Thursday, October 15, 2015

UMNO KEHILANGAN PERMATA (?)

Setakat mana kebenaraan dakwaan Saifuddin SOSMA digunakan untuk menutup mulut ahli UMNO dari mengkritik PM.

UMNO perlu segera menafikan sejeras-kerasnya dan salah satu cara ialah membebaskan segera Mathias dan Khairuddin.

Malah kita percaya ia langsung tidak ada kena mengena dengan PM, ia lebih kepada arahan Zahid selaku Menteri KDN, ertinya Zahid sendiri perlu menafikannya secepat mungkin dan cara yang paling baik ialah membebaskan K dan M.

Orang yang paling bertanggungjawab tentang SOSMA ialah KPN dan sudah tentu ada justifikasinya.
Persaolannya adakah ada arahan daripada pihak atas atau dari Orang Yang Paling Berkuasa di Malaysia.
Kita percaya. TIDAK ADA !
Lebih baik keluar dari mulut KPN sendiri.

Jika benar dakwaan Saifuddin, kenapa tutup mulut orang UMNO sahaja, kenapa tidak semua orang?

Siapa nak jawab tu?

6 comments:

  1. Apa bingonnya Saifuddin inisaperti TDM ,mereka berdua bukan didakwa mengikut akta SOSMA,ia nya hanya digunakan untuk fasilitat proses penyiasatan
    Memang elok pun Pudin masuk PKR
    Kita lihat PKR ni kalau tidak ada PAS.....hancur
    Nak harapkan Parti baru PAN.....entah la...

    ReplyDelete
  2. Saifuddin ni ibarat Si Kitol dlm sejarah melayu Melaka. Baik la dia berambus dgn cita new politic nya dan bawa masuk ke PKR.....
    Bertanding Timbalan Ketua UMNO Temerloh pun dia kalah...... mana ada sokongan akar umbi....
    Cuba nasib pulak dalam PKR......

    ReplyDelete
  3. Jawab je tomahan tu...tak payah melarat larat

    ReplyDelete
  4. jika dibuat satu perumpamaan sekiranya berlaku PENING KEPALA, ada beberapa kaedah dilakukan untuk mengurangkan tekanan perasaan ini ;

    1. makan ubat, minimal panadol pilihan biasa.

    2. sapuan minyak chop kapak dsbnya pada tempat denyutan kesakitan.

    3. berdiam diri sambil mengharapkan tekanan itu menghilang, kebiasaan wajah kelihatan tidak ceria namun tetap memendam permasalahan kesihatan dgn tabah.

    4. yg ini teruk, dalam ketegori bebal, dalam separa sedar mengganggu suasana sekeliling samada merungus atau meracau, ada tahap sampai membahayakan keselamatan diri sehingga mehentak kepala kedinding.

    pesakit PENING KEPALA sekarang adalah umno, jika diambil option pertama makan ubat iaitu meredakan tekanan dalaman dan membersihkan kekotoran supaya otak boleh berfungsi normal semula. masalah yg timbul sekiranya ubat sudah expire atau tersalah pilihan ubat dimakan atau kata makan ubat tapi ubat di buang dalam longkang.

    jika ubat expire ada kemungkinan memberhayakan dan kesan sampingan memudaratkan, maksudnya percaturan masa yg sesuai perlu diambil kira dgn teliti, ada masa boleh digunakan dan ada masanya menyebabkan masalah baru pula timbul.

    jika tersalah pilih ubat yg sesuai, maksudnya kita lihat apa yg berlaku sekarang, berlakulah bicara ayam dan itek dalam satu reban tertutup serta berpagar rapi disekeliling, perbahasan isu2 penting tidak difahami kedua2 pihak, ada yg menyuarakan dgn signal tertentu supaya isu2 berbangkit disorokkan dgn rapi dan ada mengatakan pilihan sebegini salah, sepatutnya dibuat pembersihan dalaman dan yg diluar kandang tak perlu tahu, dan terus berbalah memilih ubat yg sesuai, tersalah makan ada yg terkorban ataupun diandaikan ajalnya memang dah sampai, yg lucunya sekira ditabur dedak berpelet semuanya dgn rakus menghadap hidangan, ada kalanya bergaduh untuk mendapat hidangan yg besar, yg diperhatikan dgn nyata penuh bangga si ayam jantan senior berkokok kuat mengatakan hidangan semuanya mileknya.

    yg tak mahu makan ubat, berkemungkinan dia anggap ada racun tersembunyi digunakan melumpuhkan kekuatannya yg masih ada, selagi boleh bertahan dia tetap dgn pendiriannya, betul atau salah dia tak peduli, barangkall dalam diam2 dia guna jampian bomoh sebagai ubat alternatif, pada pemikirannya janji sembuh sudah dan gunakan tongkat kepalsuan mengabui pandangan ramai, namun dia lupa bahawa langit tak selalu cerah.

    option kedua jadi pilihan saifuddin, mengubati permasalahan dari luar, risikonya ada kala berjaya dan ada kala tidak mempunyai kesan sepatutnya, semua orang mempunyai pandangan masing2, hal ini kita tidak boleh pertikaikan.

    si saifuddin nampak virus penyakit pada pandangan kasar telah merebak keluar, cucian diluar perlu diberikan keutamaan sambil bermaufakat dgn generasi yg telah terpisah dari induk yg sama, pada yg masih tinggal dalam induk utama ini tahu kenapa dia keluar namun berdiam diri dari menyatakan sesuatu , jawapan tunainya hanya setiap individu sendiri yg tahu.

    si saifuddin berpandangan liberal serupa dgn najib, hanya tak setuju pasal permasalahan somsa yg datang dari kisah2 1mdb dan derma alam ghaib.

    pada cerdikpandai ultra melayu mengalu2kan langkah yg diambil keluar dari induk, namun dari golongan liberal mereka kekurangan satu ahli atau lebih atas dasar si saifuddin ni juga mempunyai pengikut tersendiri.

    si saifuddin jika keluar menubuhkan NGO bersesuaian dgn fikirannya, alangkah baik wadah perjuangannya, keputusan ia telah buat, pesanku jaga akidah wahai saifuddin, kawasan yg kau berada sekarang penuh tipu muslihat politik dunia, tersalah jalur pemilihan akan menyesatkan iman, yg mampu sesama muslim berdoa semoga kita dalam golongan orang bersabar dalam menghadapi dugaan mendatang.

    option yg lain, ditujukan pada para pembaca memilih sendiri maksudnya.

    ReplyDelete
  5. Bagi anon yang komen nak luah perasaan sawan mereka dengan makian kali ini tidak dapat membolosi di ruang ini.

    Tiada kemaafan untuk anda dan boleh jalan... bo layan.

    ReplyDelete
  6. Saya menolak sebarang fahaman Liberal yg sesat lagi merusakkan, tak kira sama ada di pihak pembangkang maupun pemerintah.

    Saya sokong tindakan admin membakul sampahkan komen2 tak beradab & maki carut yg tak bertamadun.

    ReplyDelete