Thursday, October 22, 2015

Terasa Ringan Kaki Pula Untuk Turun Dijalanan

3 kertas siasatan ke atas Tun Dr Mahathir yang dibuka oleh PDRM untuk penelitian AG dan Timbalan Pendakwaraya adalah perkara menarik sebelum dan selepas Bajet Najib.

Sebelum ini pun memang sudah ada khabar angin Tun akhirnya akan disiasat@ditangkap@didakwa jua kerana jika tidak dikekang ia boleh membawa mudarat kepada negara. (Baca: kepada Najib).

Jika mathias dan khairuddin tidak terlepas sudah tentu Tun tidak terkecuali kerana tuduhan Tun kepada najib dan kerajaan sangat vokal dan jelas.

Lebih tepat Najib saman Mahathir tetapi menggunakan PDRM merupakan satu kelebihan kepada Najib yang diistilahkan undang-undang.

Tetapi itu tidak mengecualikan Najib untuk terpaksa turun ke mahkamah juga.
Sekali lagi sejarah akan terukir dengan satu barisan peguam akan mewakili Mahathir dan berlarutan bertahun hingga bertembung PRU14....apakah Najib sudah bersedia sampai ke situ.

Akan lebih ramai juga yang ringan kaki untuk turun di jalanan jika Tun ditangkap !!!! Mungkin itu satu ilusi tetapi jangan pandang ringan...
Tun bukan pemidato hebat seperti Anwar untuk mengajak orang turun dijalanan tetapi jika lebih ramai yang turun secara sukarela - itu sangat merbahaya.

Ramai penyokong Tun bersedia untuk menerima kenyataan Tun akan didakwa kerana itu juga satu penyelesaian.
Dan lebih hebat jangan mereka salah sangka bahawa Tun sangat takut untuk ditangkap dan didakwa !!!!

Tun dan Najib sangat berbeza.

Jika bajet Najib lulus dengan bergaya...
Dakwaan ke atas Mahathir tidak dapat dielakkan (?)


TERKINI:
Mahathir percaya Najib akan terus kekal penuh tempoh kerana parti melindunginya.
Apakah mereka yang membantah Najib sanggup tolak UMNO (?)

19 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ada yang memaki ibubapa sendiri di blog ini.

      Delete
    2. Anon Kejora Liberal anak gampang tak bernama & tak Berbin memang patut dicantas kerana biadab dan take menghormati orang tua.

      Delete
  2. Kenapa Mantan PM tu kebal sangat ke? Tlg hormati kerajaan semasa yg dipilih majoriti rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Majoriti" rakyat pilih PM Najis ? Samada tak reti nak kira atau dari spesis pemakan dedak !

      Delete
    2. - "majoriti rakyat"...? hehehe..dlm mimpi kotttt...
      - dakwa jelah OTAI tu...meh kita tgk sapa yg kenaaa...

      Delete
    3. Tok sah layan bro... Hampeh

      Delete
    4. Sekebal isu 1MDB , sebelum mengajar menghormati sesuatu di anggap majoriti terlebih dahulu fahami erti hormat dalam diri yang telah di pilih.

      Delete
    5. BEZAkan antara parti yg diPILIH dgn PM yang diPILIH.....BEZAkan antara PARTI & PM....BEZAkan antara NEGARA & PM....kalau dah boleh BEZA entit2 berkenaan, MUDAHlah utk berfikiran rasional. Sejak bila rakyat boleh mengundi PM? aku tak pernah, mungkin saudara pernah mengundi seorang PM bernama DS Ah Jib Gor.

      Lagi satu, walaupun aku penyokong UMNO/BN (bukan DS Ah Jib Gor) aku sedar & mengaku PARTI BN pd PRU13 yg lepas bukanlah pilihan MAJORITI RAKYAT....tetapi menjadi pemerintah kerana menang BANYAK KAWASAN YG DITANDINGI. Hanya UMNO merupakan pilihan MAJORITI ORG MELAYU/BUMI/ISLAM.

      Delete
  3. Majoriti rakyat dgn 51% undi menolak BN. BN menang dgn kelebihan kerusi saja.

    ReplyDelete
  4. Takde bukti nak saman jadi orang yg terfitnahlah yg saman anda lagipun najib hanya mengikut saranan anda sekalian yg kecoh supaya najib mengambil tindakan keatas mathir.dari pemerhatian aku najib .merupakan smart politikus

    ReplyDelete
  5. 47% bukan majoriti pun..bercakap ikut fakta

    ReplyDelete
  6. lawak pok undi popular majoriti rakyat di PRU 13 BN kalah BN menang kerusi lebih




    ReplyDelete
  7. pada penyokong zahid, sila beritahu empunya badan sedang megundang satu WABAK diluar batas fikirannya

    pesanan dari cicitmaulanaishak

    ReplyDelete
  8. Kalau Tun turun dijalanan dengan baju kuning akan ada lagi satu himpunan baju merah pada hari yang sama. Tengok siapa kuat.

    ReplyDelete
  9. Kd, ko nk sokong tun mathir itu ko punya pasal. Aku pulak, penat lelah kempen utk kerajaan semasa, membazir pulak kalau aku runtuhkan. Elok dan molek aku tunggu sampai pru14 baru buat ketetapan baru...hehe

    ReplyDelete
  10. Kenapa PM tu kebal sangat ke? Tlg hormati denyut nadi semasa majoriti rakyat.

    ReplyDelete
  11. Majoriti rakyat itu ada kah termasok yg tak boleh ngundi seperti berok, babi, semut, kala jengking, lipan bara..

    ReplyDelete