Friday, September 2, 2016

HAMPA PIKIAQ SENDIGHI BETUI KA TAK

Dalam akhbar cina hari ni ,kalau pandai beli baca " cina press" .muka depan atas sekali sebelah kanan masalah ekonomi malaysia   semakin terok dgn nilai matawang jatuh,harga brg semakin naik .mereka menasihati org ramai ikat perut dan berjimat tidak membeli barangan tidak perlu .
sedangkan akhbar melayu hanya menyiarkan hiburan,kemalangan,bom sana sini,dadah,dan lain2 yg remeh temeh melekakan melayu..mereka tidak menyiarkan tajuk demikian takut rakyat paknik.....
Semua jenis perniagaan terutama kain baju hilang pendapatan lebih 50℅ termasuk sogo.
Pusat perniagaan Nilai 3  di seremban sepi ,tokey besar pening...sumber dari tokey pakaian di pertama.
Bank dah pun mula tutup cawangan2 untuk kurangkan kos operasi. Mula2 Maybank kmdn CIMB dan kemudiannya pasti diikuti oleh bank2 lain. Ekonomi mungkin akan meleset lagi. Kalau dikaji ttg putaran ekonomi yang meleset setiap 10 tahun sekali memang kita sedang hampiri. 1988, 1998, 2008 dan kini 2018. Oleh itu para sahabat, pakailah kereta yang ada, duduklah rumah yang ada, tangguh melancong dulu sebab cash amat perlu ketika ekonomi tak menentu. Mungkin sbhgn simpan dalam bentuk emas. Nak beli rumah baru, tunggu sat, nanti dia akan jadi murah yang amat sangat. Masa tu belilah ....


```TESCO BAKAL MENINGGALKAN MALAYSIA```

*26hb Ogos*- Tesco bakal meninggalkan Malaysia menyusul seperti Pasaraya Carrefour yang meninggalkan Malaysia pada 2012. Disebabkan faktor ekonomi Malaysia yang tidak beberapa memberangsangkan kebelakangan ini dan cukai kerajaan yang semakin meningkat. Tesco Store Malaysia mengambil inisiatif VSS & MSS secara berperingkat-peringkat bermula dari Ibu Pejabat Utama (HQ) pada awal tahun ini dan pada peringkat Cawangan Setor yang telah dilaksanakan pada 23hb Ogos yang lalu.
     Tesco Store Malaysia Sdn Bhd yang dahulunya syarikat bersekutu Sime Darby Sdn Bhd sedang berbincang dengan beberapa syarikat peruncitan di negara ini tentang pembidaan jualan Setor-Setor Tesco di Malaysia. Pembidaan tersebut akan mengikut beberapa kategori setor yang berukuran Saiz 10K sehinggalah 3K. Untuk setakat ini telah ada beberapa setor di Zon Utara telah di jual kepada pembida namun ianya masih dirahsiakan berkenaan cawangan setor yang telah dijual.
       Untuk Tesco Express masih lagi dalam perbincangan dengan syarikat kedai runcit 24jam yang terkemuka di Malaysia dan sebuah lagi dari badan koprat peruncit Angkatan Tentera Malaysia (PERNAMA) tentang pembidaan cawangan Ekspress tersebut.
     Perancangan penstrukturan organisasi baharu yang dilakukan baru-baru ini adalah dalam peringkat pemantauan untuk melihat sama ada ianya mampu dilaksanakan oleh kakitangan dengan jumlah tenaga kerja yang semakin dikurangkan. Sekiranya ianya masih utuh bertahan, setor-setor yang berpotensi akan terus beroperasi sehingga diberitahu notis selanjutnya, manakala setor yang tiada potensi akan di buka untuk pembidaan kepada pesaing.
     Keputusan penilaian setor-setor yang berpotensi dan tidak berpotensi akan dibentangkan pada hujung tahun ini. Tesco Setor Malaysia mungkin bakal meninggalkan Malaysia selepas memperoleh keputusan pembentangan tahun kewangan yang selalunya dilakukan pada awal bulan Mac.
Sekian, Terima Kasih.

_Jurucakap Dalaman Komersial_
*Tesco Store Malaysia Sdn Bhd*



# Dalam satu lagi berita,  panjang sangat aku nak copy paste..ekonomi Malaysia akan collapse dlm masa 100 hari lagi kerana matawang ringgit akan menjunam...


PERCAYA ATAU TIDAK,  LANTAK HAMPA LE..
YANG PERCAYA... SIMPAN CASH DAN EMAS SERTA BARANG KEPERLUAN HARIAN


Zaki75
Ini aku kutip dari wassap group umno,  mereka sudah berani luah dan kritik pemimpin dan kerajaan.













9 comments:

  1. Ini berita terbaik tahun ini. Krisis ekonomi dan penderitaannya ini akan menjadi satu medan uji jati diri generasi Y yg mana mereka akan turut merasa keperitan yg sama di alami oleh generasi dahulu seperti di zaman Jepun..makan ubi kayu dan keledek sahaja. Penderitaan ini akan membuat generasi Y dapat mengikut hadis supaya istiqomah bersabar. Iman mereka akan jadi lebih teguh. So Kluang man jangat lah tulis sesuatu yg menakut2kan Generasi Y. Ini berpeluang terbaik mereka..

    ReplyDelete
  2. TANDA-TANDA ALLAH SAYANG KITA..

    Diberikan kesedihan.
    Dengan kesedihan itu kita akan sering menyebut namaNya.

    Diberi kesakitan.
    Dengan kesakitan itu kita akan sentiasa memohon kesembuhan dariNya.

    Diberikan kesusahan.
    Dengan kesusahan itu kita akan menjadi redha.

    Di berikan kehilangan.
    Dengan kehilangan itu kita meminta yang terbaik dari Allah.

    Di berikan penderitaan.
    kerana hanya jiwa yang menderita akan selalu dekat pada Allah.

    Diberikan kemiskinan.
    kerana Allah mahu kita meminta kepadaNya.

    Diberi kehinaan.
    kerana Allah mahu kita mohon kemuliaan dariNya.

    Semua yg diberi itu kita tak suka tetapi sangat baik untok kita. So Kluang man bawalah aspek positif dalam penulisan yg akan2 datang nanti ye.

    ReplyDelete
  3. Baru skrang ahli umno nk sedar??
    Tu pon lepas petanda besar mcm cerita tesco tu br nk sedar??
    Too late...too young too dumb too realised....
    Dah muak dgn umno
    Bodoh dah melantun2.

    ReplyDelete
  4. Bersekongkol dengan perasuah adalah unsur negatif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju 100% malah sekarang sudah menjadi musuh negara no.1 dan dadah jatuh ketempat ke2..

      Delete
  5. Tunggu komen dr org2 yg mengatakan Tesco kepunyaan yahudi.... Ekonomi makin merudum tp da gak yg masih kata program tranformasi dll berjaya dan ringgit kukuh. Pakar ekonomi sungguh org itu..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Gi la attack blok mymku tu.. Menyampah sunggoh aku akn kebebalannya yg tk berpenghunung. Pi puji projek bg cantik tugu berhala tu.. Aku komen haram, dia delete trus.

    ReplyDelete