Sunday, October 11, 2015

GABENOR BANK NEGARA TAK PRO....HEBAT SPIN PUAK NI


Sejak dua menjak selepas kenyataan Gabenor Bank Negara aku banyak tersenyum.sorang sorang...

Tersengeh sendirian....

Kadangkala ketawa terbahak-bahak...

Ramai yang pelik, yang bertanya, kenapa, apa sudah jadi (?)
Najib dah letak jawatan ke(?)

Aku jawab belum, aku jawab tidak, selagi kucing tidak bertanduk, tidak ada siapa yang akan letak jawatan.itu style malaysian politician.

Habis kenapa (?)

Aku geli hati apabila pecacai mangkuk hayun taksub memberitahu puaknya bahawa kenyataan terbaharu Gabenor Bank Negara tentang 1MDB dan perangai serta sikap Kamar Peguam Negara TIDAK PROFESIONAL...

Sejak bila mereka tahu dan kenal, hargai profesional sedangkan pemimpin mereka jenis tak....malu dan haprak.

Tunjuk siapa kalangan.mereka yang pro...
Tak mungkin yang lari ikut pintu belakang itu pro !!!
Tak mungkin yang dapat jawatan ikut pintu belakang, bidan terjun itu pro !!!

Aku masih geli hati....(dengan izin)





TERKINI: TUN TIDAK SIHAT DAN MAJLIS DITANGGUHKAN TANDA PENGHORMATAN...



Y


9 comments:

  1. Semuga kesihatan YAB Tun kembali puleh dengan segera

    ReplyDelete
  2. Pencacai Najib tu semua otak duk kat lutut,kalau tak masakan semua yang betul dikatakan salah......kalau nak bodek pun berpada padalah jangan sampai ketahap bongot.......

    ReplyDelete
  3. Cuba bagi tau aku tang mana yang macai Najib tak pernah spin???? Titah raja2 pun boleh macai2 Najib boleh spin kata Majlis Raja2 diperalatkan??? Maksum sangat ke Najib tak pernah buat salah? Maksum sangat ke 1mdb tak boleh dikritik? Macai Najib ingat rakyat ni bodoh macam macai Najib ke? Apa yang aku perasan modus operandi macai Najib mudah ja. Sapa kritik 1mdb dan Najib automatik akan terus dituduh fitnah. Dan orang yang kritik tu akan diserang habis-habisan. Bila kita tanya soalan(yang macai tak akan boleh jawab) kalau 2.6 bilion tu duit derma dan halal? Kenapa Najib nafikan mula2 dulu? Kenapa tak mengaku dari awal? Kenapa nak tunggu Wsj dedahkan baru nak mengelabah kata tuduhan liar lah...nak saman hari selasa la...tup2 tiba2 jadi derma?? Ini bukan fitnah ini soalan kalau macai Najib boleh jawab aku sokong Najib dan aku akan join nek tempoyak berjuang bersama Ah jib gor layar sudah dibuka dan layar sudah dilabuhkan...

    ReplyDelete
  4. Parti melukut tepi gantang komponen BN hari ini mencadang beberapa perkara, aku dah baca muslihatnya tapi aku tak fikir Ah Jib Gor fikir macam aku.

    ReplyDelete
  5. aku tertanya2 kenapa najib dgn bangganya meluahkan kata "CASH IS KING" pada TDM, diperhatikan gerakgeri dan aliran pemikiran semakin hari demi hari mengarah berpaksikan sifat2 bangsa yahudi, barangkall ia ingin meningkat darjat liberal menuju darjat kapitalis, yg bangsa zionis dominan diperingkat antarabangsa.

    atas kajiselidik yg serba kekurangan ini, aku himpunankan serbasedikit frasa2 digunapakai sebagai oleh yahudi zionis dalam mentadbir kehidupan mereka :

    "WHOEVER CREATES MONEY CONTROL IT"

    najib dah dapat derma 2.6b telah memenuhi syarat ini.

    "MONEY BUYS YOU OPTIONS AND SECURITY"

    ada sebahagian pak menteri, KBU, NGO telah megambil habuan masing2, jumlahnya ada dalam buku nota kecil 555 najib, mereka2 ini amat taat , mempunyai keberanian luarbiasa mempertahankan boss mereka, frasa diatas digunakan dgn bijaksana oleh najib.

    "OPEN SECRET THAT JEWS DO NOT WORK, BUT RATHER LET OTHERS WORK FOR THEM"

    itulah yg dilakukan AG sekarang, menolak kertas siasatan BNM, cukup kreatif dan inovatif najib menutup lubang2 jerlus 1mdb.

    kepada dr mahadir, kami doakan agar segera sihat , semoga Allah swt memperkenankan doa2 kita semua. masih ada beberapa pekara yg perlu diluruskannya. amin.

    ReplyDelete
  6. Hebat betul blongang unspinners dan MYKMU dok spin macam orang hilang akal,bila nak tobat tu......

    ReplyDelete
  7. Bila BNM arahkan 1MDB membawa pulang wang USD 1.83 billion yang di laburkan , mereka sudah menjadi tidak tentu arah . Boss nombor 1 , Najib arahkan macai macai nya di AGC keluarkan kenyataan bahawa 1MDB tidak pernah membuat kesilapan .

    Kenyataan dari AGC itu adalah kiasan buat 1MDB untuk menyatakan bahawa wang USD 1.83 billion yang di laburkan itu sudah pun di LEBUR kan . Jadi mana mungkin di bawa pulang ke Negara Najib .?

    ReplyDelete
  8. Diambil dari blog Din Turtle. Memang boleh mendidih darah bila baca posting yang no. 2 di bawah ini :-

    1. Shafie Apdal - Dalang 1MDB Harus DiHukum !:-

    http://dinturtle.blogspot.my/2015/10/shafie-apdal-dalang-1mdb-harus-dihukum.html

    2. Arul Spins A Changing Story As We Publish More Documents He Can’t Deny!:-

    https://medium.com/@sarawakreport/arul-spins-a-changing-story-as-we-publish-more-documents-he-can-t-deny-b7594ff52f4f

    ReplyDelete
  9. TS Zeti dianugerah Gebenor Bank Terbaik Dunia banyak kali. Tun M pula Negarawan & Pemimpin Terbaik Kelas Dunia (World Class).

    Najib & Zahid....APA ada.......??????

    ReplyDelete