Friday, September 2, 2016

NO WONDER MUSUH BERSATU PANIK... KUBU KUAT UMNO BOCOR

Sangkaan BERSATU tidak mendapat tempat di Johor nyata meleset, teguran Sultan Johor ke atas Tun Dr Mahathir sedikit pun tidak terjejas.

Yang lebih sudu dari kuah hanyalah pemimpin umno yang panik dengan pengaruh BERSATU,  no wonder keputusan permohonan masih pending...

Kemunculan whatsaap group bagi setiap DUN dan Parlimen di Johor termasuk pro tem committee petanda kegigihan dan keazaman mereka mereka yang menyokong BERSATU, dari pemerhatian tidak dinafikan mereka majoritinya kumpulan yang tewas dalam pertandingan Bahagian.

Mekanisme menang menang semua dan kalah kalah semua menjadikan umno bermusuhan dengan ahli sendiri.

Pada asasnya mereka masih ahli umno tetapi jiwa dan raga sudah diserah pada BERSATU, mungkin sebab umno tidak sediakan borang PERMOHONAN MEMBATALKAN KEAHLIAN, mereka tidak berbuat demikian.

Dalam group group whatsaap ini nyata mereka sudah berpatah arang dengan umno,  tanpa segan silu mereka membuka pekung budaya pemimpin umno satu demi satu. Permusuhan yang nyata dengan umno.

Adalah sangat penting BERSATU tidak diluluskan sebaliknya pengunduran Najib perlu dipercepatkan bagi membolehkan pemimpin dan penyokong BERSATU dibawa balik semula ke pangkuan umno sebelum nasi menjafi bubur.

Semua ini hanya mampu dilakukan oleh Zahid Hamidi.

22 comments:

  1. nasib UMNO sudah tiba untuk perkirakan sekira nya masih ada sisa2 pemimpin yang lupa daratan undur sebelum di undurkan, Malu jangan sampai di malukan.

    ReplyDelete
  2. Lanun Bugis mesti disingkirkan!!

    UMNOnok sekarang mesti disatukan dan di kembalikan kepada UMNO dulu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lanun bugis mane satu nie. Najib ke Sultan? Cakap tu tapis skit.

      Delete
  3. Andaian... andaian... persepsi....persepsi. Itu je. Yang bercakap tu sebenarnya lebih kuah dari sudu. Kalau bagus sangat masuk le bertanding sebagai calun bersatu dlm PRU 14 nanti.

    ReplyDelete
  4. Kakah Menang BERSATU tak jadi soal!!

    Yang penting Najib 1MDB penyamun tersohor Dunia MUST GO!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahalol punya wsj. Apa pula ubah tiang gol kata duit ke akaun najib masok dari akaun kementerian Arab Saudi, dari akaun putera Arab Saudi dan dari beberapa agensi Arab Saudi. Dulu cakap lain sekarang cakap lain. .sial betul lah. Apa najib dah bayar suruh u-turn ka?

      Delete
  5. UMNOnok mesti diubah dan kenbalikan UMNO.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum KD

    UMNO memang camtu la KD.Itulah perangai UMNO semenjak zaman Tun M.Sebelum itu ok majoriti berjuang kerana bangsa.

    Yang kalah ni bukannya bagus sangat KD..menyusahkan parti.Kalau jenis-jenis perangai tak setia parti dipersilakan keluar UMNO. Tak payah isi borang. Laa ni Malaysikini lagi suka klau geng2 kalah ni masuk bersatu.

    Boleh war2kan agar nampak la impaknya.Gerun la sikit.
    Ini setakat main whatssup hmmm cikai la KD.

    KD

    Engkau tk yah isi borang pun semua dah tahu kat mana hati engkau. Berjuang la di sisi bersatu yg kau rasa tolong rakyat. KD..ada msa tanya la orang2 tua UMNO siapa Muhiydeen ni.

    Nasib tanah kubur dia tak ambil klau tak melayu takda tanah tau. pernah dengar tak ayat ni.. Ni ayat legend Muhiydeen.

    KD ..aku harap sangat agar dalam masa 2-3 bulan ni nk tau gak apa janji Bersatu kpd rakyat?

    1.Brani ke Tun M mengatakan ISA zalim? atau bakal hidupkan semula?
    2.Demo camna la plak..diteruskan atau dibantai dgn FRU?
    3.Peratus hak milik bumiputera ada target tak? atau sejak 22 tahun tak naik lannnnnngsung.
    4.Nak hapuskan BRIM tak? klau hapus gantikan apa? buat KLCC lagi satu ke?
    5. Kroni2 dihidupkan balik ke?
    6.Lebuhraya tanpa tol disarawak akan diganti dgn tol ke?
    7. IPP janakuasa bg kat kroni balik ke?
    8.Projek GLC bg kat anak2 ke?

    Ok lah KD itu la serba sikit yg engkau kna fikirkan. Kalau tk nak fikir aku tk leh tolong apa2 la..cuma rakyat sarawak dan 2 prk selangor dan perak tolak kaw kaw pakatan ya..jgn lupa plak.

    Ingat KD rakyat ada 2 ..satu sokong BN satu lagi sokong pakatan.

    ReplyDelete
  7. 1MDB tak merugi ku TAPI buang HAK DISCOUNT 10% untuk beli rumah dan kedai nyata MEMBODOHkan Bangsa UMNO..HIDUP UMNO HIDUP HAK MELAYU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai DAPig dan Melayu PKR yg GILA KUASA cuba AMPU BODEK cina supaya terus SOKONG mereka.
      kamu berani buang hak kami ,kami juga akan buang kamu.

      Delete
    2. Pada saya takda masalah buang 10%, yang penting MAMPU BELI.
      Apa guna 10% kalau rega rumah tak mampu beli???????????
      Contoh harga RM500 ditolak 10% = RM50 ribu je.
      Kos rumah jadi RM450 berbanding rumah MAMPU MILIK yang
      takda 10% di Selangor berharga RM230-270K.
      Separuh daripada RM450, beb!
      Mana nak cari rumah rega RM230 di Selangor.......???
      Di MELAKA adalah tapi orang luar tak mo beli sebab
      MELAKA NEGERI SAMSENG - DON'T MESS WITH MELAKA!!!!

      Delete
    3. salam

      yang duk heboh bising pasal buang 10 peratus bumiputra tu nak beli rumah mewah..pergilah google brapa ratus ribu rumah soho tu...berapa kerat orang melayu mampu beli rumah tu...

      tapi nape sorang pun tak bising bila gaji untuk ambil rumah pprd naikkan dari rm2500 ke 3000...atau orang malaysia gaji dah kaya2 skarang...

      dari ramai orang layak smakin sikit yang layak...kenapa yang tu takde orang nak pertikai sbb ramai yang duk rumah ppr n nak beli rumah ppr ni rumah melayu


      gie7

      Delete
  8. umno dapat diselamatkan zahid hamidi tin kosong? biar betul. kalu setakat palu tin kosong dan cakap bohong pasal jumpa penderma pak arab dan lihat cek 2.6 billion. orang guna transfer online dia cakap lihat cek. biar betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi apa bukti fitnah kamu..tin kosong juga.

      Delete
    2. aku rasa yg tulis ayat cheque ni biasanya DAP. dia perbodoh bodoh kan melayu .Cina yg kaki niaga pun tak sembang camni..Alhai melayu DAP ni.

      Delete
    3. hashim hassan berjaya dikencing oleh najib...mana bukti duit dah dipulangkan pada pak arab? sekadar bercakap bukan bukti en hashim..nanti jumpa najib en hashim jangan cium tangan, cium je kaki dia..baru nampak hebat..masalah peribadi najib, dia tarik UMNO sekali dan org2 macam en hashim terus percaya..cuba tunjuk bukti duit 2.6b tu digunakan untuk UMNO..

      Delete
    4. Bahalol punya wsj. Apa pula ubah tiang gol kata duit ke akaun najib masok dari akaun kementerian Arab Saudi, dari akaun putera Arab Saudi dan dari beberapa agensi Arab Saudi. Dulu cakap lain sekarang cakap lain. .sial betul lah. Apa najib dah bayar suruh u-turn ka?

      Delete
    5. Ko bace jelah laporan terkini wsj. Sawan der. Konfem arab saudi bagi.

      Delete
  9. Maddey Keling Kera-la kena jawab pengesahan terbaru wsj duit agensi Saudi masok ke akaun najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak akan jawab sebab tak baca blog ni. Kalau boleh biarlah pecacai2 angkat tong taik dia tolong jawabkan apa yg telah dikeluarkan oleh wsj yang terkini pasal duit masuk akaun najib. Oh ya, sebelum jawab, baca dulu apa yang ditulis dalam wsj, jangan main jawab sembrono...

      Delete
  10. Apa nak heran...
    Lebih percaya.....from reliable source,from person familiar with the case
    Lepas tu pecah tembelang mengenai conspirasi,kata Agong terlibat....parah
    La ni dah ubah tiang gol....cfm lak duit dari Arab Saudi
    Yang cantiknya Najib relax aja...tfak saman pun Dia orang dah pecah tembelang
    Jgn sangka orang diam dia bodoh dantakut.
    Dalam diamx dah dicantas 3 M dan 1 S...Bukan calangx orang lak tu.
    La ni telor sapa yg panas
    3 Tan Sris diam menikus
    TDM makin merapu.MOO tunjuk belang,dulu kata hanya tahu 1MDB melalaui SR aja...la ni macam Akauntan beri komen sambil tuduhanx serangkap jarang....tanya pasal skandal dgn bini orang..mata sepet la tu...membisu seribu bahasa
    Beri statement kalau 4% swing pengundi BN akan kalah pada PRU......dah buat kajian ke kwsn yg Oppo menang dgn majoriti bwh 500.To defend is more difficult to capture
    Kita bolih optimistik tapi biar lah dgn fakata yg solid....itu sebab dah dekat 59 thn Oppo masih Oppo.....strategi hapak
    Kita mahu perubahan juga,tapi melihat situasi skrg....makan dedak lah Oppo ni..bukan Najib beri tapi sendiri cari dan beli

    ReplyDelete
  11. Pemerhatian Anon 3.10 memang bagus...caya lu. Tak ada element dengki busuk hati macam statement2 yg dibuat KD.

    ReplyDelete