Tuesday, September 13, 2016

UMNO SEMAKIN HILANG FAKTA...

Tidak boleh ditegur,  MCA di arah keluar barisan...
Yang cabar Nazeri,  tetapi yang cepat cepat pujuk dan sejukkan adalah denan...
Ertinya seram sejuk juga cabaran tersebut,  buatnya MCA melatah... Berjangkit pula dengan MIC... Parah jadinya.
Nazeri pun dah mengaku dia baik dan jadi "halal" berpelukan dengan lim guan eng kerana parti itu menang dan diterima oleh pengundi cina...
Ianya jadi tak boleh dan haram kalau yang shakehand itu adalah Tun dengan lim kit siang...
Itulah persepsi pemakan dedak dalam kupasan ilmiah (sebut lemah)  mereka.

Kesian MCA bagai habis madu,  sepah diterajang...
Apa status MCA,  cuba tanya Mufti Pahang (?)

Lepas Nazeri,   tiba pula giliran SSK menunjukan bakat...

Fakta dah tak ada,  hentam apa saja yang boleh keluar dari mulut dan otak yang berserabut...
Saman tidak juga,  pelawa pula masuk bertanding pilihanraya...


Bagaimana agaknya reaksi antarabangsa apabila membaca komen sebegini... 
Standard Menteri Komunikasi Malaysia berhujah  !!!!


..........
........
......
....
..

*KENYATAAN MEDIA*
*PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA*
*(PPBM/PR/003/16)*

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

1. Kepada sesiapa yang ingin mendaftar sebagai ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia secara ‘walk-in’ boleh hadir sepertimana ketetapan di bawah :-

Alamat : 

*Suite 2.01, Epicure, No. 1, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur.*

GPS Location :  3.149168,101.652041
(Atas Restoran Chef & Brew)

Masa :

*11.00 pagi – 4.00 petang*
*(Isnin-Jumaat kecuali cuti umum)*

2. Untuk makluman, Yuran-yuran Keahlian adalah seperti berikut :-

*Yuran Pendaftaran – RM2.00*

*Ahli Biasa – RM2.00 setahun*
*Ahli Biasa Seumur Hidup – RM100.00*

*Ahli Bersekutu – RM2.00 setahun*
*Ahli Bersekutu Seumur Hidup – RM100.00*

*Kad Keahlian – RM10.00 (Opsyenal)*

3. Sila bawa salinan kad pengenalan.

4. Nama-nama Penyelaras Pendaftaran di peringkat negeri akan diumumkan *DALAM MASA TERDEKAT*. Bagi penduduk di luar Lembah Kelang yang ingin mendaftar boleh berhubung dengan Penyelaras Pendaftaran Negeri masing-masing.

5. Pendaftaran secara atas talian (on-line) juga dijangka boleh diaktifkan selewat-lewatnya minggu ke-tiga bulan September 2016 sepertimana dijadualkan.

Sekian . Terima kasih.

*Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi*
*Ahli Majlis Kepimpinan Tertinggi (Pendaftaran)*
*PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA*
*Bersatu. Beramanah. Bermaruah.*

20 comments:

  1. Bersatu beramanah bermaruah? Maddey dan Yiddin bermaruah? Keh keh keh lawak sungguh Bersatu nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi lawak ko yang dok percaya kata2 UMNGOK? bebal x abis lagi? bila nak pandai?

      Delete
    2. Dah banyak generasi Melayu dalam tempoh 70 tahun beri kepercayaan pada Umno. Ok je. Kekachauan oleh pembangkang adalah asam garam buat Umno. Melalak la ngko sesuka hati mu dengan Besatu tu..

      Delete
  2. Lawak pun tak pa.. Cakaplah apa ko nak pun, ramai nak lompat ni. Tmpt aku pun ramai dah beratur ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di kampong aku dan kampong2 beselah lain pulak..tak da sapa berminat nak beratur untok Bersatu. Yang beratur mintak Brim supaya Najib naikkan chukop ramai. Depa kata dapat juga Brim bantu sikit2. Nak harapkan Maddey Keling Kera-la selama hari ni, phuih, ashek2 jaga Boboi Kapla Kilat, Mokhzani dan Mirzan saja.

      Delete
    2. lompat lah.... aku takut lompatnya kurang... terkinja-kinjanya yang lebih...... puiiiiii.......

      Delete
  3. Kahkahkah...tengok je la berapa ramai yg masuk dan keluar...kahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNGOK dah bleh masuk dalam lubang kobor tu...kalo bleh tanam sendiri yea...hahahahha...

      Delete
  4. Insyallah .....Hidup Bersatu. Aku harap MCA pun join Bersatu. Umno dah tak nak tu.

    ReplyDelete
  5. Bagus la MCA kuar... satu kerusi pun x menang... haramjadah punya MCA... BERSATU dengan 2 Barua penjajah yg masih hidup... dari Kubang Pasu ke Matang Pauh... bukan saja jahanam negara tapi agama islam dan akidah iman umat islam pun boleh hancur lebur dng ajaran pluralism murtad .. syiah.. DAP evangelist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru jolok buah dam.....dah naik haji ...hahahahahhah marah ke!!!
      Sungai Meranti airnya kocak,
      Dikelilingi pula pokok pelam,
      Anon 7;13 Nampak kacak,
      Tapi suka kencing malam.

      Delete
  6. simptom biasa parti baru... mesti riak dan syok sendiri ... maki hanun dan kutuk org macam suci tak berdosa... yg pasti sejak rasmi tempohari .. tiada sokongan pun dari pakatan pembangkang ...patut ada sidang media gempak macam masa Deklarasi Rakyat ... tapi bila PPBM lulus cam tiadamoral support ... malah Ibrahiim Ali Perkasa pun dah mula tarik handbrake .. kah kah kah ... ada hati nak takbor ... go fly kite je lah !!!

    ReplyDelete
  7. Boleh kah kamu orang bayangkan.
    Bagaimana wakil WSJ nak ikut pilihan raya PRU14.
    Apa yang pasti....
    Mesti kamu orang akan terfikir.
    Siapa lah punya idea gila ini.

    ReplyDelete
  8. Parti baru macam tu la... dah ada yang berkhayal siang dan malam, dah ada yg bermimpi dan dah ada yang berangan angan berikut :
    1. Kalau lah aku di lantik sebagai ahli majlis tertangguh...
    2. Kalau lah aku di lantik sebagai ketua bahagian..
    3. Kalau lah aku di lantik sebagai ketua cawangan..
    4. Kalau lah aku di lantik sebagai ketua pemuda...
    Kalau lah aku di lantik sebagai ketua wanita...
    DAN akhir sekali kalau lah parti cap bungaraya ni menang dlm PRU 14...
    1. Kalau lah aku di lantik sebagai menteri....wowww, lepas tu dapat pulak title Datuk Seri...tengok macam ni gaya baru aku berjalan...macam Aziz Satar been!!
    Kah....kah... kah, angan2 Mat Jenin.

    ReplyDelete
  9. who cares about MCA....backstab orang melayu jer kerja depa.
    blogger ni tulis macam budak kecik dahhhh...hilang punca...
    fuyoooooo....dah iklan membership nampak.....komisen berapa tu.....eh silapppp....berapa share dedak kau dapat....hehe
    kesiannye...tajuk besar letak umno...pastu iklan parti cap bunga raya.....hahahah

    ReplyDelete
  10. presiden skandal dgn bini owang lahhhh....maruah apa ke bendanye....lol
    this party is a joke lah.....
    bersatu tu ialah UMNO.....copy cat lah pulak....U=United=Bersatu.....bodohhhhh

    ReplyDelete
  11. Suatu kenyataan yang langsung tidak ditokok tambah:Semasa munculnya Parti Semangat 46 dan kemudiannya Parti Adil,orang Umno kampung aku begitu nampak berbelah bagi begitu juga dengan kaum pengundi atas pagar tiba-tiba saja bersemangat untuk berparti dan mereka inilah juga menjadi sebahagian bersama orang-orang Umno yang protes menjadi penggerak kepada dua parti baru itu.Hiruk pikuk dibuatnya masa itu.

    Berbeza sekali dengan Bersatu ni sunyi sepi saja,ramai yang tak tahu bahkan begitu ramai yang tak mahu ambil tahu akan kemunculannya.Agak-agak selama mana pergi nya atau sejauh mana pencapaian yang boleh dibuatnya dalam pilihan raya kalau begini akan suasana sambutan nya.

    ReplyDelete
  12. Harap harap BERSATU tidak menjadi, tidak ada keahlian dan tiada pengaruh.

    Maka yang makan dedak jadi pecacai dan balaci pun hilang lah pekerjaan !!!!

    ReplyDelete
  13. What can you say.....after the 2 by-election the numero uno bugis-pirate with his bursting-balls minus his 2 nuts declared he is indeed the Idi Amin of Malaysia, more popular than ever!

    Hence, what comes next are the line-up of extremely retarded bunch of ministers spewing and rambling whatever, regardless whether it makes any sense!

    That is the manifestation of Putrajaya being run by the primates, never ceased to be amusing!

    From the Planet of the Apes, perhaps?

    Crew MLN

    ReplyDelete
  14. Kerja kerana Allah. Kalau tak Allah akan menurunkan sesorang itu dengan mudah. Percaya pada Allah swt. Bersatu dah kuasa nanti, pun kena buat begitu. Saya yakin Bersatu akan maju.

    Ingat lah Kuasa Allah lebih dari segalanya.

    ReplyDelete