 10% lagi org melayu untuk sokong mereka , maka mereka menjadi majoriti > 50% (Sekarang melayu/bumi 60%, Non bumi 40%)

    Sebab tu DAP berusahan keras tarik org melayu sebab org melayu ni mudah ditundukkan dgn duit dan jawatan

    Terlalu bahaya senario politik di Malaysia......

    Org Islam dan melayu perlu bersatu dan mengekalkan kerajaan sedia ada yg memang didominasi oleh UMNO parti Islam dan melayu

    ReplyDelete
  9. Undi tak su duit dan project nak.

    ReplyDelete
  10. Aaaaaa bagus, no longer moderated, tak payah cerewet kena letak email dsb nya. Aku pemalas, kalau tak moderated, aku boleh participate semula di blog ini.

    Nak cakap: Amat bagus depa tuh berjabat angan, berpeluk pelukan. Harap sampai ke PRU14. Dan berpeluk peluk dgn UMNO juga, aku harap..

    Dah sakit hati orang DAP. Ada yang kata Hadi patut peluk Azizh pulak. Tapi Azizah di kemepen PRK Kajang, nak salam dgn Cina pun pakai sarong tangan. Dan Hadi kuat agama takkan salam tangan dgn Jijah. Kalau nak peluk peluk Azmin, nanti marah plak Jijah, ngata Hadi nak lagakan Azmin dengan dia plak.

    Yang satu Hadi tak payah pikir dan khuatir - peluk DAP. Mcm mana pun, takkan berlaku dlm masa immediate future nih.

    ReplyDelete
  11. Ooooooops, dah komen kena approval lagi plak. Dah malas aku nak masuk lagi. Aku jeis ada kompleks - nak tnegok komen ku keluar serta merta mcm dulu. Malas nak klik punya klik nak tengok bila keluar komen tuh, Buang masa aku aje.

    Aku akan masuk sekali sekala ha nya nak cek kalau kalau tak moderated mcm dulu.

    ReplyDelete