Saturday, September 10, 2016

Pakatan Harapan bertukar nama (?)

Pakatan Harapan wajar ditukar nama kepada Pakatan Bersatu selari dengan hasrat Tun supaya semua parti pembangkang tidak bertanding sesama sendiri  menandingi BN.

Jika Muhyiddin dibenar untuk mengetuai Pakatan Bersatu ada kemungkinan besar PAS lebih selesa kembali ke pangkuan.

Pakatan Bersatu vs Barisan Nasional.

Kelantan dan Kedah diserah pada PAS
Negeri Sembilan dan Perlis kepada AMANAH
Selangor dan Wilayah kepada PKR
Pulau Pinang dan Melaka kepada DAP

8 comments:

  1. hih hih hih ... kesian tersangat mentaliti syok sendiri protun ... mimpi mancut melancap ke apa ko ni admin .... habis PPBM negeri mana pulak ? mereng ke apa ko ni !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau punya analisa politik anon 2:44 manalah pandai, jenis disuap dedak.
      Ko tana le.. BN kuasai negeri mana?
      BERSATU kuasai Parlimen

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Dah beri tahu dah KD sehari dua ini malalut aja....
    Nasihat jangan terbang siangg hari.....degil...kan dah langgar tiang lampu
    Macam mana nak percaya dgn Parti baru ini
    Chairman cakap dulu.....Nak Najib turun aja,nak selamatkan UMNO dan Malaysia
    Presiden....Walau dipecat dari UMNO saya tidak akan tubuh parti baru
    Khairuddin Botox.......tak nak join
    Di Johor baru Pengerusi Tetap da Naib Ketua Bahagian letak jawatan...bagai nak rak pukul canang...
    Tapi Bila Timb Presiden Parti disingkir/pecat.....sonyap aja..
    Kita tengok dan tunggu aja lah Otai Refomarsi dan Macai Protun berentap..
    Otai Reformasi memang telah bukti hard core...maklumlah dan beberapa kali disimbah air dan hambat FRU
    Macai ProTun....entah la....macam Sadiq,anak Sanusi..semua orang senang...
    Namun demikian...WELCOME PPBM....TO THE REAL WORLD

    ReplyDelete
  4. hehehe....tukar2 nama jer lah kan.....kerja apa pun tak buat...mercun basah...

    ReplyDelete
  5. Jangan jadi jahil bahasa KD. Suka2 Cakap ikut lubang hidung. Pakatan itu sendiri dah bermaksud Bersatu. Kalau tak Bersatu tak bolehlah disebut Pakatan. Mantapkan nahu Bahasa Melayu dulu barulah lontar cadangan bernas.

    ReplyDelete
  6. Namakan saja Barisan Bersatu... perkataan "Pakatan" itu sendiri tidak mencerminkan kelangsungan... ianya macam untuk jangka masa pendek saja. Bila bergaduh nanti, tak pakat lagi dah.

    ReplyDelete