Saturday, September 17, 2016

BERHENTILAH JADI BATU API...

Di dalam dan diluar politik hari ini, tanpa kira bangsa dan ugama, memang terdapat orang biadap,  sudah tentu dia tidak mewakili kaum,  bangsa, ugama, negeri,  parti atau negaranya.

Mereka kekal biadap di mana sahaja.

Yang lebih kurang ajar dan biadab ialah mereka yang mengalatkan orang biadab tersebut untuk melagakan antara kaum,  antara parti dan antara ugama untuk menimbulkan kebencian.

Yang menghina kematian ustaz haron din,  atau kematian karpal singh,  atau besok besoknya kematian Mahathir,  kematian lim kit siang,  kematian najib adalah tetap individu yang biadap dan kurang ajar (tidak mewakili pihak lain)

Berhentilah jadi batu api.

15 comments:

  1. Betul...betul.... betul, jangan jadi batu api tapi kadang kadang kita sendiri juga yang jadi batu apinya tanpa disedari. Apa agama sekali pun kita jangan menghina antara satu sama lain baru tidak timbul soal dendam. Sebab bila ada dendam adalah batu api nya. Eehh...eehh..nak bersyarah pulak saya.
    .

    ReplyDelete
  2. Ngko sendiri Kluangman dalam keadaan tertentu pun jadi batu api juga..pergilah depan chermin..kalau berani approve lah komen aku yg ikhlas ini

    ReplyDelete
  3. Tulisan terbaik setakat ini dari Pak Kluang

    ReplyDelete
  4. simple condolences supposed to be norm but yet show of sympathy turn to be show of hatred perpetrated by DAPigs ... its now viral and create growing hatred that lead to unhealthy outcome ... so DAPigs have to learn to be mindfull else go fly kite !!!

    ReplyDelete
  5. Sekarang KD dah tak keluarkan lagi komen2 yg tidak menyebelahi parti cap bunga raya. Dah dua tiga komen saya tidak dipapar nya. Kalau berat sebelah tak professional la. A Kadir Jasin lagi ok, komen yg tidak memihak kpd Dr M pun dia papar kan juga.

    ReplyDelete
  6. kluangdaamondlah yang paling biadap.. kata orng paku serpih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lah sampai biadab. KD chuma keliru sikit je tuh

      Delete
    2. Tak lah sampai biadab. KD chuma keliru sikit je tuh

      Delete
  7. Eleh kd, jangan jadi batu api konon. Buktikan bahawa mulai hari ini posting awak bukan berbau batu api melainkan yang lunak, wangi dan sepoi2 bahasa sahaja. Boleh kd? Insaf kalau betul alhamdulillah

    ReplyDelete
  8. Ke berhak mengatakan APA yg dia suka....aisey bro kawan2 kat govt duk cakap the right to say..kena lah ikut.kang x dpt elaun sudah bai

    ReplyDelete
  9. KD masih tak keluarkan posting saya..😢😢

    ReplyDelete
  10. Terus kan lah Dr M, Mahyuddin dan Mukhriz bersekonkol dengan DAP. Baca lah kamu dalam fb fb betapa biadap nya Cina Cina DAP membuat komen keatas Allahyarham Datuk Dr Haron Din.

    ReplyDelete
  11. Muhyiddin pandai ilmu saikologi. Sebelum dia tawan hati lelaki China DAP dia tawan hati amoi China dulu..mantop ngap ngap

    ReplyDelete