Friday, September 23, 2016

MELAYU TAK PECAH, YANG PECAH ADALAH TEMBELANG UMNO

Penubuhan BERSATU didakwa memecahbelahkan lagi Melayu!
Setakat mana benarnya...

jika dilihat kepada kaum cina. Apakah boleh didefinasikan perpecahan kaum tersebut jika dilihat kepada beberapa parti politik berasaskan kaum cina?  Sekadar menyebut MCA,  DAP,  Gerakan dan sedikit di PKR.
Apakah kita lihat ada perpecahan kaum cina di situ?

Malahan NGO kaum Cina adalah yang terbanyak bilangannya kerana mempunyai puluhan mengikut dialek atau keturunan.  Begitu juga dengan persatian perniagaan dan boleh dikatakan kaum cina mempunyai persatuan dalam semua aktiviti mereka termasuk ugama.

Apakah mereka berpecah?  Jika dihalusi, semua itu saling menguatkan mereka malah dalam hal tertentu persatuan digunakan oleh MCA untuk mengugut kerajaan UMNO.

Oleh itu setakat penubuhan BERSATU,  ia tidak boleh dianggap perpecahan Melayu.

Lebih tepat ia hanya sekadar mekemahkan umno,  mengurangkan pengaruh umno dan risikonya umno akan tewas di pilihanraya. HILANG KUASA.

Atas faktor itulah umno cukup panik dan meroyan mendakwa penubuhan BERSATU membawa perpecahan.

Ada sesiapa yang percaya lagi pada dongeng umno ini.

38 comments:

  1. apalah yg yg ko meroyan ni labu ? mmg hakikatlah PPBM ujud akan oecahkan undi Melayu... lagi tak paham ke ? UMNO tetap sama dan akan tetap akan berusaha utk menang demi rakyat, demi bangsa melayu, demi umat islam. PPBM bila bersekongkol dgn DAP mmg akan menghancurkan kuasa melayu... benda mudah ni pun ko tak faham.. lagi nak main politik... lagi ko nak sokong madey kutty yg hilang akal waras tu ... go fly kite lah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD, umno and najib bangsat serta pemakan dedak seperti go fly kite tolol nie dah amat kepanasan sekarang nie.
      depa ingat rakyat bodoh and boleh disuap dedak macam go fly kite nie
      rakyat malaysia lebih cerdik untuk menjadi ahli bersatu and akan keluar beramai ramai untuk tinggalkan parti najib pencuri nie.
      hidup Tun, hidup bersatu !!!
      Najib akan ditunjuk jalan keluar tak lama lagi , lepas tu kita nak tengok Go Fly Kite yg semua org tau pemakan dedak yg sama tarafnya dengan 3.85 cgpa. nak lari mana ?
      sedarlah wahai go fly kite sebelum terlambat, tanyalah sapa pun , semua org benci pada Najib bangsat and seluruh ahli umno setrta BN, budak darjah satu pun panggil JIB PENYAMUN !!!
      HIDUP BERSATU !!!

      Delete
    2. Cerita parti TUN M ni setakat gambar seorang pastu sembang 5 ribu ..sudah lah
      Belum sembang cetak lagi..wow 200 ribu ..esok sembang lagi borang habis cetak lagi 50 ribu.

      Esok tangkap gambar 3 orang sedang minum kedai mamak tunjuk borang pastu bg tau UMNO bungkus.

      Kd KD bangunlah bkn camni cara war propaganda..Kau kena kumpul 5 khemah besar pastu yg mai paling cikai 5 ribu..itu kira tahap ok la..

      Najib jgn la bandingkan psal dia koman koman 10 ribu..takat 5 ribu mna nk turun.

      Delete
    3. Samapi-sampai Adnan Satem nerayu tolonglah gambar Najib jangan ditonjolkan di PRU Sarawak kalau BN tak nak tersungkur. Tak pernah terjadi dalam langkarah sejarah negara. Masih tak faham & tak malu ker......????

      Delete
  2. Yang pecah tembelang adalah Jibo menyamun 1MDB dan Rosy Hippo n Family menghabiskan duit penipuan 1MDB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khusus Untuk Beruk Tunggal Kejora,

      BILA TEMBELANG PECAH, TEMBERANG PUN TERBUKA-KANGKANG
      KENYATAAN PALSU NAJIB BAGAI SEJARAH PENIPUAN BERULANG:

      Sejak lewat petang semalam telah tersiar berita di media dan portal dalam talian mengenai kenyataan Najib Razak berhubung pertemuan Tun Mahathir Mohamad dengan Yang Dipertuan Agong berkaitan Deklarasi Rakyat. Dalam kenyataan media itu, Najib memberitahu bahawa Yang Dipertuan Agong hanya mengambil maklum perkara-perkara yang dibangkitkan oleh Tun Mahathir, tetapi tidak boleh mencampurinya. Ini kerana, menurut Najib, deklarasi yang diusahakan itu tidak mengikut Perlembagaan dan sebarang tindakan sepatutnya dilakukan menurut amalan lazim iaitu sama ada melalui Parlimen atau sistem pilihanraya yang melibatkan rakyat.

      Membaca berita yang tersiar itu, ramai yang tertanya-tanya, mengapa Najib sendiri yang mengeluarkan kenyataan yang berkaitan usaha untuk menyingkirkannya? Dahlah tu, tak ada tangan Najib pulak tu...!!

      Apakah perlu Kenyataan Najib memandang pertemuan 4 mata melibatkan Tun Mahathir dgn Baginda Yg Di pertuan Agong, kenapa Najib menyibuk? Najib seolah-olah takut dgn bayang2 yg saban hari menghantuinya hingga menggelupur macam cacing kepanasan? Najib jelas kelihatan terdesak dan amat terganggu dengan pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong itu.

      Saya juga turut sangsi perihal fakta dalam kenyataan media itu, antaranya:-

      - Dalam perenggan pertama, PPBM disebut sebagai Parti Pribumi Perkasa Malaysia sedangkan namanya yang betul ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia. Pribumi Perkasa adalah NGO milik Ibrahim Ali.

      - pertemuan Tun Mahathir dengan Yang Dipertuan Agong dikatakan berlangsung di Istana Bukit Malut, Langkawi walhal yang diberitakan sebelum ini ia berlaku di Istana Anak Bukit, Alor Setar.

      - jawatan sebenar Tun Mahathir ialah Pengerusi dan bukan Penasihat PPBM.

      - dalam perenggan ketiga PPBM bertukar menjadi PBBM.

      Benarkah ia surat asli yang dikeluarkan oleh Najib?

      Jika ia benar, mengapa berlaku kesilapan-kesilapan fakta yang besar seperti itu?

      Bukankah ia sesuatu yang memalukan Najib dan Pejabat Perdana Menteri atau PMO? Agak mengejutkan juga, di laman facebook dan twitter milik Najib langsung tidak ditemui berita dan hebahan surat mengenai perkara itu. Mengikut kebiasaan dan amalam lazim, Najib sudah tentu suka memuatkan kenyataan media seperti itu kerana ia adalah kenyataannya sendiri, lebih-lebih lagi juga merupakan kesempatan untuk merendah-rendahkan perjuangan Tun Mahathir dan PPBM.

      Kiranya ia benar, amatlah malang kerana baru beberapa hari lalu Rosmah Mansor dimalukan dengan berita penarikan gelaran "Lead by Example" oleh Unesco, sekarang Najib pula diaibkan oleh kenyataan yang disediakan oleh PMO sendiri.

      Alamat Najib bakal menerima Malu lagi selepas Anugerah untuk Rosmah tak jadi. Apa nak jadi, orang kampung semua dah tahu. Cash is King bakal menerima padah kena bayar cash didunia lagi....!!!

      Delete
    2. ketinggalan keretapi

      Ketua Pengarah‎UNESCO, Irina Bokova, tampil mempertahankan pencapaian Malaysia dan Datin Seri Rosmah Mansor dalam usaha kebajikan mereka yang tersisih dan kurang upaya melalui program Permata.

      Bokova berkata demikian dalam ucapan beliau pada 22 September lalu sempena pelancaran Asia Society Center for Global Citizanship Education.

      Delete
    3. Chai mana nak perchaya kata Irina Bokova. Chai telah beriman dengan kitab WSJ dan New York Time. Selamat be bahagia ye Chai

      Delete
    4. Syukur alhamdulillah, ada hikmah tuu....selamat duit tabung negara. Jika tidak tak tahu berapa juta akan habis semata-mata hanya untuk boRosmah pergi menerima 'the hoax award' bagi menampung penerbangan jet mewah kerajaan, duit saku, shopping-sakan buat .suku-sakat Najib/Rosmah.

      Delete
  3. Kalau Umno pecah melayu pasti akan pecah.Bagi lah apa alasan pun kluang itu lah kenyataan nya.Bukan kah kerana pecah nya Umno maka wujud nya PAS.Tak pecah kah Kluang?.Bukan kah PKR itu asalnya dari orang Umno.jadi berpecah lah melayu nya.

    Adalah amat mustahil untuk parti sebesar Umno terbubar semata-mata untuk menyambut kelahiran BERSATU yang belum tentu lagi hala tuju nya.Dengan usia lebeh 90 tahun selama mana lah yang boleh diharapkan lagi kepada Tun bagi penyatuan Melayu atas nama Bersatu dan dalam masa yang sama memusnahkan Umno.

    Andaikata hanya satu pertiga kekuatan Umno sudah lumpuh itu sudah cukup untuk menjadikan majoriti orang melayu mengisi kedudukan pembangkang.Politik demokrasi adalah berasaskan matematik.Membuat keputusan politik hanya berasaskan isu semasa (yang akan sentiasa ada dan tak akan putus2)akan mengundang malapetaka kepada bangsa dan negara.

    Kalau mengikut falsafah Kluang biar muncul seribu parti melayu pun takpa kerana itu bukannya perpecahan.Biarkan lah Kluang pemimpin politik dengan kemahuan nafsu mereka yang tak terbatas tapi jangan kita membodohkan diri membakar apa yang menjadi milik kita yang sepatut dijaga sepanjang hayat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok ikut orang lama lanjut usia dari Najib yg sekolahpun tak tamat pengajian. Sebab itu tak berupaya berfikir sendiri, asyik dengar cakap bini, punasihat2 songsang, terutama Yahudi APCO & Goldman Sachs.

      Delete
    2. othman othman..tak abis2 kau ja bijak org lain bodoh..
      apa kata kau nasihat tun m bentang budget selangor..nak aku tengok baguih ke tak?

      Tun M klau bersumpah
      1. tak bg kroni projek
      2. tak buat tol
      3. tak bg ipp kat kroni
      4. tak naik kapalterbang percuma takut rasuah.

      4 ja ckup aku sokong parti tun m.














      Delete
    3. Tak tamat pengajian tak bermakna tak berilmu.

      Umur yang lanjut....

      An-Naĥl:70 - Dan Allah yang menciptakan kamu (dari tiada kepada ada); kemudian Ia menyempurnakan tempoh umur kamu; (maka ada di antara kamu yang disegerakan matinya), dan ada pula di antara kamu yang dikembalikannya kepada peringkat UMUR YANG LEMAH (peringkat tua kebudak-budakan), sehingga menjadilah ia tidak ingat akan sesuatu yang telah diketahuinya; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Kuasa.

      Al-Ĥaj:5 - Wahai umat manusia, sekiranya kamu menaruh syak (ragu-ragu) tentang kebangkitan makhluk (hidup semula pada hari kiamat), maka (perhatilah kepada tingkatan kejadian manusia) kerana sebenarnya Kami telah menciptakan kamu dari tanah, kemudian dari setitik air benih, kemudian dari sebuku darah beku, kemudian dari seketul daging yang disempurnakan kejadiannya dan yang tidak disempurnakan; (Kami jadikan secara yang demikian) kerana Kami hendak menerangkan kepada kamu (kekuasaan Kami); dan Kami pula menetapkan dalam kandungan rahim (ibu yang mengandung itu) apa yang Kami rancangkan hingga ke suatu masa yang ditentukan lahirnya; kemudian Kami mengeluarkan kamu berupa kanak-kanak; kemudian (kamu dipelihara) hingga sampai ke peringkat umur dewasa; dan (dalam pada itu) ada di antara kamu yang dimatikan (semasa kecil atau semasa dewasa) dan ada pula yang dilanjutkan UMURNYA KE PERINGKAT TUA NYANYUK sehingga ia tidak mengetahui lagi akan sesuatu yang telah diketahuinya dahulu. Dan (ingatlah satu bukti lagi); Engkau melihat bumi itu kering, kemudian apabila Kami menurunkan hujan menimpanya, bergeraklah tanahnya (dengan tumbuh-tumbuhan yang merecup tumbuh), dan gembur membusutlah ia, serta ia pula menumbuhkan berjenis-jenis tanaman yang indah permai.

      At-Tīn:5 - Kemudian (jika ia panjang UMUR SEHINGGA TUA atau menyalahgunakan kelengkapan itu), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah,

      At-Tīn:6 - Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, maka mereka beroleh pahala yang tidak putus-putus.

      Sama2 kita doakan kesejahteraan Tun dan keluarga. Kita tak menafikan jasa Tun. Semoga Tun dilimpahi rahmat, hidayah dan perlindunganNya. Aamiin.

      Delete
    4. Syed Mokhtar Bukhary tak masuk U takat SPM je. Berjaya pulak? Bill Gates drop out juga. Berjaya dan terkaya. Chai yg lulus U dah kaya macham anak Liong Sik kroni Madey ke?

      Delete
    5. Syed Mokhtar & Bill Gates tak ada duit kontrovesi RM2.6 bilyon (US$700 juta) dalam akaun bank. Mereka ada syarikat sendiri. Mereka tak jual/pajak tanah rezab Melayu untuk meminjam berbilyon-bilyon. Mereka tak membohong, merompak & salah guna hak kerajaan. Mereka tak ikut telunjuk bini. Mereka tak guna kaedah 'masuk bakul angkat sendiri' macam kes 'anugerah palsu' & 'kenyataan palsu' baru2 ini. Fahammmmm...????

      Delete
  4. Apabila Melayu dan Islam tergugat, adakah kita masih berpecah dari segi perjuangan. Semua akan bersatu hati dan tenaga tanpa mengira parti.

    Tetapi Melayu dan Islam tidak akan menyokong segala bentuk maksiat dan kemungkaran pemimpin Melayu walau dari mana parti.

    Umno itu bukan Melayu dan Islam, malah bimbang umno hanya mendukung dan mempertahankan individu sahaja walaupun mungkar dan maksiat. Apakah mempertahankan kemungkaran itu ciri ciri Islam dan Melayu?
    Sudah tentu puak ini wajib ditewaskan. Puak uang memalukan bangsa dan ugama.

    ReplyDelete
  5. Kata kata penghinaan ke atas kematian Haron Din baru baru ini, penghinaan dari kaum lain termasuk dari orang Melayu sendiri..
    Bukankah ramai orang Nelayu dan Islam tanpa mengira parti bangkit mencemuh dan memberi penekanan supaya PDRM mengambil tindakan.
    Ertinya penyatuan melayu dan Islam akan bangkit jika diancam tetapi tiada penyatuan untuk menyokong pemimpin korup.
    Pemimpin korup hanya akan didokong oleh kawan dan ahlinyabyang juga korup

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak pemimpn korup?

      abang malaysia ada undang2 ada bukti bwa ke mahkamah bkn wsj atau laman Kd..bila plak KD jad peguam negara?

      Delete
    2. Kita semua menyayagi & menghormati Alllahyarham. Beliau memang tak sehaluan dgn UMNO malah adalah ahli Pas sehingga akhir hayat. Malah, beliau berwasiat tidak mahu jasadnya disemadikan di Malaysia. Ramai pembesar negara mati di luar negara tapi masih berpusara di bumi Malaysia, seperti Tun Abdul Razak. Kenapa ye, sendiri kena fikir....????

      Delete
  6. Alamak...
    Macamna bacaan kau pasal pecah ya KD..
    Kalau nak hemtam UMNO sekalipun isu melayu berpecah jgn lah diperkecilkan..

    Lemah politik la kau ni KD..kau tahu tak cina lain ngan melayu..Cina walaupun banyak parti depa dari sudut rasis bersama-sama perjuangkan..


    Bab ugut aku setuju...Ingat lagi aku msa Anwar kena terajang UMNO kehilangan 70% sokongan melayu..Masa itu melayu teruk berpecah maka cina cam biasa la bangsa ambil kesempatan depa ugut la Tun Mahathir..

    Tapi zaman Najib alhamdulillah cina semua pakat sokong DAP..baguih la..sib baik Melayu sokong tahap dermawan kat Najib..jadi UMNO menang bergaya 88 kerusi yg cina plak psal dah besar kepala rsa nak jawatan PM hanya 5% ja yg sokong.

    Apa2 hal KD terima Kasih memberi pendedahan cara perjuangan geng parti PBBBM ..baru aku camtu cara kau fikir ..adioos..sok kalau tun M meninggal sesuai tak kita pkai adious...aku takda la ..psal aku ikut Nabi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Madey kojol pun kita hadiahkan Al-Fatihah. Macham muslim Muslimat lain juga

      Delete
    2. Setidak-tidaknya, banyak jasa & legasi Mahathir bila dia meninggalkan kita satu hari kelak. Dari gerbang selatan hingga ke utara, lebuhraya yg dilalui generasi ke generasi pasti mengingatkan namanya. Kediaman rasmi pm & Putrajaya yg memukau indah adalah cetusan ilhamnya. Ibu pejabat UMNO PWTC juga adalah wawasannya. Apa legasi peninggalan Najib? Beilau hanya akan jadi rungutan rakyat dek bebanan hutang riba 1mdb yg pasti mencengkam rakyat berkurun lamanya.

      Delete
  7. Tak sangka ye parti bunga ada 4 ahli boleh menyebabkan pecacai dan pendedak kepanasan hingga ke subuh.

    Dengan 4 ahli boleh kah Melayu berpecah.

    Hilang akal betul.

    ReplyDelete
  8. Tembelang la, temberang la, tak habis habis cerita kebencian dan perpecahan sesama Melayu, nampak sangat blog ini, blog KD suka benar kepada perpecahan Melayu.
    Tak kira siapa kita tak suka, tak kira siapa kita suka. Sebenarnya TIDAK akan ada seratus peratus orang Melayu yang akan suka satu pihak sahaja. TIDAK akan ada seratus peratus orang Melayu akan sokong Dr M sahaja,TIDAK akan ada seratus peratus orang Melayu yang akan sokong Najib sahaja,TIDAK akan ada seratus peratus orang Melayu yang akan sokong Mahyuddin sahaja , TIDAK akan ada seratus peratus orang Melayu yang akan sokong Hj Hadi atau Anwar sahaja.
    Akhirnya Melayu yang berpecah, Cina yang bersatu. Akhirnya nya Melayu yang menang jadi arang, Melayu yang kalah jadi abu. Gajah (Dr M) sama Gajah (Najib)berjuang, pelanduk ( semua Melayu) mati ditengah tengah.
    Awak ada faham ke KD atau buat buat tak faham.

    ReplyDelete
  9. Kebodohan blog ni akhirnya terserlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada aku suggest re-branding jadi "Bila Si Biol Meggesek Biola". Tapi owner dia jenis pekak badak buat dunno sahaja..

      Delete
  10. kekadang bila dah meroyan dan perasaan benci meluap-luap, apa yang ditulis sudah tidak memerlukan justifikasi kebenaran. bersatu ditubuh untuk memecahbelahkan melayu, itu adalah fakta. sebelum meneruskan cerita bab bersatu ni, elok kita rujuk balik bab pkr ditubuhkan. pkr ditubuhkan oleh anwar ibrahim untuk menentang umno dibawah kepimpinan mahathir pada masa itu. siapa2kah majoriti yang menjadi ahli pkr? tentunya adalah sebahagian besar dari orang melayu umno yang tidak berpuas hati dengan mahathir. pada masa yang sama orang melayu telah sedia berpecah kepada dua kumpulan iaitu dalam pas dan umno. penubuhan pkr menyebabkan melayu berpecah 3. kini dengan wujudnya bersatu, tentunya akan wujud satu lagi elemen perpecahan melayu keran bersatu juga majoritinya dianggotai oleh melayu. ulasan ini tidak berkait dengan isu siapa salah siapa benar berkait dengan 1mdb tetapi lebih kepada mengulas tajuk kurang teliti oleh kd. bersatu akan lebih memecahbelahkan orang melayu. itu sahaja.
    (perpecahan ini tentu sahaja ada kesan bagusnya. kepada komuniti bukan melayu, perpecahan melayu pasti akan memudahkan mereka menguasai geopolitik malaysia. ekonomi mereka sudah pegang, kini kuasa ekonomi sedang mereka rintis. selamat maju jaya. bukan salah bukan melayu, tetapi memang orang melayu suka bergaduh, buruk sangka, pancung memancung, dengki dan khianat.)

    ReplyDelete
  11. Setuju dengan Anon 9:02 PM. Friday Sept 23, 2016. KD tak yah le nak lebih lebih.

    ReplyDelete
  12. kd, ramai yang mengulas tajuk awak tu kurang cermat dan teruk dari segi pemahaman makna. awak ada idea untuk menjadikan tajuk pilihan awak kekal relevan dan tidak meleset dari segi erti kata perpecahan melayu? kalau ada, silakan...

    ReplyDelete
  13. kd, kenapa tiada ulasan tentang memorandum deklarasi rakyat yang dibawa oleh tun mahathir mengadap yang dipertuan agong tempohari. hari sudah banyak berlalu, kenapa tiada sidang akhbar dilakukan? adakah benar deklarasi tersebut ditolak oleh agong sebagaimana digembar-gemburkan sebelum ini oleh pihak sebelah najib? juga apa ulasan kd bilamana sultan johor bertitah agar rakyat terutamanya bangsa johor agar tidak perlu mendengar kata-kata orang tua yang tidak tahu apa2 berkaitan perlembagaan johor. kalau kd tahu apa2, sharelah kat blog awak ni. jangan segan2 beb...

    ReplyDelete
  14. Umno hendak lah dijaga jangan sampai tumbang dan berpecah adalah slogan yang hanya terpakai semasa mahathir jadi Perdana Menteri.Tapi bila dia sudah tamat tempoh dan sudah bersara slogan nya pula berbunyi Umno mesti lah ditumbangkan bagi mengelakkan dia menjadi Parti milik Perdana Menteri.Ahli Umno pulak hendak lah beramai-ramai berhijrah ke Parti baru yang ditubuhkan oleh bekas Perdana Menteri....bangang sungguh kalau fikirkan telatah orang politik ni

    ReplyDelete
  15. Kalau dalam satu rumah, ada seorang dua penghuninya bermaksiat, siapa yang patut keluar?

    Selepas nasihat dan teguran baik dibuat tidak diendahkan, kalau yang tidak bermaksiat keluar untuk menyelamatkan iman, itukah definasi perpecahan yang puak cai maksudkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. At least KD ada daya usaha mencipta blog sendiri dan menarik ramai pengunjung & peminat. Malah ada goblok yg muka tebal, datang tak diundangtapi mengutuk, mencaci-hamun...tak senang duduk kalau tak datang ke blog ini. Jenis spesi kejadah ape kah Beruk Tunggal Kejora peliharaan Najib/Rosmah ini......?????

      Delete
  16. KD, tak payah la berkias kias, boleh tak straight to the point. Penulisan dan penyampaian anda tak ade class la. Lebih banyak anda menulis lebih ramai yang akan mengutuk sebab dari cara penulisan pembaca tahu tahap anda.

    ReplyDelete
  17. Kalau cakap KD ni terpakai tiada PM yang akan sampai 22 tahun pemerentahan malahan sepuluh tahun pun susah untuk dicapai kalau nasib baik tu enam tahun pun dah kira lama.Bukan kah skandal Carrian-BMF di Hong Kong itu hanya beberapa tahun saja bermula nya pentadbiran Dr Mahathir,lebeh sensasi ia melibatkan kematian Jalil seorang pegawai yang dihantar untuk menyisat di sana.Skandal yang lain-lain lagi tu tak payah cerita lah.Maka adakah itu bermaksud PM masa itu perlu letak jawatan atau keluar parti bagi mengelakkan orang lain yang keluar parti KD?

    Sebenar nya belum pun bakal seseorang PM tu naik serangan terhadapnya telah pun lama bermula.Bah kan sebaik saja menjawat jawatan serangan terhadapnya menjadi bertali arus.Tapi seorang ketua kerajaan yang baik walaupun serangan terhadapnya bertubi-tubi dia bukan saja mampu untuk menepis serangan tapi dalam masa yang sama berjaya melaksanakan tugas pentadbiran negara dengan jaya nya.

    ReplyDelete
  18. Kesimpulannya, BERSATU diakui dapat memecahkan bodoh sombong pemimpin umno.

    Di Kelantan, sebahagian besar ahli PAS sudah mula berhijrah ke AMANAH dan puak UMNO akan berhijrah ke BERSATU.

    Hujung September Tun Dr Mahathir akan berkunjung sekali lagi di Kelantan dan sudah tentu Anwar Musa akan buat majlis dikir barat sekali lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga mimpi kau jadi kenyataan. jangan mimpi sampai siang hari beb...

      Delete
  19. Cai2 ni semue da makan DEDAK ROTI MADEY ker????

    ReplyDelete