Saturday, May 19, 2018

APA NASIB LEBUHRAYA BORNEO SELEPAS INI...

Bustari Yusof, the No. 1 go-to person in the Najib administration

The Bustari-owned company, Lebuhraya Borneo Utara Sdn Bhd, is the project delivery partner for the *RM27 billion Pan Borneo Highway*. 

The Star said in a July 4, 2015 report that LBU stands to earn RM1.3 billion from the highway.

The above mega-project was awarded directly from former PM Najib to Bustari at a huge difference in pricing that benefits Bustari the brother of Fadillah Yusof(Federal Minister of Works JKR)In the local news, it was announced that the mega-project will cost only 12.5 billion. However, LBU was awarded a larger sum of 27 billion for the project instead. This is a conflict of interest and is proof of corruption. 

The MACC is currently investigating the matter. In light of that, the Ministry of Finance will not only temporarily halt payments to LBU pending the investigation, all payment for awarded government projects without tender will also be temporarily frozen.

Before the election, Bustari claimed 4 billion from the MOF  but all the sub-contractors under his company did not receive a single cent. The company even gave the sub-contractors all sort of excuses to prevent them from receiving payment.  

Hopefully the truth will prevail and the sub-contractors will receive payment for their hard work.


After BN lost the election, it was discovered that Tan Sri Bustari could not be contacted. The sub-contractors are all looking to locate him to collect the payment he owes them.

30 comments:

  1. Blardy bastak Bustari. RM4 bilion cabut lari. Lu sikola mana woi?

    Cari dia. Sampai lubang cacing. Tipu gomen. Tipu sub-cons.

    Cilaka. Kasi malang sub-cons.

    ReplyDelete
  2. Continue pakai sistem propose-finance-build-collect toll fesible ke?

    Enough traffic ke? If not, get the former Ministry of Works Minister and brader Bustashit to diver along it pay toll 10 times every day.

    Son of a gun.

    ReplyDelete
  3. Haramjadah punya bustari. Penghisap darah terlaknat.

    ReplyDelete
  4. Aku sebenarnya makin memyampah dgn anwar nii kd..nikmatilah nikmat kebebasan yg tlh diberi dgn sebaik mungkin..tak perlu pun buat roadshow satu negara seperti mahu menunjukkn sesuatu pada tun m..anwar patut bantu tun pulihkn ekonomi bkn main politik belakang tun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg payah nak kontrol jenis yg suka main belakang nih

      Delete
    2. Sokong apa ted kata.

      Tun M perlu pegang jawatan PM hingga satu penggal, 5 tahun.

      Sebab banyak bebenor yang dia perlu buat, 1-2 tahun tak nampak kesan apa yang dia buat.

      Aku nak tengok dia pesatkan lagi DEB, nak tengok kekayaan Melayu naik ke 40% di beberapa bidang konomi, bukan korporat aje.

      Delete
    3. Betul la aku perhati je anwar mcm nk buktikan pengaruh dia pengaruh terbesar dlm ph..masih nmpak takde kepercayaan pd tun.

      Delete
    4. Bukan takda kepercayaan kpd Tun, brader. Dia nak main one-upmanship.

      Dalam kata2 lain, itu subversif. Nak subvert pengaruh Tun.

      Delete
  5. Macai umno kata najib tak de kroni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kroni di Pekan ramai. Tadi video clip tunjuk dia tolong masak nasi gotong royong.

      Kali pertama seumur hidup gamak nya.

      Patut suruh dia basuh pinggan jugak

      Delete
  6. Rosmah: Stop leaking raid pictures on social media
    FMT Reporters

    Pantek dia.

    Bakpa rasa malu pulak? Beli lah 300 beg Birkin, Hermes lagi.

    Cari yang buat dari kulit badak, Mak Badak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak memang jenis muka hodoh tak tau malu...hihihi

      Delete
  7. tahniah rakyat malaysia dapat PM yg ramai penyokong gay di seluruh dunia.

    ReplyDelete
  8. Tengok gambor Mak Badak di

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/05/19/rosmah-stop-leaking-raid-pictures-on-social-media/

    Muka sombong, keras kepala, tak ngaku kalah, nak senyum pun tak jadi, bawah kot belendir, geram punya pasal, seribu satu geram.

    Tengok hidung dia, entah berapa kali di bedah, di potong di sambung, kasi panjang, konon nya mancung, tapi nampak macam witch, lebih dari Mona Affendi yang potong potong Mazlan Idris ADUN Pahang sama laki dia dulu.

    Awas, tak tentu jika Mak Badak pulak membadak. Sebab laki dia dah tak boleh buat apa lagi, kasi projek ke Bustari, tapi dia lari.

    ReplyDelete
  9. Highway 12.5, claim 27B.
    Kpala bapak punya lahanat2.
    Sudah sampai masa Sarawak usah lg main2 dgn BN Taib penyangak.
    Konon nak licik opposition at state,bn ministers at fed. Bijak la sgt tuh, independent la sgt.
    Smpai bila mau kena main,lama lagi mau main semenanjung tak boleh bodohkan sarawak, walhal melambak org sarawak terpaksa dtg semananjung.
    Bukan mau oanaskan ke apa, isunya Sarawak masih tak bangun. Sedih diatas kebodohan ego.
    Sepatutnya sma2 lah kita lenyapkan UmnoPBb,Bn,Pas.
    Mereka sah pengklepet perosak tanah air.
    Sudah2 la...2018 dah oooi.

    ReplyDelete
  10. Anwar hanya membunuh dirinya sendiri kalau dia cuba sabotaj Tun..

    Aku tak nak panjangkan analisa dan isu, karang panasss.. Tak tentu pasal gaduh sesama sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia diampunkan atas kesalahannya
      Kau pikir lah sendiri

      Delete
    2. Tempat dia dh pun terjamin apalagii yg dia mau..tk perlu pun buat roadshow..kita baru saja menghadapi pesta politik terbesar..diera baru nii rakyat perlu bekerja keras bkn 24jam berpolitik..☺😊😊😊😊

      Delete
    3. diampunkan?

      Itu bukan politik, ke?

      Delete
  11. Anwar. .. Makin meluat jugak .... Dah menang dah.. .. Kalah roadshow. . . Menang pun nak roadroadshow jugak ker.. . Cakap terima kasih dalam tv dah la .. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk tunjuk power bos

      Delete
    2. Dia dah terkesima tgk sambutan rakyat pd dia kat pdg timur..im the bos

      Delete
  12. Setuju, Anwar tak payah buat roadshow.

    Mari kita hebohkan pendapat ini di sana sini.

    ReplyDelete
  13. Aku sokong tun terus tadbir negara sehingga dia sendiri istihar utk letak jwtn tanpa dipaksa atau sebb untuk serah jwtn

    ReplyDelete
  14. syukur kita bakal dapt PM yang dikelilingi oleh ramai rakan dari kalangan homosek lgbt dan gay.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau mengarut nie labuuuu ... Anda ahli syurga ker ... Yakin ker. ..

      Delete
  15. Rosmah kata, layan (treat) kami sabagai orang yang ada maruah.

    Tak setuju. Curi, samun, lanun duit rakyat di 1MDB dll, mana ada maruah.

    ReplyDelete
  16. Korang ni bebudak lagi yerr..tk kenal si nuar ni jiwa dia cmna..jiwa dia pejuang..dia tk akan tunggu tun serah jawatan..pada dia..dia mesti tumvang kn tun..itu prinsip dia..dia akan kuat kn cengkaman dia dlm ph...tun tungguu..selicik2 betut tun..licik lg permainan anuar..sampai satu tahap..tun akan menyembah umno..sbb rahsia tun dlm tangan anuar..klu tak tkkan dia di pecat dr umno..ader ceritaa tuu.

    ReplyDelete

KENAPA SELAMA INI ZAFRUL TIDAK PERNAH DIBERI TEKANAN OLEH UMNO UNTUK PATUH KEPADA KEPUTUSAN PARTI - dan APA PULA KOMEN MUHYIDDIN

https://www.malaysiakini.com/news/622476 Kenapa ZAFRUL diberi kedudukan seolah bukan ahli umno sejak era Muhyiddin hingga sekarang. ZAFRUL T...