Monday, September 12, 2016

SELAMAT TINGGAL UMNO

Bagi mereka yang belum jelas tentang matlamat BERSATU, kenalah segera ambil tahu.

Tun Dr Mahathir dengan jelas memberitahu tujuannya ialah menewaskan UMNO dan BN di PRU,  do or die.  Sudah tidak ada belas ehsan atau bernostalgia dengan umno.

Umno yang kita kenali dulu dan umno sekarang berbeza bagai bumi dengan langit.

Adalah penting segera keluar umno dengan menyertai BERSATU.

Keluar umno adalah hijrah, pengorbanan dan jihad. Satu tindakan yang mulia dan kemenangan pertama membebaskan diri terbelengu dan bersekongkol dengan segala bentuk subahat.

Yang belum,  kita doakan mereka mendapat hidayah.

39 comments:

  1. Ya hijrah aula untok memperkokohkan Boboi Kepala Berkilat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa tidak? dari najib dan pemakan dedak yg telah membotakan ekonomi n duit negara?

      Delete
    2. Anon 3:55 PM pon mesti berhijrah.

      Kalau tidak Anak Bini Mak Bapak akan mati kembong perot kerana makan dedak haram hasil dari menipu 1MDB khazanah Rakyat Bebillion2 Dollar!!!

      Delete
    3. Kat nazri aziz tak berani pula cai najib cakap botak

      Delete
  2. nak Tanya.... siapa yang pernah cakap tidak mustahil Orang Cina menjadi PM...... denan menawarkan UMNO... adakah PM akan datang Dari BERSATU? berapa banyak kerusi yg Bakal BERSATU menangi? Reakah PKR..DAP..PAN memberi wild card atau dengan rela membenarkan Mukriz atau muhyidin menjadi PM... hatta kalau TUN sendiri pun menjadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X kisahlah siapa pun, dari parti mana sekali pun asalkan bukan najib dan umno.

      Delete
    2. melayu diluar umno tidak bodoh seperti melayu umno...

      Delete
    3. ape masalah kalo cina pegang? Melayu hancur? Bukan UMNO dibawah najib dah cukup banyak hancurkan melayu selama nie? Ape beza kehancuran pada melayu di bawah najib dengan di bawah DAP? Dah puas kena kencing ngan najib sekali sekala nak gak tukar kencing orang len bang...

      Delete
    4. Betol Bro!!

      Asalka bukan Najib Lanun dan UMNO parti Sarkis sudah la...

      Delete
  3. jom kita sokong BERSATU..

    ReplyDelete
  4. adakah melayu sekarang ni papa kedana,tak boleh bersekolah,tak boleh sambung pelajaran ke pusat pengajian tinggi,kalau sakit tak ada klinik/hospital yang boleh bagi ubat, tak boleh mengamalkan tuntutan agama.Apa benarkah melayu mengalami kehancuran. Jangan bakar kelambu kerana nyamok tuan-tuan.Pemimpn ada silap mengurus, maka betulkan kesilapan itu.Bukan senang nak stabilkan pentadbiran sesebuah negara.Jadi janganlah dihancurkan kestabilan negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stabil??

      Apanya yg stabil??

      Bank account Jibbo dan Hippo memanglah stabil!!

      Dan kau pulak dapat dedak memanglah stabil kan kan kan

      Delete
    2. Sekarang dah tak pakai kelambu lagi dah!

      Kelambu dah terkena najis berat!

      Delete
  5. Tepuk dada tanya najib, dah banyak menyamun lepas tu menipu dan salah guna kuasa pulak. Mana lagi maruah umno yang perlu orang-orang Melayu pertahankan.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Setiap selepas pru akan timbul isu baru.Isu yang digembar gemburkan sebelum ini terus hilang sebaik selesai pru.Isu VK Linggam selesai sebaik selesai pru 12,isu scorpene selesai sebaik selesainya pru 13.Sekarang ni isu 1mdb untuk pru 14.Jadi tidak pelik sangat dengan pelbagai isu yang dicipta semata-mata untuk rampas kuasa.Yang tak pernah lekang ialah isu rasuah dan isu Malaysia nak bankrap,isu ini wujud sebaik malaysia mencapai kemerdekaan lagi.Tapi Malaysia pula tak pernah-pernah bankrap.

    Jadi kepada mereka yang suka memerhatikan senario politik semasa pasti tidak heran dengan pelbagai isu yang muncul nak lagi dengan ada nya pulak siri lompat parti masuk parti seperti ini kerana orang politik memang berkemahiran dalam mencipta pelbagai isu demi survival politik mereka.Yang melompong nya hanya lah pengikut yang di bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu !MDB sudah terpahat dalam sejarah bertaraf antarabangsa.

      Di Negara lain semua sudah terbukti penyelewengan berlaku cuma di Malaysia dan dimata UMNO jer si Lanun Bugis itu "SUCI".

      Ini semua demi kepentingan diri, harta, wang ringgit dan kedudukan.

      Menteri2 yang ada semuanya bongok2 belaka oleh itu mereka mempertahankan ketua penyamun mereka.

      Jikalau di ganti pemimpn sudah pasti si bongok2 tu semua tidak akan dipilih.

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Yang penting, setelah sedar, janganlah terus bersama melakukan atau bersekongkol dengan kemungkaran yang nyata.

    Berhijrahlah segera.

    BERSATULAH MELAYU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib berambos insya allah Melayu bersatu saperti dulu!!!

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. Dalam Bahasa Inggeris apa yg dikatakan oleh KD lebih kepada " easily said than done". Sebenarnya TIDAK ada satu pun parti politik berasaskan Melayu yang boleh di harap. Jika kita membuat kajian keatas setiap pemimpin dlm parti2 politik berkenaan, tidak ada seorang pun yg betul2 "credible, reliable serta trustable". Nak harapkan Dr M dan Mahyuddin.. sorry la zaman mereka telah berlalu.
    Adakah BERSATU serta pakatan nya telah membuat kajian mendalam yg sekiranya mereka memerintah Malaysia akan jadi lebih baik, ekonomi akan lebih mantap, isu rasuah boleh dihapuskan dan ketelusan boleh dilaksanakan sepenuhnya. Perlu diingat sekiranya Melayu membuat pemilihan yg salah dlm PRU 14 nanti, sanggup kan menunggu lagi 5 tahun untuk membuat pemilihan yg lebih bijak.
    Zaman sekarang bukan lagi zaman "trail & error".
    Tambahan pula BERSATU bersekonkol dg DAP dan pada masa yg sama "silent majority Melayu" masih tidak boleh terima DAP dg sikap racist dan komunis nya, sikap anti Melayu nya dan masih lagi dg hidden agendanya. Melayu jangan tertipu DUA KALI dg DAP ini.Siapa dlm PKR yg boleh diharap, siapa dlm PAN yg boleh diharap, siapa dlm PAS yg boleh diharap ( Hadi Awang lebih pakar dlm ceramah dan pendakwahan drp pentadbiran dan pengurusan negara) , siapa dlm IKATAN yg boleh diharap ( Kadir Sheikh Fadzil sudah melalui zamannya), siapa dlm BERSATU boleh diharap ( Dr M dan Mahyuddin sudah berlalu zaman mereka). Akhir kata TIDAK ada seorang pun yg boleh diketengahkan untuk mentadbir dibawah BERSATU dan sekutu2 nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau setakat nak jadi PM seperti sekarang, jangankan Muhyiddin, ambik budak sekolah pun layak...

      Ertinya kita ada 30 juta rakyat yang layak, negara boleh diuruskan bersama, bukan one man show..

      Semuanya lebih baik daripada memiliki seorang ketua perompak yang memerintah.

      Delete
    2. Tuduhan tanpa fakta, disuruhnya jawab secara fakta. Kalau nak bengong, bangang sorang2 je, jangan ajak orang lain...

      Tak ada siapa paksa anda untuk berada di dalam atau di luar umno atas keyakinan masing masing.
      Yang nak stay di umno - aku doakan diberi hidayah
      Aku nak keluar umno - apa kau kesah.

      Hidup berkomuniti, apabila mati dibalut kain kapan putih, bukan balut dengan bendera umno atau BERSATU.

      Delete
    3. Anyone from Bersatu will be better PM than najib dan sekutunya. Bersatu akan mejadi parti yg lebh baik mempertahankan bangsa melayu berbanding umno krn pemimpin nya adalah pemimpin2 sejati melayu yg dipecat dan meninggalkan umno. Jangan lah risau ttg survival org melayu krn dgn Tun M, Tan Sri Muhyiddin dll saya pasti mrk ini boleh mengekalkan kuasa dan ketuanan melayu daripada menyokong umno yg degil dan semakin hari semakin terdesak utk mempertahankan pemimpinnya yg telah lupa tugas dan tanggungjawab sebenar memimpin parti utk org2 melayu. Jom kita sedarkan lebih ramai org2 melayu supaya keluar dari momokan dan gertakan konon nya tanpa umno melayu akan hilang kuasa dsb.

      Delete
    4. Babai kluangdonkey. Good luck.....jangan salahkan pengundi bila ken tapaw lagi ye macam kat 2 prk lepas...ahakssss....

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  13. Bila baca dalam pelbagai segmen, versi dan platform politik, perbezaan kerajaan malaysia sejak dahulu hingga sekarang tidakpun banyak mana. Rasuah, salahguna kuasa, kroni dan bailout duit rakyat utk tebus syarikat kroni tetap sama. Perbezaan ketara adalah bagaimana rakyat mendapat maklumat. Dulu, di zaman tun mahathir menjadi pm, jaringan internet bukan mudah, media arus perdana dikawal kerajaan, akhbar parti lawan disekat dan diugut, malah diarah tutup. Sebab itu kerajaan mahathir yang diceritakan pernah habiskan 1000 bilion, sebahagiannya utk bailout dilihat bersih. Rakyat tersekat utk mendapat maklumat benar. Zaman paklah, dan kini najib, ledakan maklumat maya seakan tidak dapat ditahan dan dihalang. Onar oleh kerajaan, malah fitnah kepada kerajaan boleh dicapai di mana sahaja dan oleh siapa sahaja. Itu sahaja perbezaan kerajaan dahulu dan sekarang. Apa yang menarik perhatian saya ialah bila tun mahathir meninggalkan umno kerana umno dizamannya tidak sama dengan umno zaman najib. Apa yang tak sama dan apa detailnya perbezaan itu? Kroni, rasuah, salahguna kuasa, memewahkan keluarga anak beranak tetap sama. Reza aziz sama sahaja dgn mokhzani dan mukhriz. Tak payahlah gunakan Bersatu untuk temberangkan rakyat. Sejak berzaman rakyat ditipu BN, namun belum ada rakyat yang mati ditindas BN, kecuali trajedi memali di zaman mahathir. Cakap sahaja Bersatu ditubuh untuk menukar nama umno kepada satu nama lain, tetapi coraknya tetap sahaja sama. Bukankah mahathir itu orang yang sama dengan mantan pm selama 22 tahun di malaysia? Apa yang berbeza? Oh, jika dulu bermusuh dgn dap, cuma kini bersekutu... itu sahaja bezanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reza Aziz sama dgn Mokhzani? Najib sama dgn Mahathir?

      Aduuuh.. Kesiannnya kat kamu ni tak leh beza di antara kaya berniaga dgn kaya mencuri dan di antara kaya bergaji besar dengan kaya menjadi penyamun besar.

      Delete
    2. Reza Aziz sama dgn Mokhzani? Najib sama dgn Mahathir?

      Aduuuh.. Kesiannnya kat kamu ni tak leh beza di antara kaya berniaga dgn kaya mencuri dan di antara kaya bergaji besar dengan kaya menjadi penyamun besar.

      Delete
  14. PPBM ... parti pecah belah melayu ... parti penyamun boboi dan madey .. kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya PPBM tiada seorang pun makan dedak...

      Delete
  15. Fakta BERSATU dng pluralist murtad dan DAP komunis evangelist serta syiah... jalan mudah KD bengap dan takut berhujah .... delete terus...

    ReplyDelete
  16. Terima kasih kepada semua yang meraikan selamat tinggal umno.
    Itu petanda mereka yang di umno cukup risau bila mereka ditinggalkan.
    Kalau blog ini sunyi sepi itu petanda umno tak kesah dan umno cukup kuat.
    Sekali lagi terima kasih.

    ReplyDelete
  17. Anon 11.19 PM ooii!!, penyokong2 PPBM sebenarnya akan diberi makan dedak jugak akhirnya. Parti tu baru ditubuhkan dan dedak belum dibeli lagi. PPBM akan beli dedak drp DAP sebab lebih sedap, maklum la buatan Cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul. Proses beli dedak dlm kuantiti kontena sedang diurus. Dana lumayan dari dap sedang diterima masuk. Macam penubuhan pan sebelum ini, dana dap bersumber israel mengalir menjadi dedak kpd pan. Kini sebab dah geng dan comolot dgn dap, apa salahnya dana dedak dinikmati juga oleh bersatu.

      Delete
  18. Kalau pemimpin nya bukan penyamun, takde lah budaya dedak ni. Ada faham ka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul betul betul.. Geng penyamun selalu ingat orang lain pun penyamun cam diorang gak..
      Sebab diorang hidup atas dedak, diorang ingat kita semua ni pun semacam diorang jugak. Hampeh..

      Apa pun posting anon 11.45 dah tunjuk pengakuan yang diorang ni memang pemakan dedak.

      Delete
  19. Tengah belajar jadi penyamun le tu..
    belum graduate lagi.

    ReplyDelete