Saturday, September 24, 2016

KEMASKINI: salleh keruak MERADANG DENGAN MEDIA BARAT



24 September 2016

Aku turut simpati pada Menteri ini,  siang malam mempertahankan Najib,  akhirnya ada berita gembira,  tetapi malangnya tidak dihebohkan...

Silapnya mungkin pada Menteri ini juga,  dia ada tawarkan WSJ letak calon di PRU,  hilang akal agaknya....

Mungkin sebab itu WSJ buat dunno saja sekarang ini.... Apapun admin berharap Menteri ini terus berusaha mencari kebenaran.. Bila terjumpa walaupun pahit kena le hebohkan juga.
Bila kita adil pada orang,  orang lain akan adil pada kita.




1. Saman bersama yang difailkan di Amerika Syarikat terhadap 1MDB dan lain-lain pihak oleh setiausaha politik Tun Mahathir Mohamad, Matthias Chang dan Husam Musa mencetuskan kontroversi di peringkat global. Ia dibuat semata-mata berasaskan dakwaan yang terkandung dalam aduan sivil Jabatan Keadilan Amerika Syarikat, dan cerita palsu bertujuan memburuk-burukkan pihak tertentu yang disiarkan Wall Street Journal.

2. Saman oleh konco-konco Tun Mahathir ini menjadi berita dan mengundang kontroversi di peringkat global apabila ia difailkan pada 11 Ogos. Tetapi, anehnya, Wall Street Journal dan media Barat lain tidak melaporkan bahawa saman itu telah ditolak semalam.

3. Realitinya, ia memang tidak berasas sejak mula lagi, semata-mata merupakan suatu langkah mencari publisiti untuk memanipulasikan persepsi orang ramai. Ia adalah sebahagian daripada rancangan Tun Mahathir untuk mensabotaj 1MDB dan merosakkan ekonomi Malaysia bagi menyingkirkan kerajaan yang dipilih secara demokratik. Dan semua ini dilakukan atas sebab politik peribadi, yang semata-mata bertujuan untuk memberi manfaat kepada anak beliau, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

4. Tun Mahathir tentu kecewa apabila setiap cubaannya untuk meruntuhkan demokrasi Malaysia telah gagal. Mereka akan terus gagal. Satu daripada kehebatan seseorang pemimpin sebenar ialah tahu bilakah beliau patut berundur secara diam-diam.

5. Rekod sebenar Perdana Menteri baru sahaja dinyatakan Ketua Pengarah UNESCO, Irina Bokova. Kata beliau: “Di bawah kepimpinan Perdana Menteri Najib Abdul Razak, kerajaan Malaysia mengambil pendirian tegas terhadap ekstremisme ganas melalui keterangkuman dan pendidikan, yang dianggap UNESCO sebagai pencegahan jangka panjang paling berkesan terhadap pihak yang mengancam untuk memecahbelahkan masyarakat”. Beliau juga memuji Malaysia sebagai “contoh bagi negara daripada semua peringkat pendapatan”; dan katanya, “negara ini menjadi bukti bahawa menghormati kepelbagaian merupakan suatu sumber kekuatan”; dan bahawa kita menjadi peneraju dalam usaha menggalakkan “mengajar agama bagi memupuk toleransi serta sikap saling hormat-menghormati dan saling faham memahami”.

6. Tumpuan kerajaan tidak akan terpesong oleh cubaan Tun Mahathir yang semakin terdesak. Perdana Menteri akan terus berkhidmat kepada rakyat dan memberi keutaman terhadap keselamatan dan kemakmuran mereka.

Datuk Seri Panglima Dr Salleh Said Keruak,
Menteri Komunikasi dan Multimedia, Malaysia

sumber : Bernama

BAGIMANA PULA DENGAN TUDUHAN AWAL AMERIKA SYARIKAT CAMPURTANGAN DALAM NEGARA DAN KONONNYA INI PENGARUH MAHATHIR (?)

8 comments:

  1. Tun Mahathir mana ada guna pengaruh la..dia bayar juta2...kau kena belajar cara AG uSA ni KD..depa ni lain macam sikit. la ni hang satu kapal dgn Anwar..ada msa tanya la kat dia.

    ReplyDelete
  2. Kd

    aku cadangkan kau buat cam Dinturtle ja...tak payah delete2 hanya sekadar luluskan geng2 kau dan yg menang ja..agak terbongkar penipuan 42 billion delete ja..

    Aku cabar engkau KD kita berhujah benarkah Apa yg dikatakan Tun Mahathir 1 MDB hutang 42 billion lesap....ingat ya KD lesap...jgn plak kau turunkan 27 billion..itu selepas Tu Mahathir dah tahu penipuannya terbongkar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak juga berhujah.. Tapi biarlah ada identiti
      Cuba maklumkan siapa nama, apa no ic, alamat mana..

      Senang kalau kau fitnah, aku nak saman, ada berani (?)

      Delete
    2. Aku nak juga berhujah.. Tapi biarlah ada identiti
      Cuba maklumkan siapa nama, apa no ic, alamat mana..

      Senang kalau kau fitnah, aku nak saman, ada berani (?)

      Delete
    3. That's the best show on earth. Syabas KD! Cabaran saya sampai kini pun dia tak disahutnya, asyik memekak, mencarut, merepek-meraban aje.

      Delete
  3. meradang apa benda?
    relek jer aku baca artikle dia.
    ke ko yg gabra....hehe...semua serba dah tak kena ek.....satgi gi x dapat lah ko punye dedak.
    silap2 kena saman....lol

    ReplyDelete
  4. Kami pun simpati dgn mereka yg siang malam menegakkan Tun.

    ReplyDelete
  5. Mangkok keruak tu panglima ke? Elok la berkawan dgn pahlawan bugis..Kita bakar 2-2 sekali nanti.

    ReplyDelete