Saturday, September 24, 2016

PAS KELANTAN DIMAKAN ANAI ANAI




SEPINTAS LALU

Aku di bumi Kelantan sekarang ini, berjumpa dengan orang kuat Husam Musa pasal bisnes dan meleret cerita politik..

Semalam dari airport, dalam perjalanan berteksi ke Kota Bharu,  pemandunya penyokong umno menceritakan PAS semakin lemah sejak pemergian Nik Aziz, jangkaan menguntungkan umno meleset,  penyokong PAS berhijrah ke AMANAH,  tak ada hati nak jamah umno.

Dari orang kuat Husam Musa,   dia menceritakan kesebokannya sebagai tenaga penting penubuhan ranting seluruh Kelantan, fokus penghijrahan ahli PAS ke AMANAH,  lebih mudah bila ahli PAS marah dengan Hadi berbaik dengan Najib.

Bagi ahli UMNO yang menolak kepimpinan Najib,  mereka tidak akan join AMANAH,  mereka lebih selesa dengan BERSATU,  walaupun dijangka tak ramai tetapi cukup untuk memudaratkan umno.

Ada ahli umno Kelantan akan lebih suka tidak lagi berparti (dah penat dan sakut hati bila dikhianati pemimpin) menjauhkan diri dari umno,  atas pagar,  pemerhati.

Tun akan ke Tunjung,  Kelantan hujung September ini,  tarikh sebenar aku dah lupa.

Sudah pasti Anwar Musa akan susun strategi baru (?) Jangan sampai kena soal dengan Boss, guano mu ni...

Jika PAS gagal di Kelantan, faktornya Hadi Awang - amanat Nik Aziz diengkari.

CATATAN INI DIBUAT PADA 24/6/16 6PM RENAISANCE


10 comments:

  1. syok sendiri je lah ... cakap kosong ... announce lah ranting, cabang, batang, pangkal pokok nya .. old school politik ... sekarang politik berkhidmat ... rakyat nak perkhidmatan .. bukan omong kosong politik kebencian ... go fly kite !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkhidmatan sambil menyamun duit rakyat
      Krik krik

      Delete
  2. ooi go fly kite, jangan meroyan tak tentu hala !!!
    tunaikan janji dulu, baru lah orang respect !!!
    nie janji hanya tinggal janji, US pun takut nak pie, jumpa reporter pun lari tak berani bersemuka dan banyak lagi kalau nak disenaraikan, semuanya kecut tak ada teloq !
    taraf hang nie pemakan dedak fr Najib bangsat and umno bengong!
    kami sokong mana mana parti yg bermotif untuk bagi umno penyamun nie lingkup !!!
    Esok Isnin and lusa SELASA !!!
    ADA TELOQ ??? kalau tak ada jangan dok pandai sembang dlm blog aja, PIE LAH TUNAIKAN JANJI DULU !!!

    ReplyDelete
  3. husam balik kelantan? takdepun cerita kenapa tarik balik saman ke atas red granite? saman tak laku di us ke? kata nak selamatkan wang rakyat malaysia, ni kira duit rakyat malaysia tak dapat diselamatkanlah ye. sembang besar, hati kecik. baru nak mula dah tarik diri... kd, ulas sikit.

    ReplyDelete
  4. Kluang ni spesis yg berjaga malam... maka dia xnmpk apa yg berlaku di siang hari.

    ReplyDelete
  5. Wah bapak Kluang terbang pergi cari idola baru nya kat Kelantan,teruja sangat tuu.Weiii bapak Kluang tolong tanya geng baru kau tu berapa sekor harga anak kambing jamnapari dari ladang yang berekar-ekar tu.Lagi tanya sama dia pokok depu yang ditanam beratus ekar tu dah boleh toreh ke belum dan getah nya dieksport dengan lori ke dengan kapal,lepas tu tanya satu lagi tentang telaga minyak yang dia temui di Kota Bharu minyak nya dijual kat mana.Dengar cerita terbaru dia berjaya bawa balik dari US berguni-guni duit 1mdb yang telah dilarikan ....kah kah kah kah demi perjuangan akhirnya bapak Kluang bersekongkol dan berdampingan juga dengan kaki temberang.

    ReplyDelete
  6. Woi. .kalau Nik Ajis ada dia pon Tarek balek. Sebab apa ..sebab Huse says so

    ReplyDelete
  7. Sedang tunggu komen dari Peguam Terkenal Tuan Othaman, ljazah Llb, Universiti Ghaflah, Negara Antah Berantah.

    ReplyDelete
  8. Selepas PRU, umno dan dap akan bekerjasama sebagai pembangkang
    Krik krik

    ReplyDelete
  9. Sapa sumpah jadi chengkerik tu?

    ReplyDelete